Gå til innhold

Hvordan overklokke et skjermkort


Anbefalte innlegg

noken som har litt forslag til overklokking av mitt system? har Socket 745 med AMD 64 3200+ som eg har clocket opp 200hmz.

har eit Gainward 6800LE, og eg har vannkjøling på den.. ligger på nå ca 56-57 grader. har alle pipelines som var mulig, og det hjalp mildt sagt godt på.

er det noken som har erfaring med korlangt dei har clocka dei? er litt redd for å ødelegge det:/ sjølv om eg veit at det ikkje er så lett, men man er jo glad i pcn sin =)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
noken som har litt forslag til overklokking av mitt system? har Socket 745 med AMD 64 3200+ som eg har clocket opp 200hmz.

har eit Gainward 6800LE, og eg har vannkjøling på den.. ligger på nå ca 56-57 grader. har alle pipelines som var mulig, og det hjalp mildt sagt godt på.

er det noken som har erfaring med korlangt dei har clocka dei? er litt redd for å ødelegge det:/ sjølv om eg veit at det ikkje er så lett, men man er jo glad i pcn sin =)

Har du vannkjøling på skjermkortet ditt?

 

Jeg har samme kort som deg og selv har jeg vannkjøling..Mitt ligger på 30-33 IDLE..har ikke prøvd å spille ennå...Siden jeg fikk i sammen vannkjølinga i sta...

 

Lurer også på hvordan jeg får klokket dette opp til et 6800GT Kort om det er mulig?

 

Takker for svar..

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Til å begynne med KONGE guide :dribble:

 

men over til det som er "problemet" eg har eit Gainware Geforce 7800gt trenger eigentleg ikkje å clocke akkurat no, men alikavel.

idle tempen ligger på 46 grader ( synes dette virker litt høgt men dei fleste seier det er greit :blush: )

 

lurer på om det går ann å clocke det med den tempen? i så fall kva meiner dokke er maks tempen?

Lenke til kommentar

Har ei maskin med integrert skjermkort. S3Graphic prosavage ddr med 32 mb.

Hvordan klokkes det? Har prøvd de linkene i den første posten.

 

Når jeg kjørte rivatuner, og valgte skjermkort fikk jeg ikke noe valg å klokke. Sto bare agp i vinduet.

 

Har jeg ett kort som ikke kan klokkes?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde tenkt å klokke mitt gigabyte 7800gt kort med rivatuner. Jeg har lest guiden, men etter at jeg har trykt på det lille bildet som skal forestille et skjermkort, så kommer ikke bildet der man kan stille på frekvensene som i guiden. Det kommer bare et bilde der det står "NVstrap driver" også masse gråe felt jeg ikke kan trykke på, eneste jeg kan trykke på er "install".. Har ingen peiling på dette og har ikke så lyst til å prøve meg fram..

 

Når jeg starter programmet, står det at driverversjonen min ikke er støttet. Kan det ha noe med saken og gjøre? Har en av de nyeste nvidiadriverne..

Lenke til kommentar

Får ikke klokkket mitt 6800LE noe serlig. Ikke at det blir usabilt eller noe sånn, men får ikke skrudd opp farta så mye jeg vil. Den stopper, og feilmeldinga "Driver failed to pass the internal test with the clock frequenses blablabal.." Er det bare slik, eller kan det hjelpe og bytte driver? Prøvde å bytte til den nyeste 81.94, men ble ikke akkurat bedre...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...