Gå til innhold

Irriterer du deg over høy lyd i reklamepausene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dette vil gjøre at reklamer på nett blir justert ned også. Det er jo helt idiotisk at man øker volum på nettreklamer. Folk sitter enten med hodetelefoner eller nøye justert høytalervolum. 

 

Det må da virke mot sin hensikt?

 

Jeg har flere ganger endt opp med å lukke vinduet i irritasjon.

Lenke til kommentar

Det har vært argumenter med at lyden i raklamen aldri har vært "høyere" enn øvrige sendinger. Det har aldri vært tvil om at den samlede energien har vært skyhøyt over. Dette har gjort at jeg i stort sett har hold med unna de kommersielle kanaler, de driver deg til vanvidd med "høy" lyd og lange reklameinnslag.

Selv å la TV'n stå på en kommersiell kanal uten at jeg ser på, blir for drøyt. Den vekslingen mellom normalt og "høyt" i bakgrunnen klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar

Dette er vel enda verre når du ser på TV-sendinger som sender i Dolby Digital? Jeg merker hvertfall at så fort noe sender i Dolby Digital så må jeg bortimot doble lydstyrken for å samme lydnivå som når jeg ser på sendinger uten Dolby Digital og de færreste reklamer sender i Dolby så da blir det en voldsom forandring når reklamepausen først setter inn.

Lenke til kommentar

 

Kunne de også bli enige om en standard som gjør at tale er like hørbart som musikk og andre effekter, samt er normalisert mellom forskjellige programmer og innslag?

 

Utrolig tungvindt når all lyd unntatt tale oppleves som irriterende høy, og man fortsatt ikke klarer å høre hva folk sier i programmet. Eller når innslaget har lav lyd mens programlederne har høy lyd (ser stygt på NRK).

 

Det er jo ikke så uvanlig med "night mode"-o.l på nesten alt av audioutstyr, man trenger jo ikke i samme grad en standard for det, fordi det er ganske lett å implementere.

 

AtW

vet ikke hvordan det er med "ferdigpakker", men Night mode finnes nesten ikke lenger på dedikerte recievere (for all del, man kan sette diverse eq modus osv osv, men ingen "enkel" måte)

Lenke til kommentar

 

 

Kunne de også bli enige om en standard som gjør at tale er like hørbart som musikk og andre effekter, samt er normalisert mellom forskjellige programmer og innslag?

 

Utrolig tungvindt når all lyd unntatt tale oppleves som irriterende høy, og man fortsatt ikke klarer å høre hva folk sier i programmet. Eller når innslaget har lav lyd mens programlederne har høy lyd (ser stygt på NRK).

 

Det er jo ikke så uvanlig med "night mode"-o.l på nesten alt av audioutstyr, man trenger jo ikke i samme grad en standard for det, fordi det er ganske lett å implementere.

 

AtW

vet ikke hvordan det er med "ferdigpakker", men Night mode finnes nesten ikke lenger på dedikerte recievere (for all del, man kan sette diverse eq modus osv osv, men ingen "enkel" måte)

 

 

Det er ikke min erfaring, romkorreksjonen har ofte en modus for dette man kan velge.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

vet ikke hvordan det er med "ferdigpakker", men Night mode finnes nesten ikke lenger på dedikerte recievere (for all del, man kan sette diverse eq modus osv osv, men ingen "enkel" måte)

 

Det er ikke min erfaring, romkorreksjonen har ofte en modus for dette man kan velge.

 

AtW

 

Det heter vel Dynamic Volume på Denon sine forsterkere.

Lenke til kommentar

Kunne de også bli enige om en standard som gjør at tale er like hørbart som musikk og andre effekter, samt er normalisert mellom forskjellige programmer og innslag?

 

Utrolig tungvindt når all lyd unntatt tale oppleves som irriterende høy, og man fortsatt ikke klarer å høre hva folk sier i programmet. Eller når innslaget har lav lyd mens programlederne har høy lyd (ser stygt på NRK).

 

Det kunne også hjulpet om det var et krav at programlederne i hvert fall hadde hørt om ordet "diksjon" også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...