Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Veit du hvorfor de bruker photoshop?

Kanskje fordi de aldri kan komme så langt opp at de kan ta bilde av jordkloden. Selv om de påstår de har over 400 geostasjonære satelitter 35000kilometer unna. Ingen av dem påmontert et kamera som ville facinert milliarder av mennesker om det tok bilde av hele jorden.

Altså, dette er en ting du må forstå. NASA/ESA og samtlige av de andre som sender opp satellitter, enten på egenhånd eller for andre aktører (som Telenor f.eks?) gjør ikke dette bare for at du skal få et bevis på at jorda er rund. De gjør dette fordi det har en spesifikk jobb de skal gjøre, enten det er for kommunikasjon, GPS, teleskopet, romstasjoner osv. Når de bygger disse så driter de helt jævlig i om DU tror at jorda er flat eller ikke. Ekstremt synd at det skal være sånn at de må bevise dette FOR DEG. Bevisbyrden kompis, den ligger på deg nemlig. Er det vanskelig å forstå? Det blir som en snekker må bake kransekake, fordi hvis ikke så er kransekaka falsk?

 

Når det gjelder disse bildene som er tatt av jorden i fra bane rundt jorda, hvordan tror du disse med tatt? Med analogt kamera og film? Dette er digitale kameraer vettu, det blir tatt en haug av bilder, for at det så blir satt sammen til et stort og bra bilde, om jeg ikke tar feil så er det slik typen Gigapixelbilder blir tatt også. Hvorfor? For det første fordi de må det, og for det andre fordi de vil at det skal se bra ut. De leker ikke butikk heller, de ønsker at folk skal få et godt bilde - derfor gjør de nettopp det. Det å ta slike bilder krever mye, man må vente på gode forhold, som skyfrie kontinenter osv. Det er ikke bare bare å få til det heller, det tar laaaang tid. Hva er sjansen for at en hel side av jorda er skyfri og perfekt på en og samme dag? Antagelig likt null. Så ja, de bruker photoshop - MEN JORDA ER FORTSATT RUND! Få det inn i huet ditt en gang for alle, fordi nå syns jeg rett og slett du viser lav intelligens. Tenk litt a?

 

Når det kommer til kameratekniske ting, så kan andre her forklare det, da de veit bedre hvordan dette kan gjøres rent praktisk, men jeg tipper det er i samme gate som jeg nevnte over, men blir gjerne skolert :)

Før du snakker over deg selv. Ja jeg tror de leker butikk. De selger deg noe som ikke eksisterer og får mer penger enn hva de må bruke. GPS funker drittdårlig i det åpne hav sikkert fordi det ikke eksisterer.

Og den videoen av jorden. Det sies at fokuset er på jorden så månen syns ikke. To ganger har den streifet forbi. Og det ser like ille ut som jordens snurring. Når det et sagt. Raser denne satellitten som tar bilde av jordkloden også i 100 000 kilometer i timen rundt solen slike at den alltid får jordkloden og solen på linje slik at hele jordkloden synes? Fantastisk teknologi. Denne satellitten skulle egentlig skytes opp mange år før. Kanskje de ventet til de bli flinkere med CGI?

 

https://youtu.be/yMnAElMk048

Lenke til kommentar

Jeg har har satelittkontakt med skip fra norge til langt utenfor midten av atlanterhavet, hvordan kan man det uten satelitt?

 

Det her er et ledende spørsmål... Hadde de ikke radiokontakt med båter under 2. vk også, før satelittenes tid? Eller gikk det kun på morsesignaler... Ti-ta-ta-ti-ta-ti-ta-ta-ta.

Lenke til kommentar

Før du snakker over deg selv. Ja jeg tror de leker butikk. De selger deg noe som ikke eksisterer og får mer penger enn hva de må bruke. GPS funker drittdårlig i det åpne hav sikkert fordi det ikke eksisterer.

Unnskyld meg, men hva er det som får deg til å si at GPS funker 'drittdårlig' ute på det åpne hav? Er det noe du har sett på youtube eller er det noe du har erfart på egenhånd? 

 

Jeg har brukt GPS daglig fra Gibraltar og hele veien over til Panama.... 

Endret av Hotel Papa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hitler drev ut Rotschild og jødene med god grunn.

 

Det er ytterst naivt å tro at et synkende antall jøder gjorde noe positivt for antallet frimurere samtidig. Tror du liksom ikke at alle topp-politikere i Europa fortsatt er frimurere? De ønsker bare å få folk til å tro at det er "de andre" som er frimurere og kidnapper barn.

 

Syns du at alt var bra i Hitler-Tyskland i forhold til sensur? Alt mulig ble jo sensurert. Det var et diktatur.

Ta det med ro. De har sensurert videoen jeg postet om Hitler. Vet ikke hva som er diktatur lenger?

Lenke til kommentar

 

Før du snakker over deg selv. Ja jeg tror de leker butikk. De selger deg noe som ikke eksisterer og får mer penger enn hva de må bruke. GPS funker drittdårlig i det åpne hav sikkert fordi det ikke eksisterer.

Unnskyld meg, men hva er det som får deg til å si at GPS funker 'drittdårlig' ute på det åpne hav? Er det noe du har sett på youtube eller er det noe du har erfart på egenhånd?

 

Jeg har brukt GPS daglig fra Gibraltar og hele veien over til Panama....

Funker fint på en flat jord med høye antenner å motta signal litt ute på havet. Men strekningen havet har sør for ekvator så vet ikke jeg.

De har dessuten steder ved havet kabler er strukket under havet fra ene kontinent til det andre.

Lenke til kommentar

 

 

Før du snakker over deg selv. Ja jeg tror de leker butikk. De selger deg noe som ikke eksisterer og får mer penger enn hva de må bruke. GPS funker drittdårlig i det åpne hav sikkert fordi det ikke eksisterer.

Unnskyld meg, men hva er det som får deg til å si at GPS funker 'drittdårlig' ute på det åpne hav? Er det noe du har sett på youtube eller er det noe du har erfart på egenhånd?

 

Jeg har brukt GPS daglig fra Gibraltar og hele veien over til Panama....

Funker fint på en flat jord med høye antenner å motta signal litt ute på havet. Men strekningen havet har sør for ekvator så vet ikke jeg.

De har dessuten steder ved havet kabler er strukket under havet fra ene kontinent til det andre.

 

 

Vent nå litt her du. Hvor høye er disse antennene når også de vil være begrenset til horisonten på en flat jord, og hvor står de hen alle sammen? (les: perspektiv) Kan du fortelle litt om hvilken type frekvens, hvordan de forsterker signalene osv? Dette vil jeg vite, da radiosignalene, slik som synet, ikke kan bøye seg over horisonten. 

 

Som Hotel Papa med den fine bilen, jeg jobber også ute i Atlanterhavet, og der funker GPS aldeles utmerket

Lenke til kommentar

 

Og la det være notert. Dette er ikke for å mobbe verken deg eller MaxRPM. Jeg mener det i beste hensikt, jeg prøver bare å få dere til å forstå hvor vilt det er med slike påstander. Jeg syns regelrett det er trist at folk kan ha en oppfatning på verden (og universet forøvrig)

 

Så Porcius, kom ned på planeten vår igjen, det er her nede vi går fremover og finner kunnskapen, ikke i en gammel bok og heller ikke i noen filmer på youtube laget i gamle Windows Movie Maker :)

Vel NASA er jo iherdig i å bruke Photoshop.

"It is Photoshopped, but it has to be" -Robert Simmons,NASA.

 

 

Ja, de var helt fæle på photoshop i 1972: https://www.flickr.com/photos/projectapolloarchive/21513743779/in/album-72157656739898544/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...