Gå til innhold

Nå har du bare to dager på deg til å oppgradere til Windows 10 gratis


Anbefalte innlegg

 

Tusen takk, skal prøve dette! Hadde egentlig tenkt å bare gi F, men vil jo helst få det til.

 

 

Har flere type programmerings programmer, analyse programmer av diverse. tror du disse vil bli påvirket? har per nå windows 8.1 mener jeg

 

 

Om du kommer med navn på programmene og versjon kan det være noen kan hjelpe i denne delen av forumet :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853

 

Min erfaring er at et fåtall av programmer slutter å fungere i Windows 10 om det funket i windows 8.1 , enheter som fungerte i 8,1 kan derimot slite i 10 som en del eldre printere , bluetooth enheter osv.

 

 

Det var en god idé å sjekke. Bra tips.

 

Ellers vil jeg bare tilføye at uten en backup klone, så vil Windows 10 som regel ha en tilbakestille til din Win8.1-mulighet. Men uten backup på forhånd, dersom viss atte Microsoft sin prosess for dette skjærer seg, så vil backup gi deg en trygg havn. Uten så er du prisgitt at alt det Micrsoft har sydd sammen fungerer smertefritt, ellers så kan du i værste fall være fucked.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har flere type programmerings programmer, analyse programmer av diverse. tror du disse vil bli påvirket? har per nå windows 8.1 mener jeg

 

 

 

Vet jo ikke om du får Home eller Pro Windows 10, men Home tok like under 10 Gigabyte på en virtuell PC jeg lagde i dag  :)

Lenke til kommentar

Har oppgradert fra win7 til 10 for en stund siden. Det meste fungerte greit til å begynne med, men nå klarer jeg ikke å få lyd fra pcen. Ingen lydutenhet er installert. Har prøvd å legge inn nye drivere men stopper bare opp. Satte inn ett dedikert lydkort. Dette fikk jeg installert drivere til men samme feilmelding nå også. Ser ut til at det må en reinstallasjon til her ihvertfall...

Endret av Deepsearch
Lenke til kommentar

Har oppgradert fra win7 til 10 for en stund siden. Det meste fungerte greit til å begynne med, men nå klarer jeg ikke å få lyd fra pcen. Ingen lydutenhet er installert. Har prøvd å legge inn nye drivere men stopper bare opp. Satte inn ett dedikert lydkort. Dette fikk jeg installert drivere til men samme feilmelding nå også. Ser ut til at det må en reinstallasjon til her ihvertfall...

 

Det er noe som lager krøll på pcen din, det er sikkert.

Det er flere ting som kan ha gått galt her , enten ble ikke "realtek" sin driver lagt inn ordentlig , kanskje hadde du tilkoblet høretelefoner når du oppgraderte driveren eller noe annet krøll.

 

Sjekk derfor enhetsbehandling og se om det integrerte lydkortet er der.

Last ned siste lyddriver også og pass på at du fjerner helt den forrige driveren, kan være lurt å koble fra alt annet enn høytalerne og passe på at de står i riktig tilkobling.

Så etter en avinstallering av alt gammelt av programvare / drivere til lydenheten tar du en grundig restart og legger inn den siste driveren på nytt , kobler så til høytalerne og prøver på nytt.

 

Se også denne tråden for mer tips : http://www.tenforums.com/drivers-hardware/11070-windows-10-no-audio-output-device-installed.html

Lenke til kommentar

Vi som allerede har gjort det, hvor stor frihet har vi til for eksempel å formatere pcen helt og legge inn Windows 10 på nytt etter den 29.?

 

Mener de registrerer det med hardwaren din, så lenge du ikke skifter hovedkort burde det gå helt fint å formatere. Da velger du bare å ikke bruke noen nøkkel når du installerer, så registrerer den seg selv når alt er klart (Har jeg lest) :)

Lenke til kommentar

 

Har oppgradert fra win7 til 10 for en stund siden. Det meste fungerte greit til å begynne med, men nå klarer jeg ikke å få lyd fra pcen. Ingen lydutenhet er installert. Har prøvd å legge inn nye drivere men stopper bare opp. Satte inn ett dedikert lydkort. Dette fikk jeg installert drivere til men samme feilmelding nå også. Ser ut til at det må en reinstallasjon til her ihvertfall...

 

Det er noe som lager krøll på pcen din, det er sikkert.

Det er flere ting som kan ha gått galt her , enten ble ikke "realtek" sin driver lagt inn ordentlig , kanskje hadde du tilkoblet høretelefoner når du oppgraderte driveren eller noe annet krøll.

 

Sjekk derfor enhetsbehandling og se om det integrerte lydkortet er der.

Last ned siste lyddriver også og pass på at du fjerner helt den forrige driveren, kan være lurt å koble fra alt annet enn høytalerne og passe på at de står i riktig tilkobling.

Så etter en avinstallering av alt gammelt av programvare / drivere til lydenheten tar du en grundig restart og legger inn den siste driveren på nytt , kobler så til høytalerne og prøver på nytt.

 

Se også denne tråden for mer tips : http://www.tenforums.com/drivers-hardware/11070-windows-10-no-audio-output-device-installed.html

 

Ja har vært innom enhetsbehandling for å sjekke dette tidligere. Ligger inne 3 enheter. Asus zonar dgx, audio device on high definiton bus og amd high definition audio device. Alle rapporterer om at de fungerer som de skal selv om det står ingen lydutenhet er installert Har testet mange ganger med å avinstallere enhetene og så legge inn nye drivere. Realtek sine bare stopper opp. Fullfører aldri. Skal sjekke den tråden. Takker :)

Lenke til kommentar

 

Tar oppgraderingen en gang i neste uke, har allerede w10 installasjonen på en minnepenne, så har goood tid :)

 

Da tor jeg du får deg en overraskelse gitt..

 

 

Mja... Du kan kjøre Windows på removable devices vettu ;) Men jeg er usikker på om man kan gjøre en oppgradering fra en "vanlig" hdd til en USB 2 Go. Men hvis han hadde installert Win8 på USB 2 Go så burde det vel la seg gjøre skulle jeg tro :)

Lenke til kommentar

 

 

jeg måtte disable windows defender fullstendig fordi man ikke kan slå det av midlertidig osv.

 

AtW

 

 

Stemmer ikke helt det AtW

 

 

Har prøvd å sette på funksjonen du viser til og se om windows repsekterer valget ditt over tid?

 

AtW

 

 

Nei. Det har jeg ikke prøvd. Hva er dine definisjoner av "over tid" og "midlertidig"? Midlertidig har jeg prøvd, og det fungerer. I flere uker med boot har jeg f.eks. ikke prøvd ;)

​Ps. det er kommet en helt ny versjon av Defender i Anniversary Updaten. Kanskje den lar deg disable den "midlertidig lengre" ;)

Lenke til kommentar

Brått er min gyldige (ekte kjøpt vare og lisens) og verifiserte Windows 7 blitt rar.

Den vil ikke oppdatere seg og viser til at den aldri er oppdatert noen gang (noe den er). ID status og valideringsstatus er nå ukjent. Dermed får jeg ikke oppdatert til Windows 10 før fristen...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

 

 

Tar oppgraderingen en gang i neste uke, har allerede w10 installasjonen på en minnepenne, så har goood tid :)

 

Da tor jeg du får deg en overraskelse gitt..

 

 

Mja... Du kan kjøre Windows på removable devices vettu ;) Men jeg er usikker på om man kan gjøre en oppgradering fra en "vanlig" hdd til en USB 2 Go. Men hvis han hadde installert Win8 på USB 2 Go så burde det vel la seg gjøre skulle jeg tro :)

 

 

Problemet er at om man har gjort klart innstalasjonen men ikke lagt det inn så hjelper det ikke at man lastet den ned "før fristen" og var vel egentlig det jeg prøvde å si.

Men har man tatt i bruk en lissens og den er aktivert så er det ikke lenger et problem.

Lenke til kommentar

 

Lol - tenkte jeg skulle teste windows 10, får beskjed om at min BenQ XL2420T ikke er støttet. 

 

Har ingenting å si...

 

 

Installasjonen stopper. Forsøker en omvei og det ser ut til å gå fint, men har lest at flere sliter med å få samme type skjerm til å fungere ordentlig etter oppgraderingen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Man fremstår ikke som kunnskapsrik, ved å stille mange spørsmål.

Man fremstår heller ikke som smart, om man stiller de samme spørsmålene flere ganger.

Lenke til kommentar

Også har man den velkjente:

 

"Det finnes ingen dumme spørsmål, men det finnes dumme svar"  :wee:

 

Forumet har også en manuell *bump*-funksjon, dersom spørsmålet du stillet ikke er blitt besvart innen rimelig tid, men det skal ikke misbrukes.

 

 

Bumping av egne tråder skal begrenses til maksimum to ganger med minimum 24 timer mellom hver. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder dersom man har ny informasjon å komme med.

 

Jamfør retningslinjene:

https://www.diskusjon.no/guidelines

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...