Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Det første er ett blankt objekt, ingen bobler jeg har sett noen gang har snurret rundt slik som denne gjenstanden. Legg også merke til hvordan verktøyene eller hva der er forran hjelmen flytter seg veldig lett og fort, selv om de er nøytrale i vann vil motstanden i vannet gjøre at det krever veldig mye energi for at verktøyene skal bevege seg slik de gjør.

 

Ver ikke hva der andre er, men ser på folka der. Å bevege seg slik med å dra seg sidelengs vil gjøre at bena går andre veien. Det er umulig å dytte seg slik at kroppen holder seg rett slik astronauten gjør. Det gjelder alle filmene. Jeg vet ikke hva "boblene" er, men ut fra hvordan alt annet beveger seg kan de umulig være i vann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vanligste treningen for astronauter foregår faktisk i et kjempestort basseng innredet som en romstasjon. NBL (Neutral Buoyancy Laboratory). Denne undervannstreningen gir de beste betingelser for å etterligne "microgravity".

 

Fra Flat Earth-hold mistenkes det at noen gamle klipp fra verdensrommet har vært filmet under vann.

 

Hvor er dine kilder?, gi oss en link. Mener du også at personer som jobber inne i en u-båt befinner seg i "microgravity", hvis disse klippene er filmet under vann så burde jo det være enkelt å finne ut av, man må nemlig være i direkte kontakt med selve vannet for å få oppdrift eller "NBL"... Man blir ikke vektløs om man befinner seg i et kammer under havet, om det så er så må jo alle undersjøiske tunneler også være en "hoax", eller mener du det bare fungerer i vakuum?.

Lenke til kommentar

Han har rett i at nasa trener i NBL, det er som dykking bare med romdrakt. Det er den beste og kanskje eneste måten å simulere vektløshet, det er ikke det samme men for treningen sin del er det nært nok.

 

NBL_ScubaDiver.jpg

 

Beklager, tror ikke jeg forklarte meg riktig. I bassenget så blir man tilnærmet vektløs, men om man plasserer en boks eller en "romstasjon" under vannet så er man fremdels ikke vektløs så lenge man befinner seg på innsiden av boksen. Det de trener på i bassenget er vel "IVA"?. 

Lenke til kommentar

Ahhh.. ja da skjønner jeg, selvfølgelig så er de nesten vektløse hvis de forskjellige komponentene er fylt med vann. Det jeg mente var vektløshet i et kammer under vann som er fylt med luft. Men jeg er skeptisk på at flytreningen holder, det er jo bare 30-40 sekunder før flyet må opp igjen. Tror de fleste astronauter tar dette på sparket når de først er oppe i "orbit".

Lenke til kommentar

Hvordan mener dere dette fungerer? Et intervju der en mann står stille, bortsett fra at han har litt høye skuldre og det ser noen ganger ut til at mikrofonen hans svever. Er han bundet fast?

 

Han sier at et badekar eller dusj kunne forbedre livskvaliteten, men går det an å bade/dusje i vektløs tilstand? Personen kan kanskje bindes fast, men neppe vannet?

 

Lenke til kommentar

Ja de gjør nok det, men tenkte det holder for å forberede seg og for å oppleve det , og sikkert noen øvelser som videoen til Porfius viser. Men det er jo alt på utsiden som er vanskelig og må trenes på, gjerne noe som skal monteres eller skiftes ut som de kan tørr-trene på flere ganger før de faktisk skal i rommet å gjøre det.

Om jeg husker riktig trente de mye der før speilet til hubble ble bytta ut.

 

Ett kammer fylt med luft under vann vil ikke ha noe effekt på noe som helst, det tror jeg Porcius er enig i også, men det får han svare for selv.

Lenke til kommentar

Hvordan mener dere dette fungerer? Et intervju der en mann står stille, bortsett fra at han har litt høye skuldre og det ser noen ganger ut til at mikrofonen hans svever. Er han bundet fast?

 

Han sier at et badekar eller dusj kunne forbedre livskvaliteten, men går det an å bade/dusje i vektløs tilstand? Personen kan kanskje bindes fast, men neppe vannet?

 

 

Tror vann, elektronikk og vektløshet er en dårlig kombinasjon. Selvfølgelig så bruker de ikke vann når de vasker seg, de bruker tørre kluter som er innsatt med såpe eller alkohol.

Lenke til kommentar

Det har du rett i, og så lenge legeringene i elektronikken ikke reagerer med vann så er det jo greit. Men uansett så flyr det ikke vann ukontrollert rundt der. (flyr, ikke flyter) :D

Om du ser på filmen av han som vrir opp kluten med vann, så er det litt vann som flyr bort, jeg har sett slikt i flere andre filmer også. Aner ikke hva som skjer med det, men vil nå tro det blir sittende på hva enn nå det treffer til det fordamper. Ser ikke ut til at de bryr seg om at litt vann flyr rundt i det hele tatt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Øh vel..., vi må huske at de har flere hjelpemidler, som filmtriks, dataanimasjon og de kan henge opp ting og mennesker i tau.

Kan se ut som de velger ut mennesker med lav kroppsmasse (vekt) til å utføre de vanskeligste stuntene, siden slike er lette å manøvrere rundt hengende i tau.

Hvis det stemmer at folk ser 10 kg feitere ut på film, kan den dama veie så lite som 40 kg i virkeligheten.

 

Å manøvrere rundt en tung person som henger i tau, er både slitsomt og upraktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...