Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bil ulykke, 10 000 kr for riper!


Tartb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder timepris er satsen hos merkeversted for min bil her i Oslo på 1855,- pr. time.

Jeg er selv IT-konsulent, og vi fakturerer fra 1050,- til 1200,- i timen for mitt arbeid.

Vi er ikke akkurat de dyreste på markedet, men det er fortsatt ganske beskrivende.

 

Dog skal det sies at frisørene også tar seg heftig betalt.

Lenke til kommentar

Jeg er selv IT-konsulent, og vi fakturerer fra 1050,- til 1200,- i timen for mitt arbeid.

Er ikke 100% sikker på min pris ettersom jeg vanligvis ikke jobber med fakturert arbeid, men så vidt jeg vet koster jeg rundt 2500kr timen.

 

Ting koster, TS må lære det først som sist...

Lenke til kommentar

Så lenge det blir en forsikringssak så skrur verkstedene opp prisen til himmels da de ikke har noen som kan stå å se på akkurat hva de gjør. Da burde du heller ha betalt for skade selv, da du kommer til å tape mer enn ti tusen for å komme deg opp til den bonusen du hadde. 

Endret av Opelduude
Lenke til kommentar

Så lenge det blir en forsikringssak så skrur verkstedene opp prisen til himmels da de ikke har noen som kan stå å se på akkurat hva de gjør. Da burde du heller ha betalt for skade selv, da du kommer til å tape mer enn ti tusen for å komme deg opp til den bonusen du hadde.

Det var da en grov påstand å dra ut av ingenting...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobbet flere år som bilmekaniker og har flere venner som jobber med biloppretting. Alt handler om penger, så det er ingen hemmelighet at prisene da blir deretter. 

 

Altså, det du påstår her er at din og dine venners arbeidsgivere driver med direkte svindel. Jeg tror ikke de setter pris på det? Spesielt ikke når det er begrunnet med "Jeg jobber der og kjenner andre folk som jobber der". 

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle det svindel, så lenge jobben blir gjort ordentlig. 

Ta for eksempel skift av frontrute. Et stort verksted har over 50% rabatt på innkjøpsprisen av ei frontrute. Verkstedet sender da regning til forsikringsselskapet på full pris av frontruta pluss tilbehør. Da er sånn det virker. 

Karosseriverksteder som kjøper mye deler har bra rabatter på delene som de igjen tar full pris for av forsikringsselskapet. 

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle det svindel, så lenge jobben blir gjort ordentlig. 

Ta for eksempel skift av frontrute. Et stort verksted har over 50% rabatt på innkjøpsprisen av ei frontrute. Verkstedet sender da regning til forsikringsselskapet på full pris av frontruta pluss tilbehør. Da er sånn det virker. 

Karosseriverksteder som kjøper mye deler har bra rabatter på delene som de igjen tar full pris for av forsikringsselskapet. 

 

Og andre kunder får de gratis? Nei her må du nok komme med noe konkret på påstandene dine eller legge det dødt. 

Lenke til kommentar

 

Vil ikke kalle det svindel, så lenge jobben blir gjort ordentlig. 

Ta for eksempel skift av frontrute. Et stort verksted har over 50% rabatt på innkjøpsprisen av ei frontrute. Verkstedet sender da regning til forsikringsselskapet på full pris av frontruta pluss tilbehør. Da er sånn det virker. 

Karosseriverksteder som kjøper mye deler har bra rabatter på delene som de igjen tar full pris for av forsikringsselskapet.

 

Og andre kunder får de gratis? Nei her må du nok komme med noe konkret på påstandene dine eller legge det dødt.

 

Normalen er nok at verkstedet tar fortjenesten som avanse, helt greit og kurant det.

 

Men joda, enkelte kunder får det "gratis" hos enkelte også.

Selv har jeg aldri betalt egenandel ved bytte av frontrute, selv om jeg har fått byttet noen i løpet av de siste 20 årene eller så.

 

Det som da gjøres er at rabatten min trekkes fra egenandelen, mens forsikringsselskapet betaler på vanlig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vil ikke kalle det svindel, så lenge jobben blir gjort ordentlig. 

Ta for eksempel skift av frontrute. Et stort verksted har over 50% rabatt på innkjøpsprisen av ei frontrute. Verkstedet sender da regning til forsikringsselskapet på full pris av frontruta pluss tilbehør. Da er sånn det virker. 

Karosseriverksteder som kjøper mye deler har bra rabatter på delene som de igjen tar full pris for av forsikringsselskapet. 

 

Og andre kunder får de gratis? Nei her må du nok komme med noe konkret på påstandene dine eller legge det dødt. 

 

Skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Om du tror det er så rosenrødt og at bilbransjen kun består av folk som vil at bedriften deres kun skal gå i null så blir du skuffet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Om du tror det er så rosenrødt og at bilbransjen kun består av folk som vil at bedriften deres kun skal gå i null så blir du skuffet. 

 

 

Det er vell ganske åpenbart, du må vise til at bedriftene bedrar forsikringsselskapene på denne måten. Det siste der er dine tanker, ikke mine. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...