Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ja, hvor mange kilometer er det fra "kant til kant" på denne flate jorden deres?

Vet ikke og kommer aldri til å ha noen faste tall på det og et skikkelig flat jord kart. Er jorden virkelig flat så må NASA og mange andre som har påstått at jorden er rund med alle bilder og videoer av dette stå frem og si de har løyet til folket. Uten at de gjør det kan man bare spekulere.

Fly tipper jo aldri nesen nedover i det de flyr rundt kurven i 750-1500 kilometer i timen. Der kurven er 8centimeter per kilometer i andre. 32 centimeter for 2 kilometer. 72 for 3 og 800 centimeter på 10 kilometer og på en time i 750 kilometer i timen så blir det 4,5 millioner centimeter. Men dette fikser lufttrykket som passer på hver centimeter av luften virker det som, ubåter også for den del. Flyene tipper heller nesen 3 grader oppover for at de skulle kunne fly i samme høyde over bakken. Tror det er vingene som er konstruert slik. Gyroskopenen fra start til mål viser alltid plant på bakken før det letter og plant på bakken når det lander selvom gyroskop ikke påvirket av tyngdekraften på en klode. Ikke må de ta forbehold om at jorden roterer heller. Gravitasjonen er magisk der. Til og med de tynne skyene langt der oppe holder seg nede på jorden og forsvinner ikke ut i vakum av verdensrommet pågrunn av jordens gravitasjon.

Et NASA dokument skriver om flyving at man skal fly som om jorden er flat og stasjonær.

LORAN var et system som fungerte like fint langs kysten som GPS. Gps var ikke skikkelig utviklet før Internett også begynte å ha sin fremmarsj.

Internett er forholdsvis kablet i lange baner på land og strand tvers over de store hav.

Er sikkert ikke så vansklig å manipulere at GPS kommer fra satelitter oppe i luften når de e virkeligheten kan være landbaserte. Tror de har tjent mye penge på dette lureriet. Er jo slik magikere får sin lønn også. Mange fly og spesielle droner tar bilder av jorden sett fra luften og dette blir sendt til et selskap som kan sy sammen alle desse bildene og man får et bilde av mange store byer og andre steder. Så kan de retusjere litt på desse og si at satelitter har tatt bilder også når det i virkeligheten bare var droner og fly.

 

Kan jeg tro jorden flat og stasjonær? Ja enn så lenge. Kanskje ikke lenger hvis jeg drar til sydpolen og kan se at solen ikke er 24 timer oppe der. Men det er et veldig strengt område både for fly og båt. Kan ende med døden.

Ja det er veldig vanskelig å komme seg til Antarktis. Du må være forsiktig å booke tur gjennom Hurtigruten, hele greia er antakelig en coverup for noe helt annet. Kanskje alle bildene fra menneskene som faktisk tok turen bare er fake? Er de med i "Eliten" de også kanskje?

 

https://www.hurtigruten.no/inspirasjon/destinasjoner/antarktis/

Reiser de dit solen er oppe i 24 timer.

Har jo sagt tidligere at solen kan godt være oppe i 15-16 timer i new zealand sør Afrika og sør amerika om solsirkelen er større enn tidligere antatt.

 

 

Ja det gjør de, da den antarktiske sirkelen går stort sett godt utenom iskappa som de besøker.

 

eeMo1Tv.jpg

Lenke til kommentar

Reiser de dit solen er oppe i 24 timer.

Har jo sagt tidligere at solen kan godt være oppe i 15-16 timer i new zealand sør Afrika og sør amerika om solsirkelen er større enn tidligere antatt.

...og om solsirkelen på en flat jord skal være stor nok til å gi sol 15-16 timer på New Zealand, er den samtidig stor nok til å gi evig midnattsol her. Har vi det? Nei. Dermed er den teorien motbevist. Som vanlig ber jeg om en enkel figur som viser dette, og som vanlig kan du ikke vise en, for den vil samtidig vise at hvis du får sola på en flat jord til å stemme med virkeligheten ett sted, blir den helt feil alle andre breddegrader. Den er simpelthen en umulighet.

 

Men som alltid, hvis du virkelig tror det er mulig med en flat jord som stemmer med det vi kan observere, er du hjertelig velkommen til å vise en figur. Men som alltid, viker du unna, fordi det er umulig.

Lenke til kommentar

 Sitat fra omtalen av gruppereiser til Antarktis:

 

"fascinerende og varierte ilandstigninger, alle nøye utvalgt for å sikre deg de mest minneverdige opplevelsene fra dette vakre, øde kontinentet. "

 

Altså, det er en gruppereise med nøye utvalget ilandstigniner. Det er ikke rom for personlig utforskning. 

På den annen side vil det sikkert være risikabelt med personlig utforskning av området. 

 

Men poenget består, det er en gruppereise med nøye utvalgte ilandstigninger.

 

Tidligere var det noen matematikere i tråden som sammen med meg kom fram til hva omkretsen av en flat jord omtrent måtte ligge på. 

Det utvidede området tatt i betraktning. Var vel omtrent å doble bredden av en globus og så regne ut omkretsen. 

Lenke til kommentar

 Sitat fra omtalen av gruppereiser til Antarktis:

 

"fascinerende og varierte ilandstigninger, alle nøye utvalgt for å sikre deg de mest minneverdige opplevelsene fra dette vakre, øde kontinentet. "

 

Altså, det er en gruppereise med nøye utvalget ilandstigniner. Det er ikke rom for personlig utforskning. 

På den annen side vil det sikkert være risikabelt med personlig utforskning av området. 

 

Men poenget består, det er en gruppereise med nøye utvalgte ilandstigninger.

 

Tidligere var det noen matematikere i tråden som sammen med meg kom fram til hva omkretsen av en flat jord omtrent måtte ligge på. 

Det utvidede området tatt i betraktning. Var vel omtrent å doble bredden av en globus og så regne ut omkretsen. 

 

Det var overhodet ikke poenget, poenget var å vise at det er mulig å oppleve midnattssolen der. Hva er poenget ditt med å vise til at gruppen ikke kan utforske kontinentet fritt når reisen tross alt er knyttet opp til et relativt stramt tidsskjema fra båt?

Lenke til kommentar

 

Skal vi se, en liten oppsummering: Jorden er altså flat, Astronautene på månen lyver fordi de er frimuere, hundretusener, ja kanskje millioner ansatte i diverse vitenskapelige/forsker-kretser verden rundt (eh..over) er med på en sammmensvergelse, for å bedra mennesker til å ikke så lett bli Kristne.

Alle bilder, mengder med matriell, konstruksjoner, enorm mengder arbeidstimer, film, bilder etc er bevisst systematisert bløffmakeri. med den ene og alene hensikt å forsøke få mennesker til å tro at jorden er rund, for da blir de kanskje ikke Kristne.

 

Og ikke en eneste av de utallige involverte får dårlig samvittighet, og står fram med avslørende dokumentasjon om bløffen?

:dontgetit:

Er åpen for mange muligheter, men dette virker bare for utrolig.

Puslebitene har falt på plass for meg utifra det jeg har lært av historie. Hvordan verden er idag og konspirasjonene som har lekket ut.

Man må gå tilbake til hvordan jødene har hatt lyst på verdensherredømme. Og hvor antikristelige de egentlig er. Veldig ironisk at kristne idag støtter dem. Vet ikke hvor lenge det har pågått. Men tror ikke det var sånn for 100 år tilbake. De var et utstøtt folk. Og de kan ha med hvor avskyelige de var i forskjellige steder i verden og det kan ha sammenheng med hva man finner i "Jewish Encyclopedia" og "Talmud" og folk før i tiden fant sikkert ut dette. Men en gang for ikke så lenge siden vant de over dette og styrte media mot å synes synd på dem.

https://youtu.be/sn17mjv34DI

Har du sett denne så kan du se denne om det interesserer deg

https://youtu.be/l78LyzcDcPM

Vi lever i et fengsel de har skapt. Men kjødelige lyster som de har lokket frem har gjort at vi liker fengselet vi lever i og Gud og Jesus er dets største motstander mot jødenes verdensherredømme. Flat jord er utelukket fordi det vil avsløre løgnene de har lurt hele verden med.

Tror jeg. Kan ikke være bastant. Men nå er jeg skeptisk til jøder. Denne siden blir ikke presentert i media. Men jeg mener det har sin plass i historien jeg vil finne mer ut av. De har mye makt. Når jeg leser i bibelen at djevelen kom og lokket Jesus med å gi Ham hele verden som var under Hans makt så avslo Jesus. Men det betyr ikke at djevelen har gått rundt å spurt andre. Og det ser ut som desse talmudiske jødene har takket ja.

 

Og der stakk hoven fram. Han gjemmer seg i skyggene, men greier ikke helt å skjule seg. Jeg skjønner heller ikke mange kristnes fanatiske støtte til Israel. Jeg liker ingen fundamentalister og folk med et fanatisk forhold til religion. Det være seg kristne, jødiske eller muslimske fanatikere. Vi ser hva det kan føre til, og vi ser ikke minst hva det har ført til historisk, inkludert jødehat. Dette er farlig, og jeg vil ikke leve i et land der slike mennesker har makt. Da måtte nok jeg også tro på en flat jord enten jeg ville eller ikke.

Hva har nå dette å gjøre med noe så konkret som jordas fasong? Absolutt ingenting. Men dette er bare et bevis på at det ikke nytter å diskutere med fanatikere. De har sin egen logikk, og det hjelper ikke hvor mye fakta vi stabler opp. De har bestemt seg, i dette tilfellet for at jorda er flat, og i deres skrudde verden er den flate jorda nødvendig for at verdensbildet ikke skal bli pulverisert. For meg, og jeg tror for de aller fleste andre, er dette helt uforståelig. Koblingen mot religion er dessverre også helt vanlig, og det er jo i de kretser ensrettingen og fanatismen har best levekår. Tenk selv, sa de. Hva med å prøve ut det også i flatjordmiljøet?

Dette er et fritt land, og de som vil kan selvfølgelig fortsette å vandre rundt i sirkel, men for meg er det slutt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tidligere var det noen matematikere i tråden som sammen med meg kom fram til hva omkretsen av en flat jord omtrent måtte ligge på. 

Det utvidede området tatt i betraktning. Var vel omtrent å doble bredden av en globus og så regne ut omkretsen. 

Så hva er da flatjordens diameter? Hvis det er lettere for deg å oppgi omkretsen, så går det like greit. Men nå bør du klare å svare noe konkret. Selv en innrømmelse av at du ikke vet er bedre enn dine vanlige svar.

Lenke til kommentar

 

 

En jorddiameter er vel rundt 12 000 kilometer.

Forstår jeg deg rett visst du hevder at det er 12.000 km tvers over den flate jorda? Fra kant til kant?

 

Altså er dette det lengste strekket man kan reise på en flat jord?

Nei jeg tenkte på jordklodens diameter. Jeg snakket om 30 jordkloder etter hverandre som distanse til månen gjorde jeg ikke?

 

Jordklode, sa du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jordklode, sa du?

 

Nettopp derfor jeg nå har spurt både Widewanka og maxRPM om flatjordens diameter. Men det er vel for konkret til å få svar på.

 

Ser ut som hvert argument dem kommer med, får de fakta og spørsmål i fleisen, og dermed starter et nytt argument som gjentar seg.

Jeg var interessert i starten om hva og hvordan disse folka tenkte, men ser nå at det er som å drive en debatt med et barn som er høy på sukker.  :nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som hvert argument dem kommer med, får de fakta og spørsmål i fleisen, og dermed starter et nytt argument som gjentar seg.

 

Jeg var interessert i starten om hva og hvordan disse folka tenkte, men ser nå at det er som å drive en debatt med et barn som er høy på sukker.  :nei:

 

Samme her, men de har gravd seg litt for dypt ned i hullet til at de evner å se dagslys.

Lenke til kommentar

 

Reiser de dit solen er oppe i 24 timer.

Har jo sagt tidligere at solen kan godt være oppe i 15-16 timer i new zealand sør Afrika og sør amerika om solsirkelen er større enn tidligere antatt.

...og om solsirkelen på en flat jord skal være stor nok til å gi sol 15-16 timer på New Zealand, er den samtidig stor nok til å gi evig midnattsol her. Har vi det? Nei. Dermed er den teorien motbevist. Som vanlig ber jeg om en enkel figur som viser dette, og som vanlig kan du ikke vise en, for den vil samtidig vise at hvis du får sola på en flat jord til å stemme med virkeligheten ett sted, blir den helt feil alle andre breddegrader. Den er simpelthen en umulighet.

 

Men som alltid, hvis du virkelig tror det er mulig med en flat jord som stemmer med det vi kan observere, er du hjertelig velkommen til å vise en figur. Men som alltid, viker du unna, fordi det er umulig.

Jeg er åpen for ideer her. Kan jo være solen er en projeksjon i domen og domen i sør er høyere oppe enn domen i nord. Selv kan vi stige et høyt fjell og få ti minutter mer solnedgang enn de på bakken.

Har jo postet i det siste om "the electric sun" og ideene rundt det gir svar på soltidene vertfall ned til beboelige områder i sør som vet de får mer enn 12 timer. Skulle gjerne selv reist i sør og sett om Samuel Rowbotham hadde rett i at solnedgangene og mørket var mye kjappere i new zealand enn i England.

Lenke til kommentar

 

En kan anta at den flate jordas diameter er to ganger diameteren av globusen. Fordi globusen er brettet ut, videre i en større sirkel.

Så hva antar du da at flatjordens diameter er i kilometer? Eller vet du rett og slett ikke hva du skal anta når det kommer til konkrete mål som kilometer?

 

 

Vet du ikke hva målene er på din elskede globus?

Lenke til kommentar

 

 

En kan anta at den flate jordas diameter er to ganger diameteren av globusen. Fordi globusen er brettet ut, videre i en større sirkel.

Så hva antar du da at flatjordens diameter er i kilometer? Eller vet du rett og slett ikke hva du skal anta når det kommer til konkrete mål som kilometer?

 

 

Vet du ikke hva målene er på din elskede globus?

 

Jeg vet godt hva jordens diameter er. Jordens diameter ved ekvator er tilnærmet 12750 km. Vil det da si at du mener at flatjordens diameter er tilnærmet 25500 km?

 

Vet du hva en globus er? Det er ganske meningsløst å spørre meg om diameteren på min globus. Jeg har heller ikke en globus i dag.

Lenke til kommentar

Hva er det som er problemet med denne mannens GPS da?

https://youtu.be/QkBEchCGvxQ

Det er ikke godt å si, kan være så mangt. Var han i en dal? GPS krever tilkobling til flere enn én satellitt, noe som krever at man er i relativt åpent terreng. GPS funker også dårlig på Manhatten, mellom skyskrapere. Det kan også ha vært et område med få satellitter over på det tidspunktet. I luftfarten publiseres det tid og sted for hvor GPS vil ha dårlig dekning rett som det er. Jeg vil nesten gjette at han litt lengre uti programmet forteller hvorfor det ikke funker, men det er jo ikke tatt med i "beviset" deres.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...