Gå til innhold

Ja til militarisering av politiet i Norge


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er urettferdig at vi tvinger politi til å væpne seg, fordi etter denne bevæpning har politiet aldri vært så utsatte som de er nå, - det ene vådeskuddet etter det andre gjaller mellom veggene. Vi får takke våre kriminelle som ikke gidder bruke våpen ute på gatene, for da slipper vi i hvert fall å måtte være vitne til at politiet skyter hue av hverandre på trygge gater og streder

 

Vær snill med onkel, han vet ikke hva han gjør!

:rofl:

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er du klin gæern?

 

nei. det eneste som lider av en politi stat er kriminelle avskum så hvorfor tar avstand fra dette? er du kriminell kanskje?

 

 

ja, for det er færre og færre uskyldige som blir skutt jo flere våpen politiet i USA får........  :wallbash:

 

 

Om man vil unngå å dø så er prosedyren ganske enkelt : Følg politiets befalinger. 

Vi burde hatt mer av den slags mentalitet her til lands.

 

Hadde likt sett at blitz hiver mursteiner for så bli møtt med en bly kule i hodet :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg tror trådstarter ønsker militærisering pga andre personlige grunner..

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1726176

Der har vi kanskje kilden til personlighetsforstyrrelsen han nevner i en annen tråd, som gjør at forsvaret sier nei takk.  :nei:

 

 

Jo men det er sant. I tenårene var jeg ganske så utagerende av meg (voldelig), havnet så først hos BuP så ble jeg sendt over til voksenpsykiatrien og så skrev han i min journal "muligens dyssosial og emosjonelt ustabil pf men pasienten er for ung til å sette en konkret diagnose", og så var drømmen min om militær tjeneste knust. Jeg prøvde bytte psykolog, hoppet over til SMP men i løpet av den tiden hvor diagnosen ble forandret så var jeg ikke lenger i alder for førstegangstjeneste. 

 

 

Tror det er like greit du ikke kom inn i militæret, tror heller Blakstad sykehus er tingen for deg :)

 

 

og så var mobbe gjengen ute igjen.

 

 

Er det ikke reaksjonen du var ute etter? ^^

 

Etter det jeg har lest av dine tidligere tråder og innlegg så er du alt for utspekulert for å ikke ha en baktanke med denne tråden.

 

En gutt som sitter å runker til testosteron fylte krigs-utrustede menn, helst i aksjon der de skyter hode av en araber er sært og veldig "politisk ukorrekt". Hva vi anser og hvordan reagerer på det "ukorrekte" er ting som har fascinert deg tidligere iallefall. 

"Hva vil folk si om jeg legger ut noe sånt."

"Hva vil de liberale si?"

"Vil de gå over til personangrep?"

Etc, etc.

 

Jeg tror egentlig ikke på deg, jeg tror du spiller skuespill for reaksjonene.. dette er ditt eget lille forums eksperiment =)

 

/r -aner/anser typo

Endret av Noxhaven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg tror trådstarter ønsker militærisering pga andre personlige grunner..

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1726176

Der har vi kanskje kilden til personlighetsforstyrrelsen han nevner i en annen tråd, som gjør at forsvaret sier nei takk.  :nei:

 

 

Jo men det er sant. I tenårene var jeg ganske så utagerende av meg (voldelig), havnet så først hos BuP så ble jeg sendt over til voksenpsykiatrien og så skrev han i min journal "muligens dyssosial og emosjonelt ustabil pf men pasienten er for ung til å sette en konkret diagnose", og så var drømmen min om militær tjeneste knust. Jeg prøvde bytte psykolog, hoppet over til SMP men i løpet av den tiden hvor diagnosen ble forandret så var jeg ikke lenger i alder for førstegangstjeneste. 

 

 

Tror det er like greit du ikke kom inn i militæret, tror heller Blakstad sykehus er tingen for deg :)

 

 

og så var mobbe gjengen ute igjen.

 

 

Er det ikke reaksjonen du var ute etter? ^^

 

Etter det jeg har lest av dine tidligere tråder og innlegg så er du alt for utspekulert for å ikke ha en baktanke med denne tråden.

 

En gutt som sitter å runker til testosteron fylte krigs-utrustede menn, helst i aksjon der de skyter hode av en araber er sært og veldig "politisk ukorrekt". Hva vi anser og hvordan reagerer på det "ukorrekte" er ting som har fascinert deg tidligere iallefall. 

"Hva vil folk si om jeg legger ut noe sånt."

"Hva vil de liberale si?"

"Vil de gå over til personangrep?"

Etc, etc.

 

Jeg tror egentlig ikke på deg, jeg tror du spiller skuespill for reaksjonene.. dette er ditt eget lille forums eksperiment =)

 

/r -aner/anser typo

 

 

Det var i det minste veldig mange skrivefeil i innlegget ditt.

 

Jeg blir kåt av vold, av den grunn smilte jeg alttid fra øre til øre når jeg var i slåsskamp når jeg var ung. 

Tror helt ærlig at jeg ikke er egnet for skarpe operasjoner, hadde blitt så kåt at jeg besvimte ved første head shot

Lenke til kommentar

Riki/rioter/vampirelord er typiske troll. 

Han her tror jeg ikke troller, mulig han har snev av autisme og er bipolar men han virker å ta ting ganske lett, og har en unik måte å oppdrive ny informasjon som kanskje mange anser som trolling..

 

Wub, sitter du virkelig å napper løken til ting som dette? Spill the beans girl..

Lenke til kommentar

Riki/rioter/vampirelord er typiske troll. 

Han her tror jeg ikke troller, mulig han har snev av autisme og er bipolar men han virker å ta ting ganske lett, og har en unik måte å oppdrive ny informasjon som kanskje mange anser som trolling..

 

Wub, sitter du virkelig å napper løken til ting som dette? Spill the beans girl..

 

Jeg troller ikke, ting jeg sier er kanskje ikke 100% sant men minst 50%. 

 

På kvinneguiden ble jeg anklaget for å være et troll helt til moderatorene skjønte at jeg er "the real deal".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ser ut til å gå den rette veien, politiet kommer mest sannsynlig til å bli permanent væpnet og etterhvert

blir nok skille mellom politi og militære mindre også her i landet.

 

Det vil nok ikke det. Permanent bevæpning i seg selv gjør ikke politiet mer militært heller.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er urettferdig at vi tvinger politi til å væpne seg, fordi etter denne bevæpning har politiet aldri vært så utsatte som de er nå, - det ene vådeskuddet etter det andre gjaller mellom veggene. Vi får takke våre kriminelle som ikke gidder bruke våpen ute på gatene, for da slipper vi i hvert fall å måtte være vitne til at politiet skyter hue av hverandre på trygge gater og streder

 

Vær snill med onkel, han vet ikke hva han gjør!

 

Det har vært utrolig få vådeskudd når man sammenligner det med hvor mange politifolk som faktisk var bevæpnet hver dag:

 

https://www.nrk.no/ytring/bomskudd-om-politiskudd-1.12583303

 

Ellers lurer jeg på hvordan du kan påstå at politiet ikke vet hva de gjør, spesielt når de skyteepisodene som har vært faktisk har talt til politiets fordel. For eksempel denne episoden:

 

http://politiforum.no/filestore/Politiforum/Dybde/Skuddene_p_Hadeland/skuddene.html

 

Dette er intet mindre enn imponerende. Han pågriper den ene forbryteren og holder ham fast med den ene hånden, samtidig som han trekker våpenet med den andre hånden og avleverer et skudd som ikke er dødelig, men som er tilstrekkelig for å sette den bevæpnede forbryteren som hadde skutt mot makkeren hans ut av spill.

 

Det har vært svært få skyteepisoder i offentligheten, og i samtlige har politiet agert helt korrekt.

 

Det er derfor en gåte hvordan du kan skrive det du lirer av deg her.

Lenke til kommentar

Beskyttelseplater i stridsvestene, ops core hjelmer med irriterende hakestropper, +++

 

På mange måter vil politi bli hemmet til å gjøre jobben sin og lettere mål om vi lesser på de med 15kg mer i grunnutrustningen.

 

 

Synes dog godt de kunne tatt små skritt, som å ha lettere maskingevær/pistol med uttrekbar kolbe i bilen iallefall, da 9mm pistoler er ganske ubrukelige over 100 meters avstand.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg synes det er urettferdig at vi tvinger politi til å væpne seg, fordi etter denne bevæpning har politiet aldri vært så utsatte som de er nå, - det ene vådeskuddet etter det andre gjaller mellom veggene. Vi får takke våre kriminelle som ikke gidder bruke våpen ute på gatene, for da slipper vi i hvert fall å måtte være vitne til at politiet skyter hue av hverandre på trygge gater og streder

Vær snill med onkel, han vet ikke hva han gjør!

 

 

Det har vært svært få skyteepisoder i offentligheten, og i samtlige har politiet agert helt korrekt.

 

Det er derfor en gåte hvordan du kan skrive det du lirer av deg her.

Det er meg en gåte hvordan du kan vite at politiet har opptrådt helt korrekt i samtlige offentlige skyte episoder - er du kanskje onkel selv ...

 

Gåten din er langt enklere å nøste opp i - vi har forskjellige meninger, og det er hele "gåten", samt at det har vært mange uhell og nesten katastrofer, men de er kanskje ikke "offentlige" - onkel hadde nok helst sett at de ble internt begravd slik at almuen ikke begynte å mistenke onkel for å være brisen i tjenesten ..

Lenke til kommentar

Det har vært utrolig få vådeskudd når man sammenligner det med hvor mange politifolk som faktisk var bevæpnet hver dag:

 

https://www.nrk.no/ytring/bomskudd-om-politiskudd-1.12583303

 

Ellers lurer jeg på hvordan du kan påstå at politiet ikke vet hva de gjør, spesielt når de skyteepisodene som har vært faktisk har talt til politiets fordel. For eksempel denne episoden:

 

http://politiforum.no/filestore/Politiforum/Dybde/Skuddene_p_Hadeland/skuddene.html

 

Dette er intet mindre enn imponerende. Han pågriper den ene forbryteren og holder ham fast med den ene hånden, samtidig som han trekker våpenet med den andre hånden og avleverer et skudd som ikke er dødelig, men som er tilstrekkelig for å sette den bevæpnede forbryteren som hadde skutt mot makkeren hans ut av spill.

 

Det har vært svært få skyteepisoder i offentligheten, og i samtlige har politiet agert helt korrekt.

 

Det er derfor en gåte hvordan du kan skrive det du lirer av deg her.

 

 

Ikke at jeg er enig i resonementet ditt i dette at norsk politi vet så godt hva de gjør med guns i beltet, det var vel ingen umiddelbar suksess akkurat det der. Man fant vel ut at skader og farlige situasjoner hadde økt pga dette så da blir det litt sånn Amerika over det, alle har pistoler og lurer på hvorfor volden og drapsraten øker... :p

 

MEN den storyen du linka til der var ihvertfall jæskla spennende og mildt sagt imponerende av patruljen som var involvert. Men om det var fordi at gunsa hang i beltet slik at de slapp å hente våpenet ut av bilen at dette gikk bra, tviler jeg på. Sjansen er vel mer enn tilstede for at krimmisene ikke hadde dratt opp våpen om de ikke så/visste at politiet hadde dette tilgjengelig. Ingen tar gjerne 10 år i fengsel for å skyte en purk om man kan unngå det tror nå jeg.

 

Så, kjør på videre med skuddikre vester, batonger og gjerne strømpistoler for min del, dødelige våpen derimot får holde seg låst inn i bilen i påvente av, som vi vet, en ekstremt sjelden livsfarlig situasjon måtte dukke opp.

Lenke til kommentar

 

Er du klin gæern?

 

nei. det eneste som lider av en politi stat er kriminelle avskum så hvorfor tar avstand fra dette? er du kriminell kanskje?

 

 

Du vet med andre ord ikke hvordan en politistat fungerer, og har aldri levd under en politistat.

 

Det betyr ikke at militarisering av politiet om det gjøres på RIKTIG måte, ikke kan fungere og at det ikke finnes symbiose mellom militær og politi og at de ikke kan dele resurser, trening og utdanningsinstitusjoner og at militæret er en del av livsløpet til polititiet osv. Men det har ingenting med politistat å gjøre. I Frankrike har de militarisert politi i form av Gandarmerie, som har langt større slagskraft enn vanlig politi, noe som tydeligvis begynner å bli nødvendig i dagens samfunn som diktatorene har bygget for oss, med stadig mer uro, konflikter og problemer.

 

Politiet bør være sterke og skal selvsagt håndtere kriminalitet og ha verktøy til det, men det må være en vekt mellom politiets arbeid og folkets frihet, ellers får vi en politistat.

Lenke til kommentar

Er selv ikke nødvendigvis 100% mot bevæpning av politi, selv om jeg digger at politiet ikke går rundt med våpen. Synes det burde vært mulighet for at politiet er bevæpnet i blant, men ikke nødvendigvis hele tiden.

 

Absolutt for slikt som flere militærhelikopter med skarpskyttere og flere spesialstyrker som raskt kan være på plass ved for eksempel en terroraksjon.

 

Men vil ikke at politiet skal gå rundt bevæpne til tennene, det er også helt unødvendig i et land som Norge.

 

Ja, det er mye viktigere at politiet har de riktige verktøy for å håndtere kriminalitet enn at de er utrustet som infanteri. Vi så jo selv alle sammen, manglene ved det Norske politiet under Anders Behring Breivik sitt massemord og "helikopterskandalen" som oppstod etterpå.

 

Å ha politi i gatene med maskingevær tyder på at noe er galt med et samfunn og at vi må ta tak i de problemene. Da er det langt bedre om politiet er ubevæpnet, men har våpen i bilen som kan låses ut og registreres hver gang man gjør det. Det inkluderer jo f.eks også spesialenheter som kan låse inn skarpskytterrifle eller normal mp5 eller liknende. Blir det alarm da, er det mulig å få spesialister ut til stedet med en gang, hva nå enn situsjonen er.

 

Det betyr jo alikevel ikke at visse politifolk går rundt med skarpskyttergevær på gaten eller patruljerer gågaten med maskingevær. Det er en stor forskjell, og den forskjellen er meget viktig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er du klin gæern?

 

nei. det eneste som lider av en politi stat er kriminelle avskum så hvorfor tar avstand fra dette? er du kriminell kanskje?

 

 

ja, for det er færre og færre uskyldige som blir skutt jo flere våpen politiet i USA får........  :wallbash:

 

 

Om man vil unngå å dø så er prosedyren ganske enkelt : Følg politiets befalinger. 

Vi burde hatt mer av den slags mentalitet her til lands.

 

Hadde likt sett at blitz hiver mursteiner for så bli møtt med en bly kule i hodet :D

 

 

Fordi politiet kan lovlig beordre deg til å gjøre nett hva de vil, uten noe hjemmel i lov eller noe, og hvis du ikke følger ordre så har de våpen de kan bruke... Bortsett fra at du digger tanken, så er dette nærmere kriminell oppførsel enn politi.

 

Referer til i USA hvor en betjent tazet en ungdom inn i koma: https://www.facebook.com/HuffingtonPost/videos/10153967327931130/

Ungdommen var annholdt og arrestert for følgende lovbrudd "..."

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes det er urettferdig at vi tvinger politi til å væpne seg, fordi etter denne bevæpning har politiet aldri vært så utsatte som de er nå, - det ene vådeskuddet etter det andre gjaller mellom veggene. Vi får takke våre kriminelle som ikke gidder bruke våpen ute på gatene, for da slipper vi i hvert fall å måtte være vitne til at politiet skyter hue av hverandre på trygge gater og streder

Vær snill med onkel, han vet ikke hva han gjør!

 

Det har vært svært få skyteepisoder i offentligheten, og i samtlige har politiet agert helt korrekt.

 

Det er derfor en gåte hvordan du kan skrive det du lirer av deg her.

Det er meg en gåte hvordan du kan vite at politiet har opptrådt helt korrekt i samtlige offentlige skyte episoder - er du kanskje onkel selv ...

 

Gåten din er langt enklere å nøste opp i - vi har forskjellige meninger, og det er hele "gåten", samt at det har vært mange uhell og nesten katastrofer, men de er kanskje ikke "offentlige" - onkel hadde nok helst sett at de ble internt begravd slik at almuen ikke begynte å mistenke onkel for å være brisen i tjenesten ..

 

Det har vært svært få offentlige skyteepisoder, og ingen av dem har gitt noen grunn til å kritisere politiet (i tillegg har det vært episoder der politiet lovlig kunne ha brukt våpen, men lot være). Disse har vært behørig dekket av media. Det første som skjer når det skytes er jo at noen ringer VG eller Dagbladet, men du tror kanskje på en konspirasjon der disse bidrar til å holde skyteepisoder unna offentligheten?

 

Hva slags uhell og nestenkatastrofer tenker du på?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...