Gå til innhold

Ja til militarisering av politiet i Norge


Anbefalte innlegg

I mange land spesielt USA og UK foregår nå en kraftig militarisering av politiet. Militæruniformert politi med skuddsikre vester patruljerer i London og de flester byer i USA for å spre trygghet mens de klubber ned å knuser kriminelle avskum under helen av sine army boots.

 
Siden 11 september har politiet i USA mottatt et enormt budsjett hvor det har
blitt lagt vekt på å utbygge politiets para militære kapasiteter og egne elite styrker innen homeland security.
 
De fleste politistasjoner i USA er nå bevæpnet til tennene med rakett kastere,
droner, assault rifles, roboter, humwee's, APV's , battlewagons, sniper bataljoner, angreps team, flash bangs, hånd granater, bajonetter, maskingevær, granat kastere for å nevne noen. Det er tilogmed noen politistasjoner som har sine egne stridsvogner!
 
Pentagon har aktivt i flere år jobbet med å sette opp programmer for militarisering i alle politi stasjonene i USA til Obama's store fortvilelse og kanskje bekymring? Han sier litt om det i linken her :http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Obama-vil-granske-militarisering-av-politiet-7678688.html
 
Jeg har alltid vært en sterk tilhenger av politi staten så for meg er USA i
disse dager drømmen. Derfor skulle jeg likt at Norge fulgte etter i
samme spor som vår "store bror". Det ser ut til å gå den rette veien,
politiet kommer mest sannsynlig til å bli permanent væpnet og etterhvert
blir nok skille mellom politi og militære mindre også her i landet.
 
Har samlet sammen 3 bilder samlinger med eksempler på hvordan jeg syntes
politiet i Norge bør og skal se ut 
 
4r26f8.jpg

 

wguy6h.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv ikke nødvendigvis 100% mot bevæpning av politi, selv om jeg digger at politiet ikke går rundt med våpen. Synes det burde vært mulighet for at politiet er bevæpnet i blant, men ikke nødvendigvis hele tiden.

 

Absolutt for slikt som flere militærhelikopter med skarpskyttere og flere spesialstyrker som raskt kan være på plass ved for eksempel en terroraksjon.

 

Men vil ikke at politiet skal gå rundt bevæpne til tennene, det er også helt unødvendig i et land som Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her har man ikke fulgt med, og sper på med litt overdrivelser. Bildene viser ikke hverdagen, de viser bla. Ferguson, MO i august 2014, National Guard, SWAT, og viser mye overskuddsmateriell som delvis er utrangert fra aktiv millitær bruk og overført, en del av det etter avskrivning. Det har blitt mer fokus på dette i USA siden opptøyene i Ferguson, strengere kontroll med overføring av overskuddsmateriell, begrensninger i overføringer og mer tilrettelegging av formålstjenelig utrustning.

Hvis man cherrypicket bilder fra Norge på samme måte ville man sett lignende ting, ikke en tenårings game-fantasi.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes det er urettferdig at vi tvinger politi til å væpne seg, fordi etter denne bevæpning har politiet aldri vært så utsatte som de er nå, - det ene vådeskuddet etter det andre gjaller mellom veggene. Vi får takke våre kriminelle som ikke gidder bruke våpen ute på gatene, for da slipper vi i hvert fall å måtte være vitne til at politiet skyter hue av hverandre på trygge gater og streder

 

Vær snill med onkel, han vet ikke hva han gjør!

Lenke til kommentar

 

Jeg tror trådstarter ønsker militærisering pga andre personlige grunner..

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1726176

Der har vi kanskje kilden til personlighetsforstyrrelsen han nevner i en annen tråd, som gjør at forsvaret sier nei takk.  :nei:

 

 

Jo men det er sant. I tenårene var jeg ganske så utagerende av meg (voldelig), havnet så først hos BuP så ble jeg sendt over til voksenpsykiatrien og så skrev han i min journal "muligens dyssosial og emosjonelt ustabil pf men pasienten er for ung til å sette en konkret diagnose", og så var drømmen min om militær tjeneste knust. Jeg prøvde bytte psykolog, hoppet over til SMP men i løpet av den tiden hvor diagnosen ble forandret så var jeg ikke lenger i alder for førstegangstjeneste. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror trådstarter ønsker militærisering pga andre personlige grunner..

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1726176

Der har vi kanskje kilden til personlighetsforstyrrelsen han nevner i en annen tråd, som gjør at forsvaret sier nei takk.  :nei:

 

 

Jo men det er sant. I tenårene var jeg ganske så utagerende av meg (voldelig), havnet så først hos BuP så ble jeg sendt over til voksenpsykiatrien og så skrev han i min journal "muligens dyssosial og emosjonelt ustabil pf men pasienten er for ung til å sette en konkret diagnose", og så var drømmen min om militær tjeneste knust. Jeg prøvde bytte psykolog, hoppet over til SMP men i løpet av den tiden hvor diagnosen ble forandret så var jeg ikke lenger i alder for førstegangstjeneste. 

 

 

Tror det er like greit du ikke kom inn i militæret, tror heller Blakstad sykehus er tingen for deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror trådstarter ønsker militærisering pga andre personlige grunner..

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1726176

Der har vi kanskje kilden til personlighetsforstyrrelsen han nevner i en annen tråd, som gjør at forsvaret sier nei takk.  :nei:

 

 

Jo men det er sant. I tenårene var jeg ganske så utagerende av meg (voldelig), havnet så først hos BuP så ble jeg sendt over til voksenpsykiatrien og så skrev han i min journal "muligens dyssosial og emosjonelt ustabil pf men pasienten er for ung til å sette en konkret diagnose", og så var drømmen min om militær tjeneste knust. Jeg prøvde bytte psykolog, hoppet over til SMP men i løpet av den tiden hvor diagnosen ble forandret så var jeg ikke lenger i alder for førstegangstjeneste. 

 

 

Tror det er like greit du ikke kom inn i militæret, tror heller Blakstad sykehus er tingen for deg :)

 

 

og så var mobbe gjengen ute igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...