Gå til innhold

Innrømmer problemer med Bose-hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

 

Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt.

 

Mitt tredje sett med øreputer er gått i oppløsning. Jeg har brukt de daglig i timevis siden jeg kjøpte hodetelefonene for ca. 6 år siden. Du får vente litt og se hva som skjer. Til kr.400 per par er det ikke bare kos å erstatte gang på gang.  ;)

 

Og merk at jeg ikke sa at de blir utslitt. Sømmen går helt i oppløsning slik at skumgummien blir utvendig. Men om det er QC25 du har er det teknisk sett mulig at de har bedret kvaliteten til akkuart øreputene. Det finner man vel ut etterhvert.

 

 

Som jeg skrev: Øreputer regner jeg som forbruksvare til alle hodetelefoner jeg har. De varer ikke evig.

Lenke til kommentar

Til reparasjon 3 ganger? Hva skjedde?

Jeg har hatt Bose QC-25 lenge, brukt dem hver dag, røft bruk i all slags vær --- No problem

 

Behandler de pent. Men pakker de opp fra etuiet sitt på toget på vei til jobb, ned igjen når jeg er fremme – så opp igjen på jobben og ned igjen når jeg skal hjem. Så opp og ned på toget hjem igjen. Altså seks ganger opp og ned per dag. Mistenker at denne stadige opp- og nedpakkingen de ikke har tålt – selv om hodetelefonene jo ligger pent og rolig i det medfølgende etuiet, og altså burde være så godt tatt vare på som det er mulig å få til. Men det kan jo være en designsvakhet ved de jeg har fått som ikke berører alle. :-)

Lenke til kommentar

 

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

 

Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt.

Mine øreputer ble utslitt etter 3 år. Heldigvis går det an å bytte disse ganske enkelt.

Lenke til kommentar

Bose er nok langt fra alene. Det er slik de fleste av mine hodetelefoner og headset har gått av med døden opp gjennom årene. Så lenge de holder et par år, for eksempel til lanseringen av nyeste modell, er det nok mer lønnsomt å operere på den måten enn å legge vesentlig arbeid og penger i å utbedre manglen fra Bose sin side.

Lenke til kommentar

Mine QC-25 røk også etter relativt kort stund (ca 6 mdn) var alltid pakket i etui når de ikke var i bruk dvs en ganger pr dag ble de pakket ut og deretter inn igjen. Jeg tror også det er her svakheten ligger, nye paret jeg fikk, fikk fint ligge på bordet og har nå vart i snart ett år.

 

Og samme med retur, tok uhorvelig lang tid, tar jeg ikke feil har vi vel lover for hvor lang tid de kan bruke på "reperasjon"?

Lenke til kommentar

 

 

Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning.

 

Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt.

 

Mitt tredje sett med øreputer er gått i oppløsning. Jeg har brukt de daglig i timevis siden jeg kjøpte hodetelefonene for ca. 6 år siden. Du får vente litt og se hva som skjer. Til kr.400 per par er det ikke bare kos å erstatte gang på gang.  ;)

 

Og merk at jeg ikke sa at de blir utslitt. Sømmen går helt i oppløsning slik at skumgummien blir utvendig. Men om det er QC25 du har er det teknisk sett mulig at de har bedret kvaliteten til akkuart øreputene. Det finner man vel ut etterhvert.

 

 

Daglig bruk i seks år, timesvis! Hehe, hva forventer du da? Feks på industrielle hørselsvern er det anbefalt å skifte puter årlig. 

Lenke til kommentar

Greit nok at det ikke anbefales gjør det selv, men for oss med QC15 som er noen år eldre og de for eksempel er kjøpt i utlandet har man ikke mye valg. Bose går faktisk fortsatt med på å bytte de i et nytt par, men skal ha en så høy innbyttepris at det er like greit å kjøpe nye. Har sett noen bytte (lodde etc.) en høytaler selv på youtube. Det så ikke så veldig vanskelig ut, men hvor får man tak i samme type høytaler element til en fornuftig pris?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...