Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (41 minutter siden):

.... Jeg ville ikke sammenlignet nintendo spill med Bentley. Mer som en gokart. Morro og godt gjennomført, men kun på lukket bane og litt kjedelig at man ikke kan bruke den på veien med de andre.

 

Men du liker å sammenlikne Apple og Nintendo!?

 

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Tenker som så at det er markedet som bestemmer. Jeg skulle gjerne sett at Nintendo lanserte en "Nintendo X86" som lå på nivå med PS5 og Series X, men så lenge Switch selger så bra som den gjør så blir Nintendo fortalt at de gjør alt riktig.

Hadde Nintendo gjort enda et feilsteg etter Wii U hadde diskusjonen vært en annen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (7 minutter siden):

Jeg skiter i hvor mye penger Nintendo tjener, de lager utrolig bra spill, det mener nok flere enn bare meg, eller tror du de tjener penger på overtro?

Jeg har ikke sagt at de ikke lager gode spill. Jeg sa bare at jeg er uenig i at de lager verdens beste spill. De har noen ikoniske franchiser og noen topp-spill som botw. 

Men det er dårlig gjort å ikke slippe de til andre enheter når de lider såpass i ytelsen på feks botw. Selv pokemon sliter.

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (1 time siden):

Seriøst?

Roingen din er utmattende!

Ikke noe roing i det hele tatt. Poenget mitt fra første stund har vært at switch er for svak, og at det er dårlig at man ikke får spilt spillene med god nok ytelse og grafikk. Ikke full HD engang på mye av det i tillegg til en del dårlig fps.

Hadde ikke vært et problem hvis det kom på pc eller andre konsoller også.

Å påstå det som positivt for noen andre enn nintendo-sjefene er veldig rart 

Lenke til kommentar
Balthier35 skrev (35 minutter siden):

Strømming av spill er uansett fremtiden. Dette vil nok være siste generasjon med tradisjonell maskinvare

Det sa vel folk også forrige generasjon. At dette blir siste tradisjonelle generasjon, med kun små oppgraderinger som ps4 Pro. Det ser vi jo ikke stemte, med ps5 og xsx.

Strømming av spill kan nok være framtiden i mange spill, men fortsatt sliter folk med nettet og det er for høy input lag til å spille online multiplayer. Jeg kunne ikke kjørt Forza eller call of duty via Strømming nå. Skjer nok ikke på minst 5 år.

Tenk også markedet verden over, hvor mange som ikke har bra nok infrastruktur til å spille online. Selv USA har grådige Internett leverandører med data caps som gjør at strømming av spill er lite aktuelt.

Verden er ikke klar for å miste konsollene enda. Tipper ti år til før det er normalen foran å ha maskinvare i hus selv.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 timer siden):

Ikke noe roing i det hele tatt. Poenget mitt fra første stund har vært at switch er for svak, og at det er dårlig at man ikke får spilt spillene med god nok ytelse og grafikk. Ikke full HD engang på mye av det i tillegg til en del dårlig fps.

Hadde ikke vært et problem hvis det kom på pc eller andre konsoller også.

Å påstå det som positivt for noen andre enn nintendo-sjefene er veldig rart 

Poenget ditt i første post var at Switch ikke klarer å kjøre spill i 60fps, det er over 40 spill som kjører 60 fps på Switch, case closed!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (14 timer siden):

Snakket åpenbart fra konteksten da om ordentlige spill. Ikke "overcooked"

Vel. Jeg må si meg uenig med deg her. Vil absolutt påstå at spill som Super Mario Odyssey, Mortal Kombat 11, Rocket League, Minecraft, Yoshi: Crafted World etc. etc. er ordentlige spill som kjører 60fps på Nintendo Switch:

https://www.digitaltrends.com/gaming/nintendo-switch-games-60-fps-games-list/

(Ironisk nok er ikke Overcooked på denne lista :-p)

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er vel alle ganske nedgradert på grafikk kontra alle andre dog? Forsåvidt noe man må forvente. Og gitt hardwaren til switch er det veldig imponerende hva de får til å porte over. 

Hvis man kun spiller switch så er det nok fryd og gammen, men jeg har spilt og spiller fast på andre konsoller og pc. Switchen stikker ut en del. Føles ut som iPhone min kunne kjørt de like bra til tider.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (38 minutter siden):

De er vel alle ganske nedgradert på grafikk kontra alle andre dog? Forsåvidt noe man må forvente. Og gitt hardwaren til switch er det veldig imponerende hva de får til å porte over. 

Hvis man kun spiller switch så er det nok fryd og gammen, men jeg har spilt og spiller fast på andre konsoller og pc. Switchen stikker ut en del. Føles ut som iPhone min kunne kjørt de like bra til tider.

Ok. Obvious troll is being obvious. 
Har alle konsoller inkludert PC og det finnes ikke noe i nærheten der som kan måle seg med f.eks. 4-splitscreen mario kart med venner eller det å kose seg med mario Odyssey eller paper mario origami King. 
 

ikka alt handler om oppløsning, men også opplevelsen. Her bommer du fullstendig og er langt ute på viddene med kommentarene dine som åpenbart er ment for å provosere. Og du gir deg ikke engang når påstandene dine blir tilbakevist. Ingen vits å holde noen diskusjon når du holder på slik 😛

Så foreslår jeg heller at du koser deg med å spille fast på andre konsoller og pc samt. Føle iPhonen din er bedre.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 time siden):

Har alle konsoller inkludert PC og det finnes ikke noe i nærheten der som kan måle seg med f.eks. 4-splitscreen mario kart med venner eller det å kose seg med mario Odyssey eller paper mario origami King. 

1. Jeg troller ikke 

2. De spillene er ok+. Spilt igjennom Odyssey, Mario Kart er jeg lei av. Gode spill men ikke verdt å måtte kjøpe en egen konsoll for. De kunne kjørt på hvilken som helst konsoll.

Om du ikke synes noe kan måle seg så får det være din sak. Jeg kan nevne 50 spill jeg heller ville spilt enn noen av de.

3. Jeg snakker ikke bare om oppløsning, men ytelse. I de større spillene så sliter switch. Spesielt på flaggskipet, botw, synes jeg det er synd. Det har mye å si på opplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...