Gå til innhold

Asylsøkere til Norge får bo i slott og villaer


Anbefalte innlegg

Ok det her begynner bli latterlig. Jeg har tidligere i diskusjoner kommet med uttalelser som "Skulle ikke forundre meg at asylsøkere som kommer til Norge vil få tilbud om luksus fasiliteter og villaer mens de eldre råtner bort i bøttekotter på sykehjem". Det var selvfølgelig uttalelser som ikke var ment helt seriøst.... For det ville jo vært helt hinsides absurd? 


Men i bakvendtland, der kan alt gå an :


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/eks-skipsreder-bra-egnet-til-asylmottak/a/23579413/


Eks-skipsreder Torunn Økland har tilbudt slottslignende villa i Bergen som mottak til inntil 50 asylsøkere.

 

 

Det var Bergens Tidende som først meldte at den 567 kvadratmeter store og luksuriøst innredede murvillaen er tilbudt UDI som mottak for inntil 50 asylsøkere.


  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har egentlig ikkje noe poeng  :whistle:

Etter min mening, uansett ikke noe poeng ettersom bygget hadde blitt overbefolket med senger over alt. Selv om bygget ser fint ut hjelper det etter min mening lite om man må sove under trappen sammen med 5 andre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som har fått asyl i Norge og som nå kan sendes tilbake i trygghet - bør sendes tilbake. Samme med alle som har dratt på ferie til landet de "flyktet" ifra.

Norge bør ikke ta noen større andel av verdens asylsøkere enn ift. befolkningsstørrelse. Vi burde heller ikke ta imot asylsøkere ifra land som ikke grenser til oss. Eller folk som ikke er politisk opposisjonelle og har papirer på det.

Med andre ord bør vi kaste ut sånn cirka 99,9%

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men det var ikke poenget. Flyktningkrisen hviler ikke på de som ønsker å hjelpe til i den faktiske situasjonen. Det er høyst ironisk at man kaller innvandringsvennlige for virkelighetsfjerne når man argumenterer mot en løsning på å forbedre flyktningkrisen til fordel for et ultimat prinsipp.

 

Torunn Økland kan ikke sende hjem flyktningene, så hvorfor er det da galt at hun hjelper til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt TS? Misunner du flyktningene å ha et sted å bo? Hva mener du er alternativet, og hvor er det staten/du/skattebetalerne sparer penger i din løsning?

 

Alternativet å lukke grensene. Vi er et bittelite land, vi kan ikke være sosialkontor for resten av verdens innbyggere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Taler jeg for døve ører her? Jeg spør hvorfor det utgjør en forskjell om personen her låner ut villaen sin eller ei, og hvordan det hadde gjort den faktiske situasjonen bedre om man på en måte skulle misunnet og nektet flyktninger i å flytte inn i villaen, eller hvordan det gjør situasjonen verre.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At migranter får bo i herskapelige hus har jeg sett, i en video som ble slettet fra facebook. Det var i Sveits, Østerrike eller Tyskland, husker jeg. 

Videoen viste også migranter som oppførte seg jævlig dårlig; En kvinne med barn ble dyttet på togskinner og holdt nede. Folk kastet mat på bakken, refuserte det de fikk av frivillige som trådde til.

Disgusting egentlig, at Alf-Eline Adolfsen på 92 må bo på et bad i et gammelt sykehjem, mens Akhmed Bohlesvez på 22 får bo i luksus. (pseudonymer)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Taler jeg for døve ører her? Jeg spør hvorfor det utgjør en forskjell om personen her låner ut villaen sin eller ei, og hvordan det hadde gjort den faktiske situasjonen bedre om man på en måte skulle misunnet og nektet flyktninger i å flytte inn i villaen, eller hvordan det gjør situasjonen verre.

 

Det er vi som taler for døve ører. En person kan godt få leie ut kongeslottet sitt for min del, men det er mine skattepenger som går til å betale oppholdet og det gjør meg mildt sagt forbannet. Ett annet poeng er at luksuriøs inkvartering gir enda større insentiv, om det i det hele tatt går ann, for å "flykte" fra sitt eget rævhøl av ett land hvorav gitte land er ett rævhøl fordi menneskene er rævhøl.

Lenke til kommentar
 

Det er vi som taler for døve ører. En person kan godt få leie ut kongeslottet sitt for min del, men det er mine skattepenger som går til å betale oppholdet og det gjør meg mildt sagt forbannet. Ett annet poeng er at luksuriøs inkvartering gir enda større insentiv, om det i det hele tatt går ann, for å "flykte" fra sitt eget rævhøl av ett land hvorav gitte land er ett rævhøl fordi menneskene er rævhøl.

 

 

"No, you!" Vil minne på hvem som avleder debatten med generell syting om innvandrere her, sånn apropos virkelighetsfjernt.

 

Så hva er problemet ditt med at asylsøkere bor i en luksuriøs innkvartering når du/staten ikke betaler et flatt øre? Vi har allerede konstantert at Torunn ikke kan stoppe flyktningkrisen, og likevel syter dere fordi hun klarer å provosere når hun hjelper mennesker som du ikke liker, og hindrer at flyktningene blir frastøtet, tyr til løsgjengeri og kriminalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er vi som taler for døve ører. En person kan godt få leie ut kongeslottet sitt for min del, men det er mine skattepenger som går til å betale oppholdet og det gjør meg mildt sagt forbannet. Ett annet poeng er at luksuriøs inkvartering gir enda større insentiv, om det i det hele tatt går ann, for å "flykte" fra sitt eget rævhøl av ett land hvorav gitte land er ett rævhøl fordi menneskene er rævhøl.

 

 

"No, you!" Vil minne på hvem som avleder debatten med generell syting om innvandrere her, sånn apropos virkelighetsfjernt.

 

Så hva er problemet ditt med at asylsøkere bor i en luksuriøs innkvartering når du/staten ikke betaler et flatt øre? Vi har allerede konstantert at Torunn ikke kan stoppe flyktningkrisen, og likevel syter dere fordi hun klarer å provosere når hun hjelper mennesker som du ikke liker, og hindrer at flyktningene blir frastøtet, tyr til løsgjengeri og kriminalitet.

 

 

Problemet er signalene det sender omverden. Når fattige mennesker hører man får slott i Norge så vil stadig flere risikere livet ved å prøve komme hit.

 

Menneskesmuglere bruker slike artikler å melker de for alt det er verdt. Dette har faktisk blitt en milliard industri, ikke bare for menneskesmuglere men også asyl-baronene i norden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Problemet er signalene det sender omverden. Når fattige mennesker hører man får slott i Norge så vil stadig flere risikere livet ved å prøve komme hit.

 

Menneskesmuglere bruker slike artikler å melker de for alt det er verdt. Dette har faktisk blitt en milliard industri, ikke bare for menneskesmuglere men også asyl-baronene i norden.

 

 

Ok. Så nå har vi ihvertfall et saklig argument.

 

Problemet jeg har med dette argumentet er at jeg ser på det som urimelig, og det vil bare være rene spekulasjoner fra begge sider. Først og fremst fordi flyktninger har en tendens til å foretrekke de fattige nabolandene fremfor vesten, og for det andre så er det oppmerksomheten rundt slike saker som skaper problemene, og ikke saken i seg selv.

Jeg ser på det å leie ut boligen sin til flyktninger som utelukkende positivt, da det hjelper staten og skattebetalerne i å spare penger, og hindrer at flyktningene (som ikke forsvinner uansett hvor mye folk syter) ender opp i dårlige tilstander og tyr til kriminalitet/løsgjengeri.

 

Dette er tydeligvis en frustrasjon som blir projisert i feil retning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er signalene det sender omverden. Når fattige mennesker hører man får slott i Norge så vil stadig flere risikere livet ved å prøve komme hit.

 

Kanskje innvandringsmotstanderne burde slutte med fantasifortellingene sine, da?

For det er jo dine og andres overdrevne beskrivelser av all "luksusen" asylsøkerne kan velte seg i når de kommer til Norge som i så fall utgjør problemet her.

 

Og nå kan de til om med få premiepenger av Sylvi Listhaug om de oppfører seg pent. Har du skrevet om det? Det kan jo hende det fortsatt er noen som sitter nede i Syria eller et annet land og fortsatt er usikre på om de skal flykte til Norge eller ikke, og det er jo ikke sikkert de har fått med seg Sylvi-bonusen som venter på dem her i nord. Skriv litt mer om det for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...