Gå til innhold

Innvandring og Voldtekt i Sverige


Anbefalte innlegg

Mistillit til kilder er klassisk populistisk maktspill. Selv om du ikke stoler på X avis så er det ingen grunn til å stole på Y kilde bare fordi den ikke er "mainstream". Faktisk har du større grunn til å stille en mistillit til kilde Y om kilde Y opplagt driver med en agenda.

 

Når dette er sagt så tror jeg aldri vi hadde diskutert med zeebra om han hadde lært seg kildekritikk.

 

Jeg har ikke engang vært inne på den siden, men å dømme den som NAZI side kun fordi det står en seksjon om jøder, blir litt fordomsfullt.

 

Det kan være et maktspill, men om alle kilder skulle være like mye verdt i en diskusjon, så ville det bli fullstendig umulig å diskutere noe som helst, siden det hver dag skrives 50 millioner blogger med ukvalifisert synsing.

Selvsagt er ikke alle kilder like mye verdt, men alle meninger er verdt å vurdere.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Betyr det at du mener jøder er hevet over enhver kritikk og bør være immune for etterforskning?

 

Flott stråmann! :roll:

 

Jeg mener at hakekors symbol og dedikert kritikk av jøder antyder at kilden kanskje er partisk.

 

 

Ok, det kan godt hende det er en side av NAZIster. Men betyr det at de ikke har et poeng? Det kan godt være de har et poeng. Trådstarter har iallefall et poeng.

 

Det er vel det som er grunnen til at ekstremisme brer seg i samfunnet, fordi vi som samfunn ikke er villige i det hele tatt til å lytte til gyldige poeng fra grupper vi setter merkelapper på og forhåndsdømmer basert på merkelappen, heller enn å vurdere inneholdet de prøver å formidle.

 

Hadde små partier med mindre moderate meninger vært tillatt i vårt demokrati, kan det god hende at mer mainstream partier hadde adoptert visse type politiske saker, fordi de innser at argumentene til de som idag blir blokkert fra politikken, har et poeng. Da snakker jeg selvsagt om alle som har mindre enn 4% av stemmene idag og automatisk blir ignorert av samfunnet, selv om 1% tilsvarer rundt 16% av velgere i Norge. Da ignorerer vi meningene til 60.000 mennesker, noe som selvsagt fører til økt polarisering og som vi ser idag økt politisk ekstremisme. Fordi ingen kan stemme det de vil og fordi ingen partier representerer deres meninger, stemmer folk på ikke-moderate partier som best passer med deler av deres syn.

 

En uheldig konsekvens av å ikke lytte til gyldige meninger fra grupper deler av majoriteten anser som uakseptable grupper. Det er en klar svakhet med demokratiet vårt som idag gjør at moderat ekstremisme blomstrer mens moderate visner.

 

Det er uheldig for samfunnet vårt. Derfor har jeg selv prinsipielt ingenting imot å lytte til de jeg er uenige med, for de kan alikevel ha mange gyldige poeng, og jeg hadde vært fattigere i mine meninger og vurderinger om jeg ikke hadde lyttet til de jeg er uenige med eller anser som "fiender".

Lenke til kommentar

Nei det sa jeg ikke. Jeg sa at vi bør ta siden med en klype salt fordi den har en seksjon om jøder, der anti-semittismen var antydet, så vi snakker opplagt om en høyreekstrem og partisk kilde. Swastika-symbolene, Rase-argumentene, eugenikken og Holocaust-benektelsen er vel der neo-nazismen kommer inn.

 

http://www.solkorset.org/jodene/holocaust1.xml

http://www.solkorset.org/rase/kjenn1.xml

Lenke til kommentar

I tillegg til at de sier rett ut at de er nazister. Under emnet NasjonalSosialisme (sic):

 

Vil du høre budskapet i et nøtteskall? Kortfattet, rett på sak? Noen ord om nesten alt som opptar oss? Javel, les dette svaret på et brev fra norske skolejenter.

Hvorfor NasjonalSosialisme? Hva er det NS har som andre nasjonalsinnede kampforbund mangler? Hvorfor kan bare NS redde den nordiske rase fra å dø ut? Hvorfor er NS Nordens håp? Fordi: Fordi vi har en sømløs verdensanskuelse og erkjennelser som ingen andre; en tradisjon å bygge på, verdens mæktigste rike i ryggen. Fyr løs, spør i vei!

Hva skriver Hitler i "Mein Kampf"? Adolf Hitler er verdenshistoriens suverent mest utskjelte mann. Men hva sto han egentlig for? Har hans rykte og omdømme i etterkrigstid noe med innholdet av "Mein Kampf" å gjøre? Du har sikkert hørt en rekke påstander om hva som angivelig står i denne berømte bok. Har det falt deg inn at de som påstår dette kanskje lyver? Har du selv lest Mein Kampf? Hvis ikke er dette et godt sted å begynne.

Lenke til kommentar

Nei det sa jeg ikke. Jeg sa at vi bør ta siden med en klype salt fordi den har en seksjon om jøder, der anti-semittismen var antydet, så vi snakker opplagt om en høyreekstrem og partisk kilde. Swastika-symbolene, Rase-argumentene, eugenikken og Holocaust-benektelsen er vel der neo-nazismen kommer inn.

 

http://www.solkorset.org/jodene/holocaust1.xml

http://www.solkorset.org/rase/kjenn1.xml

 

Ok, da er vi jo ikke på holocaust-konspirasjonsteorier. Det er jeg ikke spesielt interessert i selv.

 

Rase er jeg heller ikke spesielt interessert i, utenom det å anerkjenne at forskjellige raser er forskjellige og at det er ok, og at det blir dumt å IKKE anerkjenne forskjellene.

 

Uansett er trådstarters poeng like gyldig, om kilden er fra Adolf Hitler selv, eller om den er fra Erna Solberg. Jeg blir ikke overrasket hvis trådstarters statistikk er riktig, og da har vi jo isåfall er alvorlig problem i Norge.

 

Da bør vel heller diskusjonen utvikle seg til å finne bedre kilder som motbeviser trådstarters statistikk om den statistikken er feil, ellers må vi rett og slett diskutere det trådstarter sier, noe som er en tragedie for nasjonen Sverige, eventuelt Norge og eventuelt andre og beviser at innvandring på den måten det foregår idag er problematisk. Vi bør heller gjøre det enn å sitte å angripe kilden. Det gir ikke noe bra diskusjon.

 

Da får du heller angripe statistikken, om den er feil...

Lenke til kommentar

I tillegg til at de sier rett ut at de er nazister. Under emnet NasjonalSosialisme (sic):

 

Vil du høre budskapet i et nøtteskall? Kortfattet, rett på sak? Noen ord om nesten alt som opptar oss? Javel, les dette svaret på et brev fra norske skolejenter.

Hvorfor NasjonalSosialisme? Hva er det NS har som andre nasjonalsinnede kampforbund mangler? Hvorfor kan bare NS redde den nordiske rase fra å dø ut? Hvorfor er NS Nordens håp? Fordi: Fordi vi har en sømløs verdensanskuelse og erkjennelser som ingen andre; en tradisjon å bygge på, verdens mæktigste rike i ryggen. Fyr løs, spør i vei!

Hva skriver Hitler i "Mein Kampf"? Adolf Hitler er verdenshistoriens suverent mest utskjelte mann. Men hva sto han egentlig for? Har hans rykte og omdømme i etterkrigstid noe med innholdet av "Mein Kampf" å gjøre? Du har sikkert hørt en rekke påstander om hva som angivelig står i denne berømte bok. Har det falt deg inn at de som påstår dette kanskje lyver? Har du selv lest Mein Kampf? Hvis ikke er dette et godt sted å begynne.

 

 

Det har jo ingenting med Tysklands NAZI rike i seg selv å gjøre. Dessuten har de muligens gyldige poeng. Vårt samfunn er jo faktisk i ferd med å utvaske seg selv, ødelegge sin nasjonale identitet og gjøre samfunnet til en mølje av forskjellige raser og kulturer. Det er ikke bare NAZIster som peker til det.

 

Jeg har selv ikke lest Mein Kampf, men har innsett at jeg bør lese den for å utvikle et mer nyansert syn på andre verdenskrig, som stort sett er dominert av US/UK sine fremstillinger av krigen i 60 år i internasjonale medier og US/UK skapte documentarer.

 

Det sies jo i visse kretser at det er seiersherren i en krig som skriver historien. Men det sies ingenting om at den må være 100% sann.

 

Selv er jeg imot nasjonalsosialisme. Jeg er for Europeisk samarbeid og en verden der alle forsøker å hjelpe hverandre. Det er vel en slags globalsosialisme. Jeg er imot kapitalisme, men for frie marked, så jeg er vel en frimarked globalsosialist. Jeg mener også verden trenger flere mål og mer mening med tilværelsen, så jeg er vel for LITT mer planøkonomi enn den rådende tilfeldigheten som foregår idag hvor folk sulter for at andre skal leve i luksus, men det har jo mer med kapitalismen å gjøre. Så en frimarked med litt mer planlegging og global sosialisme som gjør at alle kan leve verdige liv. Så er jeg i tillegg for internasjonal lov, menneskerett og slike ting og mener det er grunnleggende viktig for å unngå problemer som de vi har sett USA skape de siste 15 år. Så jeg er en internasjonalist med sterkt fokus på menneskerett og internasjonal lov, som mener vi trenger mer planlegging i verden og litt mer mål med våre aktiviteter, men at folk deltar i et fritt marked hvis ikke er underlagt kapitalismens tyranni og hvor vi bruker sosialisme i verden til å fremme alles interesser og løfte alles levestandard til et verdig nivå.

 

Det betyr ikke at vi trenger å ødelegge nasjoners individualitet, det er jeg sterkt imot og anser som kriminalitet mot folks rettigheter. Nasjonalisme er en uting i en verden der folk må våkne opp og se at det finnes viktigere ting enn egoisme og at vi har uendelig mange ting som er viktigere å fikse i verden enn en ny datamaskin hvert år eller det generelle konsummaset som kapitalismen og profittmaset dikterer på oss.

 

Jeg vil si at alle grupper i samfunnet er viktige, og at alle grupper har viktige meninger, inkludert nazier. Og på dette punktet, når det gjelder å ivareta Norge som et samfunn så er deres mening nok mye bedre og langt mer viktig enn de tullingene som er med på å ødelegge nasjonen Norge og omgjøre den til en mølje uten egen kultur, uten eget folk og uten egen identitet.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Vårt samfunn er jo faktisk i ferd med å utvaske seg selv, ødelegge sin nasjonale identitet og gjøre samfunnet til en mølje av forskjellige raser og kulturer.

Tja, ting blir bedre men det tar litt tid.

 

Lenge siden folk sluttet å tro på tusser og troll, ikke så lenge siden de sluttet å tro på gud, og om en stund innser man at denne "nasjonale identiteten" ikke er mer virkelig enn de hensvunne overtroer.

 

 

Jeg har selv ikke lest Mein Kampf, men har innsett at jeg bør lese den for å utvikle et mer nyansert syn på andre verdenskrig, som stort sett er dominert av US/UK sine fremstillinger av krigen i 60 år i internasjonale medier og US/UK skapte documentarer.

Jeg har lest den, og må vel innrømme at bortsett fra litt negativ omtale av jødene, så står den solid plantet midt i politisk sentrum i Norge.

 

Tror det vil bli en stor skuffelse for deg å lese, ettersom det samfunn du ser ut til å ønske ser ut til å være det samfunn dere allerede har i Norge. Tilnærmet ingen jøder (dvs ingen private kapitalister) og alt styrt av Staten.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vårt samfunn er jo faktisk i ferd med å utvaske seg selv, ødelegge sin nasjonale identitet og gjøre samfunnet til en mølje av forskjellige raser og kulturer.

Tja, ting blir bedre men det tar litt tid.

 

Lenge siden folk sluttet å tro på tusser og troll, ikke så lenge siden de sluttet å tro på gud, og om en stund innser man at denne "nasjonale identiteten" ikke er mer virkelig enn de hensvunne overtroer.

 

En verden uten forskjeller, hvor alle samfunn er helt like og det ikke finnes noe unike kulturer eller folk noen plasser er et langt dårligere samfunn. Det er unike kulturer som gjør denne verden interessant, ikke et monosamfunn uten karakter, personlighet, individualitet eller forskjeller.

Lenke til kommentar

Sverige har kanskje verdens mest frigjorte kvinner. Når disse så skal ferdes side om side med menn fra land hvor anstendige kvinner ikke beveger seg utenfor hjemmet uten en mannlig slektning så er alt lagt til rette for at Sverige topper voldtektsstatistikken. Det går an å anerkjenne en slik årsakssammenheng uten å være verken nazist eller innvandringsmotstander, for mennesker formes alltid av sine omgivelser.

 

Den beste måten å forandre disse omgivelsene på er ikke å sverme for høyreekstreme tanker, men å sørge for en lignende utvikling blant innvandrerkvinner som det har vært blant skandinaviske kvinner. Jeg tenker det begynner med at de får seg en jobb og blir økonomisk selvstendige, og her har vi en jobb å gjøre siden det er utrolig vanskelig å få seg jobb som innvandrerkvinne med feil navn. Jeg tror ikke dette er noe lettere i det enda mer sosialt lagdelte Sverige, hvor man heller ikke har like sjenerøse velferdsordninger som bøter på noe av skaden som forskjellsbehandlingen i arbeidslivet forårsaker, noe som igjen kan ses i sammenheng med det utenforskapet som har skapt de problematiske bydelene i Sverige. Det er ingen som blir født som gemene pøbler.

Endret av Spartapus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En verden uten forskjeller, hvor alle samfunn er helt like og det ikke finnes noe unike kulturer eller folk noen plasser er et langt dårligere samfunn. Det er unike kulturer som gjør denne verden interessant, ikke et monosamfunn uten karakter, personlighet, individualitet eller forskjeller.

Se der ble vi enige.

 

Norge bør selvsagt IKKE (for-)bli ett dårlig monosamfunn UTEN karakter, personlighet, individualitet eller forskjeller, men heller utvikle seg med mange unike kulturer, karakterer, personligheter, individualiteter og forskjeller.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En verden uten forskjeller, hvor alle samfunn er helt like og det ikke finnes noe unike kulturer eller folk noen plasser er et langt dårligere samfunn. Det er unike kulturer som gjør denne verden interessant, ikke et monosamfunn uten karakter, personlighet, individualitet eller forskjeller.

Se der ble vi enige.

 

Norge bør selvsagt IKKE (for-)bli ett dårlig monosamfunn UTEN karakter, personlighet, individualitet eller forskjeller, men heller utvikle seg med mange unike kulturer, karakterer, personligheter, individualiteter og forskjeller.

 

:)

 

 

Det du sier er jo at hele verden må bli multikulturell, slik at det ikke vil være mulig å se forskjell på land A og B. Det blir jo lite interessant. Derfor er det viktig å bevare den Norske kulturen og det individuelle Norske samfunnet som helhet slik at verden forblir en kulturell rik sone heller enn en monoverden med samme monosamfunn mulikultur overalt.

Lenke til kommentar

Det du sier er jo at hele verden må bli multikulturell, slik at det ikke vil være mulig å se forskjell på land A og B. Det blir jo lite interessant. Derfor er det viktig å bevare den Norske kulturen og det individuelle Norske samfunnet som helhet slik at verden forblir en kulturell rik sone heller enn en monoverden med samme monosamfunn mulikultur overalt.

Tja, nå foretrekker jo jeg at Norge blir ett rikt multikulturelt samfunn, og ikke ett fattig monokulturelt samfunn.

 

Dog, jeg har ikke så sterke preferanser, ettersom jeg forlot det fattige monokulturelle Norge av noen tiår tilbake i tid. Dog, jeg ser jo bedringen når jeg kommer på besøk iblandt. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er denne norske kulturen som ikke vil overleve at individer fra andre kulturer flytter til landet? 

 

Den eneste kulturen jeg kan se for meg at kollapser er den PK/Tabu kulturen som vi opprettholder, og jo fortere den visner vekk jo bedre er det.. 

 

Er det forøvrig en egen kultur i Norge? I så fall hva går den ut på? 

Eller er det egne regionale kulturer som varierer som natt og dag hvor enn du reiser i Norges land? Og i tillegg forandrer seg fra år til år, ettersom hvem som opprettholder og viderefører tradisjonene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje greit å ha med denne også her: http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/svensk-profil-kritiserer-politikere-for-lovlse-tilstander/3423258709.html

 

Edit: Forøvrig tror jeg venstresiden er med på å lage ekstremisme iom man bortforklarer alt og eneste måten man kan prøve å stoppe naiviteten og ekstreme bortforklaringer og feilslått empati babling er å bli med ekstremistene på andre siden - dessverre.

 

Så får man tilstander slik det er der våre nye borgere kommer fra - bare faanskap. Man har altså bare spredt faanskapet (for å si det på spademåten)

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Sverige har kanskje verdens mest frigjorte kvinner. Når disse så skal ferdes side om side med menn fra land hvor anstendige kvinner ikke beveger seg utenfor hjemmet uten en mannlig slektning så er alt lagt til rette for at Sverige topper voldtektsstatistikken. Det går an å anerkjenne en slik årsakssammenheng uten å være verken nazist eller innvandringsmotstander, for mennesker formes alltid av sine omgivelser.

Selvsagt går det an å anerkjenne en slik årsakssammenheng. Problemet er at det er få gode grunner til å tro at det er sant, og vi bør vel ikke anerkjenne usanne årsakssammenhenger?

Lenke til kommentar

 

 

Innvandrerne i Sverige voldtar 16,4 ganger mer enn svenskene i forhold til folketallet.

Menn i Norge voldtar 70 ganger mer enn kvinner (i forhold til folketallet).

 

https://voldtattmann.org/2015/05/11/kripos-sin-voldtektsstatistikk-2014/

 

 

En kan også anta det er store mørketall over hele fjøla her, da voldtekt i stor grad, særlig voldtekt av menn er tabu.

 

 

Dette med mørketall er noe man stadig hører omtalt. Men for å tro noe om mørketallet må man ha en annen måte å anslå antall begåtte voldtekter på enn politianmeldelser. Hvilken måte finnes? Har aldri hørt om noen som statistisk holder vann.

 

 

 

Er det like ille i Norge, mon tro? Jeg har på følelsen at vi ennå ikke har fått se HELE sannheten om dette. Skulle likt å se tallene for visse innvandrergrupper, som arabere og afrikanere, muslimer osv.

 

 

Det er ikke helt enkelt å fastslå, siden statistikken som SSB publiserer bare er brukket ned på statsborgerskap, ikke på etnisitet. Så vi må gjøre noen antagelser over hvor mange av en etnisk gruppe som har fått norsk statsborgerskap, og hvor mange som fortsatt har sitt opprinnelige. Jeg har gjort det regnestykket et år ganger tidligere, med tall fra den gang. 

 

Nå er det ikke bare folketallet som avgjør, men demografi. Hvis en etnisk gruppe i hovedsak består av unge ugifte menn, vil det slå ut på statistikken. Hvor lenge de har vært her, og om gruppen har noe etablert miljø bidrar også.

 

Vet ikke hvordan våre venner på solkorset (spenstig navn) har regnet ut dette, siden tallene vel ikke er offisielle i Sverige heller. Det får jeg studere nærmere.

 

Geir :)

 

 

Ad demografi: Vi snakker om innvandrerbefolkningen som den er. Jeg skjønner også at den ikke hadde voldtatt om den bare hadde bestått av småunger eller kvinner eller gamle krokryggede menn som knapt kan gå. Men det gjør den ikke! La oss holde oss til virkeligheten.

 

Om jeg søker informasjon om dette, så er rasistiske nettsteder det første stedet jeg oppsøker. Garantert.

 

Ah, hvilken innrømmelse! Hvis en side konkluderer med at innvandrere er høyt kriminelle så betrakter du den som rasistisk og underkjenner konklusjonen. Hvis den slutter at de ikke begår flere forbrytelser enn nordmenn er den i dine øyne ikke rasistisk og da tror du blindt på det. Er det slik å forstå? Du har stengt deg ute fra sannheten en gang for alle? Snakk om å være forutinntatt og fordomsfull.

 

 

surfet litt rundt på "solkorset", luktet ganske så svidd der inne ..

 

Med en kategori som heter "jødene" så tror jeg vil kan ta siden med en klype salt. :p

 

 

Hvorfor det? Blir de statistiske metodene ugyldige hvis nettstedet sier noe om jøder?

 

Kudos for nazikilder, ja. Good job!

 

 

 

Kudos til deg som gidder å lage tråder som omhandler innvandrere og voldtekt da de regressive her inne har fått et nytt favorittvåpen mot slikt, og det er å trekke frem at menn voldtar mer enn innvandrere. Synd de ikke selv ser hvor patetisk irrelevant dette "argumentet" er, men det får så være.

 

 

Problemet er ikke "innvandrere og voldtekt", som er en relevant diskusjon, problemet oppstår når folk kommer med ideer som "kast ut alle", eller liknende.

 

AtW

 

 

Vel, det var dette med årsak og virkning da. Hvis diskusjonen slutter i erkjennelse av innvandrernes høye voldtektsrate oppstår naturlig vilje til å få dem ut av landet. Hvis du har en gjest i ditt private hjem som prøver å voldta din datter, vil du ikke da få ham ut av huset? Eller er den ideen et problem?

 

 

 

 

Ja det er lett å angripe kilden når man er uenig. Uansett hvor tvilsom den siden er, så linker den klart og tydelig videre til relevante kilder.

Kilden er nazistens egen tallknusing. For å undersøke troverdigheten må man altså selv gjøre samme regresjonsanalyse, eller ta nazisten på ordet. Jeg har ikke tenkt til å gjøre noen av delene.

 

Hvis man ikke vil at kilden skal angripes, hva med å, du vet, ikke bruke nazister som kilde?

 

 

Det stemmer, det er solkorsets egen tallknusing som fører til konklusjonene jeg siterte. Når du hverken vil tro på dem eller kontrollere dem frykter du vel at de er riktige og at det knuser din livsløgn?

 

Hvorfor skal jeg ikke bruke nazister som kilde? Det er sannheten jeg søker og hvor den kommer fra er meg likegyldig. Hvis det de sier IKKE er sant kan du jo få lov til å gjendrive det da. Men det kan du ikke.

 

 

 

Kudos for nazikilder, ja. Good job!

Ja det er lett å angripe kilden når man er uenig. Uansett hvor tvilsom den siden er, så linker den klart og tydelig videre til relevante kilder.

 

Det er et angrep på TS som velger å bruke en kilde som åpenbart ikke er den mest seriøse, at det er linket videre til noe som er seriøst er irrelevant. Hvorfor valgte TS å bruke en kilde som ser på Hitler som en helt? Hvorfor ikke bare linke rett til de relevante kildene?

 

 

Hvorfor er kilden useriøs? Hvorfor er ikke solkorsets artikkel relevant? Det er i den beregningen foretas, ikke i noe den linker til. Spørsmålet om beregningen er riktig eller gal har ingenting med Hitler å gjøre.

 

 

 

Innvandrerne i Sverige voldtar 16,4 ganger mer enn svenskene i forhold til folketallet.

 

I 2015 utgjorde innvandrerne i Sverige 29,6 % av befolkningen, og begikk 87,3 % av voldtektene.

 

http://www.solkorset.org/politikk/invasjon/valdtakt.xml

 

Er det like ille i Norge, mon tro? Jeg har på følelsen at vi ennå ikke har fått se HELE sannheten om dette. Skulle likt å se tallene for visse innvandrergrupper, som arabere og afrikanere, muslimer osv.

 

Men nå kommer selvfølgelig PK-folkene byksende for å belære oss om at det bare er fordi vi er så slemme mot dem og de har det så vondt og fælt. Har man dårlig råd er det ikke noe annet å gjøre enn å voldta, lissom. Den hvite heteroseksuelle mannen har skylda for alt.

 

Det er jo selvsagt meget uheldig å ta inn en gjeng med mentalt skadde mennesker til Norge som har opplevd det verste, inkludert krig og i tillegg har en ekstrem ukultur. Da må man nesten forvente uheldige konsekvenser. Disse menneskene er skadde i hodet og har ingen skrupler eller normale forhold til et samfunn og andre mennesker.

 

Hva skal vi egentlig med disse folkene i Norge? Når skal vi sende tilbake noen av disse?

 

Vi senker rett og slett nivået i Norge for hver eneste person vi tar inn fra land hvor folk er mindre dannede og mindre intelligente enn oss.

 

 

Enig! Hvorfor tenker ikke alle sånn? Det er så opplagt.

 

 

 

Betyr det at du mener jøder er hevet over enhver kritikk og bør være immune for etterforskning?

 

Flott stråmann! :roll:

 

Jeg mener at hakekors symbol og dedikert kritikk av jøder antyder at kilden kanskje er partisk.

 

 

Partisk? Alle har et syn på innvandring og fremmede folkeslag, men noen må utføre disse beregningene. Hvis de er riktige spiller det ingen rolle hvordan arbeidskaren ser på innvandrere.

 

 

 

 

 

Ja det er lett å angripe kilden når man er uenig. Uansett hvor tvilsom den siden er, så linker den klart og tydelig videre til relevante kilder.

Kilden er nazistens egen tallknusing. For å undersøke troverdigheten må man altså selv gjøre samme regresjonsanalyse, eller ta nazisten på ordet. Jeg har ikke tenkt til å gjøre noen av delene.

 

Hvis man ikke vil at kilden skal angripes, hva med å, du vet, ikke bruke nazister som kilde?

Altså, våre egne medier sensurerer jo realiteten. Og det kan vel hende at de som er ekstra interessert i tema er de som sitter på best informasjon, om de er prester eller fascister bør vel ikke ha betydning så lenge det handler om sannheten.

 

F.eks vil jo jeg heller lytte til et campingvognmagasins meninger om campingvogner enn å få informasjonen fra The Economist. Og jeg tar heller økonomiinformasjon fra The Economist enn campignvognmagasinet.

problemet er når en henter informasjon av en fiende. Hvis jeg ønsker objektiv informasjon om Pepsi, stoler jeg ikke på Coca Cola.

 

 

Fiende? Man blir fiendtlig til innvandring og innvandrere av å erfare deres oppførsel. Men dette er irrelevant. Statistikk er vitenskap; går man riktig frem blir resultatet riktig. Uansett hvilke holdninger arbeideren har. Og riktigheten kan etterprøves av hvem som helst.

 

 

For det første: Voldtekter begått av etniske nordmenn er så få relativt til andre land, at nærmest uansett hvilken folkegruppe blant innvandrere (eller andre land) du sammenligner med, vil denne være overrepresentert. Kanskje sier tallene mer om etniske nordmenns gode oppførsel.

 

For det andre: Hva som menes med "voldtekt" varierer sterkt fra land til land. Selv svenskene har en annen oppfatning om dette enn oss. Statistikk er derfor vanskelig å sammenligne. Det sier seg selv at det vil være svært få voldtekter ifølge offisiell statistikk i land som krever tre vitner for en domfellelse, mens det vil være svært mange i land som anser det som voldtekt om kvinnen ikke har gitt skriftlig samtykke.

 

For det tredje: Når grupper sammenlignes, må vi se på samme utvalg av gruppene. For eksempel gir det lite mening å sammenligne etniske norske menn med utenlandske kvinner. Da blir nordmenn sterkt overrepresentert, både i voldtektsstatistikk og annen kriminalitet. Siden unge menn er overrepresentert blant innvandrere, så må vi altså sammenligne denne gruppen med etniske norske menn i samme aldersgruppe. Da er ikke overrepresentasjonen lenger like påfallende.

 

Nettavisen hadde en fin artikkel om innvandrere og kriminalitet for noen dager siden.

 

Artikkelen jeg lenket til handler om Sverige, ikke Norge. Insinuerer du at innvandrerne i Sverige oppfører seg pent, det er bare svenskene som oppfører seg så EKSTREMT pent at det blir stygt i forhold? Mind you, svenske kvinner er verdens fjerde mest voldtatte!!!! Det voldtas over SEKS TUSEN kvinner/jenter hvert år i Sverige.

 

Jeg tror voldtekt er omtrent det samme i alle land. Akkurat som drap er omtrent det samme. Hvordan er svenskenes oppfatning forskjellig fra nordmenns? Undersøkelsen i artikkelen bruker ANMELDTE voldtekter, ikke domfellelser.

 

I undersøkelsen ser de på gruppene som helhet, ikke på utvalg. Det er den faktiske innvandrerbefolkningen som interesserer oss, ikke et fantasifoster som bare omfatter kvinner, barn eller gamle.

 

 

 

At noen har en åpenbar ekstremistisk politisk lening betyr ikke at alt de sier er feil. Ellers måtte vi avfeid alt venstresiden sier også med personfokus og personangrep.

 

Det vesentlige for debatten her er hvorvidt tallmaterialet som presenteres er riktig eller ikke. Og når ingen andre i Sverige gidder å forske på det eller å legge frem tallene, ja, så er banen åpen for ekstremister.

 

Nemlig. Hvorfor har ikke svenske myndigheter (BRÅ, SCB) gjennomført denne analysen for lenge siden? De har vel gjort det men får ikke lov å publisere resultatene fordi de er politisk ukorrekte.

 

 

 

At noen har en åpenbar ekstremistisk politisk lening betyr ikke at alt de sier er feil. Ellers måtte vi avfeid alt venstresiden sier også med personfokus og personangrep.

 

Det vesentlige for debatten her er hvorvidt tallmaterialet som presenteres er riktig eller ikke. Og når ingen andre i Sverige gidder å forske på det eller å legge frem tallene, ja, så er banen åpen for ekstremister.

Hvordan vet vi hvorvidt tallmaterialet er riktig hvis det finnes ingen troverdige kilder?

 

 

Dataene som er utgangspunktet for analysen kommer fra svenske myndigheter. Tallene solkorset kommer frem til er produsert av statistiske metoder.

 

 

 

 

Betyr det at du mener jøder er hevet over enhver kritikk og bør være immune for etterforskning?

 

Flott stråmann! :roll:

 

Jeg mener at hakekors symbol og dedikert kritikk av jøder antyder at kilden kanskje er partisk.

 

 

Ok, det kan godt hende det er en side av NAZIster. Men betyr det at de ikke har et poeng? Det kan godt være de har et poeng. Trådstarter har iallefall et poeng.

 

Det er vel det som er grunnen til at ekstremisme brer seg i samfunnet, fordi vi som samfunn ikke er villige i det hele tatt til å lytte til gyldige poeng fra grupper vi setter merkelapper på og forhåndsdømmer basert på merkelappen, heller enn å vurdere inneholdet de prøver å formidle.

 

Hadde små partier med mindre moderate meninger vært tillatt i vårt demokrati, kan det god hende at mer mainstream partier hadde adoptert visse type politiske saker, fordi de innser at argumentene til de som idag blir blokkert fra politikken, har et poeng. Da snakker jeg selvsagt om alle som har mindre enn 4% av stemmene idag og automatisk blir ignorert av samfunnet, selv om 1% tilsvarer rundt 16% av velgere i Norge. Da ignorerer vi meningene til 60.000 mennesker, noe som selvsagt fører til økt polarisering og som vi ser idag økt politisk ekstremisme. Fordi ingen kan stemme det de vil og fordi ingen partier representerer deres meninger, stemmer folk på ikke-moderate partier som best passer med deler av deres syn.

 

En uheldig konsekvens av å ikke lytte til gyldige meninger fra grupper deler av majoriteten anser som uakseptable grupper. Det er en klar svakhet med demokratiet vårt som idag gjør at moderat ekstremisme blomstrer mens moderate visner.

 

Det er uheldig for samfunnet vårt. Derfor har jeg selv prinsipielt ingenting imot å lytte til de jeg er uenige med, for de kan alikevel ha mange gyldige poeng, og jeg hadde vært fattigere i mine meninger og vurderinger om jeg ikke hadde lyttet til de jeg er uenige med eller anser som "fiender".

 

 

Hva er moderat? Hva er ekstremt? For 40 år siden ble marxister sett på som ekstreme; i dag blir alle ikke-marxister det!! Alle ikke-marxister blir i dag kalt fascister, rasister og høyreekstreme. Det gjelder å ikke la seg manipulere av den fremherskende makt i tiden som dikterer innholdet av slike begreper.

 

 

Sverige har kanskje verdens mest frigjorte kvinner. Når disse så skal ferdes side om side med menn fra land hvor anstendige kvinner ikke beveger seg utenfor hjemmet uten en mannlig slektning så er alt lagt til rette for at Sverige topper voldtektsstatistikken. Det går an å anerkjenne en slik årsakssammenheng uten å være verken nazist eller innvandringsmotstander, for mennesker formes alltid av sine omgivelser.

 

Den beste måten å forandre disse omgivelsene på er ikke å sverme for høyreekstreme tanker, men å sørge for en lignende utvikling blant innvandrerkvinner som det har vært blant skandinaviske kvinner. Jeg tenker det begynner med at de får seg en jobb og blir økonomisk selvstendige, og her har vi en jobb å gjøre siden det er utrolig vanskelig å få seg jobb som innvandrerkvinne med feil navn. Jeg tror ikke dette er noe lettere i det enda mer sosialt lagdelte Sverige, hvor man heller ikke har like sjenerøse velferdsordninger som bøter på noe av skaden som forskjellsbehandlingen i arbeidslivet forårsaker, noe som igjen kan ses i sammenheng med det utenforskapet som har skapt de problematiske bydelene i Sverige. Det er ingen som blir født som gemene pøbler.

 

Formes mennesker alltid av sine omgivelser? Hva former i så fall omgivelsene? Folkeskikk, moral, samfunn, kultur - dette er jo "omgivelsene" - hvor kommer de fra hvis vi alle er formet av dem og ingen formet dem?

 

 

Noen lærer visst aldri, stakkars framtidige generasjoner som skal få lov til å arve dette "rike mangfoldet".

 

Ja, herregud. Vi må tilbake til det opplyste enevelde hvis vi skal få orden på samfunnet igjen. Det er alt for mange duster i omløp til at demokratiet kan fungere. Vi overlever ikke en gang som folk hvis dette fortsetter. Dessuten kommer vi nordmenn snart i mindretall siden svartingene yngler som rotter.

Endret av rotekte
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ad demografi: Vi snakker om innvandrerbefolkningen som den er. Jeg skjønner også at den ikke hadde voldtatt om den bare hadde bestått av småunger eller kvinner eller gamle krokryggede menn som knapt kan gå. Men det gjør den ikke! La oss holde oss til virkeligheten.

 

 

Javisst, om det er poenget så er det greit for meg. Innvandrere er overrepresentert på kriminalstatistikkene, det har jeg sagt i årevis. Hvorfor kan vi alltid diskutere. Politisk korrekt eller ikke, det er statistisk korrekt og det tjener oss ikke noe å late som det ikke er slik.

 

Men det er desverre en del som går til den motsatte ytterlighet og tar tallene uveiet for et faktum. For dem beviser det noe genetisk hos innvandrergruppene det snakkes om. Selv om det skulle være kulturelt, må vi veie tallene før vi kan synse om årsakene. Noe annet er det selvsagt om man ikke bryr seg om hvorfor.

 

Dataene som er utgangspunktet for analysen kommer fra svenske myndigheter. Tallene solkorset kommer frem til er produsert av statistiske metoder.

 

 

Jeg har ikke helt forstått de statistiske metodene ennå. Så er jeg da heller ikke matematiker, så det er kanskje ikke så rart. Men jeg har fortsatt dette problemet: Hvis dataene kommer fra svenske myndigheter, og de politisk korrekte svenske myndigheter ikke publiserer statistikker brutt ned på etnisitet, hvordan beregner solkorset det? Jeg antar det står der et sted, og det bare er jeg som må lese det en dag jeg er noenlunde våken...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...