Gå til innhold

La frem «bevis» på at Ampera-e har rekkevidde på over 500 km


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at den ikke ser ut i måneskinn. Forrige Ampera hadde jo et noe spesielt og tøft utseende, men her har de gått på en designsmell. Hvorfor kan ikke disse bilene se ut som en "ordentlig" bil? Hva er det VW har klart med E-Golf som Opel og BMW ikke får til? (BMW i3).

Nå er design subjektivt så klart, men de fleste er vel enige i at verken Leaf, i3, eller denne vinner noen designpriser.

Endret av Vertical^
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synd at den ikke ser ut i måneskinn. Forrige Ampera hadde jo et noe spesielt og tøft utseende, men her har de gått på en designsmell. Hvorfor kan ikke disse bilene se ut som en "ordentlig" bil? Hva er det VW har klart med E-Golf som Opel og BMW ikke får til? (BMW i3).

Nå er design subjektivt så klart, men de fleste er vel enige i at verken Leaf, i3, eller denne vinner noen designpriser.

 

Denne bilen er jo tøff, skjønner ikke hvorfor du gnåler!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Synd at den ikke ser ut i måneskinn. Forrige Ampera hadde jo et noe spesielt og tøft utseende, men her har de gått på en designsmell. Hvorfor kan ikke disse bilene se ut som en "ordentlig" bil? Hva er det VW har klart med E-Golf som Opel og BMW ikke får til? (BMW i3).

Nå er design subjektivt så klart, men de fleste er vel enige i at verken Leaf, i3, eller denne vinner noen designpriser.

Per i dag er en slik bil et statussymbol, og da er det sannsynlig at målgruppen setter pris på et design som tydelig skiller seg fra fossilbilene. VW håper nok på å treffe de som tenker mer som deg.

Lenke til kommentar

 

Synd at den ikke ser ut i måneskinn. Forrige Ampera hadde jo et noe spesielt og tøft utseende, men her har de gått på en designsmell. Hvorfor kan ikke disse bilene se ut som en "ordentlig" bil? Hva er det VW har klart med E-Golf som Opel og BMW ikke får til? (BMW i3).

Nå er design subjektivt så klart, men de fleste er vel enige i at verken Leaf, i3, eller denne vinner noen designpriser.

 

Denne bilen er jo tøff, skjønner ikke hvorfor du gnåler!

Det var en amerikaner som sa det slik: "Bolt (Ampera i Norge) is a $20.000 dollar car that cost $30.000. Tesla Model 3 is a $40.000 dollar car that cost $30.000."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ca 2 timer for å fullade bilen på hurtigstasjon, det er vell i overkant mye. Kjekt med mye rekkevidde men ikke når en må bruke så lang tid på stopp! 

Det vi trenger, er at det er lov å selge strøm (betaling per kWh).

 

Eks: Isteden for 3 stk hurtigladere à 50kW, så kunne man hatt to på 80kW med dynamisk deling av effekten (slike ladere finnes allerede på markedet).

 

De med stort batteri får større effekt når det er lite trafikk.

Kortere tid før enn får koblet til

Bedre utnyttelse av linjen ut og av likeretterene.

Mindre bunnet kapital i likerettere.

 

Dynamisk effektsplitting er det som må tilmed  mange biler med forskjellig batteristørrelser.

 

@Politikere: Hvorfor er det ikke lov å selge strøm, slik som det er i Danmark og Sverige?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ca 2 timer for å fullade bilen på hurtigstasjon, det er vell i overkant mye. Kjekt med mye rekkevidde men ikke når en må bruke så lang tid på stopp! 

Det vi trenger, er at det er lov å selge strøm (betaling per kWh).

 

Eks: Isteden for 3 stk hurtigladere à 50kW, så kunne man hatt to på 80kW med dynamisk deling av effekten (slike ladere finnes allerede på markedet).

 

De med stort batteri får større effekt når det er lite trafikk.

Kortere tid før enn får koblet til

Bedre utnyttelse av linjen ut og av likeretterene.

Mindre bunnet kapital i likerettere.

 

Dynamisk effektsplitting er det som må tilmed  mange biler med forskjellig batteristørrelser.

 

@Politikere: Hvorfor er det ikke lov å selge strøm, slik som det er i Danmark og Sverige?

 

 

Jeg er helt enig at dette er noe som må komme på banen, det er helt idiotisk slik det fungerer nå.

 

Men hjelper lite med 80 tilgjengelige kW når en bare kan ta i mot 50.

Lenke til kommentar

 

Ca 2 timer for å fullade bilen på hurtigstasjon, det er vell i overkant mye. Kjekt med mye rekkevidde men ikke når en må bruke så lang tid på stopp! 

Spot on! Hovedgrunnen til at jeg venter på Tesla Model 3!

 

 

Ja dette blir nok en bil nummer to med "ekstrem" rekkevidde for de fleste. Model 3 kan bli hovedbil for de mindre familiene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ca 2 timer for å fullade bilen på hurtigstasjon, det er vell i overkant mye. Kjekt med mye rekkevidde men ikke når en må bruke så lang tid på stopp! 

Spot on! Hovedgrunnen til at jeg venter på Tesla Model 3!

 

 

Ja dette blir nok en bil nummer to med "ekstrem" rekkevidde for de fleste. Model 3 kan bli hovedbil for de mindre familiene. 

Vil si at det blir feil å kalle elbilene for bil nummer 2 når man bruker den hver dag, mens bil nummer en bare brukes 1-3 ganger i uken...

 

Men ja er helt enig. Forstår ikke produsentene at det må raskere lading til for at det skal bli attraktivt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vil si at det blir feil å kalle elbilene for bil nummer 2 når man bruker den hver dag, mens bil nummer en bare brukes 1-3 ganger i uken...

 

Men ja er helt enig. Forstår ikke produsentene at det må raskere lading til for at det skal bli attraktivt?

 

 

Joda jeg er enig i det, bybilen da eller hva en skal kalle det. 

 

Det er enten eller, noen setter "standard" ccs/chademo som er alt for lavt mens konseptene setter helt urealistiske ting. Som den nye til VW som ikke skal ha ratt, 600km rekkevidde og ladetid på en halvtime i 2020.. Ikke mye logikk i det der.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om denne rekkevidden er korrekt så supert! Da vil fossilbiler i Norge bli mindre enn 50% av nybilsalget allerede i 2018.

NEDC rekkevidde, så blir vel mer ca. 400km. Men ja håper at folk endelig innser at "alle" har råd til en elbil som kan erstatte så å si all bilkjøring

 

 

Det er på en god dag, min er rundt 450(NEDC) men bilen sier selv 360 og det er vanskelig å holde men går i fint vær på langtur. Opelen kommer nok til å slite litt i høyere hastigheter også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

@Politikere: Hvorfor er det ikke lov å selge strøm, slik som det er i Danmark og Sverige?

 

 

Jeg er helt enig at dette er noe som må komme på banen, det er helt idiotisk slik det fungerer nå.

 

Men hjelper lite med 80 tilgjengelige kW når en bare kan ta i mot 50.

Vell, det finnes biler som kan lade over 50kW på CHAdeMO... Det blir uansett lettere å komme til ladingen, ettersom du kan ha flere punkter på samme sted...

 

Utbredelse av ladere som kan gi mere enn 50kW vil også gi initiativer for produsenter å støtte raskere lading.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ca 2 timer for å fullade bilen på hurtigstasjon, det er vell i overkant mye. Kjekt med mye rekkevidde men ikke når en må bruke så lang tid på stopp! 

 

Hvis du har kjørt 50 mil, stopper du ikke bare i 2 timer og kjører 50 til. Problemstillingen er kun hypotetisk. Vanligvis brukes hurtigladere kun for å sikre at man kommer dit man skal om det er nødvendig. Folk som kjører elbiler bruker mye mindre tid i praksis på å fylle en andre. Dvs; Sette i ladekabelen om kvelden tar under 10 sek. Samme å ta den ut om morgenen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ca 2 timer for å fullade bilen på hurtigstasjon, det er vell i overkant mye. Kjekt med mye rekkevidde men ikke når en må bruke så lang tid på stopp! 

25 mil med batteri og 3 min.lading med Hydrogen ville vært bedre, og nådd et større marked.

Så tror jeg nok også at bilfabrikkene arbeider etter denne malen,( i hemmelighet?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...