Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott LarZen, men hvor er alle xboxene ;) haha

 

 

Neida, fin samling det, men hadde gjort seg å få ryddet i kablene, men det er min OCD :D Merker jeg blir ganske triggered av det :p

 

 

Hehe. Står en X360 samens med resten av dem andre konsollene :p 

Helt enig med kablene. Skal få et system på det snart. Har nylig fått tingene på plass i en egen liten mancave. Nå må jeg finne ut hva jeg skal gjøre med lyd siden min receiver ikke liker HDR... Litt usikker på om jeg skal rett og slett gå for en lydplanke altså...

Lenke til kommentar

 

PostNor er jo helt ubrukelige så stakk innom Elkjøp å plukket med meg en der like greit. Da er siste medlem i PS familien på plass :)

 

 

Flott LarZen, men hvor er alle xboxene ;) haha

 

Neida, fin samling det, men hadde gjort seg å få ryddet i kablene, men det er min OCD :D Merker jeg blir ganske triggered av det :p

 

Når jeg ser sånn må jeg alltid se et sånn her bilde for å roe ned sjela

 

Har en kone som er slik. Så jeg løste det med VVS-rør i veggen. Resultatet ser du under. Xbox One til venstre, PS4 Pro i midten og digital dekoder til høyre :-)

 

Det å ha TV'en "trådløs" var et magisk syn første gang jeg så det i drift :-p

 

Bilde til venstre retter seg opp når du åpner det.

post-34779-0-90125500-1478901627_thumb.jpg

post-34779-0-09199700-1478901630_thumb.jpg

Endret av CaZpeR
  • Liker 4
Lenke til kommentar
 

Har en kone som er slik. Så jeg løste det med VVS-rør i veggen. Resultatet ser du under. Xbox One til venstre, PS4 Pro i midten og digital dekoder til høyre :-)

 

Det å ha TV'en "trådløs" var et magisk syn første gang jeg så det i drift :-p

 

Bilde til venstre retter seg opp når du åpner det.

 

Meget Lekkert! :w00t:

 

Er så digg når det er så cleant. Skulle også fått skjult alt i hjemmekinoen min, men etter å ha satt opp projektor, lerret og alle høyttalerne, så har jeg ikke giddet. Hjalp ikke heller når jeg fikk akustikk plater og lyd dempende teppefliser. Orker ikke rive alt ned for å skjule det i veggen :p Men er omtrent ikke synlig, da jeg bruker gulvlister med innebygget kabelkanal.

 

 

Flott LarZen, men hvor er alle xboxene ;) haha

 

 

Neida, fin samling det, men hadde gjort seg å få ryddet i kablene, men det er min OCD :D Merker jeg blir ganske triggered av det :p

 

 

Hehe. Står en X360 samens med resten av dem andre konsollene :p

Helt enig med kablene. Skal få et system på det snart. Har nylig fått tingene på plass i en egen liten mancave. Nå må jeg finne ut hva jeg skal gjøre med lyd siden min receiver ikke liker HDR... Litt usikker på om jeg skal rett og slett gå for en lydplanke altså...

 

De skulle tenkt på det som xbox gjorde, litt honnør må de få. Med 2 HDMI ut (ene merket med lyd) kan du kjøre ene hdmi til TV og få HDR og så kjøre en egen HDMI til reciever for å god lyden.

 

Lydplanke er greit det, liker det best i stua dog, men gulv høyttalere og subwoofere tar jo plass, og så lydplanker større WAF faktor. Men finnes ikke så mye som trøkker bra, uten jbl eller sonos. Ellers så har jo den Fidelio planken til philips fått skryt (der du kan ta av sidene og få surround). Koster vel ikke heller mye for en reciever med HDR støtte

 

Uansett, du har jo en flott TV ser jeg av foten, men som george lucas en gang sa, lyd er 50% av opplevelsen  :)

Lenke til kommentar

 

*snip*

 

 

Nice!!

 

Ser du har en Sonos PlayBar. Er du fornøyd med den? Bra til film og spill? Den har vel ikke DTS støtte men det er vel ikke noe problem? Har bare hørt den en gang i butikk og var veldig imponert over hvor bra den var...og ikke minst hvor dyp bassen var på lavt nivå.

 

PlayBar'en er flott, du kan bare sende som PCM eller DD hvis du vil. Er du glad i litt bass dog så komplementerer Sonos Sub'en den veldig fint, lydbildet blir løftet et par hakk.

Lenke til kommentar

Har visst fått meg ps4 pro. Fins det en liste over spill som har pro-støtte nå? Har funnet lister som blander fremtidige og nåværende, men jeg vil vite hvilke som har støtte nå.

http://www.gamespot.com/articles/every-ps4-pro-game-that-is-and-isnt-getting-an-upg/1100-6443385/

 

full liste og info om hvert spill hva pro gjør med spilla

 

https://blog.eu.playstation.com/2016/11/03/heres-the-list-of-games-that-will-be-optimised-for-ps4-pro-on-launch-day/

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

 

*snip*

 

 

Nice!!

 

Ser du har en Sonos PlayBar. Er du fornøyd med den? Bra til film og spill? Den har vel ikke DTS støtte men det er vel ikke noe problem? Har bare hørt den en gang i butikk og var veldig imponert over hvor bra den var...og ikke minst hvor dyp bassen var på lavt nivå.

 

PlayBar'en er flott, du kan bare sende som PCM eller DD hvis du vil. Er du glad i litt bass dog så komplementerer Sonos Sub'en den veldig fint, lydbildet blir løftet et par hakk.

 

 

Lyden i den er helt sinnsyk! Tilogmed bassen i planken alene imponerer. Har ikke fått meg til å kjøpe Sub enda, men det står på innkjøpslista. Men til film og spill er den en fornøyelse i bruk. Fruen er ikke fan av bakhøytalere så jeg jobber med den saken... Kunne tenkt meg 2xSonos Play:1 eller 3 bak for å få surround. Har en Play:1 på kjøkkenet og bare med den blir det rå lyd når begge kjøres sammen med musikk (åpen kjøkken/stue-løsning)

Lenke til kommentar

Fine oppsett altså! Damn!

 

Endelig fått kopiert over 300+ GB ifra PS4 til Pro nå. Har bare testa Call of Duty: Infinite Warfare og la umiddelbart merke til et skarpere mer detaljert bilde. Ingen HDR dessverre i det spillet. Tok å satt oppløsningen til å være 4K RGB på PS4Pro. Vet ikke om den burde egentlig være på auto...

 

Tok noen bilder ifra spillet men dessverre så blir det jo ikke i nærheten slik som på skjermen med sin lys styrke og farger som hopper ut av skjermen. Ting blir liksom litt flatt på bilde...

 

zdG5Yrw.jpg

 

Laster ned patchen til Shadow of Mordor nå. Og Elder Scrolls Online som skal vistnok som Skyrim være i native 4K? 

Lenke til kommentar

Enkelt basis lyd system.

G6 65" Lg Oled tv. som jeg bruker tvns lydplanke på til det meste.

Film og Spill bruker jeg ofte Sony MDR-HW700 tråløse Surround hode tlf system.

Xbox one S , PlayStation 4 Pro og Xbox 360 oppkoblet.

 

Tvn er isf kalibrert av Kalibrerings mannen.no i alle moduser selv i game mode.

post-240853-0-92584100-1478907041_thumb.jpg

Endret av samco
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Digg!

Må innrømme jeg er så hekta på bildekvalitet, at jeg kjøpte Uncharted 4 på nytt. (Finn.no)

Har også kjøpt Tomb Raider "på nytt" til PS4, da jeg hadde spilt det på Xbox One for 1 år siden, men komboen PS4 Pro-enhanced og et brett med VR fikk meg til å kjøpe spillet igjen. (Xbox One versjonen er allerede solgt på finn).

Og så ville jeg normalt kjøpt Titanfall 2 til Xbox One, men tror det blir PS4 Pro-utgaven denne gang.

Var innom Platekompaniet og fikk byttet mitt Battlefield 1 XboxOne-utgave til PS4-utgaven. (Hadde ikke brutt forseglingen).

Jeg venter fortsatt på at Expert skal få inn min forhåndsbetalte PS4 Pro, men det ser ut til å bli mandag eller onsdag neste uke.

 

Det jeg ser er at Sony har gjort noe virkelig smart denne gang. 

Microsoft kom med en S-utgave for 1 måned siden, og det Sony leverer nå i sin Pro-utgave går Xbox One S en høy gang. Noe som resulterer i at jeg kjøper flere av spillene til PS4 enn jeg normalt ville gjort.

 

Min ultimate konsoll november 2016 ville vært:

PS4 Pro sine ytelser, med Xbox One S sitt UHD-drev (og kommende Atmosstøtte), og Xbox sin Elite Controller.

Amen :)

Lenke til kommentar

PostNor er jo helt ubrukelige så stakk innom Elkjøp å plukket med meg en der like greit. Da er siste medlem i PS familien på plass :)

Har også samme stashet (Ikke VR tingene), dog ikke satt opp. PS2en har også en HDD og nettverksmodul med RJ45 som jeg brukte for å spille SOCOM 2 U.S Navy Seals Online i 2003. Men etter å ha spilt WWII Online siden 2001 på PC så var det heftig vanskelig å spille FPS Online med PS2.

 

Mulig jeg bytter ut PS4en med en PS4 Pro etterhvert, men vil se ann litt først.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ble overrasket av hvor mye lyd det var fra pro'en, men fant ut dette gjelder under innstallasjon av spill.

Når spilla er innstallert roer den seg ner til et bra nivå.

Hadde en veldig snill ps4 da, nesten lydløs.

Og med dette mener du vel installasjon fra optisk plate? En løstliggende disk som snurrer med mange tusen RPM vil selvsagt generere en del lyd.

Men nå har ikke jeg brukt optisk plate for å laste eller installere spill på ca. 4 år and never looked back. Optiske plater kommer kun inn i huset med høykvalitets film og selv der har man fullgode alternativer på 50ish GB.

 

Mye bra bilder her!

Fornøyd jeg også nå: 65KS9505, Yamaha YSP-2700 (helt rå lyd!), PS4 Pro, og Samsung UBD8500 UHD BD-spiller :) Bedre kan det ikke bli!

attachicon.gifIMG_0062.JPG

Dere som har basskasser stående på gulvet bor i enebolig håper jeg? :p Hadde blitt nuts om noen gjorde slik i rekkehus eller blokk.

 

Henrik:

WAF ble enkelt løst med "ManCave" for 10 år siden her :p Oh the bliss. "Wife Aversion Feature"

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en kone som er slik. Så jeg løste det med VVS-rør i veggen. Resultatet ser du under. Xbox One til venstre, PS4 Pro i midten og digital dekoder til høyre :-)

Det å ha TV'en "trådløs" var et magisk syn første gang jeg så det i drift :-p

Bilde til venstre retter seg opp når du åpner det.

Pyntegjenstander foran lyd membranene? The female race has been given to much power and taken over the world!

 

 

Noen som har gjort en sammenligning på hva forskjellen er på denne modusen i "TLOU:RM" mellom PS4 og PS4 Pro? Har noe DLC jeg ikke har spilt ennå. Samt jeg har ikke spilt UC4 mer enn et par timer ennå og vurderer om det er verdt det å gå for en PS4 Pro kun for denne 1080P biten. UC4 er vel allerede så bra at det ikke blir særlig bedre med en Pro på 1080P.

PS4 Pro with a 1080p display:

The game renders at the "highest resolution" and then downscales the super-sampled image to 1080p. HDR support is also included.

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

De skulle tenkt på det som xbox gjorde, litt honnør må de få. Med 2 HDMI ut (ene merket med lyd) kan du kjøre ene hdmi til TV og få HDR og så kjøre en egen HDMI til reciever for å god lyden.

 

 

 

Er du sikker på at Xbox One S kan det??

Jeg mener bestemt at Xbox One S kun leverer lyd og bilde ut av ene HDMI-porten. 

Den andre porten er en HDMI-inngang som er ment til å ta imot tv fra en tuner så en kan bruke Xbox som tv-boks.

Bak på konsollen står det ingenting om at lyd kan sendes ut på den andre porten, og jeg finner ingen settings på Xbox som lar meg velge det.

 

Hvor ser du det at den er "merket med lyd"? 

På min står det "HDMI Out to TV" og "HDMI In from sat/cable".

Lenke til kommentar

I menyen til PS4 Pro så er det et valg som heter "informasjon om videoutdata", under denne informasjonen står det at: HDR på TV'n støttes ikke! Har ingen betydning om jeg aktiverer HDR manuelt på TV'n.

Er det noe jeg har oversett eller? Har Samsung UE65KS som skal støtte HDR.

Du må aktivere UHD Color for den HDMI-porten PS4 er koblet til. Sjekk bilde-innstillinger for TVen så finner du det :)

 

EDIT:

 

Battlefield 1 på PS4 Pro:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Qu705pp0mv0

 

- Uses checkerboard rending

- On 4K screens, uses dynamic resolution, ranging from 1440p - 1656p

- Increase in alpha effects

- Texture details locked at high on the Pro (medium - high on base ps4)

- terrain quality gets upgrade (locked at medium vs medium-low on base ps4)v

- undergrowth quality, shadow quality and AO unchanged from base PS4 version

- Performance improvements on the campaign (MP test in a future video)

 

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1313133

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

I menyen til PS4 Pro så er det et valg som heter "informasjon om videoutdata", under denne informasjonen står det at: HDR på TV'n støttes ikke! Har ingen betydning om jeg aktiverer HDR manuelt på TV'n.

Er det noe jeg har oversett eller? Har Samsung UE65KS som skal støtte HDR.

Står tv på gamemode? En god del tver støtter kun HDR på film-modus (moviemode)

Lenke til kommentar

 

I menyen til PS4 Pro så er det et valg som heter "informasjon om videoutdata", under denne informasjonen står det at: HDR på TV'n støttes ikke! Har ingen betydning om jeg aktiverer HDR manuelt på TV'n.

Er det noe jeg har oversett eller? Har Samsung UE65KS som skal støtte HDR.

Står tv på gamemode? En god del tver støtter kun HDR på film-modus (moviemode)

De nye Samsung TVene støtter HDR i game mode :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...