Gå til innhold

SNIKTITT: HP sender dette slagskipet inn i krigen om entusiastene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når de først skal lage en "high-end" løsning syntes jeg IKKE dette er:

-6700K (minimum 6800K)

-2166 minne (min. 3200+ minne)

-128GB SSD (min. 250GB M2 med høy les/skriv ytelse)

-Vannkjøling kun av prosessor (de bør bruke monoblock)

-600W PSU (min. 850W)

Hovedkort bør også ha 8 slotter til minne, slik de fleste andre mid-high end hovedkort har.

Kabinettet er åpenbart lite gjennomtenkt og tar mye plass med lite innvendig plass der det faktisk trengs. Design er så mye mer enn det visuelle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt hinsides idiotisk prising. Greit nok at dem skal tjene litt på pc salget, men det får da være grenser. Man får minst 2 pcen med samme specs som minimums specsene til denne for samme pris. Designet var bare glorete og plasskrevende på puilt eller gulv.

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Som flere nevner er jo faktisk dette ren svindel. 25K for i5 6400, gtx 960 og hdd?

 

At HP i det hele tatt får lov til å selge denne dritten er for meg helt uforståelig. Et helt klart forsøk på å få de som ikke kan noenting om pc på kroken. Sier jo litt om HP dette...

HP har vel alltid vært latterlig dyrt? Tilogmed i "386 tidene" var HP dobbelt så dyrt som alt annet. Mange tror jo at dyrt betyr bedre, selv om det er samme hardwaren.

Lenke til kommentar

Nesten "grei nok pris", maskinene fra de andre er ikke akkurat billige de heller. Problemet (Les; Totalidiotien) med prisen slik jeg ser det er at de vil prøve å komme seg inn på markedet igjen med denne saken. ASUS sine ROG maskiner er kjent for å levere sakene og hvorfor skal jeg kjøpe noe "ukjent" som er dyrere eller til samme pris?

 

+ at ROG maskinene ikke har varmeproblemer de heller og hvorfor skal jeg ha et kabinett som ser ut til å være tatt ut av en skrekkfilm når jeg kan få noe som ser normalt ut og er mer praktisk? Hvis de kan overklokkes betydelig bedre så er det greit, men ingen som overklokker skikkelig kjøper noe slik alikevel.

 

Gratulerer HP med det dummeste jeg har sett på PC-fronten på lenge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som flere nevner er jo faktisk dette ren svindel. 25K for i5 6400, gtx 960 og hdd?

 

At HP i det hele tatt får lov til å selge denne dritten er for meg helt uforståelig. Et helt klart forsøk på å få de som ikke kan noenting om pc på kroken. Sier jo litt om HP dette...

 

Får lov? Hvem skal nekte dem å selge da? Erna Solberg? Politiet? Du? Mye du ikke forstår du tror jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns også det er svakt av Tek.no å ikke påpeke i sin sniktitt at dette virker hinsides overpriset.

 

Jeg synes det er leit selv, men husk at hardware.no ikke lenger er hw, det har blitt tek.no; og de ønsker selv å rette seg mot forbrukermarkedet - dette til forskjell fra entusiastene som var målgruppen til gamle hw. Nedturen begynte vel med at de la ned satsingen på overklokking(.no), og de holder fortsatt stø kurs i det jeg vil kalle feil retning.

 

Det betyr at hw-redaksjonen ønsker å sidestille seg med Dinside og dess like, altså knapt over forbrukerredaksjonene til vg og dagbladet i teknisk nivå. La oss konkludere med at på akkurat dette punktet har de lykkes godt.

 

Ganske riktig blir det påpekt at Omen-X er ran på høylys dag, og målgruppen må åpenbart være folk totalt blottet for teknisk innsikt. Husk da bare at dette også er den uttalte målgruppen til Tek, og det forklarer også hvorfor de i det hele tatt gidder å teste slikt fjas, i stedet for å teste ting som vi entusiaster er interessert i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Syns også det er svakt av Tek.no å ikke påpeke i sin sniktitt at dette virker hinsides overpriset.

 

Jeg synes det er leit selv, men husk at hardware.no ikke lenger er hw, det har blitt tek.no; og de ønsker selv å rette seg mot forbrukermarkedet - dette til forskjell fra entusiastene som var målgruppen til gamle hw. Nedturen begynte vel med at de la ned satsingen på overklokking(.no), og de holder fortsatt stø kurs i det jeg vil kalle feil retning.

 

Det betyr at hw-redaksjonen ønsker å sidestille seg med Dinside og dess like, altså knapt over forbrukerredaksjonene til vg og dagbladet i teknisk nivå. La oss konkludere med at på akkurat dette punktet har de lykkes godt.

 

Ganske riktig blir det påpekt at Omen-X er ran på høylys dag, og målgruppen må åpenbart være folk totalt blottet for teknisk innsikt. Husk da bare at dette også er den uttalte målgruppen til Tek, og det forklarer også hvorfor de i det hele tatt gidder å teste slikt fjas, i stedet for å teste ting som vi entusiaster er interessert i.

Tek trenger nok en langt større målgruppe enn noen få nerder som sitter og stønner på gutterommet. De skal tross alt drive butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...