Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

tom waits for alice skrev (33 minutter siden):

Da var det altså tilfeldig. Greit nok. Men vite det kunne jeg jo ikke, når det kom en post fra deg om 666 midt inne i en lang diskusjon om nettopp det, i en tråd som egentlig handler om noe helt annet. (Jordas fasong.)

Geir :)


Javel, da kan jeg gå med på at det var delvis min feil. La faktisk ikke merke til det som var ovenfor Budeia sin post, og gikk ut i fra det og de påfølgende innleggene.  
Hvor tydelig det framgikk at min post ikke var basert på innleggene med disse listene eller ikke, ble litt utydelig også for meg nå. Men gjør kort prosess med den biten fra min side, og beklager forvirringer som oppsto i kjølvannet av akkurat det.

Endret av Delvis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
55 minutes ago, tom waits for alice said:

Nå tror jeg altså ikke på djevelen. Og aner ikke hva han skulle ha med jordas fasong å gjøre. Men jeg observerer at flere av dere som er aktive her i tråden tror på både en gud og en djevel.

Selvsagt. Men nå var det du som beklaget deg over at du fikk så mange spørsmål. Jeg bare påpekte at om dere slo dere sammen om å svare, så ble det litt enklere for dere.

De som tror på Gud er ca.53% av verdens befolkning. (Den kristne litt synkende, den islamske litt voksende.) Vi sekulære er kanskje bare 15%. Hva så? Flertallet har rett?

Og allikevel er det bare noen promille av de troende som faktisk tror på en flat jord. Er de andre da ikke kristne så er dere plutselig bare et lite mindretall...? Det får i så fall være deres problem.

Og det får være vårt problem... :) Nøytral var ditt ord, jeg satte det bevisst i gåseøyne. Jeg ønsker ikke å være nøytral jeg.

Geir :)

Jeg beklaget meg ikke over noen ting. Kun slo fast faktum. Pekte videre på at "vi" er mange og "dere" er få, ikke slik du framstilte dette. Hva som er riktig og galt kan hvert individ avgjøre selv. Skulle påstanden din stemme, noe jeg sterkt betviler, betyr det kun at den katolske kirke har gjort en utmerket jobb med å forlede menighet sin. Samt naturligvis de som tilhører islam siden de grunnla den religionen. Ettersom det for ateistene ikke betyr noe som helst om jorden spinner virker det som om temaet nesten er en besettelse for dem, hvilket er helt uforståelig. De eneste hvor konsekvensen har en reell betydning er de som tror på Jesus Kristus eller djevelen. Djeveldyrkerne vil jo dra med seg så mange de kan ned i avgrunnen og de kristne vil hjelpe så mange som mulig opp. Siden du ikke vil være nøytral i noe som ikke omhandler deg er jo det beundringsverdig. At man slår et slag for djevelen er jo noe hvem som helst gjerne ville gjort.

Lenke til kommentar
verlekkim skrev (3 minutter siden):

Ettersom det for ateistene ikke betyr noe som helst om jorden spinner virker det som om temaet nesten er en besettelse for dem, hvilket er helt uforståelig.

Feil. Vitenskapen er bygget på de teorier og de oppdagelser som beviser at den "spinner". Og verden er avhengig av vitenskapen ikke undergraves med trosbasert synsing. Så det betyr absolutt noe for oss om noen prøve å forlede folk til å ikke tror på det, men tro på sin versjon av en eller annen guddom som dere ikke en gang kan enes om hvordan man skal forstå.

Så konsekvensen er i høyeste grad reell for oss alle, om vitenskapen ofres for religiøst tøv.

Geir :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
6 minutes ago, tom waits for alice said:

Feil. Vitenskapen er bygget på de teorier og de oppdagelser som beviser at den "spinner". Og verden er avhengig av vitenskapen ikke undergraves med trosbasert synsing. Så det betyr absolutt noe for oss om noen prøve å forlede folk til å ikke tror på det, men tro på sin versjon av en eller annen guddom som dere ikke en gang kan enes om hvordan man skal forstå.

Så konsekvensen er i høyeste grad reell for oss alle, om vitenskapen ofres for religiøst tøv.

Geir :)

BS! Sjekk hvor mange av disse vitenskapsmennene som var medlem av Freemasons. Siden du tydeligvis liker mattematikk skal du få dagens enkleste oppgave 1+1=? 

Hvilke konsekvenser har det for deg om folk tror på Jesus Kristus eller ikke?

Lenke til kommentar
verlekkim skrev (25 minutter siden):

Hvilke konsekvenser har det for deg om folk tror på Jesus Kristus eller ikke?

Når de som tror på Kristus også slutter å tro på vaksiner og slutter å vaksinere barna sine, så det oppstår meslingutbrudd som unødvendig dreper barn, så har det litt å si for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
verlekkim skrev (1 time siden):

Sjekk hvor mange av disse vitenskapsmennene som var medlem av Freemasons

Nei. Det kaster jeg ikke bort tiden på. Vitenskapen dreier seg om etterprøvbare resultater. Så lenge de kan det, må det gjerne være både frimurere og dine trosfeller som kommer med dem.

verlekkim skrev (1 time siden):

Hvilke konsekvenser har det for deg om folk tror på Jesus Kristus eller ikke?

For meg er folks personlige tror uvesentlig. Jeg har da også troende venner, og har ingen problemer med dem. 

Men når de tar det med seg inn i styre og stell og utdanning, så angår det oss alle.

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, tom waits for alice said:

Nei. Det kaster jeg ikke bort tiden på. Vitenskapen dreier seg om etterprøvbare resultater. Så lenge de kan det, må det gjerne være både frimurere og dine trosfeller som kommer med dem.

For meg er folks personlige tror uvesentlig. Jeg har da også troende venner, og har ingen problemer med dem. 

Men når de tar det med seg inn i styre og stell og utdanning, så angår det oss alle.

Geir :)

Det er ikke helt uvesentlig skjønner du. Frimurerne er okkulte hvilket betyr at de tilber satan. Synes du det er en god ide lytte til satanister?

Siden du ikke vil sjekke vitenskapsmenn synes jeg det er merkelig. Du er opptatt av alle andre tilfeldigheter, men hvor satanistene kan "tas" er du ikke like ærgjerrig. Hvor mange Frimurere er inne i styre og stell (politikk), politiet, rettsvesnet etc. Synes du slik mennesker skal ha adgang der? Som du sier det angår oss alle og jeg vil ikke at djeveldyrkere skal fatte slike beslutninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
verlekkim skrev (1 time siden):

Det er ikke helt uvesentlig skjønner du. Frimurerne er okkulte hvilket betyr at de tilber satan.

Jeg hører deg, og et par andre her på forumet, si så. Men det er en påstand at de er frimurere. (De aller fleste vitenskapsmenn mener at jorden er rund, og jeg tviler på at selv om vi teller dem alle så finner vi så mange frimurere.) Og det er likeledes en påstand at frimurere er satanister. Da blir dette en ligning med to ukjente. At du hevder å vite svaret på det hjelper jo ikke meg så mye, siden vi øyensynlig er uenige om det meste er jeg vel ikke spesielt fristet til å ta dine påstander for god fisk.

 Sammenhengen er dermed i sum for søkt til at jeg synes det er spesielt vesentlig. 

verlekkim skrev (1 time siden):

Synes du det er en god ide lytte til satanister?

Igjen: Jeg lytter til folk som kan føre logiske og vitenskapelig etterprøvbare beviser for sine teorier. Det nekter du enn så lenge å gjøre, angivelig i folkeopplysningens navn. 

verlekkim skrev (1 time siden):

Siden du ikke vil sjekke vitenskapsmenn synes jeg det er merkelig.

Jeg sjekker dem gjerne. Men da må det være noe å sjekke.

verlekkim skrev (1 time siden):

Hvor mange Frimurere er inne i styre og stell (politikk), politiet, rettsvesnet etc. Synes du slik mennesker skal ha adgang der?

Jeg er "anarkist". (Les det som du vil.) Jeg synes egentlig ikke noen mennesker skal bestemme over andre. Men igjen, ideen om den frimurerske verdensorden gjenstår det å overbevise meg om. Selv etter 15 år her på forumet, med tallrike som har forsøkt...

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
verlekkim skrev (2 timer siden):

Det er ikke helt uvesentlig skjønner du. Frimurerne er okkulte hvilket betyr at de tilber satan. Synes du det er en god ide lytte til satanister?

Det påstår du. Men du påstår også at i følge vitenskapen skal solsystemet være 4,59 milliarder år, og månen skal være 4,6 og samtidig 30-50 millioner år mindre. Så siden du ikke har skam nok til å la være å påstå innbyrdes motstridende ting, hvorfor skal vi tro på påstander som denne?

For min del velger jeg å høre på folk som klarer å begrunne påstandene sine. Jeg håpet du kunne tenke deg å begrunne påstandene dine, men der ble jeg skuffet.

Endret av theNiceOne
Lenke til kommentar
52 minutes ago, tom waits for alice said:

Jeg hører deg, og et par andre her på forumet, si så. Men det er en påstand at de er frimurere. (De aller fleste vitenskapsmenn mener at jorden er rund, og jeg tviler på at selv om vi teller dem alle så finner vi så mange frimurere.) Og det er likeledes en påstand at frimurere er satanister. Da blir dette en ligning med to ukjente. At du hevder å vite svaret på det hjelper jo ikke meg så mye, siden vi øyensynlig er uenige om det meste er jeg vel ikke spesielt fristet til å ta dine påstander for god fisk.

 Sammenhengen er dermed i sum for søkt til at jeg synes det er spesielt vesentlig. 

Igjen: Jeg lytter til folk som kan føre logiske og vitenskapelig etterprøvbare beviser for sine teorier. Det nekter du enn så lenge å gjøre, angivelig i folkeopplysningens navn. 

Jeg sjekker dem gjerne. Men da må det være noe å sjekke.

Jeg er "anarkist". (Les det som du vil.) Jeg synes egentlig ikke noen mennesker skal bestemme over andre. Men igjen, ideen om den frimurerske verdensorden gjenstår det å overbevise meg om. Selv etter 15 år her på forumet, med tallrike som har forsøkt...

Geir :)

"it is easier to fool people than convince them they have been fooled" - Mark Twain, medlem av Frimurerlosjen. 

Newton, Einstein, Edison og Darwin var alle frimurere. Har noen av disse foretatt seg noen begivenhetsverdig for oss som menneskehet? At jorden er rund er jo sant, bare ikke som en ball. Om du har vansker med å tro at frimurerne er satanister er du bare et lite google eller youtube søk unna all informasjon du trenger. I tillegg kan du lese boken "Frimurernes hemmeligheter" fattet i pennen av Roger Aase. https://www.nrk.no/trondelag/--frimurerlosjen-kan-vaere-farlig-1.6810746

At du i det hele tatt kan vurdere lytte til mennesker som driver med menneskeofringer og pedofili, vitner om et menneskesyn jeg finner forkastelig. Den aller mest logiske "teorien" er bygget opp under via en bok, bedre kjent som bibelen, samt vitnesbyrd. At du har en okkult bevegelse som den katolske kirke hvilket har perversiert bibelen gjør ikke innholdet mindre sant av den grunn.

Akkurat den biten forundrer meg ikke. Om du etter 15 år ikke forstår at Frimurerlosjen er en satanisk kult da kan jeg faktisk ikke skjønne annet enn at du er medlem. Ettersom jeg har eliminert "mindre begavet" fra listen siden du ordlegger deg slik at dette er usannsynlig. Man kan naturligvis si at du er i total fornektelse, men kan ikke helt forstå hvordan dette gagner deg.

Vet du hvem den tidligere basketball spilleren Shaq O`Neal er?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RWS skrev (På 3.5.2016 den 12.43):

 

... og vips har du meldt deg ut av enhver fornuftig diskusjon om de fleset evner...

 

Hvis du er så ignorant og kan så lite om verden så forstår jeg at du tror på dette... Trist for deg, for dette vet du tydeligvis ikke noe om...

 

 

Og er sørpolen hemmelig altså? Kjenner personlig tre stykker som har vært på sørpolen (to av dem har vært på nordpolen også..) og jeg har fælt liten tro på at de holder dette "hullet" du tror finnes der hemmelig... Som om firmaet jeg jobber for så noen grunn til å slenge penger ut av vinduet for å holde på hemmeligheter der nede liksom...

 

Hva er det de skal holde hemmelig forresten? At jorda er flat? Hvorfor det? Er dette noe med den kristne konspirasjonen om at noen har bestemt at folk ikke skal tro på gud eller noe slikt dette eller?

 

 

Dette du skriver i denne tråden er noe av det dummeste jeg har lest på en stund :)

Dette som du skriver er det mest indoktrinerte tullet eg noensinne har lest! Hilsen en verdensseiler og som kan bevise at vannet er vannrett og flatt fra a til b.  Vannet finner sin egen level. Og er alltid flatt uansett størrelse på vannet, havet osv. Oiii så lærte du noe nytt i dag og.! Hvorfor lyger du? Hvilken av dei 3 sydpolene har dine kamerater vært på? Den ved Argentina (Fake) den ved sør afrika? (fake) eller den ved Australia? (fake) Hvorfor har dei 3 sørpoler når dei bare kan vise den ekte? Hmmm. Det går ikke!, 

20190511_133515.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Weedar82 skrev (12 minutter siden):

Dette som du skriver er det mest indoktrinerte tullet eg noensinne har lest! Hilsen en verdensseiler og som kan bevise at vannet er vannrett og flatt fra a til b.  Vannet finner sin egen level. Og er alltid flatt uansett størrelse på vannet, havet osv. Oiii så lærte du noe nytt i dag og.! Hvorfor lyger du? Hvilken av dei 3 sydpolene har dine kamerater vært på? Den ved Argentina (Fake) den ved sør afrika? (fake) eller den ved Australia? (fake) Hvorfor har dei 3 sørpoler når dei bare kan vise den ekte? Hmmm. Det går ikke!, 

Da kan kanskje du en ting eller to om navigering?

Stemte f.eks avstand med tiden du brukte og kartet du brukte? Hvor har du seilt, såpass at du brukte storsirkelnavigasjon? Hadde du kontakt med f.eks GPS eller via satelitt-telefon ute på havet?

Kunne du alltid se land? Eller så du land komme opp fra horisonten gradvis?

 

Ikke minst, hvordan er din idè om at vannet skulle vært på en rund jord? at du vannet ble brattere og brattere til du falt av jorden? At seilbåten skal skråne slik at vannet blir skjeivt og du kommer frem i australia seilende opp ned?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Weedar82 skrev (16 minutter siden):

Dette som du skriver er det mest indoktrinerte tullet eg noensinne har lest! Hilsen en verdensseiler og som kan bevise at vannet er vannrett og flatt fra a til b.  Vannet finner sin egen level. Og er alltid flatt uansett størrelse på vannet, havet osv.

Du er klar over at du besvarte et mer enn tre og et halvt år gammelt Innlegg? 

Men uansett, siden du kan bevise at vannet er vannrett og flatt fra a til b, så er det fint om du gjør det. Jeg venter spent på bevisene.

Hva mener du forresten med at vannet finner sin egen leve? Hva betyr det, og hva er det argument for, bortsett fra å vise at du har lært deg et flat-jord-mantra mange flatjordere gjentar uten å kunne forklare hva betyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
verlekkim skrev (12 timer siden):

Man kan naturligvis si at du er i total fornektelse, men kan ikke helt forstå hvordan dette gagner deg.

På samme måte som jeg ikke forstår hvordan det gagner noen fornuftige mennesker å tro at jorda er flat og styrt av frimurere.

Men dere er vel overbevist om at det er sant, akkurat som jeg er overbevist om at jorda er rund og at menneskene og apene har felles stamfar.

Og da vil vi begge mene at den andre fornekter åpenbare fakta, uten helt å forstå motivene. Men det er som jeg sier andre steder, mennesket er ikke perfekt, og det gjelder ikke minst vår forstand. Vi får bruke den så godt vi kan...

Geir :)

Lenke til kommentar
JTHammer skrev (11 timer siden):

Han sier at den er flat. ? 
Og selvsagt hvis Shaq sier det ... it must be true. ?

Aha. Jeg ventet i grunnen på noen tidligere professorer (eller kanskje det var i en annen tråd.) Men en tidligere basketspiller får gjøre nytten. Så får vi se hva poenget var.

Jeg er tidligere utvikler og mener den er rund. Er det noen som bryr seg om det...? Sånn at noen skriver på et tysk forum: "Wissen Sie, wer der Ex-Entwickler Geir ist?"

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...