Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Og la det være notert. Dette er ikke for å mobbe verken deg eller MaxRPM. Jeg mener det i beste hensikt, jeg prøver bare å få dere til å forstå hvor vilt det er med slike påstander. Jeg syns regelrett det er trist at folk kan ha en oppfatning på verden (og universet forøvrig)

Så Porcius, kom ned på planeten vår igjen, det er her nede vi går fremover og finner kunnskapen, ikke i en gammel bok og heller ikke i noen filmer på youtube laget i gamle Windows Movie Maker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og la det være notert. Dette er ikke for å mobbe verken deg eller MaxRPM. Jeg mener det i beste hensikt, jeg prøver bare å få dere til å forstå hvor vilt det er med slike påstander. Jeg syns regelrett det er trist at folk kan ha en oppfatning på verden (og universet forøvrig)

 

Så Porcius, kom ned på planeten vår igjen, det er her nede vi går fremover og finner kunnskapen, ikke i en gammel bok og heller ikke i noen filmer på youtube laget i gamle Windows Movie Maker :)

Vel NASA er jo iherdig i å bruke Photoshop.

"It is Photoshopped, but it has to be" -Robert Simmons,NASA.

 

https://youtu.be/X3YekhmKXQM

Lenke til kommentar

Så Porcius, kom ned på planeten vår igjen, det er her nede vi går fremover og finner kunnskapen, ikke i en gammel bok og heller ikke i noen filmer på youtube laget i gamle Windows Movie Maker :)

 

Syntes jo alltid det var en vill påstand selv, men alt i alt er det vi flat jord-folk som faktisk er jordnære. Vi driver ikke og produserer historier om romreiser som vi kan fore alle sammen med.

Vil du virkelig påstå at slike som lagde serien "Blindpassasjer", er jordnære mennesker?

Lenke til kommentar

Nå handler vel mye av dette om å klare å skille fiksjon fra virkeligheten og hvilke metoder man tar ibruk for å skille på dem.

 

Blindpassasjer, Starwars og Spaceballs er en konstruert virkelighet laget for din og min underholdning på en skjerm, ikke for å forklare oss hvordan verden er, og hvordan den henger sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

maxRPM burde passe seg for denne Eric Dubay, som vil at de som tror på flat jord også skal være nazister. Man sliter jo allerede med ryktet til denne Tila Tequila, så hvorfor ødelegge enda mer med Hitler-sympatier? (Kan godt si at ei dame som kaller seg Tequila, kanskje ikke har så mye mer å forsvare?)

 

Av og til konkluderer jeg med at Youtube er et galehus, hverken mer eller mindre. Takke meg til ei ekte papiravis som handler om normale saker.

Men et par kommentarer til frykten for forgiftning fra Illuminati. Chemtrails kan vel ikke være så ille siden det blir stadig flere 100-åringer. På den annen side sies det at helsa blant barn reduseres, både når det gjelder intoleranser, allergier, hyperaktivitet og generell svakelighet. Og trenden med flere 100-åringer kan således vise seg å bli midlertidig.

 

Det sies at det er visse slektslinjer som styrer Illuminati, og som har utenomjordisk opprinnelse. Disse bloodlines skal ha blitt bevart fra Ramses og senere Herodes. Men sannheten er at en forfader som Abraham ble lovet at hans etterkommere skulle bli tallrike som stjernene, tallrike som sandkorn på strendene. Dette er mye nærmere sannheten enn at det skal være et par slektslinjer fra det gamle Egypt som er voldsomt viktige. Personlig kan jeg også vise til at geni.com sier at jeg er i slekt med Herodes. Er jeg dermed et eksklusivt romvesen? Nei og atter nei. Herodes har sannsynligvis milioner av etterkommere, Ramses kanskje milliarder...

 

Folkene som snakker om reptiler tar ikke Bibelen seriøst, og dermed trekker de feil konklusjoner. Reptil-greiene har ikke med DNA å gjøre, men med demonbesettelse der det av og til kan observeres at vanlige mennesker får reptilaktige øyne. Men ved en ærlig omvendelse til Bibelens Gud, kan en slik besettelse avta etter hvert og personen kan bli frigjort og normal.

Støtter ikke nazister som har skeiet ut fra det Hitler ville. Drive ut jøder som gjorde landet moralsk forferdelig og de jødiske banker som gav folket enorm gjeld. Jeg tror ikke de på noen måte er Guds folk etter at de avviste Jesus og følget sine egne lover Talmud. Bibelen er en historiebok og de eneste lovene vi skal følge er kjærlighetsbudene. De ti bud og de 613 lovene i GT skal vi på ingen måte følge lenger, de kan være en rettesnor for et greit lovsystem, men å dø som straff nå når Jesus kan tilgi enhver levende. Det var en streng lov som kunne dempe spredning av synd inntil Jesus kom.

Til og med på Jesu tid hadde jødene blitt kraftig umoralske og verre var det at de var yppersteprester. Så når de har blitt spredt for alle vinder etter Jesus tid og fulgt egne lover som Talmud så har de blitt hatet av nasjonene de var i i Europa eller Asia for den del. Talmud er en forferdelig bok som kaller alle ikke-jøder for dyr. Dette ser vi igjen i Islam-troen. Jødene har kanskje stått for kommunismen og islam. Kommunist krigen har jo flere drap på samvittigheten. 100 millioner mennesker.

Hitler drev ut Rotschild og jødene med god grunn.

Hitler visste dette ville skape krig, så Hitler forberedte seg. Krig er på ingen måte en løsning. Men han sa i talene at han skal legge ned våpen om de andre land legger ned sine våpen. Men han fikk ikke svar tilbake av dette. Dermed ble det krig.

Om vi kan avsløre desse rike jødene nå. Så vil de ha alt folket mot seg og gi opp kampen med å gjøre oss til gjeldsslaver og slaver for deres måte vi skal leve på som blir verre og verre. Snart blir det slutt på kontanter. De vil ha totalkontroll på samfunnet. Propaganda maskinen media eier de.

Snart skrur de opp rentene på lån i tillegg til at arbeidsløysen vil stige. Krig har de laget til med falsk media. Så de sender landets folk ut i krig i et annet land der de myrdes. Dette går folket fem på i fordi det er kaos med arbeidsløshet og asylpolitikk.

Eneste mulighet er å samles i Jesu navn, hjelpes åt. Og avsløre løgnen.

Lenke til kommentar

Veit du hvorfor de bruker photoshop?

Kanskje fordi de aldri kan komme så langt opp at de kan ta bilde av jordkloden. Selv om de påstår de har over 400 geostasjonære satelitter 35000kilometer unna. Ingen av dem påmontert et kamera som ville facinert milliarder av mennesker om det tok bilde av hele jorden.

Lenke til kommentar

Heisann, har tenkt litt på om jeg ville starte denne diskusjonen her. Fordi jeg ikke har tid til å diskutere så mye her. Og dere vil vel ha svar, men jeg mener at om man leter så skal man finne. Jeg har jo tidligere sagt at jeg ikke trodde at mennesket har vært på månen. Og gjennom dette har jeg nå kommet frem til at jorden er en flat sirkel med Antarktis som en grense for havet, da slipper vi en uforståelig gravitasjonskraft. Nordpolen er midten av sirkelen og Polarstjernen er rett over den for navigeringer. Solen og månen er ikke langt unna, de er like store. Jeg har ikke stor tiltro til Nasa og andre rom-organisasjoner da jeg tror en "Elite" gjør det stort i å holde ting hemmelig for folket og heller servere oss løgn. 

Om dere ikke tror på Gud så kan jeg forstå at dette er helt på bærtur. Men siden jeg tror på Gud og kan tro på dette her, så har jeg brukt en del tid på være sikker på dette. Og det mest sikreste er at når jeg ser ut kysten, og ser en båt forsvinne i horisonten så har vi lært at dette er fordi jorden er kurvet. Men tar jeg frem en kikkert, så vil jeg se båten igjen, og når båten forsvinner i kikkerten, kan jeg ta frem en bedre kikkert som har lenger synsrekkevidde, og da dukkker båten opp igjen. Kan kikkerter se i vinkel? Om vi står på en vei når det er mørkt, som er flat og lang og rett frem. Veien har gatelys på begge sider, så vil gatelysene som står deg nærmest, være høyt oppe. Men i enden av din synsrekkevidde, så vil det se ut som gatelysen går mer og mer nedover, og veien smalere og smalere.

Sånn er det med soloppgang og solnedgang. Det er bare din synsrekkevidde, dessuten har solen en omkrets av lys som den vil ta med seg, og når den har faret lang nok vekk så vil mørke gjør at du ikke kan se solen igjen før den har rundet sin sirkelgang.

Når det gjelder satelitter som skal sende oss tv media telefon og andre ting, så var dette ingen problem før de "sendte opp satelitter". Så denne "urgamle" teknologien er bare forbedret. Penger spart for de som holder ting hemmelig for oss. 

Når jeg reiser med fly så ser jeg ingen kurve, bare en flat horisont så langt øye rekker. Hvor langt opp skal jeg gå før jeg ser en kurve. Når Baumgartner fløy opp med en ballong, så var der en kurve nå vi så ham gå ut av kapselen. Men feilen der er at når innsidekameraet i kapselen til Baumgartner filmer døren åpner seg og Baumgartner skal nå gå ut, så er horisonten flatere enn en overkjørt padde. Så det forteller meg at utsidekameraet har fiskelinse som gjør alt kurvet.

Det er alt jeg har å si i første omgang, legger ved en link av en fyr som har 4 videoer som omtaler alt dette her ganske bra. Linken er første del, anbefales å se alle 4.

 

 

Og Baumgartner video, se 2 minutt og 8 sekunder ut og se forskjellen på innside kamera i forhold til utsidekamera.

 

Her er en flat jord modell, hvor solen og månen og stjernenen svever over oss magnetisk

Se 1 time og 44 minutt ut i videoen for å se hvordan solen og månen og stjernen kan sveve over oss magnetisk. 1 time og 47 minutt ut for å se hvordan flo og fjære kan være styrt magnetisk på en flat jord. Og videre for å se andre kule eksperimenter.

 https://www.youtube.com/watch?v=Kg0r__RrZhA

Jorden er ikke flat, ellers så hadde ikke flo og fjære fungert som det skulle.

Lenke til kommentar

 

Veit du hvorfor de bruker photoshop?

Kanskje fordi de aldri kan komme så langt opp at de kan ta bilde av jordkloden. Selv om de påstår de har over 400 geostasjonære satelitter 35000kilometer unna. Ingen av dem påmontert et kamera som ville facinert milliarder av mennesker om det tok bilde av hele jorden.

Hvorfor skal et firma bruke masse penger og ressurser på å montere et kamera på satellitt, som i utgangspunktet skal brukes til noe helt annet enn å ta bilder?

Lenke til kommentar

Ah, joda da er jeg enig. Film og bilder er egentlig samme sak, det er bare flere stillbilder i en film, og et kamera som filmer hele jorden på en gang er forøvrig umulig, ..med mindre jorden er flat :p

 

Her er en sammensetting av still bilder lagt sammen til en film som observerer jorden over et år, med solen bak kamerat "Epic".

 

Lenke til kommentar

 

Veit du hvorfor de bruker photoshop?

Kanskje fordi de aldri kan komme så langt opp at de kan ta bilde av jordkloden. Selv om de påstår de har over 400 geostasjonære satelitter 35000kilometer unna. Ingen av dem påmontert et kamera som ville facinert milliarder av mennesker om det tok bilde av hele jorden.

 

Altså, dette er en ting du må forstå. NASA/ESA og samtlige av de andre som sender opp satellitter, enten på egenhånd eller for andre aktører (som Telenor f.eks?) gjør ikke dette bare for at du skal få et bevis på at jorda er rund. De gjør dette fordi det har en spesifikk jobb de skal gjøre, enten det er for kommunikasjon, GPS, teleskopet, romstasjoner osv. Når de bygger disse så driter de helt jævlig i om DU tror at jorda er flat eller ikke. Ekstremt synd at det skal være sånn at de må bevise dette FOR DEG. Bevisbyrden kompis, den ligger på deg nemlig. Er det vanskelig å forstå? Det blir som en snekker må bake kransekake, fordi hvis ikke så er kransekaka falsk?

 

Når det gjelder disse bildene som er tatt av jorden i fra bane rundt jorda, hvordan tror du disse med tatt? Med analogt kamera og film? Dette er digitale kameraer vettu, det blir tatt en haug av bilder, for at det så blir satt sammen til et stort og bra bilde, om jeg ikke tar feil så er det slik typen Gigapixelbilder blir tatt også. Hvorfor? For det første fordi de må det, og for det andre fordi de vil at det skal se bra ut. De leker ikke butikk heller, de ønsker at folk skal få et godt bilde - derfor gjør de nettopp det. Det å ta slike bilder krever mye, man må vente på gode forhold, som skyfrie kontinenter osv. Det er ikke bare bare å få til det heller, det tar laaaang tid. Hva er sjansen for at en hel side av jorda er skyfri og perfekt på en og samme dag? Antagelig likt null. Så ja, de bruker photoshop - MEN JORDA ER FORTSATT RUND! Få det inn i huet ditt en gang for alle, fordi nå syns jeg rett og slett du viser lav intelligens. Tenk litt a? 

 

Når det kommer til kameratekniske ting, så kan andre her forklare det, da de veit bedre hvordan dette kan gjøres rent praktisk, men jeg tipper det er i samme gate som jeg nevnte over, men blir gjerne skolert :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Hitler drev ut Rotschild og jødene med god grunn.

 

 

Det er ytterst naivt å tro at et synkende antall jøder gjorde noe positivt for antallet frimurere samtidig. Tror du liksom ikke at alle topp-politikere i Europa fortsatt er frimurere? De ønsker bare å få folk til å tro at det er "de andre" som er frimurere og kidnapper barn.

 

Syns du at alt var bra i Hitler-Tyskland i forhold til sensur? Alt mulig ble jo sensurert. Det var et diktatur.

Lenke til kommentar

Bevisbyrden kompis, den ligger på deg nemlig. Er det vanskelig å forstå? Det blir som en snekker må bake kransekake, fordi hvis ikke så er kransekaka falsk?

 

Og hvorfor det, når saken er så lite opplagt at det til og med dukker opp en gruppe som tror på en konkav jord...

Frihet til å trekke egne konklusjoner er da viktig i en sak som er utrolig lite opplagt.

Lenke til kommentar

Mente jo så klart hele kloden i ett og samme bilde, ikke hele jordoverflaten, altså likt det du poster :)

Altså, halve overflaten, antar jo du egentlig skjønte det ;)

 

Men om noen hadde hatt ett slikt kamera ville de jo ikke tro på det heller.

 

Hehe, joda, klarte bare ikke å dy meg  :grin:

 

Ja, tenk om det bare fantes noe sånt, og om de bare hadde klart å ta til seg bevisene disse forfalskningene egentlig er. Hele vår felles objektive verden og all kunnskap mennesket har laget seg frem til i dag er plutselig feil pga av youtube filmer og bibelen. Awesome.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...