Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Nimrad skrev (18 timer siden):

Like mye hjelper meg lite når jeg vil dra 1800+:)

Det er merkelig at de begrenser vekten så veldig på elbiler. Har dratt godt over 3 tonn med model 3, model y og polestar 2. Utrolig god trekkbiler. På cayenne og range rover nivå.

Endret av Sjørøver
Skrevet
kremt skrev (8 timer siden):

ID7 drar vel 1800 kg allerede etter hva jeg har sett, nye modeller. 

Mulig jeg må ta en titt på den. Usikker på bagasjeromsplassen, men ser ellers ut som en ålreit bil. 

Sjørøver skrev (8 timer siden):

Det er merkelig at de begrenser vekten så veldig på elbiler. Har dratt godt over 3 tonn med model 3, model y og polestar 2. Utrolig god trekkbiler. På cayenne og range rover nivå.

Veldig irriterende. De bør fint kunne greie det. 1600 begrenser veldig mtp campingvogn og da vil jeg ikke kjøre ulovlig.

Skrevet
Nimrad skrev (På 17.7.2025 den 15.14):

Sett bort fra alle meninger om merke, hva er et naturlig alternativ til Model Y hvis jeg vil kunne dra tyngre? Da tenker jeg også i pris-/utstyr-/størrelsesklassen til Model Y. EX90, iX, EQS o.l. har jeg jo lyst på, men jeg vil unngå å bruke slike summer på bil.

EC40 klarer 1800kg i de fleste versjoner

Skrevet
Lord Britishface skrev (22 timer siden):

Siden de har inkludert A110 i oversikten er nok siden en blåkopi av en fransk eller engelsk layout, men jeg drømmer om at de importerer noen! Blir garantert uforholdsmessig dyr, men med så liten motor og (relativt) lavt utslipp vil den slippe de verste avgiftene. Prøvde å se på avgiftssatsene for å få en anelse, men det var ekstremt komplisert!  

Den blir nok dyr. Ser i Storbritania at den er priset rimelig høyt i forhold til Porsche Cayman, så selv om den vil få lavere avgifter, så er den dyr å bygge. Har sett på bruktimport tidligere, men er urealistisk for meg av flere grunner. Synker omtrent ikke i pris heller, så blir dyre selv som brukt.

Skrevet
51 minutes ago, AL123 said:

Den blir nok dyr. Ser i Storbritania at den er priset rimelig høyt i forhold til Porsche Cayman, så selv om den vil få lavere avgifter, så er den dyr å bygge. Har sett på bruktimport tidligere, men er urealistisk for meg av flere grunner. Synker omtrent ikke i pris heller, så blir dyre selv som brukt.

Såpass, ja. Hvis man kan ekstrapolere fra at en 3-serie koster 40% mer i Norge enn Sverige vil den rimeligste versjonen med minimalt ekstrautstyr koste nesten 1,2 millioner.  Da skjønner jeg om folk heller kjøper en så vidt brukt MX-5 og en flett ny i4 M60 til samme sum i stedet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...