Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fokkeslasken. Her er et Pythagoras eksempel fra bibelmatematikken jeg har postet i en tråd her på dette forumet. Ordene i 1. Mosebok 1,1 på hebraisk har syv ord og 28 bokstaver. Ord nummer 3,5,6,7 har summen 86,395,407,296 som til sammen blir 1184. Ordene 3,5,6 har summen 86,395,407 til sammen 888

Ta dem som a og b. 1184 i andre + 888 i andre =1480 i andre

 

888 er også Jesus på gresk

1480 er også Kristus på gresk.

 

1184/32=37

1480/40=37

888/24=37

 

Vinkelen på denne trekanten er 90 grader 53 grader og 37 grader

Lenke til kommentar

Hva skulle det reelle beviset være? Du vet at sjøen blir oppvarmet og vil dise. Selv om du ikke ser den vet du at sjøen fordamper.

Et annet eksempel. Du står på en stor reflekterende metall ball. Kanskje 1000 meter i diameter. 10 meter over deg er et lys som kaster refleksjon av lyset på ballen du står på 15 grader videre på ballen er et annet lys 10 meter over ballen og sånn fortsetter flere lys 30 grader 45 grader 60, 75 og til slutt 90 grader. Vil du se alle refleksjonener av lysene helt ned til 90 grader?

Hvorfor gjør du det med solen og du står på en litt større ball? Du vil se hot-spotter av solen hele veien helt til solnedgang. Hvorfor er ikke det mulig på metallballen? Nå ta en flatt speil så langt øye kan se og et lys over det vil kaste refleksjonen til deg. La oss si lyset er 1000 meter bortover. Og lyset 100 meter over med en refleksjon du kan se. Begynn å gå bortover du vil sakte men sikkert se at lysrefleksjonen nærmer seg deg eksponensielt. Helt til du står under lyset. Så alt vi ser fungerer på en flat og stille jord.

 

Mexico til Korea. Se på flat jord kartet. Dra en rett linje over. Se på kompasset fra start og beregn hvor mange grader vest du skal. Tror ikke jeg bommer helt om jeg gjør det. Om man er heldig så kjører man strake og korteste veien. Kompasset ditt vil dreie seg selv om du reiser rett frem fordi vest og øst på en flat jord dreier i sirkel.

 

 

Vann fordamper ja, men det blir nødvendigvis ikke til dis. Vet du hva dis er og hvordan det dannes? Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig å forstå ved de skjermdumpene jeg tok fra filmen du postet? Du ser jo helt klart at jo nærmere de kommer byen Chicago, jo mer ser de av bygningene. Grunnen til at du ser lite av byen til å starte med, er fordi jorden kurver, ikke fordi det ligger et lag med dis over horisonten... 

 

Eksemplet ditt må du nesten skissere og scanne inn, for det skjønte jeg i grunn lite av. Eller har kanskje noen av disse flotte menneskene du følger på youtube, laget en illustrerende film? 

 

Vest og øst på en flat jord dreier i sirkler? What? Kan du utdype denne?

 

At jorden er en kugle bevises lett ved at et skip sparer drivstoff og tid på å seile i storsirkel, som er den korteste vegen! Det er fakta. 

Og kan bekreftes ved å ta en enkel telefon til et rederi og spørre hva som er mest økonomisk, rett linje (rhumb line) eller storsirkel over større avstander. 

Hvorfor skulle et rederi velge en dyrere rute hvis de bare kunne satt kursen direkte mot destinasjonen? 

 

rhumb-a.jpg

 

At "eliten" nekter dere å lage kart er så svadapiss at jeg begynner å lure på om dere bare troller oss andre? Ingen, og jeg sier ingen, hadde nektet noen som helst å chartre et fly for å teste ut teoriene deres. Høyst sannsynlig hadde dere allerede under planleggingen av en slik tur, funnet ut at dere tar feil. Tenk om alle barn hadde hatt en globus på rommet sitt da de var små, så hadde vi sluppet diskusjoner som dette. Tenk deg hvor mye penger og berømmelse det hadde vært i å bevise at jorden er rund a! 

Det er nesten synd at L. Ron Hubbard ikke lever lengre, for han hadde nok vært gal nok til å finansiere et slikt prosjekt. Kan du ikke ta kontakt med John Travolta da? Så neck deep i scientologikirken som han er, burde jo være en enkel sak å pitche teorien deres. Tilgang til fly og sertifikat for å fly dem har han vel også. 

 

Edit: Enda lettere, hvorfor ikke bare ringe Jarle Andhøy og spørre han? Mener du nevnte han tidligere i tråden. Vis han kartet deres. Han har jo tross alt seilt jorden rundt.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Fokkeslasken. Her er et Pythagoras eksempel fra bibelmatematikken jeg har postet i en tråd her på dette forumet. Ordene i 1. Mosebok 1,1 på hebraisk har syv ord og 28 bokstaver. Ord nummer 3,5,6,7 har summen 86,395,407,296 som til sammen blir 1184. Ordene 3,5,6 har summen 86,395,407 til sammen 888

Ta dem som a og b. 1184 i andre + 888 i andre =1480 i andre

 

888 er også Jesus på gresk

1480 er også Kristus på gresk.

 

1184/32=37

1480/40=37

888/24=37

 

Vinkelen på denne trekanten er 90 grader 53 grader og 37 grader

Jeg forstår ikke hva du mener dette skal bevise. Jeg bare viste at Pythagoras' læresetning stemmer uten at du trenger å ta Elitens ord for det. Det var alt. Hva du forsøker her er litt fjernt for meg.
Lenke til kommentar

1. Det er en slags usynlig spiral som gjør at du kan sende opp et kamera med en ballong. Med en sender festet til ballongen. Og når ballongen har nådd høyden den klarer kanskje 20000 meter. Så faller den ikke langt ifra bakken som på en halv time time skal ha flyttet seg 500 kilometer fra startpunkt. Jeg kaller det magisk.

 

2. Så desse satelittene som er i bane rundt jorden. Når de er banet seg i veien for jordkloden som går i 67 000 miles per time. Vil den ikke kræsje i atmosfæren i superfart? Og når den er på baksiden av jordens bane rundt solen. Vil den da ikke forflytte seg vekk ifra jorden 67 000 miles per time? Er gravitasjonen så magisk?

 

 

 

1. Atmosfæren beveger seg sammen med jorden, og ballonger blir jo gjerne tatt med vinden, blir de ikke? Derfor kan de fint havne i nærheten av der de lettet fra. Er det mye vind kan de jo havne et godt stykke unna også. Så enkelt er det. Hadde atmosfæren stått stille i forhold til jordens rotasjon ville vi hatt helt syke orkaner hele tiden.

 

2. Satelittene går i bane rundt jorden, som igjen går i bane rundt solen. La oss ta ISS, den Internasjonale romstasjonen, den går i bane rundt jorden i ca 16 700 mph. Det vil si RUNDT JORDEN. Altså går den i 83 700 mph I FORHOLD til solen når den går i samme retning som jorden, og i 50 300 mph I FORHOLD til solen når den går i motsatt retning som jorden.

 

Du må tenke på at satelitten går i bane rund jorden, og ikke solen. Det er jorden som går i bane rundt solen, satelittene er såpass nære jorden at solen ikke påvirker dem på langt nær så mye som jorden gjør. Satelittene merker så og si ikke solen. Akuratt som jorden ikke merker det svarte hullet midt i melkeveien, som solen går i bane rundt.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Sjulimann, problemet er at flat jord folk mener at iss og satellitter er noe som er oppdiktet og ment for å mislede oss fra sannheten. Nytter ikke å bruke det som bevis :(

Nytter ikke bruke noe som bevis, ettersom alt som kan de ikke klarer å bortforklare med tåkeprat og løgn blir tatt som løgn.

Hundrevis av millioner må nødvendigvis være med på løgnen, men dette er jo problemfritt :)

Lenke til kommentar

Sjulimann, problemet er at flat jord folk mener at iss og satellitter er noe som er oppdiktet og ment for å mislede oss fra sannheten. Nytter ikke å bruke det som bevis :(

Sant det. Det tragikomiske er jo at de selv monterer parabolantenner på husene sine for å få inn Doomsday Preppers :D

Lenke til kommentar

 

1. Det er en slags usynlig spiral som gjør at du kan sende opp et kamera med en ballong. Med en sender festet til ballongen. Og når ballongen har nådd høyden den klarer kanskje 20000 meter. Så faller den ikke langt ifra bakken som på en halv time time skal ha flyttet seg 500 kilometer fra startpunkt. Jeg kaller det magisk.

 

2. Så desse satelittene som er i bane rundt jorden. Når de er banet seg i veien for jordkloden som går i 67 000 miles per time. Vil den ikke kræsje i atmosfæren i superfart? Og når den er på baksiden av jordens bane rundt solen. Vil den da ikke forflytte seg vekk ifra jorden 67 000 miles per time? Er gravitasjonen så magisk?

 

 

1. Atmosfæren beveger seg sammen med jorden, og ballonger blir jo gjerne tatt med vinden, blir de ikke? Derfor kan de fint havne i nærheten av der de lettet fra. Er det mye vind kan de jo havne et godt stykke unna også. Så enkelt er det. Hadde atmosfæren stått stille i forhold til jordens rotasjon ville vi hatt helt syke orkaner hele tiden.

 

2. Satelittene går i bane rundt jorden, som igjen går i bane rundt solen. La oss ta ISS, den Internasjonale romstasjonen, den går i bane rundt jorden i ca 16 700 mph. Det vil si RUNDT JORDEN. Altså går den i 83 700 mph I FORHOLD til solen når den går i samme retning som jorden, og i 50 300 mph I FORHOLD til solen når den går i motsatt retning som jorden.

 

Du må tenke på at satelitten går i bane rund jorden, og ikke solen. Det er jorden som går i bane rundt solen, satelittene er såpass nære jorden at solen ikke påvirker dem på langt nær så mye som jorden gjør. Satelittene merker så og si ikke solen. Akuratt som jorden ikke merker det svarte hullet midt i melkeveien, som solen går i bane rundt.

Ja det er helt absurd at det ikke er kraftige orkaner og sykloner. Derfor tror jeg at jorden ikke spinner. Heller alt over oss går i bane på en flat jord.

Det er også absurd at iss har økende og minkende fart om den er bak eller framom jorden. Dette gjelder månen også og alt som er over oss.

 

Se bare denne

 

https://youtu.be/Re95FRLk7Ew

 

Og denne før dere ser en video som filmer jorden fra ISS

 

https://youtu.be/2zzYkc96WNo

 

Eller denne om du tror de landet på månen

 

https://youtu.be/EhEHwv-Tmok

 

Perspektiv og den absurde spinningen av globen og dens absurde fart rundt solen gjør alt umulig.

Lykke til med å treffe Mars.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

 

Sier en mann som trodde han kunne se kurven fra et fly.

Når man ikke er en forvirret religiøs som er mer opptatt av å fornekte enn faktisk å sjekke de faktiske fakta så kn man det ja, både i et vanlig "sudenfly" og enda bedre, i et militært transport fly, fordi sistnevnte går høyere enn vanlige komersielle fly... Men såklart, det er jo bare film de (løgnerne i NASA ol) viser på utsiden for å narre en til å tro at jorden er rund.

 

Hva de tjener på dette gigntiske narrespillet er litt uklart, men det skulle ikke forundre meg om det hadde noe å gjøre med påstandene i en viss bibl å gjøre... Man må virkelig være religiøs for å bli så uredelig med fakta og da har uredeligheten stort sett en agenda...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette er hvordan jorden ser ut etter flat earth

 

Flat_earth.png

 

 

Her kan vi se at distansen fra Berlin til New York er omtrent det samme som Melbourne til Perth. Forskerene hevder at distansen er 6400 km for Berlin til New York mens den er 2700 fra Melbourne til Perth, men de lyver ikke sant?

 

Men da vil jeg gjerne ha en forklaring på dette.

Direktefly, Berlin -> New York 8t 45 min

Direktefly, Melbourne -> Perth 4t 10 min

Som jeg har sagt tidligere. Flat jord er globe som er flater ut. Sør for ekvator blir bare alt strekt ut. For flat jordere får ikke tilgang fra eliten om å kartlegge jorden på nytt. Jeg håper eliten knekkes fra innsiden så vi får tilgang på mer sannhet.

 

Så alt strekkes ut, ikke bare landmassen? Betyr det at når jeg bodde i New Zealand så var jeg 4 meter høy og 1 meter bred?

 

Hvis folk ikke er større, men bare landsmassen er større, så burde det ta mye lenger tid enn 4 timer å fly fra Melbourne til Sydney. Bare se på ditt eget kart.

 

Skal du svare maxRPM?
Lenke til kommentar

 

Sier en mann som trodde han kunne se kurven fra et fly.

Når man ikke er en forvirret religiøs som er mer opptatt av å fornekte enn faktisk å sjekke de faktiske fakta så kn man det ja, både i et vanlig "sudenfly" og enda bedre, i et militært transport fly, fordi sistnevnte går høyere enn vanlige komersielle fly... Men såklart, det er jo bare film de (løgnerne i NASA ol) viser på utsiden for å narre en til å tro at jorden er rund.

 

Hva de tjener på dette gigntiske narrespillet er litt uklart, men det skulle ikke forundre meg om det hadde noe å gjøre med påstandene i en viss bibl å gjøre... Man må virkelig være religiøs for å bli så uredelig med fakta og da har uredeligheten stort sett en agenda...

Hvor stort var det flyvinduet sa du?

Les her hva de har kalkulert.

 

http://www.howitworksdaily.com/how-high-do-you-have-to-go-to-see-the-curvature-of-the-earth/

 

Klarer du å se 60 grader av 360 grader ut av et flyvindu? Og jeg har sett en god del ballong videoer som er mye høyere. Men horisont er flat og på kameraets øyenivå. Om du må se ned for å se horisonten av et flyvindu. Så ja da er det globe du ser på for om du ser bortover på en globe så ser det ut i universet på en globe.

Lenke til kommentar

Klarer du å se 60 grader av 360 grader ut av et flyvindu? Og jeg har sett en god del ballong videoer som er mye høyere. Men horisont er flat og på kameraets øyenivå. Om du må se ned for å se horisonten av et flyvindu. Så ja da er det globe du ser på for om du ser bortover på en globe så ser det ut i universet på en globe.

Her: https://youtu.be/m0-icS-XOFU fornøyd nå?

Lenke til kommentar

Se bare denne

 

https://youtu.be/Re95FRLk7Ew

Tror du virkelig på det han sier fra rundt 3:00? 

 

Han stiller spørsmål ved hvordan gravitasjonen funker på flyet når det er på "baksiden" av jorden, og at jorden vil krasje inn i flyet når flyet er på "forsiden"? 

 

"How does gravity force the plane along its path?" Gir jo ingen mening? 

"How does gravity pull the plane when the plane is behind the earth and then pull the plane when its infront of the earth. See, because the earth would smash into the plane."....... 

"The plane takes off from earth and is free from the earths gravity because its flying" - "so if the earth moves upward, it would smack into the plane." - "If it moves away from the plane it would leave the plane behind"

 

ER DU RIV RUSKENDE GAL???

 

Kan du please please please please glemme alt det du har sett av filmene hans? Det er for ditt eget beste. 

Lenke til kommentar

 

Se bare denne

 

https://youtu.be/Re95FRLk7Ew

Tror du virkelig på det han sier fra rundt 3:00?

 

Han stiller spørsmål ved hvordan gravitasjonen funker på flyet når det er på "baksiden" av jorden, og at jorden vil krasje inn i flyet når flyet er på "forsiden"?

 

"How does gravity force the plane along its path?" Gir jo ingen mening?

"How does gravity pull the plane when the plane is behind the earth and then pull the plane when its infront of the earth. See, because the earth would smash into the plane.".......

"The plane takes off from earth and is free from the earths gravity because its flying" - "so if the earth moves upward, it would smack into the plane." - "If it moves away from the plane it would leave the plane behind"

 

ER DU RIV RUSKENDE GAL???

 

Kan du please please please please glemme alt det du har sett av filmene hans? Det er for ditt eget beste.

Han tar det til ekstremer fordi det er ekstremt å tro på en spinnende ball som runder en sol.

Har blitt noen mye tenking på meg de siste dagene fordi jeg selv har vært indoktrinert av å tro på en balljord slik dere tror.

Men dette er spikeren i kisten.

Tøm tankene dine. Den gamle indoktrineringen må ikke få forstyrre. Dette er et enkelt eksperiment for oss som bor nær midnattsolen. Ta et lys som vil ligne solen. Og så tar du en action force figur eller hva du enn nå lekte med som guttunge. Plasser ham i Tromsø. Lat som om han har et kamera så spinner du globen slik at du er øst for solen. Dette er startpunktet som skal være morgen. Spinner den til midt på dag. Figuren må dreie kameraet vestover helt til globen er dreiet halveis. Og så må jeg faktisk dreie kameraet fortsatt vestover til solen er direkte nord. Det er siste kvartalet som ikke stemmer overens med det en mann i Tromsø gjør når han filmer midnattsolen midt i kameraet 24 timer. På en globe så må han dreie kameraet østover i siste kvartal får å få solen midt i kameraet i 24 timer.

Test dette selv før du prøver å finne et svar på Internett.

Fakta er at en mann i Tromsø dreier seg selv 360 grader vest for å få med seg solen i 24 timer.

Tar jeg feil her og dere har et godt svar ber jeg ydmykt om unnskyldning.

 

Edit: hodet er ikke helt med klokken 2 på natten. Det er etter halve dreiningen mannen på en globe må dreie kameraet østover.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

 

Hvor stort var det flyvinduet sa du?

I det militære flyet satt jeg i cockpten med 180 graders utsyn over en jord som er rund.

 

Det neste du sier er vel at det er guds magi som holder oss til jorden, ikke gravitasjon....

 

Du er virkelig het på jordet her og tror på galmanns verk og videoer... Finnes ingen tvil om at jorden er en sfære som roterer rundt en annen sfære sammen med andre sfærer... Dette  ville vært en enormt gedigent prosjekt å gjnnomføre, for ikke si enda mer enormt å opprettholde...

 

Kun idioter klarer å overse fakta i denne saken og fremdeles påstå at jorden er flat og til mer jeg leser av flat-earth tilhengere til mer blir jeg overbevis om at det er akkurat det vi har med å gjøre her...

Lenke til kommentar

Han tar det til ekstremer fordi det er ekstremt å tro på en spinnende ball som runder en sol.

Ekstremt er et ytterpunkt. Dette er verken ekstremt eller noe annet. Det har ingenting å gjøre med det han forsøker avvise. Det er kun ord etter hverandre på rekke i noe som ligner setninger. Gravitasjon og flyvning? Wow...

 

Fakta er at en mann i Tromsø dreier seg selv 360 grader vest for å få med seg solen i 24 timer.

Du sier det som om på en globe ville det vært noe annet. Selvfølgelig må man snu seg helt rundt i samme retning for å se samme retning gjennom hele rotasjonen. Noe annet er jo fysisk umulig. Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Dette  ville vært en enormt gedigent prosjekt å gjnnomføre, for ikke si enda mer enormt å opprettholde...

Få klamydia mens du går på skole, og på magisk vis vet alle om det nesten umiddelbart. Men dette, ja dette kan holdes hemmelig for alle som ikke er medlem av Eliten over hele jorden i flere mannsaldre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...