Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

PÃ¥inter skrev (54 minutter siden):

Åkkey, så bare løse rykter du kommer med, veldig bra!

Er ihvertfall 30 spill på listen under.

Nintendo Switch games that run at a smooth 60 frames per second
https://www.digitaltrends.com/gaming/nintendo-switch-games-60-fps-games-list/

Jeg trodde det var tydelig at jeg mente at den ikke blir å klare å kjøre switch Pro spill når den sliter såpass med switch spill. Sa ikke at ingen switch spill kjører 60fps, men i veldig mange spill er det 30 og ofte under. 

Selv der spillet går i 60fps så ser det veeeldig xbox 360 ut.

At switch hw er for tregt er det ingen tvil om. Selv botw kjører som søppel. Og det spillet er fantastisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Hvordan klarte PS4 og Xbox One å kjøre spill når det kom Pro/X-versjoner av disse? Og hvorfor skal det være noe annerledes med Switch?

De hadde en viss baseytelse som selv switch ikke klarer å matche.

Problemet her er at hvis de skal gi Switch Pro så liten økning i ytelsen at selv switch klarer å kjøre spill som er laget for den så er det skuffende.

Altså, jeg liker mye med switchen og digger mange av spillene, men man kan da like noe og samtidig se svakhetene med den.

Switch er ikke kraftig nok, og hvis de lager switch Pro kraftig nok så vil ikke switch kunne kjøre spillene på en god måte. Men ser man på ps4 versjonen av cyberpunk så er vel ikke det et krav lengre.

Dette er KUN en problemstilling fordi Nintendo kun lager eksklusiver. Da får de også ta kritikk når spillene har rævva grafikk eller ytelse 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 minutt siden):

De hadde en viss baseytelse som selv switch ikke klarer å matche.

Problemet her er at hvis de skal gi Switch Pro så liten økning i ytelsen at selv switch klarer å kjøre spill som er laget for den så er det skuffende.

Jeg henger ikke med på argumentasjonen. Switch har også en viss baseytelse. Xbox One var ikke mer enn 30% kraftigere enn hva Switchen er i dag. Switch er kraftig nok den, men når den skal kjøre på batteri må man gjøre begrensninger uansett. Det vil en Switch Pro også måtte gjøre og det er ikke annerledes i det hele tatt fra PS4 vs PS4 Pro. 

Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Switch er ikke kraftig nok, og hvis de lager switch Pro kraftig nok så vil ikke switch kunne kjøre spillene på en god måte

Det er en litt rar måte å si det på, men nei, de kan ikke lage en veldig kraftig Pro-versjon og fortsatt kjøre spillene på Switch på en god måte. Det var det jeg skrev i mitt innlegg før ditt. Men det kommer ikke til å bli aktuelt heller. Switch Pro må fortsatt kunne ha batteritid på noen timer, og så mye har ikke skjedd på de få årene at det blir en kraftkonsoll på linje med PS5/XsX. Det er en håndholdt konsoll, og de har ikke noe interesse av å kjøre de samme spillene som MS og Sony allerede kniver om. Switch har funnet sin egen nisje som fungerer og der kommer de til å fortsette.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (16 minutter siden):

Jeg trodde det var tydelig at jeg mente at den ikke blir å klare å kjøre switch Pro spill når den sliter såpass med switch spill. Sa ikke at ingen switch spill kjører 60fps, men i veldig mange spill er det 30 og ofte under. 

Hvor høy FPS et spill har er bare et valg utvikleren tar, ikke en effekt av hvor kraftig konsollen er. Om spill kjører i 30fps eller under så har utvikleren valgt det. Hardwaren til Switch er gitt, så er det opp til utviklerne å sette et FPS-mål de er fornøyd. Det blir tullete å si at en Switch ikke er kraftig nok til å kjøre god nok FPS.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (8 minutter siden):

Hvor høy FPS et spill har er bare et valg utvikleren tar, ikke en effekt av hvor kraftig konsollen er. Om spill kjører i 30fps eller under så har utvikleren valgt det. Hardwaren til Switch er gitt, så er det opp til utviklerne å sette et FPS-mål de er fornøyd. Det blir tullete å si at en Switch ikke er kraftig nok til å kjøre god nok FPS.

Såklart. Switch kan sikkert kjøre 120 fps om det ser ut som super nintendo men det må jo faktisk ha et minimum av grafikk. Og da forsvinner ofte muligheten for god nok fps. Både zelda og pokemon og noen av de andre spillene viser helt klart at switchen ikke er kraftig nok til å gjøre det utviklerne ønsker. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Såklart. Switch kan sikkert kjøre 120 fps om det ser ut som super nintendo men det må jo faktisk ha et minimum av grafikk. Og da forsvinner ofte muligheten for god nok fps. 

Minimum av grafikk? Switch er jo kraftigere enn PS3 og X360. Hvordan klarte man egentlig å lage spill til de hvis de ikke klarte minimum grafikk?

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Er den virkelig det? Den kjører da Skyrim like dritt.

Da har utviklerne har gjort en drittjobb. Men nå er Skyrim en port, da gjøres det ofte elendige jobber.

Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Og 360 ytelse er ikke godt nok i 2020 

Da kjøper du noe annet. Jeg koser meg med spillene i mens.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (6 minutter siden):

Da kjøper du noe annet. Jeg koser meg med spillene i mens.

Jeg skulle gjerne gjort det men Nintendo er så teite  at de ikke slipper spillene til andre maskiner. De tvinger oss til dårlig ytelsen og medium grafikk til spill som er gode men som har større potensiale.

Det du sier der er som å si 'liker du ikke Norge så flytt' når jeg argumenterer for å gjøre ting bedre i landet. Ikke et bra motsvar 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (17 minutter siden):

Jeg skulle gjerne gjort det men Nintendo er så teite  at de ikke slipper spillene til andre maskiner. De tvinger oss til dårlig ytelsen og medium grafikk til spill som er gode men som har større potensiale.

Hehe, ja, de vil jo gjerne tjene penger de som alle andre. Alternativet hadde vært et Nintendo uten konsollene de har. Jeg har hatt store ønsker om det selv innimellom, men så glimter de til med ypperlige konsoller innimellom slik som Switch og Wii. Da tenker jeg at de får lov å fortsette sånn som de gjør, for de konsollene ville jeg ikke vært foruten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Hehe, ja, de vil jo gjerne tjene penger de som alle andre. Alternativet hadde vært et Nintendo uten konsollene de har. Jeg har hatt store ønsker om det selv innimellom, men så glimter de til med ypperlige konsoller innimellom slik som Switch og Wii. Da tenker jeg at de får lov å fortsette sånn som de gjør, for de konsollene ville jeg ikke vært foruten.

Spørs om de kanskje hadde tjent med på å selge spillene på alle platformer. Mange flere som kunne kjøpt de da. Jeg føler det er tradisjoner eller andre syn som påvirker det. At de ikke vil 'vanne ut' Nintendo eller noe annet rart. Switch og Wii er gode konsoller, men jeg hadde aldri kjøpt de om spillene var tilgjengelig andre steder. Men det jeg hadde gjort er å kjøpe flere Nintendo-spill. Nå har jeg kun kjøpt de jeg absolutt må kjøpe, mens resten lar jeg være da de er overpriset og må spille på en konsoll jeg helst ikke bruker. Er samboeren som spiller og det er 99% BoTW. Jeg synes det er frustrerende å spille på Switch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 timer siden):

Jeg trodde det var tydelig at jeg mente at den ikke blir å klare å kjøre switch Pro spill når den sliter såpass med switch spill. Sa ikke at ingen switch spill kjører 60fps, men i veldig mange spill er det 30 og ofte under. 

Selv der spillet går i 60fps så ser det veeeldig xbox 360 ut.

At switch hw er for tregt er det ingen tvil om. Selv botw kjører som søppel. Og det spillet er fantastisk.

Finnes det mange Switch pro spill?

skulle sikkert klargjort deg bedre i første innlegg!

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (12 timer siden):

Er den virkelig det? Den kjører da Skyrim like dritt. Og 360 ytelse er ikke godt nok i 2020 

Skytim kjører da meget bra på Switch og det ser bedre ut en 360 utgaven noe som er imponerende. Er jo en hel del mer tilgjengelig minne på Switch over 360 (3,2GB vs under 500MB), men er begrenset med minnebåndbredde og CPU-kraft. GPUen er i og for seg innafor. En Switch Pro med nyere ARM CPU, doblet minne+båndbredde og litt mer GPU kraft vil nok slå fint fra seg.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (11 timer siden):

Spørs om de kanskje hadde tjent med på å selge spillene på alle platformer. Mange flere som kunne kjøpt de da. Jeg føler det er tradisjoner eller andre syn som påvirker det. At de ikke vil 'vanne ut' Nintendo eller noe annet rart.

Det er ikke så rart. De har de sterkeste spillfransjisene i hele bransjen, så det er klart de ikke vil vanne det ut. Jeg har også fundert litt på hva de vil tjene mest penger på, men jeg tror faktisk de valgt riktig allerede. Se på Nintendo DS som solgte 24 mill kopier av Nintendogs(!!). Det er mer enn noe spill noensinne har klart på Sony eller MS sine konsoller. De har funnet sin nisje, selv om det ikke er riktig å kalle det en nisje med de tallene de har. Suksessene er allerede der. De må bare sørge for å unngå bommerter slik som med Wii U. 

Og selv om det er kjipt å måtte kjøpe en ekstra konsoll kun for Zelda så må vi vel være enige om at de hvertfall krydrer opp konsollmarkedet litt? Hadde vært mye kjedeligere om Switch var enda en stue-konsoll til 6000,- som kjempet om å ha flest TFLOPS, FPS og sekunder raskere lastetider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (2 timer siden):

Skytim kjører da meget bra på Switch

Absolutt ikke. Elendig ytelse og grafikk. Jeg hadde ikke klart å fullføre spillet på switch.

 

PÃ¥inter skrev (11 timer siden):

Ja, ledelsen i Nintendo er idioter hele gjengen, De vet virkelig ikke hvordan et firma bør drives....,:rofl:

Hvem vet. Kanskje de kunne tjent mer, kanskje ikke. Vanskelig å si. Se på call of duty. Cross platform og tjener sinnsyke mengder penger.

Og selv om de tjener mest nå, er det virkelig noe å rope hurra for? 'Yay, de drar mest mulig penger ut av oss. Hipp hipp hurra'. Som å være glad for at iPhones kun kan repareres hos Apple. Bra for firmaene, dårlig for oss forbrukere.

Eksklusivitet er IKKE bra for oss.

Nimrad skrev (2 timer siden):

Og selv om det er kjipt å måtte kjøpe en ekstra konsoll kun for Zelda så må vi vel være enige om at de hvertfall krydrer opp konsollmarkedet litt? Hadde vært mye kjedeligere om Switch var enda en stue-konsoll til 6000,- som kjempet om å ha flest TFLOPS, FPS og sekunder raskere lastetider.

En nintendo switch med Pro kontroller (som er er must hvis man skal sammenligne med andre konsoller, da joy cons er dårlige og sliter med drift) så havner prisen på over 4000 kr. Legg så til at spillene er sviindyre så er ikke switch så mye billigere. Ikke går det ned i pris heller så selv om switch kanskje kostet mindre ved launch så ble de raskt tatt igjen av de andre

Switch er ikke billig. Jeg betalte mer for switchen enn min ps4 slim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Nintendo utviklet spill kun til andre plattformer ville man ikke kunne spilt de både håndholdt eller i docken, som er et kjempeargument og selling point for veldig mange. Selv har jeg knapt spilt håndholdt, men jeg vet at mange spiller masse håndholdt både hjemme og på farta. At maskinen er veldig liten, lett og rask å skru av og på er også en stor fordel da den er enkel å ta med til venner, på hytta eller på ferie. Den har tilgjengelighet og enkel å bruke for alle.

Synes ikke man nødvendigvis trenger å sammenligne den med andre konsoller, det er vel mest nærliggende for de som kaller seg gamere og er godt over snittet interessert. Nintendo har lykkes stort med Switch fordi den skiller seg fra de andre og tilbyr noe annet, ikke fordi den er svakere eller har dårligere grafikk.

Når det er sagt så synes jeg Skyrim kjørte veldig fint på Switchen og kan ikke si jeg tenkte over at det var dårlig grafikk eller lav FPS. Spill som Zelda og Mario har jo også fantastisk grafikk og det er kun førstnevnte som har noen FPS-drops i Kakariko Village som for min del ikke har stort å si for opplevelsen. Da er det flere eksempler på andre plattformer som ødelegger mer, f.eks Witcher på Playstation 4.

Det hadde dog vært veldig kult med Nintendo-spill på teknologi som er helt i førersetet teknisk og grafisk igjen, det har vi ikke hatt siden GameCube. Man kan jo argumentere for at mer kraft også ville åpnet for mye ny kreativitet.

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (9 minutter siden):

Stikk motsatt, nettopp derfor Nintendo` sine spill er «verdens beste», Bentley er ikke der de er idag fordi de solgte merkevaren sin til Opel.

De kunne da 100% laget spillene nøyaktig slik de ønsket selv om de solgte spillet til flere konsoller. Mener du at Microsoft sine spill er dårligere fordi de kommer til både pc og xbox? Eller at call of duty er dårligere fordi det finnes til alt?

Fortnite har laget et av verdens mest populære spill og finnes på alt fra pc og konsoll til mobil.

Og at de er verdens beste spill er høyst subjektivt og de har KUN breath of the wild som er der oppe. Jeg ville ikke sammenlignet nintendo spill med Bentley. Mer som en gokart. Morro og godt gjennomført, men kun på lukket bane og litt kjedelig at man ikke kan bruke den på veien med de andre.

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...