Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

i7-7700K dukker opp i SiSoft Sandra-databasen:

 

 

 

 

Spekuleres i 1-2% bedre IPC ytelse. Muligens små optimaliserte interne algoritmer o.l. 

Men høyere turbo-klokk vil jo sørge for signifikant bedre ytelse enn 6700K på stock. 

Blir jo spennende om den mer modne prossessen kan få gode chipper over 5Ghz med "normal" volt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men hvor mye tid og penger er ~200 MHz mer virkelig verdt?

 

 

Mye for de som er interessert i dette :)

 

Overklokking er en sport og hobby for mange.

Bare se på Nizzen sine builds. Han tilrettelegger for overklokking med vannblokker, radiatorer og pumper alle veier i tillegg til å delidde CPU-er. Man får ikke veldig mye ekstra ytelse ut av dette, men det er utrolig gøy å jobbe så presist man kan med utstyret man har for å få hente ut mest mulig  :)

 

Det gir også en god følelse når man har en heftig overklokk og ser deilige, lave temperaturer under høy last.

Man bare vet at ting er gjort ordentlig riktig da :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

Joda, men hvor mye tid og penger er ~200 MHz mer virkelig verdt?

 

 

Mye for de som er interessert i dette :)

 

Overklokking er en sport og hobby for mange.

Bare se på Nizzen sine builds. Han tilrettelegger for overklokking med vannblokker, radiatorer og pumper alle veier i tillegg til å delidde CPU-er. Man får ikke veldig mye ekstra ytelse ut av dette, men det er utrolig gøy å jobbe så presist man kan med utstyret man har for å få hente ut mest mulig  :)

 

Det gir også en god følelse når man har en heftig overklokk og ser deilige, lave temperaturer under høy last.

Man bare vet at ting er gjort ordentlig riktig da :)

 

 

Jeg er klar over det. Starta med overklokking tilbake på 90-tallet jeg, og gjør det fortsatt. Jeg er vel kanskje ikke så interessert lenger at jeg hopper i taket for 200 Mhz mer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Interessant, men garantert bare noe hokum som Sheldon sier.

 

Skulle likt å se en 3770k på 4.5GHz mot en 7700k på 4.5GHz i minst 5 forskjellige tester før jeg tror på nevneverdig ytelsesøkning, dessverre :(

 

Jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan skjermkort kan bli så mye raskere pr år som de gjør, mens prosessorer bare står på stedet hvil, nesten helt uavhengig produksjonsteknologi.

Lenke til kommentar

 

Jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan skjermkort kan bli så mye raskere pr år som de gjør, mens prosessorer bare står på stedet hvil, nesten helt uavhengig produksjonsteknologi.

På en gpu kan det parallelliseres på en helt annen måte enn på en cpu.

x86 arkitekturen til Intel/AMD er også langt på vei makset ut ifølge de som kan om det. Nytt transistor materiale kunne være redningen.

 

Men litt interessant, TDP forskjellen 7700 vs 7700K. 46% høyere for 0,6mhz+turbo. Det viser at Intel begynner å makse ut toppmodellen litt på hz, antakelig for å få den til å se bedre ut enn forgjengeren. Så det siste ryktet om mye bedre IPC er nok BS. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Får om en stund em 4790K som har kjørt på 4800 1.300V det siste året, klarer 4900 på 1.350V.

 

Lurer på IPC forskjellen mellom de.

Vilken Kaby Lake är det?

 

 

Ingen. Det er en Haswell.

 

Det är jag klar över, men du förstod visst inte poängen kan det se ut som.

 

 

I did now :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bekalger at jeg lurer på IPC forskjellen..

 

Å gå fra en 4790K @ 4800 til en 7700K @ 4800 er nok bortkastet penger. IPC forbedringen vil nok ikke være verdt det. Da er det bedre å ta steget opp til 6850K f.eks.

 

Edit : Vel bortkastet hvis man tenker på bare CPU ytelse.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...