Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 1080 «Founders Edition»


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 Hardware Canucks used PresentMon in their review:

 

 

Ashes of the Singularity is a real time strategy game on a grand scale, very much in the vein of Supreme Commander. While this game is most known for is Asynchronous workloads through the DX12 API, it also happens to be pretty fun to play. While Ashes has a built-in performance counter alongside its built-in benchmark utility, we found it to be highly unreliable and often posts a substantial run-to-run variation. With that in mind we still used the onboard benchmark since it eliminates the randomness that arises when actually playing the game but utilized the PresentMon utility to log performance

 

WG0Mnpj.jpg?1

Hvor seriøs er denne testen? Denne går i mot de store seriøse nettsidene her på nettet! Aldri hørt om siden heller!  

Sikkert en av nettsidene som blir betalt av nvida   :(

 

Selvfølgelig betalt av nVidia siden de gjør det plutselig bedre enn AMD :p

 

Avogtil synes jeg det er utrolig at du faktisk har nVidiaskjermkort, og ikkje  bare AMD  :wee:

 

Veldig rart at du heller ikkje har hørt om http://www.hardwarecanucks.com De er jo ikkje akkurat nye.

 

For all del nizzen^^ Så skroter vi alle de andre testene som er i omløp pga denne ukjente testen^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 Hardware Canucks used PresentMon in their review:

 

 

Ashes of the Singularity is a real time strategy game on a grand scale, very much in the vein of Supreme Commander. While this game is most known for is Asynchronous workloads through the DX12 API, it also happens to be pretty fun to play. While Ashes has a built-in performance counter alongside its built-in benchmark utility, we found it to be highly unreliable and often posts a substantial run-to-run variation. With that in mind we still used the onboard benchmark since it eliminates the randomness that arises when actually playing the game but utilized the PresentMon utility to log performance

 

WG0Mnpj.jpg?1

Hvor seriøs er denne testen? Denne går i mot de store seriøse nettsidene her på nettet! Aldri hørt om siden heller!  

Sikkert en av nettsidene som blir betalt av nvida   :(

 

Selvfølgelig betalt av nVidia siden de gjør det plutselig bedre enn AMD :p

 

Avogtil synes jeg det er utrolig at du faktisk har nVidiaskjermkort, og ikkje  bare AMD  :wee:

 

Veldig rart at du heller ikkje har hørt om http://www.hardwarecanucks.com De er jo ikkje akkurat nye.

 

For all del nizzen^^ Så skroter vi alle de andre testene som er i omløp pga denne ukjente testen^^

 

Leste du i det heletatt teksten?

 

Nå er det vel godt kjent at Maxwell ikkje har så mye brukt for Async Shader siden Maxwell er nesten max optimalisert allerede. Om Pascal får noe nytte av Async shader, vil vise seg når "Oxide" får Pascal kort for å optimalisere AOTS spillet.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

For all del nizzen^^ Så skroter vi alle de andre testene som er i omløp pga denne ukjente testen^^

Det er vel ingen som har sagt at testene skal skrotes...

 

MEN, det de skriver er interessant. De interne testene i AoS er så ustabile (du kan kjøre tre tilsynelatende identiske tester, og resultatene varierer veldig) at de har valgt å bruke et 3. parts verktøy for å måle ytelse.

 

Dette 3. parts verktøyet heter PresentMon, er åpen kildekode og utviklet av Intel.

Lenke til kommentar

Kan jo fortelle at jeg har dette Ashes of the singularity, og har hatt det siden beta 1. For å si det slik: Det er "ingen" som spiller dette spillet. Vi har det kun for å benchmarke litt DX 12 greier  :wee:

 

Jeg får 60fps i 1440p med samme settings når jeg bruker ett Titan X kort @ 1500mhz.

Lenke til kommentar

 

For all del nizzen^^ Så skroter vi alle de andre testene som er i omløp pga denne ukjente testen^^

Det er vel ingen som har sagt at testene skal skrotes...

 

MEN, det de skriver er interessant. De interne testene i AoS er så ustabile (du kan kjøre tre tilsynelatende identiske tester, og resultatene varierer veldig) at de har valgt å bruke et 3. parts verktøy for å måle ytelse.

 

Dette 3. parts verktøyet heter PresentMon, er åpen kildekode og utviklet av Intel.

 

Lenke til kommentar

En test er jo ikke nok uansett kilde til fasiten! Hvorfor skal denne nvida-siden være mer troverdig enn de alle andre fleste sidene vi finner der ute?

 

Har du noe bevis på at dette er en "nvidia-side"?

Eller er det bare noe du sier for å føle deg bedre, siden konklusjonene ikke passer med hva du ønsker det skal være?

Endret av HKS
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En test er jo ikke nok uansett kilde til fasiten! Hvorfor skal denne nvida-siden være mer troverdig enn de alle andre fleste sidene vi finner der ute? 

Ingen som har sagt at den er fasiten. Det er bare en litt anneledes test, noe som er bra.

 

Jeg bare postet den testen, så får folk ha sin egen mening om den. 

 

Personlig synes jeg det er barnslig å skrive slik du gjør. Folk her inne kunne jo nesten tro at du er en EKTE AMD fanboy, og ikkje bare en liten tullegutt som liker å provosere med utropstegn!  :tease:

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

En test er jo ikke nok uansett kilde til fasiten! Hvorfor skal denne nvida-siden være mer troverdig enn de alle andre fleste sidene vi finner der ute?

Har du noe bevis på at dette er en "nvidia-side"?

Eller er det bare noe du sier for å føle deg bedre, siden konklusjonene ikke passer med hva du ønsker det skal være?

 

Dette gjelder ikke bare nvidia! Tro meg, så hater jeg AMD mer enn Nvidia! Men uansett så sier dette det meste om denne siden! Hva med de alle andre? Kan du svare meg på det? Og ja, jeg vil ha mitt R9 285 ut av min PC fort som mulig!

Lenke til kommentar

 

 

En test er jo ikke nok uansett kilde til fasiten! Hvorfor skal denne nvida-siden være mer troverdig enn de alle andre fleste sidene vi finner der ute?

Har du noe bevis på at dette er en "nvidia-side"?

Eller er det bare noe du sier for å føle deg bedre, siden konklusjonene ikke passer med hva du ønsker det skal være?

 

Dette gjelder ikke bare nvidia! Tro meg, så hater jeg AMD mer enn Nvidia! Men uansett så sier dette det meste om denne siden! Hva med de alle andre? Kan du svare meg på det? Og ja, jeg vil ha mitt R9 285 ut av min PC fort som mulig!

 

Say what?  :dontgetit:

Lenke til kommentar

 

 

 

En test er jo ikke nok uansett kilde til fasiten! Hvorfor skal denne nvida-siden være mer troverdig enn de alle andre fleste sidene vi finner der ute?

Har du noe bevis på at dette er en "nvidia-side"?

Eller er det bare noe du sier for å føle deg bedre, siden konklusjonene ikke passer med hva du ønsker det skal være?

 

Dette gjelder ikke bare nvidia! Tro meg, så hater jeg AMD mer enn Nvidia! Men uansett så sier dette det meste om denne siden! Hva med de alle andre? Kan du svare meg på det? Og ja, jeg vil ha mitt R9 285 ut av min PC fort som mulig!

 

Say what?  :dontgetit:

 

En side som ikke følger de andre, og jeg sitter med noe av det dårligste av et skjermkortet som noen gang har blitt gitt ut!

Endret av Koven
Lenke til kommentar

 

Har du noe bevis på at dette er en "nvidia-side"?

Eller er det bare noe du sier for å føle deg bedre, siden konklusjonene ikke passer med hva du ønsker det skal være?

Dette gjelder ikke bare nvidia! Tro meg, så hater jeg AMD mer enn Nvidia! Men uansett så sier dette det meste om denne siden! Hva med de alle andre? Kan du svare meg på det? Og ja, jeg vil ha mitt R9 285 ut av min PC fort som mulig!

 

Her er Hardware Canucks sin argumentasjon:

- De innebygde testene i AoS gir veldig stor variasjon (standardavvik) i resultatene.

- Derfor bruker de et annet verktøy (som tilfeldigvis er åpen kildekode) for å måle framerate.

 

Det eneste det sier meg om siden (Hardware Canucks) er at de tilsynelatende er grundige, og faktisk stiller spørsmål med data de får. Jeg mener det er alt for tidlig å trekke noen konklusjoner her, men klarer ikke å se hvorfor dette er negativt for Hardware Canucks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Har du noe bevis på at dette er en "nvidia-side"?

Eller er det bare noe du sier for å føle deg bedre, siden konklusjonene ikke passer med hva du ønsker det skal være?

Dette gjelder ikke bare nvidia! Tro meg, så hater jeg AMD mer enn Nvidia! Men uansett så sier dette det meste om denne siden! Hva med de alle andre? Kan du svare meg på det? Og ja, jeg vil ha mitt R9 285 ut av min PC fort som mulig!

 

Her er Hardware Canucks sin argumentasjon:

- De innebygde testene i AoS gir veldig stor variasjon (standardavvik) i resultatene.

- Derfor bruker de et annet verktøy (som tilfeldigvis er åpen kildekode) for å måle framerate.

 

Det eneste det sier meg om siden (Hardware Canucks) er at de tilsynelatende er grundige, og faktisk stiller spørsmål med data de får. Jeg mener det er alt for tidlig å trekke noen konklusjoner her, men klarer ikke å se hvorfor dette er negativt for Hardware Canucks.

 

Vel, da får vi vente til 2017 :p Hvor mye tid trenger nvidia? Hva blir unnskyldningen i 2017?

Lenke til kommentar

 

 

Har du noe bevis på at dette er en "nvidia-side"?

Eller er det bare noe du sier for å føle deg bedre, siden konklusjonene ikke passer med hva du ønsker det skal være?

Dette gjelder ikke bare nvidia! Tro meg, så hater jeg AMD mer enn Nvidia! Men uansett så sier dette det meste om denne siden! Hva med de alle andre? Kan du svare meg på det? Og ja, jeg vil ha mitt R9 285 ut av min PC fort som mulig!

 

Her er Hardware Canucks sin argumentasjon:

- De innebygde testene i AoS gir veldig stor variasjon (standardavvik) i resultatene.

- Derfor bruker de et annet verktøy (som tilfeldigvis er åpen kildekode) for å måle framerate.

 

Det eneste det sier meg om siden (Hardware Canucks) er at de tilsynelatende er grundige, og faktisk stiller spørsmål med data de får. Jeg mener det er alt for tidlig å trekke noen konklusjoner her, men klarer ikke å se hvorfor dette er negativt for Hardware Canucks.

 

Her angriper jeg AMD, og forsvarer nvidia... Men ender opp med å forsvare AMD :p

Lenke til kommentar

Vel, da får vi vente til 2017 :p Hvor mye tid trenger nvidia? Hva blir unnskyldningen i 2017?

Jeg vet ikke når det kommer sikkelige spill som støtter DX12... Dagens spill som bruker det er iallefall ikke noe å rope hurra for. De fleste spillene er så vidt jeg vet DX11 spill som har slengt på DX12 som en gimmik.

 

 

 

Her er Hardware Canucks sin argumentasjon:

- De innebygde testene i AoS gir veldig stor variasjon (standardavvik) i resultatene.

- Derfor bruker de et annet verktøy (som tilfeldigvis er åpen kildekode) for å måle framerate.

 

Det eneste det sier meg om siden (Hardware Canucks) er at de tilsynelatende er grundige, og faktisk stiller spørsmål med data de får. Jeg mener det er alt for tidlig å trekke noen konklusjoner her, men klarer ikke å se hvorfor dette er negativt for Hardware Canucks.

Her angriper jeg AMD, og forsvarer nvidia... Men ender opp med å forsvare AMD :p

 

Det du gjør slik jeg tolker det er å angripe Hardware Canucks med beskyldninger om at de er en "nvidia-side" siden de kjører AoS benchmarks på en annen måte enn hva andre sider gjør.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært lenge annonsert at de nye i GP-serien skulle inneholde 17 milliarder transistorer. Det er 7,2 som blir angitt nå. Da regner jeg med at der er Titan serien og Tesla som vil nyttegjøre de øvrige. De "17" har vært angitt lenge og av mange, så jeg er litt forundret over denne "vingeklipte" utgaven.

Jeg regner med at det vil komme mange "nye" versjoner bygd på samme lesten etterhvert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...