Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Jeg spør hvorfor du stoler på akkurat denne vitenskapsmannen, men ikke de tusen vitenskapsmenn som sier månen er solid?

Jeg tror på det han sier fordi jeg vet at det han sier er riktig. Men jeg stoler ikke på de vitenskapsmenn som sier at månen er solid, fordi jeg vet at den ikke er det, og jeg vet også hvilken agenda de er betalt for å fremme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USS Zumwalt har fått montert railgun, korrekt.

 

Dette vil jeg gjerne ha en kilde på, for jeg tviler sterkt på at det stemmer. USS Zumwalt har to 155mm kanoner, men de har ingen ammo til disse. 

 

"The Navy is considering arming the ammoless Zumwalt destroyers with hypervelocity railgun rounds". Altså ikke railguns, men ammo opprinnelig beregnet for railguns i de konvensjonelle kanonene. 

 

"The Navy hopes to install a railgun in place of the one of the main guns of the third Zumwalt, USS Lyndon B. Johnson".  USS Lyndon B. Johnson ble døpt 27. april 2019. Den har fortsatt ingen railgun ombord, så vidt meg bekjent.

 

Edit:

Her er kilden på railgun rounds brukt som ammo i konvensjonelle kanoner https://www.businessinsider.com/us-navy-has-reportedly-fired-railgun-rounds-out-of-standard-deck-guns-2019-1?r=US&IR=T

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Railgun!! Enda en avledningsmanøver. Hva i all verden har den med flat jord å gjøre? Det er jo bare en annen versjon av  diskusjonen om flyet som hele tida må duppe nesen nedover for ikke å fly ut i verdensrommet? Det slår aldri feil. 

 

Hva med å holde seg på jorda? Solas gang over den flate jorda er et mye mer aktuelt tema og mye mer oppklarende når vi snakker om jordas form. Og da har jeg ikke engang nevnt midnattssol i Antarktis. Hvordan er det mulig på ei flat jord? Midnattssol i Antarktis er en løgn? Må du og andre flatjordinger virkelig reise dit sjøl for å bli overbevist? Gjør det da vel! Noen av dere har vel råd selv om det er dyrt. Og forresten, det ligger ikke folk der og sikter på dere med railguns. Det er en myte dere har skapt selv for å slippe å dra dit.

Railgun har noe med flat jord å gjøre fordi den har en flat kulebane på 300 miles. Hvis jorden hadde vært en planet så ville ikke railgun virket etter hensikten, Den ville da skyte over måøet og rett ut i verdensrommet.

 

Det er ikke midnattsol på sydpolen.

 

Jorden er flat, og rund som en sirkel, ihvertfall den delen som er beboelig og innenfor isveggen, som er det vi kjenner som antarktis, eller sydpolen.

Solen er mye nærmere jorden og mye mindre  enn vi har lært på skolen, den går i bane over jorden, og lyse bare opp det området som er rett under solen, samt litt mer. Omtrent som en stor lommelykt eller spotlight.

Lenke til kommentar

Railgun har noe med flat jord å gjøre fordi den har en flat kulebane på 300 miles. Hvis jorden hadde vært en planet så ville ikke railgun virket etter hensikten, Den ville da skyte over måøet og rett ut i verdensrommet.

 

 

Nettopp. Akkurat som det omtalte flyet. Samme sak.

 

Det er ikke midnattsol på sydpolen.

 

 

Det er litt tragisk at det er SÅ mange (inkl. Sonja og Harald) som lyver om akkurat det, og det er litt trist at dere er SÅ skråsikker på noe som egentlig er lett å bevise eller motbevise hvis viljen er der.

 

Jorden er flat, og rund som en sirkel, ihvertfall den delen som er beboelig og innenfor isveggen, som er det vi kjenner som antarktis, eller sydpolen.

Solen er mye nærmere jorden og mye mindre  enn vi har lært på skolen, den går i bane over jorden, og lyse bare opp det området som er rett under solen, samt litt mer. Omtrent som en stor lommelykt eller spotlight.

 

Har du sjekka med timeanddate.com om solens gang stemmer med den spotlighten? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du gidder fortsatt ikke å lese linkene mine, skjønner jeg. USS Zumwalt har 155 mm AGS guns. Som de ikke har ammunisjon til, men det er en annen sak. Du sier du vet, da vile jeg gjerne høre hvor du har denne kunnskapen fra.

 

Som jeg sa, det spesielle med Zumwalt-destroyerne er at de har turbinmotorer som driver generatorer, og de er kraftige nok til å lade en railgun i tillegg til å drive propeller og annet. Ingen andre av dagens skipsklasser har den muligheten.

 

 

Nei, det er AGS de ikke har ammunisjon til. Fordi den ble alt for dyr. Det er meg bekjent ingen railgun på noen av de tre destroyerne idag. Her en kilde fra januar i år:

"In the next few years, the Navy plans to replace one of the traditional cannons with an electromagnetic railgun. The current prototype gun fires 20kg shells at Mach 6 out to a range of 111 miles, but the production version is expected to have several times the range and kinetic energy."

 

Kilde.

USS Zumwalt har både såkalte AGS kanoner og railgun. Men det er riktig at de ikke har ammunisjon til disse kanonene fordi den ble for dyr. Men de har ammunisjon til Zumwalts railgun.

 

Foreløpig så er det som du sier at bare destroyere av Zumwalt-klassen har strøm nok til å fyre av en railgun med full effekt. Men dette kan fort forandre seg, og jeg tror også at railgun kan brukes på andre skip, selv om den da har redusert effekt og rekkevidde.

Lenke til kommentar

Og dette vet du hvordan?

 

Jeg har sett slike videoer før, og de skal liksom vise at det er sol 24 timer i døgnet, men det viste seg ved nærmere undersøkelse at videoene var klippet for å gi illusjonen om midnattsol,

Når de klipper og redigerer videoer for å vise at det er midnattsol, så betyr det bare en ting, og det er at det er ikke midnattsol der.

Lenke til kommentar

Dette vil jeg gjerne ha en kilde på, for jeg tviler sterkt på at det stemmer. USS Zumwalt har to 155mm kanoner, men de har ingen ammo til disse. 

 

"The Navy is considering arming the ammoless Zumwalt destroyers with hypervelocity railgun rounds". Altså ikke railguns, men ammo opprinnelig beregnet for railguns i de konvensjonelle kanonene. 

 

"The Navy hopes to install a railgun in place of the one of the main guns of the third Zumwalt, USS Lyndon B. Johnson".  USS Lyndon B. Johnson ble døpt 27. april 2019. Den har fortsatt ingen railgun ombord, så vidt meg bekjent.

 

Edit:

Her er kilden på railgun rounds brukt som ammo i konvensjonelle kanoner https://www.businessinsider.com/us-navy-has-reportedly-fired-railgun-rounds-out-of-standard-deck-guns-2019-1?r=US&IR=T

 

 

Nei, det er AGS de ikke har ammunisjon til. Fordi den ble alt for dyr. Det er meg bekjent ingen railgun på noen av de tre destroyerne idag. Her en kilde fra januar i år:

"In the next few years, the Navy plans to replace one of the traditional cannons with an electromagnetic railgun. The current prototype gun fires 20kg shells at Mach 6 out to a range of 111 miles, but the production version is expected to have several times the range and kinetic energy."

 

Kilde.

 

Beklager - dere har rett. Jeg leste litt for fort :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett slike videoer før, og de skal liksom vise at det er sol 24 timer i døgnet, men det viste seg ved nærmere undersøkelse at videoene var klippet for å gi illusjonen om midnattsol,

Når de klipper og redigerer videoer for å vise at det er midnattsol, så betyr det bare en ting, og det er at det er ikke midnattsol der.

Jeg antar du har vært der selv og sett?

Eller hvordan vet du at det ikke er midnattsol der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

USS Zumwalt har både såkalte AGS kanoner og railgun. Men det er riktig at de ikke har ammunisjon til disse kanonene fordi den ble for dyr. Men de har ammunisjon til Zumwalts railgun.

 

 

Nei. Nå har du fått flere kilder på at det ikke stemmer. Du har til gjengjeld ikke postet noen kilde på det motsatte. 

 

Se på bildene av USS Zumwalt, og så ser du på videoen du selv postet av prototypen. Hvor tenker du deh at den gigantiske platformen skulle monteres på destroyeren?

 

Foreløpig så er det som du sier at bare destroyere av Zumwalt-klassen har strøm nok til å fyre av en railgun med full effekt. Men dette kan fort forandre seg, og jeg tror også at railgun kan brukes på andre skip, selv om den da har redusert effekt og rekkevidde.

 

 

Det er var nå et lite fremskritt. Da er vi i det minste enige om at de ikke finnes på andre skip.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Railgun har ingenting med flat jord å gjøre, og prosjektilet har ikke en flat kulebane. Prosjektilet må aktivt styres mot sitt mål over lengre avstander.

Railgun har faktisk flat kulebane, og så vidt jeg vet så var dette en av grunnene til at forsvaret i USA utviklet dette våpenet.

Lenke til kommentar

Railgun har faktisk flat kulebane, og så vidt jeg vet så var dette en av grunnene til at forsvaret i USA utviklet dette våpenet.

Railgun er et flatbanevåpen til motsetning av krumbanevåpen.

AG3, MG3, mitraljøse, pistol og rekylfri kanon er eksempler fra det norske forsvaret på flatbanevåpen.

Artilleri og bombekaster er krumbanevåpen.

Les mer om det her https://no.m.wikipedia.org/wiki/Prosjektilbane

 

Railgun er et flatbanevåpen, men banen er ikke laserrett av den grunn. Hvordan kan den være det? Alt faller nedover hvis det er tyngre enn luft, det er vi enige i. Prosjektilet faller ikke nedover fordi farten er så stor sier du? Hvordan går det an. Dette må du forklare nærmere.

 

Hvorfor faller ting nedover når de har lav eller ingen fart bortover, men de kan holde seg svevende bare de har høy fart bortover - selv om de ikke har vinger eller annen oppdrift?

Lenke til kommentar

Jeg har sett slike videoer før, og de skal liksom vise at det er sol 24 timer i døgnet, men det viste seg ved nærmere undersøkelse at videoene var klippet for å gi illusjonen om midnattsol,

Når de klipper og redigerer videoer for å vise at det er midnattsol, så betyr det bare en ting, og det er at det er ikke midnattsol der.

 

Hvordan vet du at de var klippet med hensikt å gi illusjon om midnattssol? Jeg må nok skuffe deg, de som har laget timelapsen har nok ikke gjort det for å overbevise dere. De vet nok knapt nok at dere eksisterer. Men altså, det er nok at videoen er litt mistenkelig (i dine øyne), og dermed er du overbevist om at det ikke er midnattssol der. Jeg vil vel ikke kalle det overveldende krav til bevisførsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...