Gå til innhold

Asylsøkere til Norge får bo i slott og villaer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Problemet er signalene det sender omverden. Når fattige mennesker hører man får slott i Norge så vil stadig flere risikere livet ved å prøve komme hit.

 

Kanskje innvandringsmotstanderne burde slutte med fantasifortellingene sine, da?

For det er jo dine og andres overdrevne beskrivelser av all "luksusen" asylsøkerne kan velte seg i når de kommer til Norge som i så fall utgjør problemet her.

 

Og nå kan de til om med få premiepenger av Sylvi Listhaug om de oppfører seg pent. Har du skrevet om det? Det kan jo hende det fortsatt er noen som sitter nede i Syria eller et annet land og fortsatt er usikre på om de skal flykte til Norge eller ikke, og det er jo ikke sikkert de har fått med seg Sylvi-bonusen som venter på dem her i nord. Skriv litt mer om det for sikkerhets skyld.

 

 

At en eks-skipsreder tilbyr innvandrere et slott er ingen fantasi. 

 

Ellers så kan det være lurt å gi innvandrere en bonus for god oppførsel for det later til at de trenger endel motivasjon. 

 

Samme som i fengsel det, oppfører du deg bra får du bonuser/goder.

Lenke til kommentar

 

At en eks-skipsreder tilbyr innvandrere et slott er ingen fantasi. 

 

Nei, men når innvandringsmotstandere Europa over ender opp med å fortelle at "i Norge får asylsøkere bo i slott", så er det en fantasi. Akkurat som med alle de andre overdrivelsene fra den kanten.

 

Når asylsøkerne leser det kan det jo fort bety at det kommer enda flere hit.

Men, du får i det minste mer å skrive om.

Lenke til kommentar

 

 

At en eks-skipsreder tilbyr innvandrere et slott er ingen fantasi. 

 

Nei, men når innvandringsmotstandere Europa over ender opp med å fortelle at "i Norge får asylsøkere bo i slott", så er det en fantasi. Akkurat som med alle de andre overdrivelsene fra den kanten.

 

Når asylsøkerne leser det kan det jo fort bety at det kommer enda flere hit.

Men, du får i det minste mer å skrive om.

 

 

Det er ikke en overdrivelse. Kan være en lur ide å lese linken i HI før du kommenterer. 

 

Og ja, det kommer nok flere hit pga den artikkelen. Det er hele poenget mitt.

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke en overdrivelse. Kan være en lur ide å lese linken i HI før du kommenterer. 

 

Det er en overdrivelse når inntrykket man sitter igjen med er at alle asylsøkere i Norge får bo i slott.

 

 

Det er den historien menneskesmuglerne bruker. Ergo sender den artikkelen ut feil signaler til omverden.

 

Vi burde gjøre som Danmark. Istedenfor å skryte av hvor flott og rikt landet er så fokuserer Danmark heller på å formidle et budskap om at det ikke er et godt land å flykte til. 

 

Og den vinklingen høstet gode resultater, for alle som ankom Danmark prøvde så reise videre til Sverige og Norge.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

50 asylsøkere à kr 700 pr/dag, det blir ca 1 000 000 i måneden. Ikke dårlig utleie det!

Ser ut som du er den eneste som cætcha poenget, så jeg bumper like greit posten!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

50 asylsøkere à kr 700 pr/dag, det blir ca 1 000 000 i måneden. Ikke dårlig utleie det!

 

Ser ut som du er den eneste som cætcha poenget, så jeg bumper like greit posten!

Takk for den:) Regner med at resten har meg på "ignore".
Og med en rimelig oppegående formann, samt ett par erfarne norske håndverkere/miljøarbeidere var det nok bare å inndele beboerne i fornuftige arbeidslag, som så kunne ivareta løpende vedlikehold og eventuelle fornyende tilføyelser - kalle det beboeraktivitet og integreringstiltak, og vips! Så drysset det en mill ekstra i måneden over den hjertegode godseier

 

Og de som betaler selve gildet er nok like ignorante sånn generelt der ute, som de vi finner her inne

 

Det er mer interessant for dem at vi ikke nådde finalen i verdens største fjolleri også kalt melodi grand pri ...

 

Har fått med meg at de har begynt å installere trafikklys i fortauene slik at ikke disse som skal "bygge landet videre" blir kjørt rett ned grunnet en nese som er limt fast til skjermene de er oppkoblet til når de er ute å spankulerer ..

 

Jeg skal be om å få utlagt tarm før jeg blir så gammel og krank at jeg havner i hendene på den oppvoksende slekt på nærmeste pleiehjem - satser på å beholde nok armstyrke og bevegelighet til at jeg kan "vaske meg bak" selv hvis det trengs, fremfor å ta sjansen på dritonga ... ;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Pen holdning zeebra.. Kanskje vi bør rette fokus på nav mentaliteten der det stadig blir sydd større puter under armene til "jeg vil bo gratis og ikke gjøre en dritt" folka i stede for innvandrere generelt sett.

 

Nei.

 

Jeg bare sier det. Hvorfor skal folk fra andre land få bo gratis i Norge og få lommepenger uten å gjøre en dritt, mens alle nordmenn må slave i vei og betale for dette?

 

Det var det som var poenget, ikke at jeg vil gjøre hva jeg sa over. Det var bare en sarkastisk måte å få frem poenget på, og det var tydelig at sarkasmen ikke fungerte i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet er signalene det sender omverden. Når fattige mennesker hører man får slott i Norge så vil stadig flere risikere livet ved å prøve komme hit.

 

Menneskesmuglere bruker slike artikler å melker de for alt det er verdt. Dette har faktisk blitt en milliard industri, ikke bare for menneskesmuglere men også asyl-baronene i norden.

 

 

Ok. Så nå har vi ihvertfall et saklig argument.

 

Problemet jeg har med dette argumentet er at jeg ser på det som urimelig, og det vil bare være rene spekulasjoner fra begge sider. Først og fremst fordi flyktninger har en tendens til å foretrekke de fattige nabolandene fremfor vesten, og for det andre så er det oppmerksomheten rundt slike saker som skaper problemene, og ikke saken i seg selv.

Jeg ser på det å leie ut boligen sin til flyktninger som utelukkende positivt, da det hjelper staten og skattebetalerne i å spare penger, og hindrer at flyktningene (som ikke forsvinner uansett hvor mye folk syter) ender opp i dårlige tilstander og tyr til kriminalitet/løsgjengeri.

 

Dette er tydeligvis en frustrasjon som blir projisert i feil retning.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...