Gå til innhold

Det nye prosessor-designet kan revolusjonere måten datasentre opererer på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke noen heller forklare hvordan disse prosessorene skal klare å være mye mer effektive enn dagens prosessorer? Jeg regner med finansieringen av disse er fler tierpotenser lavere enn for eksempel Xeon og det er jo ganske utenkelig at ikke de store fiskene skal ha tatt lavthengende frukt allerede..

Lenke til kommentar

Kan ikke noen heller forklare hvordan disse prosessorene skal klare å være mye mer effektive enn dagens prosessorer? Jeg regner med finansieringen av disse er fler tierpotenser lavere enn for eksempel Xeon og det er jo ganske utenkelig at ikke de store fiskene skal ha tatt lavthengende frukt allerede..

 

Det står ikke at denne prosessoren er mer effektiv enn siste generasjon prosessorer fra Intel. Det de sier er at den viser hvordan prosessorer kan bli mer effektive. De tok utgangspunkt i en open source prosessor, forfulgte en ide og laget et design som var 29% mer effektivt. Ser ut til at det er måten de håndterer minne og cache og muligens hvordan protokollene mellom prosessorene virker. Det står litt mer i hpcwire-artikkelen som er lenket opp, men prosessordesign er langt fra mitt fagområde.

Lenke til kommentar

Kan ikke noen heller forklare hvordan disse prosessorene skal klare å være mye mer effektive enn dagens prosessorer? Jeg regner med finansieringen av disse er fler tierpotenser lavere enn for eksempel Xeon og det er jo ganske utenkelig at ikke de store fiskene skal ha tatt lavthengende frukt allerede..

 

Ikke har de bare tatt lavtliggende, de har kanskje liggende klar de neste 5-10 generasjonene.

 

Hvis du var Intel, ville du lansere en revolusjonerende CPU med 100 ganger ytelsen noe som finnes idag, selge et datasenter til en kunde for 80 millioner og så si vi har kanskje noe nytt om 5 år.

 

Eller ville du som blårussen krevde selge noe som er dobbelt så raskt og selge et nytt datasenter til kunden for 80 millioner hvert 2-3 år ?

 

Med en gang AMD kommer med noe som knuser Intel på ytelse så kommer de med noe som er mye raskere uka etterpå ... Altså hadde de det klart. Godt det blir mer konkurranse fordi jeg tror Intel sitt semi monopol gjør at vi ligger langt tilbake for hvor vi kunne vært.

 

Beklager litt på siden av det du egentlig spurte om ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...