Gå til innhold

Hvordan overklokke et skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvor setter jeg opp volten på minnet på mitt powercolor x800xt

har et abit nf7 v2.0 å får klokket minne til 550mhz føler at det må mer volt til for og presse mer..'

 

 

ps: er det trygt å presse på max volt på skjermkorte i bios uten at kortet ryker ?

Endret av ClawHammer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jaja, guiden er gammel; den er skrevet "noen år" før ATiTool kom ut. ;)

 

Hakke giddi å oppdatere den på en stund, får se om jeg gjør det.

Jeg syntes du bør ta deg sammen og oppdatere guiden snart Ende ;) Den er bra, men kunne trengt litt mer info om nyere ting.

 

Jeg skulle gjerne softmodda x800 pro kortet mitt. Skal visst gå an å gå opp fra 12 til 16, men jeg finner ikke noe sted hvor det er noe nyttig info. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har et gammelt skjermkort, radeon 9800 som ligger på loftet her, så har jeg ikke prøvd å overklokke, kan jeg ta ut skjermkort som er i bruk, og så sette inn radeon kortet og prøve å overklokke det så langt som fy, å så slenge inn det nye kortet igjen?

Uten at hovedkort og cpu skades av dette..

 

Bare se bort fra drivere og avinstallering.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har et gammelt skjermkort, radeon 9800 som ligger på loftet her, så har jeg ikke prøvd å overklokke, kan jeg ta ut skjermkort som er i bruk, og så sette inn radeon kortet og prøve å overklokke det så langt som fy, å så slenge inn det nye kortet igjen?

Uten at hovedkort og cpu skades av dette..

 

Bare se bort fra drivere og avinstallering.. :)

Tja, du må iallfall innstallere drivere til 9800-kortet for å bruke det, og driverne til kortet du bruker nå på nytt når du skal bruke det igjen. ;)

 

Så lenge du holder deg unna klokking av AGP-portens hastighet er det ingen fare for at hovedkortet og CPU-en skal ta skade, uansett hva du måtte finne på å gjøre med skjermkortet (så lenge du har sunn fornuft :p ).

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...