Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

 

 Burkinien har sin opprinnelse i en mindreverdig og tragisk kultur som fortjener å bli ledd av.

 

Du tenker vel ikke på Bankstown, Australia, cirka 15 år siden?

 

For øvrig var lignende, nesten-heldekkende badedrakter "all the rage" i Europa for 100 år siden, men du finner ingen som er villige til å dumme seg ut ved å si at det representerte en "mindreverdig og tragisk kultur". Om 100 år vil man si det samme om dagens Burkini-kritikere.

 

Nei, den er ikke fra australsk kultur, men fra importert søppelkultur i Australia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Både kvinner og menn føler at de må ditt eller datt rent utseendemessig. For noen er det burkini, for andre er det sminke eller tattoveringer eller et eller annet annet. Tenk over det neste gang du kommenterer på noens klær eller andre utseendemessige trekk som de har valgt selv...

Tenk heller over at burkinien er en representant for en kultur der kvinner straffes, i verste fall med døden, om de skulle være så uheldig å bli voldtatt.

 

Enhver som er for hijab, burka, niqab og/eller burkini har akseptert denne kulturen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kødder du? Debatten tas jo i alle aviser. Du deltar i den debatten as you fucking speak! 

Slutt å klage og få opp øya, for faen!

Nei, den debatten ISSP påpeker foregår i veldig liten grad. Islam i dag er en lekegrin for mørkemenn som ønsker å kue kvinner, homofile og andre som ikke lever opp til deres skammelige religiøse krav. Det er vår plikt som forkjempere av en fri, likestil og demokratisk verden å stille alle disse rævhølene til veggs og å pisse på deres meninger. De er undermennesker, små kryp som har meninger som ikke fortjener å bli respektert.

Lenke til kommentar

 

Kødder du? Debatten tas jo i alle aviser. Du deltar i den debatten as you fucking speak! 

Slutt å klage og få opp øya, for faen!

 

Nei, den debatten ISSP påpeker foregår i veldig liten grad. Islam i dag er en lekegrin for mørkemenn som ønsker å kue kvinner, homofile og andre som ikke lever opp til deres skammelige religiøse krav. Det er vår plikt som forkjempere av en fri, likestil og demokratisk verden å stille alle disse rævhølene til veggs og å pisse på deres meninger. De er undermennesker, små kryp som har meninger som ikke fortjener å bli respektert.
Det er du også
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Enhver som er for hijab, burka, niqab og/eller burkini har akseptert denne kulturen.

Og enhver som er for Bikini har akseptert at atomkrig er greit

 

Bikini_Atoll_1.jpg

 

Med andre ord, du vet ikke hvorfor klesdrakten bikini fikk navnet sitt.

Lenke til kommentar

@inoenseriøseproblemer

 

Ah, jeg var helt sikker på at du skrev at burkinidebatten ikke handlet om burkinien (isolert sett) men Islam i sin helhet, og fortsetter med i skrive at det ikke fungerer å snitte i et blad på en grein (Forbud mot burkinien) men man gå til  roten av problemet. (Islam)

 

Mulig jeg misforsto deg, jeg trodde at du mente et total forbud mot hele Islam..

 

Les: Denne debatten rundt burkini handler jo ikke om burkinien (isolert sett). Det er jo noe større som ligger bak og vi vet alle at det er Islam i sin helhet.

Her burde man heller gå til roten av problemet. Det hjelper ikke å snitte i et blad på en grein, når treet fortsatt står der som om ingenting har skjedd.

 

Åpen og tilgjengelig informasjon i kombinasjon med nysgjerrige mennesker vil tære på de fleste teistiske religionene med tiden, folk må bare ha viljen til å lære seg og forstå informasjonen mennesket besitter i 2016.

 

Men altså du finner hundrevis av ateist vs religion tråder med militante ateister som leser seg opp i alt mulig rart for å finne måter å oppløse alle de dominerende religionene. Og disse trådene har av selvsagte årsaker nesten alltid islam som fokus. Hvorfor snu en som handler om burkini og hvor idiotisk et forbud egentlig er om til nok en slik en?

 

 

 

 

Jeg har ikke noe svar for å løse problemet "Islam", men at den debatten hadde blitt tatt opp media oftere synes jeg hadde vært meget bra.

 

Hvilken debatt er .. problemet "Islam" debatten, eller hva går den ut på? Hva er problemet?

 

 

 

Alt for ofte blir det ropt islamofobi og det kveler all debatt.

 

Aldri sett eller hørt i noen som helst debatt.

Hvorfor skulle det kvele noe som helst? Hvor har du det fra?

 

 

 

Så slår man ned på burkinien som er en liten del av helheten fordi man heldigvis ikke blir drept for å ta det opp.

 

Åja, det var derfor burkinien er i fokus som en liten del av helheten, fordi man ikke blir drept..?

 

 

 

Så får vi håpe på at folk litt etter litt kommer til fatning og forlater galskapen som er islam.

 

Hva er galskapen som er islam?

 

 

 

Folk skal få tenke og føle det de vil, det har jeg ikke sagt noe imot. Riktignok, så er det vanskelig med et åpent sinn når du blir indoktrinert av familien din fra det sekundet du blir født.

 

Enig, men det er en klin umulig problemstilling. Det går ikke å kontrollere hvordan foreldre oppdrar barna sine, jeg aner iallefall ikke hvordan man skal kunne endre på det.

 

 

 

Jeg har vært gjennom det samme bare at min familie hadde kristendommen som religion. 

 

Gratulerer med frigjøringen. \o/

 

 

 

det jeg sa var at den ordentlige debatten ikke blir tatt og det står jeg for. Ingen vits å diskutere burkini, hijab i skolen eller at elever i den norske skole må ha svømme-undervisning kjønnsseparert. 

 

Hvorfor ikke? Det er da samfunns utfordringer som bør diskuteres som alt annet.

 

 

 

 

Diskuter Islam i sin helhet som en farlig ideologi og få vekk det at samfunnet vi lever i skal tilpasse oss islam på noen som helst måte. 

 

Ja du fortsetter å insinuere hvor farlig helheten til ideologien i islam er, og hvordan vi blir tilpasset islam.

 

Jeg kan være enig i at vi er alt for politisk korrekte. Etter min mening så bør vi kunne servere både gris og halal kylling på skolene og de som ikke kan spise maten grunnet hjernesperrer kan gå sulte. Har dem ingen gode grunner for å ikke spise maten så gå å grin.Tramp litt hardt i gulvet og få ut tantrumet. 

Om noen år så må de vel ha egne vegan retter, egne lavkarbo mål, kosher ku, halal kylling og et eget verne-rom spesial laget for den livredde nordmannen som ikke tørr å spise eller se andre spise noe som helst. 

 

"Diskuter islam i sin helhet som farlig ideologi"

Hva er farlig?!

Hva skal vi diskutere?! 

 

"Få vekk det at samfunnet vi lever i skal tilpasse oss islam på noen som helst måte"

Hvordan har du måtte tilpasse deg islam?

Kom med dine beste eksempler, altså ekte saker fra ditt eget liv der du har måtte tilpasse deg islam. 

 

Vet du selv hva problemet ditt er med islam? Jeg kvier meg for å spørre, men gjør det likevel.

Var skumle-islam en del av det som ble fortalt i hjemmet ditt? Ble islam malt som fanden på veggen mens kristendommen var den store kjærligheten? Eller er det medias dekning av islamister som begår terror som har gitt deg frustrasjonen?

 

Du har liksom så sterke meninger om hvor ille islam er, men har ennå ikke sagt noe som helst om hvorfor islam er ille. Det virker som du er fast bestemt på en ting, samtidig som det ikke virker som om du aner hvorfor du sitter på disse formeningene om tingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

 

 

 

Enhver som er for hijab, burka, niqab og/eller burkini har akseptert denne kulturen.

Og enhver som er for Bikini har akseptert at atomkrig er greit

Med andre ord, du vet ikke hvorfor klesdrakten bikini fikk navnet sitt.

Med andre ord: Jeg finner det noe merkelig å tilskrive alle som bærer ett visst klesplagg samme meninger.

 

Stemmer... Alle med hakekors og rykninger i høyrearmen har radikalt forskjellige meninger om jøder, andre verdens krig og sånne ting. Det virker ellers som om du ennå ikke vet hvorfor plagget bikini heter bikini.

Lenke til kommentar

Stemmer... Alle med hakekors og rykninger i høyrearmen har radikalt forskjellige meninger om jøder, andre verdens krig og sånne ting.

Merkelig nok så stemmer det.

 

Det virker ellers som om du ennå ikke vet hvorfor plagget bikini heter bikini.

The name for the bikini design was coined in 1946 by Parisian engineer Louis Réard, the designer of the bikini. He named the swimsuit after Bikini Atoll, where testing on the atomic bomb was taking place. Fashion designer Jacques Heim, also from Paris, re-released a similar design earlier that same year, the Atome.

banner.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men altså du finner hundrevis av ateist vs religion tråder med militante ateister som leser seg opp i alt mulig rart for å finne måter å oppløse alle de dominerende religionene. Og disse trådene har av selvsagte årsaker nesten alltid islam som fokus. Hvorfor snu en som handler om burkini og hvor idiotisk et forbud egentlig er om til nok en slik en?

tja, ikke er jeg ateist og ikke er jeg så militant bortsett fra å krige litt via tastaturet. 

 

Kunne sikkert gått til en tråd som var mer rett mot å hate islam, og jeg synes denne burkini-debatten blir blåst mer enn den trenger.

 

 

 

Hvilken debatt er .. problemet "Islam" debatten, eller hva går den ut på? Hva er problemet?

at den ikke lar seg integrere i det vestlige samfunnet vi lever i. At måten flertallet muslimer helst ser at samfunnet blir styrt er via sharialoven. http://www.billionbibles.org/sharia/sharia-law.html

 

selvmords-angrep i europa er jo bare noe å kaste inn her. At man ikke kan kritisere islam uten å faktisk være i fare for å bli drept. 

 

 

 

Aldri sett eller hørt i noen som helst debatt.

Hvorfor skulle det kvele noe som helst? Hvor har du det fra?

har du ikke hørt om ordet "islamofobi" i debatter når islam blir kritisert? det har jo vært et buzz-word i media for å kvele debatt i lange tider nå. 

 

Det kveler debatter fordi man mener at kritikken man har rettet mot islam ikke har en bakgrunn i noe reelt, men at det er en irrasjonell slutning å trekke fordi det er en fobi. 

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Islamofobi

 

 

 

 

Åja, det var derfor burkinien er i fokus som en liten del av helheten, fordi man ikke blir drept..?

vel, noen plasser i verden så holder det å si at du er ateist før du blir dødsdømt. https://www.thesun.co.uk/news/1701609/saudi-arabia-sentences-a-man-to-10-years-in-jail-and-2000-lashes-for-tweeting-that-he-was-an-atheist/

 

 Hvilke debatter er det som foregår vedrørende islam i land der flertallet av befolkingen er følgere av Islam? Svært få og det er nettopp på grunn av at du kan bli drept for det. Du lever ofte (ikke alltid) videre i den vestlige verden om du kritiserer Islam, men vi vet vel alle hva som skjedde etter at det ble tegnet noen karikaturtegninger nylig. 

 

 

 

 

Hva er galskapen som er islam?

mennesker som tror ordrett det som ble skrevet i en bok for tusener av år siden, og følger det blindt som dumme høns uten noen form for kritisk tanke. Sharia. Jihad. muhammad. hva er det som ikke er galskap med det?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvorfor ikke? Det er da samfunns utfordringer som bør diskuteres som alt annet.

ja, jeg er forsåvidt enig. Jeg tenker bare at kritikk av Islam som helhet ikke får nok gjennomgang i media. 

 

 

 

 

Hvordan har du måtte tilpasse deg islam?

Jeg har ikke det, men jeg ser jo retning samfunnet går i og de problemstillinger som blir aktuelle jo større del av befolkningen som følger islam.

 

hijab i skolen. hijab i politiet, delte gymtimer mellom gutter og jenter. 

 

Jeg mener at samfunnet som helhet ikke skal ta høyde for folks religiøse tro. Jeg vil ikke at det skal være en aktuell problemstilling overhodet. Hva folk gjør i egne hjem er meg likegyldig. 

 

 

 

Vet du selv hva problemet ditt er med islam? Jeg kvier meg for å spørre, men gjør det likevel.

Ja, jeg vet det godt. Det er en måte å tenke på som går baklengs i tiden med ideer som burde vært forkastet for mange århundrer siden. I utgangspunktet vil de som følger islam leve etter sharialoven. Vet du hva det innebærer? les wikipedia som jeg ga i link litt lengre opp. 

 

Det skremmer meg at 23% av befolkningen på verdens basis følger denne religionen. I folketall er det 1.6 billioner mennesker. Det er pr.nå den nest største religionen i verden. 

 

Hva er det som ikke skremmer deg med denne ideologien? du virker jo heller avslappet til denne problemstillingen.

 

Må bare legge til at den politiske korrektheten som vi driver med nok er den farligste drivkraften i samfunnet.

 

 

 

 

Endret av insomeseriousproblems
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Stemmer... Alle med hakekors og rykninger i høyrearmen har radikalt forskjellige meninger om jøder, andre verdens krig og sånne ting.

Merkelig nok så stemmer det.

 

Det virker ellers som om du ennå ikke vet hvorfor plagget bikini heter bikini.

The name for the bikini design was coined in 1946 by Parisian engineer Louis Réard, the designer of the bikini. He named the swimsuit after Bikini Atoll, where testing on the atomic bomb was taking place. Fashion designer Jacques Heim, also from Paris, re-released a similar design earlier that same year, the Atome.

banner.jpg

 

Du mangler "hvorfor", du har bare med "at". Google er kanskje en trivelig venn, men han svarer kun på det du faktisk spør etter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Du mangler "hvorfor", du har bare med "at". Google er kanskje en trivelig venn, men han svarer kun på det du faktisk spør etter.

Kanskje, men det er bare en red herring

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Red_herring

 

 

Det som diskuteres er din påstand at folk med samme klesplagg innehar samme tanker.

Nei, min påstand er at alle med samme politiske og religiøse plagg implisitt støtter en politikk/religiøs filosofi. Det er jo hele poenget med en slik uniformering. Et klesplagg er ikke et klesplagg. Derfor ignorerer og unngår jeg f.eks. alle med hijab eller kippa. De sprer et budskap og holdninger som er uforenelige med et demokratisk, fritt og likestilt samfunn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvor ofte får du drapstrusler?

Så lenge en unngår å snakke kritisk om islam til en muslim er en foreløpig trygg. Men muslimske kvinner, i Norge, som avviser hijab lever ofte et farlig og utstøtt liv. Hvorfor norske feminister motarbeider disse kvinnene er meg en gåte.

Lenke til kommentar

Nei, min påstand er at alle med samme politiske og religiøse plagg implisitt støtter en politikk/religiøs filosofi.

Stemmer, det var din påstand.

 

Hva er politiske og religiøse plagg? Eller rettere sagt hva er forskjellen mellom disse og andre plagg?

 

Og hva får deg til å tro at din påstand stemmer overens med virkeligheten?

 

 

Det er jo hele poenget med en slik uniformering.

Er det?

 

Le-prince-Harry-se-deguise-en-nazi_max10

http://news.bbc.co.uk/2/hi/4170083.stm

 

 

 

Et klesplagg er ikke et klesplagg.

Ikke?

 

 

Derfor ignorerer og unngår jeg f.eks. alle med hijab eller kippa. De sprer et budskap og holdninger som er uforenelige med et demokratisk, fritt og likestilt samfunn.

Du må selvsagt få lov til å unngå å ha kontakt med hvem du vil, men det kan neppe sies at det å gå med ett klasplagg sprer noe som helst budskap. Medmindre budskapet er skrevet på plagget.

 

Hvilket budskap leser du her:

c0156a1258242ecf73666e1caadff55b.jpg

 

Det er vel heller slik at det er motstanderne mot disse plaggene som sprer budskapet, og ikke bærerne.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...