Gå til innhold

Om du opplever denne grå stripen på iPhone 6-skjermen har telefonen en farlig «sykdom»


Anbefalte innlegg

 

Som eg ahr sagt hele tiden siden iphone kom ut, det er noe dritt med de telefonene Apple kommer ut med, å det kommer de til å fortsette med, de lager bare noe dritt

 

Når du blir voksen vil du se at ting ikke er så enkelt som du trodde da du var barn.

 

Apple har høy kvalitet og høy pris på det de lager, men her har noen gjort en tabbe en eller annen plass i designet eller produksjonen av telefonen.

 

Vi som er voksne husker da nVidia dreit på draget i produksjonen sin slik at de fleste laptoper med nVidia GPU produsert i 2007 sluttet å virke i løpet av noen år. (Bumpgate)

 

 

Dårligere forsøk på hersketeknikk fins vel ikke? Ikke mye modent er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Snip

 

Korter ned innlegget ditt da du faktisk har heller kunnet fokusert på et godt argument og ikke person.

 

Uansett så mener jeg at Apple har endret litt på kursen til skuta , dette ser vi jo godt etter at Steve Jobs tok kvelden så har det vært mindre "banebrytende" endringer og mer slik jeg selv oppfatter det at Apple har levd på tidligere berømmelse. 

 

Føler at det er gode produkter som selskapet produserer, men de kommer litt til kort når det gjelder alle de andre på markedet som også produserer andre alternativer som har både lik eller bedre kvalitet ( vanntette og som tåler en støyt ) og som ikke krever at du selger sjela til Apple klubben.

 

Jeg sier ikke at Apple har dårlige produkter, men i mine øyne er de ikke lenger på topp , konkurrentene har hentet dem inn og i mange tilfeller kommet med innoverende løsninger før Apple selv.

 

Det viktigste for meg er uansett gode priser på gode produkter og det får vi uten sunn konkurranse , noe jeg mener vi nå ser på mobilmarkedet takket være Apple og de andre store aktørene som Sony , Google , Samsung osv osv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke Apple kjent for kvalitet og at ting "bare funker"? Aldri noe trøbbel med ting fra Apple har jeg hørt flere ganger før.

 

Det er litt synd da det faktisk stemte en god stund. Lurer på hva hæren dems synes om alle disse "hendelsene" :p

 

Ja, Apple er kjent for dette. Det betyr ikke at feil ikke kan oppstå, og denne feilen har som artikkelen påpeker også et ukjent omfang.

 

Det er generelt ikke trøbbel med ting fra Apple, men ingenting i verden er perfekt.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Det er forbrukernes egen feil når et firma innbiller seg at de kan gjøre akkurat hva de vil. Når tech support får munnkurv i forhold til en åpenbar design feil så tyder det på at firmaet satser på at uvitenhet vil bestå blant den gemene hop. Og siden dette er målgruppen til Apple med de aller fleste av produktene deres...så rir de den av.

Hvem har fått munnkurv sa du?

Lenke til kommentar

Som eg ahr sagt hele tiden siden iphone kom ut, det er noe dritt med de telefonene Apple kommer ut med, å det kommer de til å fortsette med, de lager bare noe dritt

 

Hvorfor er iPhone "dritt"? Hvis det er "dritt", hvorfor snubler konkurrentene over hverandre for å kopiere Apples oppskrift? Og hvis det bare er "dritt", hvorfor er det så få feil på dem?

Lenke til kommentar

 

Som eg ahr sagt hele tiden siden iphone kom ut, det er noe dritt med de telefonene Apple kommer ut med, å det kommer de til å fortsette med, de lager bare noe dritt

 

Hvorfor er iPhone "dritt"? Hvis det er "dritt", hvorfor snubler konkurrentene over hverandre for å kopiere Apples oppskrift? Og hvis det bare er "dritt", hvorfor er det så få feil på dem?

 

Selv om iPhone ikke på noen måte er dritt, er det heller ikke noe konkurrentene snubler over hverandre for å kopiere. Apple, som alle andre, kopierer fra konkurrenter. Bare se på design, og nyheter i iOS de siste 2 årene. Ganske åpenbart at det ikke er noe nytt og originalt, men heller hentet fra konkurrenter. 

 

 

Det er jo heller ikke slik at pga en feil med ukjent omfang, så er et produkt dårlig. iPhone og andre Apple produkter har fortsatt lite feil, og er gode produkter, men de er heller ikke spesielle i forhold til andre high end produkter.

Lenke til kommentar

 

 

Som eg ahr sagt hele tiden siden iphone kom ut, det er noe dritt med de telefonene Apple kommer ut med, å det kommer de til å fortsette med, de lager bare noe dritt

Hvorfor er iPhone "dritt"? Hvis det er "dritt", hvorfor snubler konkurrentene over hverandre for å kopiere Apples oppskrift? Og hvis det bare er "dritt", hvorfor er det så få feil på dem?

Selv om iPhone ikke på noen måte er dritt, er det heller ikke noe konkurrentene snubler over hverandre for å kopiere. Apple, som alle andre, kopierer fra konkurrenter. Bare se på design, og nyheter i iOS de siste 2 årene. Ganske åpenbart at det ikke er noe nytt og originalt, men heller hentet fra konkurrenter.

 

 

Det er jo heller ikke slik at pga en feil med ukjent omfang, så er et produkt dårlig. iPhone og andre Apple produkter har fortsatt lite feil, og er gode produkter, men de er heller ikke spesielle i forhold til andre high end produkter.

Han skrev jo oppskrift, så han mener nok ikke spesielt designet, men hvordan de har den mesteselgende mobilen år etter år samtidig som de stikker av med nesten all profitten i markedet. Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Han skrev jo oppskrift, så han mener nok ikke spesielt designet, men hvordan de har den mesteselgende mobilen år etter år samtidig som de stikker av med nesten all profitten i markedet.

 

Tenkte på litt mer enn bare design, men ja, jeg ser hva du mener. Selv om det gjør ting annerledes, ville jeg fortsatt ikke sagt det er riktig.

 

Apple har egne forhandlere for Apple produkter, og Apple deler av vanlige butikker er gjerne et eget segment, med bare Apple.

Prismessig har Apple hatt faste priser som endres ved lansering av noe nytt, og knyttet alle som selger Apple til et veldig lite avvik fra dette. Det har de faktisk endret i det siste, slik at de følger samme prismodell som f.eks Samsung.

Når det kommer til egne innelukkede løsninger er de også i en særklasse.

 

Jeg ville egentlig sagt at Samsung er det eneste selskapet som virkelig kan sies å ha gått for Apples modell. Altså en tilnærming da. På noen måter kan en vel si HTC prøver, men de gjør jo massevis galt og er ganske irrelevante på dette tidspunkt. Sony kjører sin egen strategi. De har høye priser og holder prisen og slikt, men det er noe Sony som selskap alltid har gjort. Det å bruke egne typer minnekort bare for Sony osv. er og noe Sony begynte med. Så da er det jo Samsung som selger produktene sine dyrt og fokuserer mye på design og at enhetene skal være enkle i bruk, og at ting skal fungere sømløst osv. De har og mest egne tjenester som fungerer mellom Samsung enheter. Mest eget OS (altså mest forskjellig fra stock Android).

 

Hvis en ser på de som virkelig får markedsandeler derimot, som Apple taper til nå, og Samsung har tapt til før (2016 har vært et bra år). Da er det en svært vanlig kinesisk modell som gjelder. Ikke overraskende brukt av mange kinesiske merker. Huawei er jo en megasuksess. Og ser en på alle Samsung sine smartmobiler utenfor high-end, så har de alle blitt laget mer som Huawei lager sine mobiler. Apple sliter j mye i Kina, og Samsung har og problemer. Samtidig beveger Huawei seg stadig oppover. Objektivt sett, utifra salgstall er det den kinesiske modellen som gjør det best i slagstall.

 

I profitt er det klart Apple som er best. Samsung sine telefoner koster mer å produsere, og selges for mindre. Blir interessant å se for 2016 da. Apple sine salgstall faller, og Samsungs øker. Blitt rapportert at Galaxy selger mer enn iPhone i USA(!). Samtidig har Apple begynt å tillate prisfall hos butikker, og ikke holde seg til Apples høye pris. For iPhone 6S 64GB betyr det 1300 kr lavere pris for øyeblikket. 1300 kr mindre i profitt per solgte 6S med 64 GB. Du har fortsatt 16GB og 64 GB, og ikke 32 GB som Samsung. Noe som tvinger flere til å oppgradere til en dyrere versjon enn om de hadde kjøpt Samsung f.eks. Samtidig er det jo bare Apple og Samsung som kan drive å selge til slike priser. Huawei må lage en sterk merkevare før de virkelig kan selge high end og tjene mye penger. Utifra hvor lenge de har holdt på med mobiler er de godt igang. Så det mest spennende med selskaper som Huawei er hva de gjør etter de er store. Nå så tjener ikke Huawei noe videre penger, men de skaper store markedsandeler og merkenavn. Noe som har høy verdi i seg selv. Så de skaper verdi, men ikke profitt. Den virkelige testen kommer når de skal begynne å få skikkelig med profitt ut av mobilavdelingen. Samsung bruker jo eksempelvis penger fra mobilavdelingen til ekspansjon, som f.eks innen medisin. Apple betaler det ut til aksjeeiere, og legger resten i Onkel Skrues pengebinge. Huawei har mye de driver med som trenger mye kapital og investering for å vokse enda større.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...