Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Ja egentlig er det bare kondisen min jeg er bekymret for. Og jeg er redd jeg vil sykle forbi litt for mange pokemons til at det er noen vits.

Men det hadde jo vært kjekt å komme seg fra spawn til spawn på sykkel istedet for å gå 1 time fra frognerparken til kubaparken f.eks.

Ja, det må være fint å kunne sykle mellom parkene og sikkert også pokestops og ikke minst gymmer. Jeg har aldri brukt bysykkel, men har de ikke mobilholder på styret? Hvis man ikke sykler for fort telles km på egg og buddy, og pokémoner dukker opp, - og da er heller ikke kondisen noe problem. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hun er ikke min kone riktig ennå, men håper hun blir det etterhvert ;) Godt å høre at dere er på team Valor. Kjekt at begge er såpass høyt oppe da, er litt annerledes med oss som er level 5 og level 27 :p

 

Ja det var artig siden de samme Pokémon'ene dukket opp for begge :) Utenom Diglett, den fikk hun men ikke jeg :( Kunne virkelig trengt den ass, har bare funnet én fra før. Synd jeg ikke visste om du sa om å vente.

 

Kan du og kona di levle opp det røde (level 4 eller 5) gymmet utpå skorpa og sette inn et par til der kanskje? Jeg har en Golduck på nesten 1900CP der nå, ser ut til å holde seg en god stund (snart 1 døgn). Kjekt for dere også, så kan dere kanskje cashe ut hver 21 time.

 

 

In other news, jeg fikk tak i en Fearow på nesten 1300CP ista. Syntes det var ganske ekstremt til å være en Fearow liksom :p

Er det en gym utpå selve øya? Veit det var en Ingress portal der, men jeg har ikke sjekka om den blei en gym eller poketop. Kan sikkert ta meg en tur sammen med kjerringa og bikkja seinere idag. Lenge siden vi har luftaoss der ute :thumbup:

 

Frøkna di er bare lvl fem nå og ikke så veldig nyttig enda men det kommer nok. Til gjengjeld har du jo en fordel av at hun kommer inn på gymen førstog du kan trene gymen på hennes pokemon. Jeg og Kona bruker for oftest å vente med å sette inn monstre på gymmen til vi har økt den med to lvl så slipper vi å kjempe mot våres egne pokemons.

Lenke til kommentar

Jeg og Kona bruker for oftest å vente med å sette inn monstre på gymmen til vi har økt den med to lvl så slipper vi å kjempe mot våres egne pokemons.

Det forklarer hvorfor enkelte blir sure når jeg kommer forbi og slenge inn en pokemon. :whistle:

 

Har forresten bare én eneste gang opplevd at Plus lyste gult, og da klikket jeg selvsagt og som vanlig så klare den ikke fange noe. Så nå står det registrert i indexen at jeg har sett Magmar selv om jeg aldri har sett den.

Lenke til kommentar

 

Jeg og Kona bruker for oftest å vente med å sette inn monstre på gymmen til vi har økt den med to lvl så slipper vi å kjempe mot våres egne pokemons.

Det forklarer hvorfor enkelte blir sure når jeg kommer forbi og slenge inn en pokemon. :whistle:

He he er det ledig der så er det ledig. Om jeg tusler rundt aleine og har tid bruker jeg ofte å lvl opp en gym litt extra før jeg går videre sånn at det er en friplas til neste mann som kommer. Det kommer jo ann på hvilke pokemons som står færst i køen. 

 

Det hender jo at man får en pokemon med brukbar cp men som har dårlig IV eller at man har en bedre av samme sorten med bedre iv og movsett, sånn at denne pokemonen egentlig er bortkastet å sammle på.

 

Disse bruker jeg å spare på og så prøver jeg dem imot en vennlig gym. Når dem er slått ut sender jeg dem bare til proffesoren for Candy. Kamikaze pokemons kaller jeg disse monstrene. Feks en lavt cp vann pokemon kan gjerne slå ut en høyt lvl ild pokemon. Og man får mye mere xp til gymmen av dette en å komme to tre runder med en høyere cp pokemon som man så må bruke revie pluss health packs på for å få gå en runde til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får man faktisk 1 candy for å evolve? Hadde akkurat 25 Eevee candies nå, og evolva den til Jolteon (kalte den Sparky på forhånd), og etterpå hadde jeg 1 candy til overs :hmm: 


 

Sebby:

Har dere fremdeles den gym-en?

 

 

Vet ikke om jeg har lyst til å svare på det. Hvilket lag er du på? :p

 

Men ja, dama er ikke der lengre, men min holder seg faktisk fortsatt. Bare 4 timer til så kan jeg cashe ut enda en gang :D
 

 

 

Jeg kan virkelig anbefale sykling der det er litt øde pokémonområder, for å klekke egg. Jeg har en runde på 6 km hvor det dukker opp max 7 pokémon, - alltid i de samme husene så jeg vet når jeg skal stoppe og fange de. Dessuten er det forskjellige pokémon hver gang, så de må endre nest ofte.
Man kan riktignok ikke sykle for fort, - jeg pleier å bruke 45 min på sykkel mot 1 time å gå. Fint å bare kunne trille i vei isteden for å traske og gå. ;)

 

 

Foretrekker å gå fort eller jogge sakte, må jo tross alt holde oss under 11 km/t for å få registrert buddy/egg ;)

 

Har faktisk Snorlax som buddy jeg nå, men bare for å få 1 candy jeg mangler - må gå 5 km med han. Vil så gjerne ta Power Up en gang til, siden den bare er såvidt 2000CP. Den bruker jo Hyper Beam (120 attack).

 

 

 

 

Vel, hun er ikke min kone riktig ennå, men håper hun blir det etterhvert ;) Godt å høre at dere er på team Valor. Kjekt at begge er såpass høyt oppe da, er litt annerledes med oss som er level 5 og level 27 :p

Ja det var artig siden de samme Pokémon'ene dukket opp for begge :) Utenom Diglett, den fikk hun men ikke jeg :( Kunne virkelig trengt den ass, har bare funnet én fra før. Synd jeg ikke visste om du sa om å vente.

Kan du og kona di levle opp det røde (level 4 eller 5) gymmet utpå skorpa og sette inn et par til der kanskje? Jeg har en Golduck på nesten 1900CP der nå, ser ut til å holde seg en god stund (snart 1 døgn). Kjekt for dere også, så kan dere kanskje cashe ut hver 21 time.


In other news, jeg fikk tak i en Fearow på nesten 1300CP ista. Syntes det var ganske ekstremt til å være en Fearow liksom :p

Er det en gym utpå selve øya? Veit det var en Ingress portal der, men jeg har ikke sjekka om den blei en gym eller poketop. Kan sikkert ta meg en tur sammen med kjerringa og bikkja seinere idag. Lenge siden vi har luftaoss der ute :thumbup:

 

Frøkna di er bare lvl fem nå og ikke så veldig nyttig enda men det kommer nok. Til gjengjeld har du jo en fordel av at hun kommer inn på gymen førstog du kan trene gymen på hennes pokemon. Jeg og Kona bruker for oftest å vente med å sette inn monstre på gymmen til vi har økt den med to lvl så slipper vi å kjempe mot våres egne pokemons.

 

 

 

Det er utpå Skorpa ja, ved de ytterste husene, i Skropaveien. Det er et gym og et pokestop rett ved hverandre :) Virker ikke som at det er så mange som spiller så mye der ute, så kjør på, hadde vært konge! Lag gjerne plass til dama mi også, så kommer hun sikkert bort med en 10CP Pidgey eller noe :p

 

Ja det er sant. Hun kan jo fint bli med meg rundt og sette inn Pokemon nr 2 i gym jeg tar over, så blir det mye greiere å levle det opp :)

 

 

Fredrikstad er forresten bra:) bla. To Dratinis. Og på båten hjem var det en Magmar inærheten, tror jeg sto på feil sie av båten :(

 

 

Kanskje jeg må ta meg en tur til Fredrikstad da :) Har en Dragonair på ca 1000CP jeg veldig gjerne vil Evolve til Dragonite!

 

Båt ja. Husker jeg tok båt for litt siden og hadde Pokemon åpen hele turen, det dukket opp overraskende mye spennende utpå vannet. Disse krekene kan tydeligvis gå på vannet! :p

 

Lenke til kommentar

Stilig. Fant du den på Bryn i Oslo? Jeg fant også nylig min første, men den jeg fant var også dårlig, bare rundt 380CP. Har en Dragonair på 1000CP liksom :p

 

Det var ikke den verste å fange. Den verste hittil synes jeg var Hitmonchan. Den var vanskelig å treffe, akkurat som om ballen gikk gjennom.

 

Lenke til kommentar

Fikk Mr. Mime i går. Er det mye av den rundt om. Ikk sett den noen plasser i gymmer og lignende før.

Ja, jeg har funnet endel av den, men det varierer hvor ofte den dukker opp. Nå er det en stund siden jeg har sett den der jeg ferdes. Her har det plutselig blitt mer Mankey og idag fanget jeg min første Magmar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...