Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

 

Tar jeg feil dersom jeg tror at du, en eller flere ganger har sagt: "Ikke bry deg om pengene. Jeg jobber, du går på skole. La oss snakke om det når du er ferdig med utdannelsen"?

Ja, da tar du faktisk feil. Vi var begge studenter og hadde ræva økonomi, men jeg var den eneste som hadde jobb og tok ansvar for begge to. Drit i å sitte og trekke fram argumenter fra ræva di, hvis du ikke forholder deg til det jeg skriver er du bare plagsom

 

 

Tar jeg feil dersom jeg tror at du, en eller flere ganger har sagt: "Ikke bry deg om pengene. Jeg jobber, du går på skole. La oss snakke om det når du er ferdig med utdannelsen"?

Ja, da tar du faktisk feil. Vi var begge studenter og hadde ræva økonomi, men jeg var den eneste som hadde jobb og tok ansvar for begge to. Drit i å sitte og trekke fram argumenter fra ræva di, hvis du ikke forholder deg til det jeg skriver er du bare plagsom

 

Anonymous poster hash: 2c749...af5

 

 

Anonymous poster hash: 2c749...af5

 

Jeg ser ikke noe sted at du også studerte. Hun studerte og hadde studielån, du hadde jobb.

Jeg tror jeg holder med henne, og tror ikke du får noe tilbake fra henne. Slå deg til ro med det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du sier at vi ikke delte utgiftene *av fri vilje* - når jeg sier at dama var blakk og hvis ikke jeg la ut hadde vi ikke mat... så du har tydeligvis både lesevansker og knapp EQ. Tror både du og "samboeren din" bør la denne tråden være i fred. Jeg sier jeg ikke er interessert i hva du skriver, så hvorfor skriver du mer?

At jeg har sambo i mange år og ikke du, kan ha noe med hvordan vi er - iom du legger opp til det.

 

For å holde oss til tema:

Hvordan skal du bevise at du ikke fikk penger fra henne? At husleie blir trekt fra din konto beviser jo ikke at det er bare du som har betalt. Du kan jo ha fått halve husleien cash fra henne - samtidig sier du at det utviklet seg over tid - hvordan går det når hun var blakk?

 

I tillegg til å lese dårlig, skriver du nokså dårlig også. Prøver du å dra in bruddet mellom meg og sambo nå, og trekke frem at du er eldre enn meg som et argument..? I så fall er du så low life at jeg nesten blir trist

 

 

 

 

Tar jeg feil dersom jeg tror at du, en eller flere ganger har sagt: "Ikke bry deg om pengene. Jeg jobber, du går på skole. La oss snakke om det når du er ferdig med utdannelsen"?

Ja, da tar du faktisk feil. Vi var begge studenter og hadde ræva økonomi, men jeg var den eneste som hadde jobb og tok ansvar for begge to. Drit i å sitte og trekke fram argumenter fra ræva di, hvis du ikke forholder deg til det jeg skriver er du bare plagsom

 

 

Tar jeg feil dersom jeg tror at du, en eller flere ganger har sagt: "Ikke bry deg om pengene. Jeg jobber, du går på skole. La oss snakke om det når du er ferdig med utdannelsen"?

Ja, da tar du faktisk feil. Vi var begge studenter og hadde ræva økonomi, men jeg var den eneste som hadde jobb og tok ansvar for begge to. Drit i å sitte og trekke fram argumenter fra ræva di, hvis du ikke forholder deg til det jeg skriver er du bare plagsom

 

Anonymous poster hash: 2c749...af5

 

 

Anonymous poster hash: 2c749...af5

 

Jeg ser ikke noe sted at du også studerte. Hun studerte og hadde studielån, du hadde jobb.

Jeg tror jeg holder med henne, og tror ikke du får noe tilbake fra henne. Slå deg til ro med det!

 

Kanskje du heller skal forholde deg til det trådstarter skriver neste gang? Så slipper du å fremstå som en bedrøvelig fyr som sitter og skriver provoserende innlegg bare fordi ditt liv suger

 

Anonymous poster hash: 2c749...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

da er jeg takknemlig hvis du holder deg utenfor tråden heretter, siden du tydeligvis ikke er god på å lese

Hun er ute av livet mitt uansett, jeg er vel mer opptatt av konkrete ting jeg kan gjøre nå for å få pengene, enn åpenbare muligheter som å la det gå...

du har neppe noe erfaring med samboer lol. Så ditt syn er uinteressant

Ser ikke hva som er urimelig med å ønske penger tilbake som man har *lånt* vekk med muntlig avtale. Stikk å troll et annet sted

Du sier at vi ikke delte utgiftene *av fri vilje* - når jeg sier at dama var blakk og hvis ikke jeg la ut hadde vi ikke mat... så du har tydeligvis både lesevansker og knapp EQ. Tror både du og "samboeren din" bør la denne tråden være i fred. Jeg sier jeg ikke er interessert i hva du skriver, så hvorfor skriver du mer?

Ja, da tar du faktisk feil. Vi var begge studenter og hadde ræva økonomi, men jeg var den eneste som hadde jobb og tok ansvar for begge to. Drit i å sitte og trekke fram argumenter fra ræva di, hvis du ikke forholder deg til det jeg skriver er du bare plagsom

Hva legger du i å tvinge?

Æsj, for en kvalm fyr du er.

 

 

 

 

da er jeg takknemlig hvis du holder deg utenfor tråden heretter, siden du tydeligvis ikke er god på å lese

Hun er ute av livet mitt uansett, jeg er vel mer opptatt av konkrete ting jeg kan gjøre nå for å få pengene, enn åpenbare muligheter som å la det gå...

du har neppe noe erfaring med samboer lol. Så ditt syn er uinteressant

Ser ikke hva som er urimelig med å ønske penger tilbake som man har *lånt* vekk med muntlig avtale. Stikk å troll et annet sted

Du sier at vi ikke delte utgiftene *av fri vilje* - når jeg sier at dama var blakk og hvis ikke jeg la ut hadde vi ikke mat... så du har tydeligvis både lesevansker og knapp EQ. Tror både du og "samboeren din" bør la denne tråden være i fred. Jeg sier jeg ikke er interessert i hva du skriver, så hvorfor skriver du mer?

Ja, da tar du faktisk feil. Vi var begge studenter og hadde ræva økonomi, men jeg var den eneste som hadde jobb og tok ansvar for begge to. Drit i å sitte og trekke fram argumenter fra ræva di, hvis du ikke forholder deg til det jeg skriver er du bare plagsom

Hva legger du i å tvinge?

Æsj, for en kvalm fyr du er.

 

lol, du tar deg tid til å sitte og klippe sitat for sitat, for å fremheve ordleggingen min i stedet for å se ting i kontekst. Sier vel mer om deg.

Åpenbart mange triste folk som sitter og gjemmer seg bak nick og oppnår en slags glede av å være douche mot folk som spør om hjelp. Mindreverdighetskompleks?

 

 

Anonymous poster hash: 2c749...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi var sammen i 5 år, hun dro uten engang å snakke med meg, dumpa med en tekst liksom... den siste tiden vi var sammen var det trangt økonomisk og jeg la ut for både husleie og mat. Vi var enige om å dele utgifter. Nå har det gått nesten ett år og hadde håpet hun skulle ta initativ selv for å gjøre opp, i det minste be om unnskyldning for måten hun dro på. Først ville jeg ikke si noe om penger fordi jeg var redd for å pushe henne vekk (hadde fortsatt følelser), kom over henne etterhvert men har utsatt dette lenge fordi jeg blir i dårlig humør av å tenke på det.

 

Det er snakk om 7000 kr, så ikke et uvesentlig beløp. 2000 av de er for husleie (jeg kan dokumentere at jeg har betalt husleie alene og ikke fått inn noe fra henne) , resten er fra matbudsjettet (dette kan bli vanskeligere å dokumentere siden jeg ikke har kvitteringer liksom..).

 

Tips?

Anonymous poster hash: 2c749...af5

 

Dette handler om hevn fordi eksen hans såret han, og han er nå bitter over at hun aldri tok kontakt med han igjen. 2-7000 kroner er ingenting etter et forhold som varte over 5 år! TS, du fremstår som skikkelig gniten, grinete og bitter. Move on. 

Case closed. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I tillegg til å lese dårlig, skriver du nokså dårlig også. Prøver du å dra in bruddet mellom meg og sambo nå, og trekke frem at du er eldre enn meg som et argument..? I så fall er du så low life at jeg nesten blir trist

Som man reder, ligger man.

Du får ingenting fra henne - som normalt

 

I og med at du er en middelaldrende mann som bruker tiden sin på å sitte og skrive bait på et forum, tror jeg nok at jeg har et bedre liv enn deg ;) - som man reder, så ligger man :D

 

Anonymous poster hash: 2c749...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at du både er såret og bitter over at hun ikke brydde seg nok om deg til å engang ta farvel ts, men å bli smålig over 2000 i husleie og noe matgreier blir bare trist... vær heller stolt av at du er mann og dermed hovedforsørger i forhold så får du tenke at pengene ble brukt på et tidspunkt hvor du ikke hadde noe imot å bidra for at dere to skulle ha det godt, at du nå er såret, lei deg og bitter burde ikke drive deg til slik smålig hevn.... det er bare svakt. Kom over henne og kom deg videre, ikke vær stuck som du er nå.



Anonymous poster hash: 6cb5b...9ac
Lenke til kommentar

Åpenbart mange triste folk som sitter og gjemmer seg bak nick og oppnår en slags glede av å være douche mot folk som spør om hjelp. Mindreverdighetskompleks?

Altså... Du poster som anonym. Hvem gjemmer seg her?

 

Og du opptrer som et rasshøl. Hvem skulle gidde å hjelpe en fyr som bare kaster dritt tilbake?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Kom igjen TS, det er snakk om 7000kr... Fordel det over 5 år dere har vært sammen og summen blir 1400kr, fordel det igjen på 12 måneder så er du nede i hele 116,6kr. Du kaster sikkert bort mer penger enn det i mnd på surr, så bare gå videre, glem hele fruen og pengene og kom deg videre i livet. Om de 7k er så viktige for deg her og nå skaff deg et kreditt kort!

Lenke til kommentar

I og med at du er en middelaldrende mann som bruker tiden sin på å sitte og skrive bait på et forum, tror jeg nok at jeg har et bedre liv enn deg ;) - som man reder, så ligger man :D

Tidsfordriv mens jeg venter på nye innlegg i puppe, rompe og perfekt kropp trådene. Synd de ikke har småjenter også.

 

Litt for mange trolletråder her nå, for har ingen tro på at en dame har valgt å leve slik i 5 år

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I og med at du er en middelaldrende mann som bruker tiden sin på å sitte og skrive bait på et forum, tror jeg nok at jeg har et bedre liv enn deg ;) - som man reder, så ligger man :D

Tidsfordriv mens jeg venter på nye innlegg i puppe, rompe og perfekt kropp trådene. Synd de ikke har småjenter også.

 

Litt for mange trolletråder her nå, for har ingen tro på at en dame har valgt å leve slik i 5 år

 

Hvis du faktisk har en samboer som har holdt ut med deg i 30 år, tenker jeg at virkelig må trenge puppetrådene og hånden ja... ;)

 

 

Anonymous poster hash: 2c749...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glem det. Du kommer aldri noe vei med det der. Det vil være dyrere å føre sak enn det er verdt, og det er lite sannsynlig at eksen vil bli funnet skyldig.

 

Så bare gi opp, slapp av og blås i det. Det vil være enklere å skaffe seg pengene med timelønn på 100 kroner enn...

Lenke til kommentar

Som student er ikke 7000 en liten sum.

 

Forliksrådet kan være en god start, men pass på å ha lest deg grundig opp på lovdata først. Det er gratis, og lønner seg alltid å være beredt i juridiske saker.

Over 5 år, jo. Han er vel ikke student lenger heller. Om 2000 var for husleie og resten er for mat, så kan han ikke bevise at hun skylder ham 7000kr. Dessuten en smule rart å først kreve tilbake noe etter et år.
Lenke til kommentar

Over 5 år, jo. Han er vel ikke student lenger heller. Om 2000 var for husleie og resten er for mat, så kan han ikke bevise at hun skylder ham 7000kr. Dessuten en smule rart å først kreve tilbake noe etter et år.

Ikke bare det, men han sier det utviklet seg, så da vil det kanskje si at hun hadde penger, men hun brukte mer og mer på andre ting. Da valgte han jo å 'sponse' istedet for å sette ned foten

 

Husleie er lett å bevise da det finnes kontoutskrifter, og slik OP la det frem var det ikke over 5 år men på slutten av forholdet.

Det beviser jo bare hvor det ble trekt - ikke avtalen de imellom. Hun kunne betalt all mat eller andre ting og dermed deltatt likt i utgiftene. Er det bare den som kan dokumentere faktiske utgifter som har en sak? (juss-delen av forumet kunne kanskje vært en ide her : )

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...