Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 1080 «Founders Edition»


Anbefalte innlegg

 

 

Sitter og kikker litt på custom kortene som har begynt å komme.

 

Ser at EVGA sitt FTW Gaming har 10+2 PCB.

Trenger man virkelig mer enn 10+2 for å overklokke greit?

 

Er det noen vits å legge ekstra penger i et classy for å få 14+3?

Hvor mye mer OC får man av dette med kjøleren som kommer med, sånn typisk (980 erfaringer)?

 

Tenker litt på plassen i PC-en min.

Vet ikke om jeg har plass til 30cm+ lange kort, da må det omarrangeres litt i kabinettet hvertfall.

Det er jo dette vi skal teste nå, så du må nok vente 14 dager for svar på dette :)

 

Eneste som hjalp for maxwell var å holde korta under 70 grader hele tiden. Mere spenning hjalp kanskje 20-50mhz

 

Classy er mest for ln2, men det vet jo de fleste. 780/780ti classy skalerte bra med spenning, så disse var konge på vann :)

 

 

 

Jeg har bare noen få tanker med LN2 og må spare vannet i brønnen til tørketidene som kommer, så det blir nok luftkjøling på meg ;)

 

Men da får jeg vente og se når tester kommer.

Hadde vært gøy å passere 2GHz, og kan jeg det med 10+2 og luft så er jeg meget fornøyd :)

 

 

Det jobbes med å få mekket my versjon av bioseditor for Pascal. Den for Maxwell funker ikkje med Pascal. Bios har de iallefall fått ekstraktet.

 

Vi må jo satse på MINIMUM 2300mhz med høyere powerlimit. 2500mhz Skal vi nok klare etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Sitter og kikker litt på custom kortene som har begynt å komme.

 

Ser at EVGA sitt FTW Gaming har 10+2 PCB.

Trenger man virkelig mer enn 10+2 for å overklokke greit?

 

Er det noen vits å legge ekstra penger i et classy for å få 14+3?

Hvor mye mer OC får man av dette med kjøleren som kommer med, sånn typisk (980 erfaringer)?

 

Tenker litt på plassen i PC-en min.

Vet ikke om jeg har plass til 30cm+ lange kort, da må det omarrangeres litt i kabinettet hvertfall.

Det er jo dette vi skal teste nå, så du må nok vente 14 dager for svar på dette :)

 

Eneste som hjalp for maxwell var å holde korta under 70 grader hele tiden. Mere spenning hjalp kanskje 20-50mhz

 

Classy er mest for ln2, men det vet jo de fleste. 780/780ti classy skalerte bra med spenning, så disse var konge på vann :)

 

 

 

Jeg har bare noen få tanker med LN2 og må spare vannet i brønnen til tørketidene som kommer, så det blir nok luftkjøling på meg ;)

 

Men da får jeg vente og se når tester kommer.

Hadde vært gøy å passere 2GHz, og kan jeg det med 10+2 og luft så er jeg meget fornøyd :)

 

 

Det jobbes med å få mekket my versjon av bioseditor for Pascal. Den for Maxwell funker ikkje med Pascal. Bios har de iallefall fått ekstraktet.

 

Vi må jo satse på MINIMUM 2300mhz med høyere powerlimit. 2500mhz Skal vi nok klare etterhvert :)

 

 

Damn!

 

Skal følge med på deg, Nizzen.

Du ender vel opp med 2-3stk i SLI du tenker jeg? :D

Lenke til kommentar

 

Hvorfor har dere oppført " Kommer snart rimeligere versjoner " under minus på konklusjon? Er det dumt?

 

Ja. FE burde ikke koste mye mer enn "billigere" versjoner bare pga utseende..

Har da vel aldri vært at man kjøper FE pga utseende heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

nesten 8000kr? hva i ... E ser at dette er et bra og kjappt kort, men nesten 8000? er jo som regel Ti eller Titan priser det :S (titan z trur e kosta ca 10 da det kom)

 

Bare å vente ca 1/2 år så er prisen nede i det halve og innen 1 år så kommer det et enda råere kort og da blir de enda billigere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...