Gå til innhold

Følg Apple-lanseringen direkte her fra 19:00


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke utsette oppgraderingen av en Iphone 5 lenger. Samtalekvaliteten er nå så dårlig at jeg så vidt hører hva de jeg snakker med sier. Så blir nok en Iphone 7 på meg. 128GB i sort. Hvilken i sort har jeg ikke bestemt meg for ennå. Absolutt ikke en plus modell, da de er altfor store, selv om kameraet fristet.

 

Kjempefornøyd med at Iphone nå er vann og støvresistent. Syntes forøvrig at Apple ga gode grunner for å kutte minijacken. En adapter medfølger med Iphone 7 uten at man må kjøpe det ekstra som tilbehør, så det skal ikke være noe problem å bruke headset man allerede har med minijack.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

 

 

At kameraet stikker ut på baksiden, tyder på dårlig design. De burde heller gjort telefonen tykkere, med bedre batteri og Hi-FI DAC. Så kanskje lightning kontakten hadde blitt mer akseptert blant brukerne.

 

 

Vet du hva en DAC sin oppgave er? Uten analog-utgang på telefonen så gir det da ingen mening å smelle til med Hi-Fi DAC?

 

Vel, jeg hadde sett for meg at Lightning kontakten kanskje kunne levert analog lyd ut, med adapter til 3,5 minijack. Så telefonen inneholder ingen DAC i det hele tatt? I så fall må man ha ekstern DAC, noe som gjør iPhone totalt ubrukelig på dette området.

 

 

Jo, iphonen har en DAC.

 

AtW

 

Ingen analog utgang? Trådløs analog utgang da, med ekstern forsterker?

Endret av MisterXS
Lenke til kommentar

 

 

 

 

At kameraet stikker ut på baksiden, tyder på dårlig design. De burde heller gjort telefonen tykkere, med bedre batteri og Hi-FI DAC. Så kanskje lightning kontakten hadde blitt mer akseptert blant brukerne.

 

 

Vet du hva en DAC sin oppgave er? Uten analog-utgang på telefonen så gir det da ingen mening å smelle til med Hi-Fi DAC?

 

Vel, jeg hadde sett for meg at Lightning kontakten kanskje kunne levert analog lyd ut, med adapter til 3,5 minijack. Så telefonen inneholder ingen DAC i det hele tatt? I så fall må man ha ekstern DAC, noe som gjør iPhone totalt ubrukelig på dette området.

 

 

Jo, iphonen har en DAC.

 

AtW

 

Ingen analog utgang? Trådløs analog utgang da, med ekstern forsterker?

 

 

 

Må jo nesten en DAC til for å få lyd ut av høyttalerne på telefonen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

At kameraet stikker ut på baksiden, tyder på dårlig design. De burde heller gjort telefonen tykkere, med bedre batteri og Hi-FI DAC. Så kanskje lightning kontakten hadde blitt mer akseptert blant brukerne.

 

Vet du hva en DAC sin oppgave er? Uten analog-utgang på telefonen så gir det da ingen mening å smelle til med Hi-Fi DAC?

Vel, jeg hadde sett for meg at Lightning kontakten kanskje kunne levert analog lyd ut, med adapter til 3,5 minijack. Så telefonen inneholder ingen DAC i det hele tatt? I så fall må man ha ekstern DAC, noe som gjør iPhone totalt ubrukelig på dette området.

Jo, iphonen har en DAC.

 

AtW

Ingen analog utgang? Trådløs analog utgang da, med ekstern forsterker?

IPhone 7 har i aller høyeste grad en analog lydutgang. To, faktisk.

 

Blir vel å bestille en glossy 256 plus til uka her. Må jo ha telefon :)

Lenke til kommentar

BÆÆÆÆÆÆÆ!!!!

 

Apple rider igjen. "We have the best adapters!"

 

Ikke bare det, men nå har de funnet opp en vanntett telefon, og de andre har kopiert Apple på dette området i årevis. Det sier litt om hvor geniale de er!

 

Da er det jo bare å håpe at de har degradert antenne ytterligere da. 

 

 

Nå var vel ikke Apple i nærheten av å gjøre et nummer ut av at de var først ute med vanntette telefoner? Det klart at når man dikter opp sine egne påfunn, så kan man kritisere mye rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så blir nok en Iphone 7 på meg.

Bestemmer virkelig folk seg for en mobil til tett på 10 lapper uten å lese reviews?

Det er greia med Iphone og IOS. De har ingen konkurrenter. (Ikke refs meg ;) )
Det er jo sant. For meg er det ingen reelle konkurrenter før de får orden på programvaren sin. Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

 

Så blir nok en Iphone 7 på meg.

 

Bestemmer virkelig folk seg for en mobil til tett på 10 lapper uten å lese reviews?

Fantastene står nok allerede i kø utenfor nærmeste Apple-forhandler :p

 

 

Han kan vel neppe klassifiseres om en fantast når han fremdeles sitter på en iPhone 5? Eller har lista for å bli definert som fantast sunket drastisk med årene? Eller handler det mer om at folk har et helt merksnodig behov for å rakke ned på andre.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så blir nok en Iphone 7 på meg. 

 

Bestemmer virkelig folk seg for en mobil til tett på 10 lapper uten å lese reviews?

 

 

Det er greia med Iphone og IOS. De har ingen konkurrenter. (Ikke refs meg  ;) )

 

 

Det kanskje mest imponerende er at de klarer å tape markedsandeler uten å ha konkurrenter...

 

 

Alle har jo sine individuelle vurderinger og kriterier. Jeg snakker selvfølgelig om mine egne, ikke alle andres!

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg sitter også på en iPhone 5, som fikk nytt batteri i går. Dessuten har jeg hatt samme tlf på jobben i over 3.5 år (Samsung Galaxy SIII), hvilket gjør at jeg har "lov" til å kjøpe ny tlf hvor jobben sponser en del av kjøpesummen. Så da blir det ny tlf på meg, og jeg kan kvitte meg med Galaxy-møkka. iPhone 5 som jobb-mobil, og 7'ern privat. Det blir bra.

Lenke til kommentar

 

Alle har jo sine individuelle vurderinger og kriterier. Jeg snakker selvfølgelig om mine egne, ikke alle andres!

Om de har konkurrenter eller ikke er vel strengt tatt ikke en individuell vurdering.

At de er det eneste valget for deg blir noe helt annet.

 

 

Ingen konkurrenter etter mine kriterier og preferanser.

Lenke til kommentar

Litt skuffende at de ikke enten klarer å presse inn en større skjerm i 7 plus, eventuelt gjør "chassiset" mindre.

 

Til sammenligning har Note 7 større skjerm i tillegg til at den er mindre.. Ja, nå har Note 7 edge-skjerm, men selv Note 4 med like stor skjerm er smalere.

 

Hadde de slanket den litt, så ville den sett mye bedre ut etter min mening.

Endret av fla92
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det viktigste er å se på hvilket produkt som best oppfyller ens eget behov, ikke henge seg så mye opp i om det er det ene eller det andre, altså disse fanboy-faktene mange har. Både de som elsker/forguder Apple-produkter, og de som inderlig hater dem og prater om den såkalte "friheten" man får med Android osv er akkurat like religiøse.

 

Jeg har prøvd begge deler, og har kommet frem til at en iPhone dekker mine behov best på den fronten, totalt sett. Faktisk gjorde iPhone 4 en bedre jobb enn en Galaxy SIII som var et par år nyere ift. den bruken jeg har. Og hva frihet angår, så lenge jeg får gjort det jeg skal på en enkel og grei måte har jeg all den friheten jeg behøver.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...