Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Noen som har merket bedre ytelse etter patchen? Hvis du har, gjerne opplys CPU og GPU

Jeg fikk omtrent 10fps mere og mye mere stabil fps etter siste patch. Nå installerte jeg også nyeste nvidia driver i samme slengen, så litt usikker på om det var patchen i spillet eller driveren som gjorde dette.

i7 4770K og GTX 1070. Spiller på ultra, 1440p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har andre fått "flimrende" tekst etter oppdaterniga?

jeg fikk :D

 

Fikk også litt bedre ytelse i de åpne plassene det er ekstremt cpukrevende. Skal teste med nyeste driver nå, selv om det ser ut som om flere har andre problemer med den også :p

 

 

Oppdaterte nyeste driver. Det hjalp ingen ting. Kjørte en "DDU" samt installerte nyeste driver. Hjalp heller ingen ting. Resetta videosettings i BF1 og starta spillet på nytt. Det hjalp. Kjører nå nyeste nVidiadriver uten flimring i tekst og noen lys. Får også flere fps generelt med nyeste patch. På en "sjekk" spot jeg har så gikk jeg fra 140fps til 155fps. DX11 selvfølgelig, siden sli ikkje funker med DX12.

 

Eneste nå er at jeg fikk en "BF1 har sluttet å virke" Håper ikkje det skjer for ofte, fordi det har jeg ikkje hatt siden alpha :p

Lenke til kommentar

 

Ok, ikke juks, taper spilling for tapere, som ikke tåler og få juling av de som spiller det skikkelig. ;)

Når man først kjøper ram kan man bruke noen 100 ekstra på 16, er ikke noe vits å bare kjøpe 8 når man først skal ha ram, er som å kjøpe en bil med 3 hjul i stede for å koste på seg det fjerde.

De aller beste spillerne skrur gamma og lystyrke helt på det mørkeste slik man såvidt kun ser skygger som beveger på skjermen. Det er den eneste måten å spille skikkelig på. Har jeg hørt. :roll:

Ja, mange "jeg har snakka" med skrudde gamma opp til 200% når "de" spillte night operations på BF4.

Lenke til kommentar

 

Ok, ikke juks,  taper spilling for tapere, som ikke tåler og få juling av de som spiller det skikkelig. ;)

Når man først kjøper ram  kan man bruke noen 100  ekstra på 16, er ikke noe vits å  bare kjøpe 8 når man først skal ha ram, er som å kjøpe en bil med 3 hjul  i stede for å koste på seg det fjerde.

De aller beste spillerne skrur gamma og lystyrke helt på det mørkeste slik man såvidt kun ser skygger som beveger på skjermen. Det er den eneste måten å spille skikkelig på. Har jeg hørt. :roll:

 

 

Ja om man er så dårlig at man ikke kan spille skikkelig, hvorfor ikke bare laste ned god mode. Når du ikke skal spille skikkelig.

Lenke til kommentar

 

 

Ok, ikke juks,  taper spilling for tapere, som ikke tåler og få juling av de som spiller det skikkelig. ;)

Når man først kjøper ram  kan man bruke noen 100  ekstra på 16, er ikke noe vits å  bare kjøpe 8 når man først skal ha ram, er som å kjøpe en bil med 3 hjul  i stede for å koste på seg det fjerde.

De aller beste spillerne skrur gamma og lystyrke helt på det mørkeste slik man såvidt kun ser skygger som beveger på skjermen. Det er den eneste måten å spille skikkelig på. Har jeg hørt. :roll:

 

 

Ja om man er så dårlig at man ikke kan spille skikkelig, hvorfor ikke bare laste ned god mode. Når du ikke skal spille skikkelig.

 

De aller fleste skrur ned grafikken for å få høyest mulig minimums fps, meg inkludert. Når man blir vant til å spille på en 120Hz monitor, så merker man fort når fpsen plutselig dypper ned 30-40fps. Mitt skjermkort klarer ikke å gi meg stabil 120fps på Ultra, så derfor skrur jeg heller ned grafikken for å få et spill som kjører smooth hele tiden. For min del er god flyt i spillet viktigere enn grafikk.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ok, ikke juks,  taper spilling for tapere, som ikke tåler og få juling av de som spiller det skikkelig. ;)

Når man først kjøper ram  kan man bruke noen 100  ekstra på 16, er ikke noe vits å  bare kjøpe 8 når man først skal ha ram, er som å kjøpe en bil med 3 hjul  i stede for å koste på seg det fjerde.

 

De aller beste spillerne skrur gamma og lystyrke helt på det mørkeste slik man såvidt kun ser skygger som beveger på skjermen. Det er den eneste måten å spille skikkelig på. Har jeg hørt. :roll:

 

Ja om man er så dårlig at man ikke kan spille skikkelig, hvorfor ikke bare laste ned god mode. Når du ikke skal spille skikkelig.

De aller fleste skrur ned grafikken for å få høyest mulig minimums fps, meg inkludert. Når man blir vant til å spille på en 120Hz monitor, så merker man fort når fpsen plutselig dypper ned 30-40fps. Mitt skjermkort klarer ikke å gi meg stabil 120fps på Ultra, så derfor skrur jeg heller ned grafikken for å få et spill som kjører smooth hele tiden. For min del er god flyt i spillet viktigere enn grafikk.

Det er forskjell på å prøve å få bedre fps. Og skru ned detaljer for å se fiender lettere.

Lenke til kommentar

 

 

Har andre fått "flimrende" tekst etter oppdaterniga?

jeg fikk :D

 

Fikk også litt bedre ytelse i de åpne plassene det er ekstremt cpukrevende. Skal teste med nyeste driver nå, selv om det ser ut som om flere har andre problemer med den også :p

 

 

Oppdaterte nyeste driver. Det hjalp ingen ting. Kjørte en "DDU" samt installerte nyeste driver. Hjalp heller ingen ting. Resetta videosettings i BF1 og starta spillet på nytt. Det hjalp. Kjører nå nyeste nVidiadriver uten flimring i tekst og noen lys. Får også flere fps generelt med nyeste patch. På en "sjekk" spot jeg har så gikk jeg fra 140fps til 155fps. DX11 selvfølgelig, siden sli ikkje funker med DX12.

 

Eneste nå er at jeg fikk en "BF1 har sluttet å virke" Håper ikkje det skjer for ofte, fordi det har jeg ikkje hatt siden alpha :p

 

OOhh Velkommen til min verden Nizzen :D

Lenke til kommentar

Sliter med et irriterende problem.. Starter dagen, skal spille og kommer inn til dette.

 

post-382197-0-62222000-1479319262_thumb.jpg

 

Jeg må så avslutte spillet, avslutte orgin og går så inn igjen. Da kommer det opp noe om at den holder på med skydata, så da reparerer jeg spillet i orgin, når det er ferdig får jeg spørsmål om hvilken skylagring jeg skal bruke, velger den med nyeste klokkeslett/dato også fungerer alt som det skal..

Den har vært slik i noen dager nå men ikke hver gang jeg starter spillet.. Det jeg forklarte nå har jeg funnet ut fungerer for å få i gang spillet men det er jo utrolig tungvindt og irriterende..

Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar

 

 

 

Har andre fått "flimrende" tekst etter oppdaterniga?

jeg fikk :D

 

Fikk også litt bedre ytelse i de åpne plassene det er ekstremt cpukrevende. Skal teste med nyeste driver nå, selv om det ser ut som om flere har andre problemer med den også :p

 

 

Oppdaterte nyeste driver. Det hjalp ingen ting. Kjørte en "DDU" samt installerte nyeste driver. Hjalp heller ingen ting. Resetta videosettings i BF1 og starta spillet på nytt. Det hjalp. Kjører nå nyeste nVidiadriver uten flimring i tekst og noen lys. Får også flere fps generelt med nyeste patch. På en "sjekk" spot jeg har så gikk jeg fra 140fps til 155fps. DX11 selvfølgelig, siden sli ikkje funker med DX12.

 

Eneste nå er at jeg fikk en "BF1 har sluttet å virke" Håper ikkje det skjer for ofte, fordi det har jeg ikkje hatt siden alpha :p

 

OOhh Velkommen til min verden Nizzen :D

 

Jeg fant ut at jeg nettopp hadde lagt inn ny bios på hovedkortet, og at det var ustabil overklokk på cpu som var feilen. Glemte å stille opp spenning på cache, når jeg hadde satt cache rimelig høyt. 

 

Bf1 er veldig sensitiv for ustabil data. Kunne folde med F@H på cpu 100% og dataen klikka ikkje. I Bf1 fikk jeg "bf1 sluttet å virke" :p

 

Virker bedre nå gitt!

Lenke til kommentar

 

 

Ok, ikke juks,  taper spilling for tapere, som ikke tåler og få juling av de som spiller det skikkelig. ;)

Når man først kjøper ram  kan man bruke noen 100  ekstra på 16, er ikke noe vits å  bare kjøpe 8 når man først skal ha ram, er som å kjøpe en bil med 3 hjul  i stede for å koste på seg det fjerde.

De aller beste spillerne skrur gamma og lystyrke helt på det mørkeste slik man såvidt kun ser skygger som beveger på skjermen. Det er den eneste måten å spille skikkelig på. Har jeg hørt. :roll:

 

 

Ja om man er så dårlig at man ikke kan spille skikkelig, hvorfor ikke bare laste ned god mode. Når du ikke skal spille skikkelig.

 

Sorry jeg hadde hørt feil. Det aller, aller beste spillerne bare står ute på mest mulig åpne områder, (med ørepropper og bind for øynene selvsagt så det ikke skal bli altfor lett), og lar alle de som er så dårlige at de ikke kan spille, luske rundt i skogen. :lol:
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herlig! Monte grappa 64 operation er egentlig bare verre etter update, evig lange runder. En får så utrolig mye poeng og bonus at det er ikke måte på.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder bruke timer på bunkerfield, men det tingler vell litt i metro foten min, pluss det er jo genialt for class og rank upgrade.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ok, ikke juks,  taper spilling for tapere, som ikke tåler og få juling av de som spiller det skikkelig. ;)

Når man først kjøper ram  kan man bruke noen 100  ekstra på 16, er ikke noe vits å  bare kjøpe 8 når man først skal ha ram, er som å kjøpe en bil med 3 hjul  i stede for å koste på seg det fjerde.

De aller beste spillerne skrur gamma og lystyrke helt på det mørkeste slik man såvidt kun ser skygger som beveger på skjermen. Det er den eneste måten å spille skikkelig på. Har jeg hørt. :roll:

 

 

Ja om man er så dårlig at man ikke kan spille skikkelig, hvorfor ikke bare laste ned god mode. Når du ikke skal spille skikkelig.

 

De aller fleste skrur ned grafikken for å få høyest mulig minimums fps, meg inkludert. Når man blir vant til å spille på en 120Hz monitor, så merker man fort når fpsen plutselig dypper ned 30-40fps. Mitt skjermkort klarer ikke å gi meg stabil 120fps på Ultra, så derfor skrur jeg heller ned grafikken for å få et spill som kjører smooth hele tiden. For min del er god flyt i spillet viktigere enn grafikk.

 

Det er forskjell på å prøve å få bedre fps. Og skru ned detaljer for å se fiender lettere.

 

Vi har skjønt det. Spiller man ikke på Ultra så er man ikke en hardcore gamer..  :nei: 

(Jeg tror poenget var at når når man spiller på Ultra på 1080p, så blir det for mye detaljer på for få pixler, som gjør at alt ser mer grøtete ut. Da er det for pokker ikke juks å skru ned detaljene for at pixlene skal bli mer presise.. Det er ikke sånn at planter og vegetasjon forsvinner fordi man har på low settings, de er der enda, men kan være lettere å skille fra andre farger i bakgrunn...)

 

Når du skriver at å kjøpe 8GB RAM er som å kjøpe 3 hjul til en bil så skjønner man at du ikke vet helt hva du prater om  :rofl:

(Ville heller hatt 4x2GB RAM enn 2x8GB RAM, for å utnytte Dual Channel minneoverføring)

Skal du ha 4x4GB RAM brikker så er det ikke 200 kr prisforskjell...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herlig! Monte grappa 64 operation er egentlig bare verre etter update, evig lange runder. En får så utrolig mye poeng og bonus at det er ikke måte på.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder bruke timer på bunkerfield, men det tingler vell litt i metro foten min, pluss det er jo genialt for class og rank upgrade.

Alle Operation kartene har blitt umulige å spille på som defender etter patchen. Synes ikke det var så vanskelig å vinne som attacker før, å nå har det blitt enda enklere. Monte Grappa er et eget lite kapitell, det skulle ikke vært mulig å cappe flagg fra bunkersene. Akkurat den sektoren tar jo en liten evighet å komme igjennom.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ok, ikke juks,  taper spilling for tapere, som ikke tåler og få juling av de som spiller det skikkelig. ;)

Når man først kjøper ram  kan man bruke noen 100  ekstra på 16, er ikke noe vits å  bare kjøpe 8 når man først skal ha ram, er som å kjøpe en bil med 3 hjul  i stede for å koste på seg det fjerde.

 

De aller beste spillerne skrur gamma og lystyrke helt på det mørkeste slik man såvidt kun ser skygger som beveger på skjermen. Det er den eneste måten å spille skikkelig på. Har jeg hørt. :roll:

 

Ja om man er så dårlig at man ikke kan spille skikkelig, hvorfor ikke bare laste ned god mode. Når du ikke skal spille skikkelig.

De aller fleste skrur ned grafikken for å få høyest mulig minimums fps, meg inkludert. Når man blir vant til å spille på en 120Hz monitor, så merker man fort når fpsen plutselig dypper ned 30-40fps. Mitt skjermkort klarer ikke å gi meg stabil 120fps på Ultra, så derfor skrur jeg heller ned grafikken for å få et spill som kjører smooth hele tiden. For min del er god flyt i spillet viktigere enn grafikk.

Det er forskjell på å prøve å få bedre fps. Og skru ned detaljer for å se fiender lettere.

Vi har skjønt det. Spiller man ikke på Ultra så er man ikke en hardcore gamer..  :nei: 

(Jeg tror poenget var at når når man spiller på Ultra på 1080p, så blir det for mye detaljer på for få pixler, som gjør at alt ser mer grøtete ut. Da er det for pokker ikke juks å skru ned detaljene for at pixlene skal bli mer presise.. Det er ikke sånn at planter og vegetasjon forsvinner fordi man har på low settings, de er der enda, men kan være lettere å skille fra andre farger i bakgrunn...)

Når du skriver at å kjøpe 8GB RAM er som å kjøpe 3 hjul til en bil så skjønner man at du ikke vet helt hva du prater om  :rofl:

(Ville heller hatt 4x2GB RAM enn 2x8GB RAM, for å utnytte Dual Channel minneoverføring)

Skal du ha 4x4GB RAM brikker så er det ikke 200 kr prisforskjell...

Det er heller omvendt. Dere påstår at man er hardcore world league sør koreaner fordi man senker grafikk for å lettere se fiender. Vil dere leke elite super fps spillere, spill CS det er derfor man har spillet. Det er også forskjell på å senke grafikken fordi man må mot å senke den for å få en fordel oven for andre spillere.

Lenke til kommentar

Det er heller omvendt. Dere påstår at man er hardcore world league sør koreaner fordi man senker grafikk for å lettere se fiender. Vil dere leke elite super fps spillere, spill CS det er derfor man har spillet. Det er også forskjell på å senke grafikken fordi man må mot å senke den for å få en fordel oven for andre spillere.

 

Jeg er ikke noe hardcore mlg pro i Battlefield, men jeg spiller alltid for å vinne, å får å vinne så må man gjøre det bra, så derfor setter jeg ned grafikken for å få bedre flyt, samt at det blir lettere å se fienden. Skal man kanskje også forby at folk spiller med 144Hz monitor? Man har jo en klar fordel mot en som sitter med en 60Hz monitor. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

(Ville heller hatt 4x2GB RAM enn 2x8GB RAM, for å utnytte Dual Channel minneoverføring)

Skal du ha 4x4GB RAM brikker så er det ikke 200 kr prisforskjell...

Må bli for quad i så fall?

 

Det spiller ingen rolle hva den enkelte gjør for å nyte spill fullt ut. Jeg synes det er gøy alt på ultra for å se hvor pent ting kan bli. Men jeg foretrekker minst mulig kjas og mas på skjermen etter noen timer spilt. Man ser seg blind på detaljer ganske så snart i et fps-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...