Gå til innhold

Trodde du det var en røykvarsler? Tro om igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig interessant dings! Jeg har vært ute etter noe mer avansert enn det trådløse systemet jeg har i dag. Det har for eksempel ingen varsel om lav batterispenning, detektorer som mister kontakt etc, ingen web-grensesnitt, app for kontroll etc. Har lenge savnet en mellomting mellom kablede brannsystemer og dumme trådløse. Hvis ikke prisen blir helt hinsidig eller krever løpende abonnement så er denne veldig interessant.
 

Den kan detektere røyk, så det er vel strengt tatt ein røykvarslar?

Strengt tatt er det vel både en røykdetektor, røykvarsler og en hel del andre ting.
 
(I brannvarslersystemer skiller man som regel på detektor og varsler)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

litt skeptisk til komunikasjonen mellom disse og ut i verden....

denne vil kunne fungere i gamle bygårder fra 1800 tallet med 1,5m tykke teglvegger?

og vil gå gjennom 0,5m tykke etasjeskillere fulle av stubbloftsleire?

vet om folk som sliter med wifi dekning inne i sin egen leilighet pågrunn av 20cm tykke mur/betongvegger....

Lenke til kommentar

just-_-me: Det går sikkert an å sette opp repeatere eller kombinere med trådet eller trådløst nett i leilighetene om det skulle være dekningsproblemer eller for store avstander.

 

E4V46UNG: De går på både batteri og 230V (og sikkert 110V med mer), men fungerer også med bare en av delene. Går den på kun batteri skal batteritiden være ca et år står det i artikkelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

just-_-me: Det går sikkert an å sette opp repeatere eller kombinere med trådet eller trådløst nett i leilighetene om det skulle være dekningsproblemer eller for store avstander.

 

E4V46UNG: De går på både batteri og 230V (og sikkert 110V med mer), men fungerer også med bare en av delene. Går den på kun batteri skal batteritiden være ca et år står det i artikkelen.

Beklager, men jeg stoler ikke på en brannvarsler som skal varsle over wifi/kablet nett.

Men det er kanskje bare meg... :)

Lenke til kommentar

 

just-_-me: Det går sikkert an å sette opp repeatere eller kombinere med trådet eller trådløst nett i leilighetene om det skulle være dekningsproblemer eller for store avstander.

 

E4V46UNG: De går på både batteri og 230V (og sikkert 110V med mer), men fungerer også med bare en av delene. Går den på kun batteri skal batteritiden være ca et år står det i artikkelen.

Beklager, men jeg stoler ikke på en brannvarsler som skal varsle over wifi/kablet nett.

Men det er kanskje bare meg... :)

Den har vel helt vanlig lyd varsling også?

Lenke til kommentar

1) Hvorfor må designet være så stygt.

2) Hvorfor støtter det ikke eksisterende standarder for kommunikasjon? 

 

1) Hva er det som egentlig er så stygt med den? Sammenlignet med andre? En avrundet firkantet slim boks i taket, hvilke fancy stuff trenger du?

2) Den bruker eksisterende standarder, wifi? Eller tenker du på noe annet?

Lenke til kommentar

"Det som skiller dette produktet fra den store hop er måten utviklerne har tenkt kommunikasjon og bruk.

 

For inne i den wifi-utstyrte boksen finner vi også en radio som kan kommunisere med andre Sense-enheter. Det betyr at hver at dem skal virke sammen i en kjede gjennom mange rom."

 

Øh. Jeg vil vel påstå at dette ikke er noe mindre vanlig enn alle de andre funksjonene den har. Dette klarer mine 12 "dumme" røykvarslere også. Det de ikke klarer er alt det andre denne kan...

Lenke til kommentar

Dette produktet har absolutt potensiale!

Og blir prisen rett, så kommer jeg ikke til å nøle med å installere disse i mitt hjem!

 

 

Ide til utvikler:

Produser en liten og uskyldig lampe (rød) man kan plassere på utsiden av døren til leiligheten i boligblokken. Slik at man kan programmere inn at når brannalarmen utløses, så vil lyset tennes etter X tid. Dette slik at brannmannskapene enkelt finner fram til korrekt leilighet.

Naboer får også mulighet å hjelpe til med vekking o.l i tilfelle vedkommede sover i leiligheten det brenner i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...