Gå til innhold

Irriterer du deg over høy lyd i reklamepausene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av hovedgrunnene til at jeg gikk totalt bort fra reklamefinansierte TV-tjenester for noen år siden. Talker ikke den intense skrikinga rett inn i hjemmet mitt. Det stresser meg noe enormt, og føles som et angrep på sansene mine. Absolutt ikke noe jeg ønsker etter en slitsom dag i en støyende verden.

Nå er det dessverre for seint, gamlinger. Gidder ikke gå tilbake til den møkka nå. Kos dere med det stadig mindre markedet deres.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater reklame på TV/radio. Det bidrar til at jeg ser mindre på TV og begrenser meg stort sett til Nrk1&2 (det opplever jeg som positivt), og nyter stillhet og bøker i fulle drag. Likevel ønsker jeg å kunne høre litt mer på et variert radio-tilbud, om det ikke var for reklamen..

 

Er det noe som vet om det er utviklet noe software i form av et "reklame-filter" kun for lyd, med automatisk muting? Vil anta noe slikt er mulig å få til med dagens lyd/talegjenkjenning. Filteret bør også kunne virke på auto-muting av f. eks. enkelte politikere (evt. andre personer som tar litt vel mye plass og liker å høre sin egen stemme..). Hvilke personer man ønsker å auto-mute bør kunne velges av brukeren. Jeg tror at mange mennesker ville verdsatt slik funksjonalitet og at det er et marked for noe sånt.

 

Vær så god, her har de av dere som er utviklere en forretningsidé :-)

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp med TV for 3 eller mer år siden, orker ikke reklamene og er for gjerrig til å betale for tvlisens samt kanaler når jeg får alt jeg vil se på via streaming lovlig for mye mindre penger, og ingen reklame.

 

Det hender noen ganger at man ser på et program hvis man er på besøk hos noen, da.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Dette er vel enda verre når du ser på TV-sendinger som sender i Dolby Digital? Jeg merker hvertfall at så fort noe sender i Dolby Digital så må jeg bortimot doble lydstyrken for å samme lydnivå som når jeg ser på sendinger uten Dolby Digital og de færreste reklamer sender i Dolby så da blir det en voldsom forandring når reklamepausen først setter inn.

 

På tuneren min så kan jeg stille utgangsnivå for alt utenom Dolby Digital (det ville antagelig forutsette en transkoding).

 

Så hvis jeg stiller ned volumet på tuneren med 50% og så stiller opp volumet på forsterkeren etterpå til 200%, så vil "vanlige" sendinger få uendret nivå, mens sendinger i Dolby Digital vil få dobbelt nivå.

 

-k

Lenke til kommentar

Kunne de også bli enige om en standard som gjør at tale er like hørbart som musikk og andre effekter, samt er normalisert mellom forskjellige programmer og innslag?

 

Utrolig tungvindt når all lyd unntatt tale oppleves som irriterende høy, og man fortsatt ikke klarer å høre hva folk sier i programmet. Eller når innslaget har lav lyd mens programlederne har høy lyd (ser stygt på NRK).

 

Skjønner aldri en dritt når noe snakker norsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...