Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Ny pris! Max 200 000. Bruktbiltips: God 4x4, lite feil, og mest mulig for pengene.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prata med en kar forleden som kjøpte en 2005 modell for noen år siden. Han sa at man ved brukt kjøp av disse bør sjekke om ABS styreenheten er byttet ut, da denne har skapt litt problemer for flere av Honda sine modeller. Dette er en feil som er knyttet til den styreenheten bilen ble levert med fra fabrikk, og jeg tror at dette har blitt endel av den ordinære service syklusen etterhvert? Tror han endte på 10 000,- for å få fikset dette - men er alt i alt fremdeles fornøyd med kjøpet. For min del har ikke dette skremt meg bort fra å fremdeles vurdere bilen som en kandidat ved neste kjøp. 

 

http://styreenheter.no/honda.php

Lenke til kommentar

 Mitt tips er Mitsubishi Outlander 2007-2008 modell.  Det er 4WD og 2 liter diesel pumpedysemotor fra VAG. 140 HK.

Bruker 0,7- 0,75 liter pr mil .  Kan kjøre den ned mot 0,65 med meget pen kjøring.

 

Selv hatt denne bilen i tre år. Ikke vært noen store problemer med den.

Har selv en bratt bakke opp til huset som denne bilen takler bra.

Bra firehjulstrekksystem og fin bakkeklaring under.  Prisene begynner å komme ned på disse bilene nå.  

 

 

Eksempel:

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77438786

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å gå for SUV i dette tilfellet slik jeg leser trådstarters behov.

En helt normal stasjonsvogn med 4x4 gjør nok jobben minst like bra.

Så jeg får mer for penga om jeg ikke går for SUV? Prismessig, hva gir man ekstra vs stasjonsvogn? Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Ved å velge en normal personbil med 4x4 får du lavere tyngdepunkt og slipper å føle som om du sitter på toppen av en skyskraper som velter når som helst.

 

Fremkommeligheten er heller ikke dårligere, og i en del tilfeller er deler til en SUV dyrere enn til en normal personbil.

 

Med et begrenset budsjett ville jeg forsøkt å finne en god personbil med bensinmotor og 4x4.

 

Det er også med oppgitt budsjett langt viktigere å finne riktig eksemplar enn riktig modell.

Det er her avgjørende at bilen er i god stand og har fått bra vedlikehold, langt viktigere enn hvilket merke og modell bilen er av.

Lenke til kommentar

Ved å velge en normal personbil med 4x4 får du lavere tyngdepunkt og slipper å føle som om du sitter på toppen av en skyskraper som velter når som helst.

 

Fremkommeligheten er heller ikke dårligere, og i en del tilfeller er deler til en SUV dyrere enn til en normal personbil.

 

Med et begrenset budsjett ville jeg forsøkt å finne en god personbil med bensinmotor og 4x4.

 

Det er også med oppgitt budsjett langt viktigere å finne riktig eksemplar enn riktig modell.

Det er her avgjørende at bilen er i god stand og har fått bra vedlikehold, langt viktigere enn hvilket merke og modell bilen er av.

Takk for en ærlig vurdering.

 

Jeg vil begynne jakten for fullt om et par uker, nå har jeg fått en del gode innspill på hvilke biler og modeller jeg bør se etter og takker for det.

 

Om et par uker vil jeg se og vurdere mer konkrete objekter, høre deres vurderinger og vurdere tips til gode kjøp.

Lenke til kommentar

Ved å velge en normal personbil med 4x4 får du lavere tyngdepunkt og slipper å føle som om du sitter på toppen av en skyskraper som velter når som helst.

 

Fremkommeligheten er heller ikke dårligere, og i en del tilfeller er deler til en SUV dyrere enn til en normal personbil.

 

Med et begrenset budsjett ville jeg forsøkt å finne en god personbil med bensinmotor og 4x4.

 

Det er også med oppgitt budsjett langt viktigere å finne riktig eksemplar enn riktig modell.

Det er her avgjørende at bilen er i god stand og har fått bra vedlikehold, langt viktigere enn hvilket merke og modell bilen er av.

 

Haha. Føler aldri jeg er på toppen av en skyskraper med min Outlander.  Komfortabel og stabil på landeveien og bakkeklaring til å

takle snø og slaps opp bakken her jeg bor. Hvorfor absolutt en personbil med bensin. Man begrenser jo utvalget kraftig.

Delene er billige til denne bilen også.

 

http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article797953.ece

Lenke til kommentar

Haha. Føler aldri jeg er på toppen av en skyskraper med min Outlander.  Komfortabel og stabil på landeveien og bakkeklaring til å

takle snø og slaps opp bakken her jeg bor. Hvorfor absolutt en personbil med bensin. Man begrenser jo utvalget kraftig.

Delene er billige til denne bilen også.

 

http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article797953.ece

Nå har jeg kjørt Outlander litt, heldigvis ikke så mye da..

Men min erfaring er at bilen er uforholdsmessig høy, den gir for lett etter i svingene og har rett og slett ikke særlig heftige kjøreegenskaper.

 

Bensinmotor gjør at man slipper unna dyre reparasjoner på dieselmotoren (de kommer, særlig i en slik prisklasse som vi her snakker om) i form av dobbeltmassesvinghjul, partikkelfilter (hvis bilen har det), dyser osv..

 

Innenfor budsjettet vi her snakker om må det være et poeng å unngå dyre reparasjoner slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Husker jeg prøvde en Nissan Xtrail for noen år tilbake. Det er det verste jeg noen gang har kjørt, en Toyota Hiace har milevis bedre veigrep og holdning. Ligger ikke på veien i hele tatt de bilene i den klassen der.

 

 

Hvordan kan du dømme hele folkesuv klassen hvis du bare har kjørt Xtrail? 2. gen Xtrail likte ikke jeg heller, mye understyring selv i normale hastigheter på fuktig asfalt, veldig lite tilbakemeldinger gjennom ratt og pedaler og girutvekslingen passet dårlig sammen med motor. Den jeg prøvde hadde 177hk diesel. Far hadde egentlig bestemt seg for å kjøpe Xtrail, men etter å ha prøvekjørt ble den helt uaktuell

 

Han kjøpte istede en Outlander 2.0 140 hk diesel, tror det er en 08, mulig 09 modell helt ny. Disse er mye bedre å kjøre en Xtrail. Er bedre plass i baksetet også, i Xtrail tar jeg i taket med mine 195cm. Outlanderen til far har nå snart gått 250000km, ingen problemer til nå bortsett fra at det er på tide å bytte turbo. Har ikke sett rust på den heller, selv om den meget sjelden blir vasket og aldri har blitt vokset/polert

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare prøv både Forrester og CRV, så finner du kjapt ut hva du liker. Begge går for å være driftssikre, men trur nok du må regne med betydelig høyere forbruk på Subaruen. Samtidig er 4x4 systemet overlegent det på CRVen.

 

Til dere som påstår man ikke trenger 4x4, dere har helt rett. Man klarer seg uten 4x4 i de fleste tilfellene, trådstarter er unntaket. Dog er det en vanvittig trygghet og komfortøkning med 4x4, selv med et enkelt system som Haldex. Du slipper at det river og sliter i rattet under aks, bilen går som et tog selv om det er masse sne på veien og du kan ta løs i en jævla bratt bakke uten å måtte rygge til bunnen for å hente fart.. Har kjørt 4x4 siden 2008 og skal ikke ha noe annet..

Lenke til kommentar

Hei! Nå ser det ut til at jeg kan legge litt flere penger på bordet og kan strekke meg til 200 000.

 

Jeg svært takknemlig for tips, og særlig på konkrete objekter, og jeg ser helst at de er å finne i nærheten av midt-Troms hvor jeg bor. Er ikke gira på å hente bil i sør-norge. Jeg må ikke kjøpe bil akkurat Nå, så jeg kan ligge litt på gjerdet hvis nødvendig, i påvente av at en god bil skal dukke opp.

 

Hvilke biler er gode kjøp i denne prisklassen?

 

Tusen takk for alle tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...