Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Noen som har fått bekreftet dato for første skoledag i Kongsvinger? Regner med det er 15, som det står i brosjyren, men står 14. på samordna opptak.

Står det den 15. i brosjyren, møter du opp da.
Står også 15 i opptaksbrevet fra samordna så jeg følger den datoen.
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har fått bekreftet dato for første skoledag i Kongsvinger? Regner med det er 15, som det står i brosjyren, men står 14. på samordna opptak.

Står det den 15. i brosjyren, møter du opp da.
Står også 15 i opptaksbrevet fra samordna så jeg følger den datoen.

 

Har ikke fått noe opptaksbrev jeg :/ 

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har fått bekreftet dato for første skoledag i Kongsvinger? Regner med det er 15, som det står i brosjyren, men står 14. på samordna opptak.

Står det den 15. i brosjyren, møter du opp da.
Står også 15 i opptaksbrevet fra samordna så jeg følger den datoen.

Har ikke fått noe opptaksbrev jeg :/
Inne på samordna sine sider (søknaden) så er har du fått en melding ang tilbudet du fikk, hvor det er et informasjonsbrev om tilbudet fra Samordna opptak og et brev fra politihøgskolen (samme fil).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som har fått bekreftet dato for første skoledag i Kongsvinger? Regner med det er 15, som det står i brosjyren, men står 14. på samordna opptak.

Står det den 15. i brosjyren, møter du opp da.
Står også 15 i opptaksbrevet fra samordna så jeg følger den datoen.
Har ikke fått noe opptaksbrev jeg :/
Inne på samordna sine sider (søknaden) så er har du fått en melding ang tilbudet du fikk, hvor det er et informasjonsbrev om tilbudet fra Samordna opptak og et brev fra politihøgskolen (samme fil).

 

Se der ja...! Takker, orka ikke å laste ned fila i første omgang når jeg leste navnet på den, men her lå det jo litt relevant info, takk igjen :)

Lenke til kommentar

Hva går egentlig semesteravgiften til? Har forstått det slik at det er noe man betaler uansett utdanning og har jeg forstått det riktig at semesteravgiften er på 510,- ? 

Noen som vet hvor mye det vil koste med en ny og komplett bokpakke for B1?
Noen erfaringer ved å kjøpe brukt, er jo en fare for at de er utgått.. Og burde man bestille allerede nå, eller vente til skolestart?

Lenke til kommentar

 

Velkomstbrosjyren er jo lagt ut på forumet FLERE ganger.

https://www.phs.no/Documents/5_Studenter/Ny%20student/PHS_velkomstbrosjyre%202017-18%20.pdf

 

Dette er også det eneste man får tilsendt i posten som ny student.

Så du tror at nye politistudenter leser dette forumet? :p

Det er rimelig å anta, kanskje å forvente, at de som poster og stiller spørsmål her i forumet også leser det, politistudenter eller ei

Lenke til kommentar

 

Velkomstbrosjyren er jo lagt ut på forumet FLERE ganger.

https://www.phs.no/Documents/5_Studenter/Ny%20student/PHS_velkomstbrosjyre%202017-18%20.pdf

 

Dette er også det eneste man får tilsendt i posten som ny student.

Så du tror at nye politistudenter leser dette forumet? :p

Alle gjør nok ikke det nei. Men man burde lese phs sine nettsider for å vise litt interesse. Det er det minste man kan forvente!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva går egentlig semesteravgiften til? Har forstått det slik at det er noe man betaler uansett utdanning og har jeg forstått det riktig at semesteravgiften er på 510,- ?

 

Noen som vet hvor mye det vil koste med en ny og komplett bokpakke for B1?

Noen erfaringer ved å kjøpe brukt, er jo en fare for at de er utgått.. Og burde man bestille allerede nå, eller vente til skolestart?

Semesteravgiften går litt til skolen og studentsamskipnaden. I tillegg er det en tilleggsavgift til kopinor som er lagt til semesteravgiften. Husker ikke nøyaktig beløp, men mener denne var på 6-700kr i semesteret.

 

Full bokpakke med alle bøker i B1 blir vel 7-8000kr. Pensumliste ligger nå på phs sine nettsider. Anbefaler å vente til skolestart. Da får du tips om bøker du må ha, og bøker en kan droppe å kjøpe. I tillegg så kan pensum endre ser underveis, så ville ikke ha kjøpt pensum som man har etter jul. Ikke enda i alle fall.

 

Jeg kjøpte en del brukt. Men sjekk dette opp mot pensumlista først, slik at du ikke må kjøpe pensul to ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vet man hvilke fag man skal melde seg opp til i studentweb? For å semesterregistrere seg?

Alle fagene skal ligge klar. Man skal ikke melde seg opp til flere emner enn det som kommer opp. Slik at man bare skal kunne godkjenne studieplanen med en gang uten endringer.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har folk erfaring med å leie hybel i regi av student i nord? Er dette å anbefale kontra bokollektiv?

Er det flere kommende phs studenter som har søkt hybler i regi av student i nord?

 

 

Takk for svar og innspill.

Hsr selv bare bodd i kollektiv med politistudenter. Både i B1 og i B3. Trivdes veldig godt og vi ble som en familie. Har skaffet venner for resten av livet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg er blitt for gammel til å bo i kollektiv gitt, men jeg gleder meg stort til å bli kjent med nye mennesker på PHS i Oslo. Kjøpte meg leilighet her nede i sentrum for å få mest ut av studentopplevelsen denne gangen, jeg var litt (altfor) dårlig på det sosiale aspektet sist jeg studerte, og mye av det skyldtes pendleravstanden fordi jeg ville spare penger (noe jeg i det store og hele egentlig ikke har gjort!). :)

Lenke til kommentar

Jeg er blitt for gammel til å bo i kollektiv gitt, men jeg gleder meg stort til å bli kjent med nye mennesker på PHS i Oslo. Kjøpte meg leilighet her nede i sentrum for å få mest ut av studentopplevelsen denne gangen, jeg var litt (altfor) dårlig på det sosiale aspektet sist jeg studerte, og mye av det skyldtes pendleravstanden fordi jeg ville spare penger (noe jeg i det store og hele egentlig ikke har gjort!). :)

Veldig godt valg. Dersom man ikke har det sosiale på plass under studietiden kan det bli en tung tid :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...