Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke helt rette tråd å spørre, men hvordan er egentlig arbeidsmarkedet for politibetjenter i dag? Er det slik at veldig mange går arbeidsledige etter fullført utdanning?

 

Har man litt frihet i forhold til hvor i landet man vil jobbe, eller må man bare ta til takke med det man får? Og hvordan er eventuelt mulighetene for å komme seg over til en avdeling nærmere hjemplassen etter hvert?

Vanskelig men ikke umulig. Selv har jeg fått jobb i en mellomstor by ikke så langt unna hjemplassen min, men langt fra alle er like heldig. Sånn som det er i dag så ville jeg vertfall innstilt meg på å måtte ta det man får, om det så er på andre siden av landet. Tips her til kommende studenter er at det ofte kan være lurt å velge praksisplass et sted hvor man ønsker å jobbe etterpå, dette fordi det ofte kan være lettere å få sommerjobb og en fot innenfor på plassen man var student (sett at man har gjort et greit inntrykk).

 

I forhold til hvor mange som går arbeidsledig etter fullført utdanning varierer dette fra år til år, men det virker som det er bedre stelt med oss som gikk ut i år, enn de som gikk ut i fjor. Men rundt oktober kommer det nok en eller annen artikkel i politiforum med noen eksakte tall på hvor mange som har jobb i etaten av årets kull. 

Lenke til kommentar

Noen som har mottatt melding om at du er elev/student på lånekassen? Mangler framdeles dette punktet for utbetaling:

Vi må motta melding om at du er elev/student. Meldingen kommer automatisk fra lærestedet ditt. Går du på offentlig universitet eller høgskole, må du melde deg til undervisning og eksamen, og betale semesteravgift.

Lenke til kommentar

Noen som har mottatt melding om at du er elev/student på lånekassen? Mangler framdeles dette punktet for utbetaling:

Vi må motta melding om at du er elev/student. Meldingen kommer automatisk fra lærestedet ditt. Går du på offentlig universitet eller høgskole, må du melde deg til undervisning og eksamen, og betale semesteravgift.

Så at man må betale semesteravgift får å kunne få lånet, men man kan ikke betale semesteravgiften før tidligst 14. august. 

Lenke til kommentar

 

Noen som har mottatt melding om at du er elev/student på lånekassen? Mangler framdeles dette punktet for utbetaling:

Vi må motta melding om at du er elev/student. Meldingen kommer automatisk fra lærestedet ditt. Går du på offentlig universitet eller høgskole, må du melde deg til undervisning og eksamen, og betale semesteravgift.

Så at man må betale semesteravgift får å kunne få lånet, men man kan ikke betale semesteravgiften før tidligst 14. august.
Har allerede fått avgiften på studentweb, og betalt den. 650kr.
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har mottatt melding om at du er elev/student på lånekassen? Mangler framdeles dette punktet for utbetaling:

Vi må motta melding om at du er elev/student. Meldingen kommer automatisk fra lærestedet ditt. Går du på offentlig universitet eller høgskole, må du melde deg til undervisning og eksamen, og betale semesteravgift.

Så at man må betale semesteravgift får å kunne få lånet, men man kan ikke betale semesteravgiften før tidligst 14. august.
Har allerede fått avgiften på studentweb, og betalt den. 650kr.

 

Trodde man ikke fikk studentweb før 14 august, tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Har hørt mange rykter om at man må spraye pepperspray på seg selv som en del av testene, er dette sant?

Dette stemmer ikke. Tidligere måtte man prøve dette selv før man ble godkjent på pepperspray, men på grunn av blant annet skadepotensialet på øynene så gikk de bort fra dette.

Endret av DeQu
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...