Gå til innhold

Hitman blir første storspill med DirectX 12-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønte ikke helt overskriften til artikkelen.

 

Se når de nye storspillene får bedre ytelse

 

Hva i all verden er sammenlikningen?

 

Et nytt storspill kan vel ikke få bedre ytelse dersom det ikke har vært lansert før vel!

 

 

Også lurer jeg på om man ikke blir offer for at spillutviklerne stadig presser grensene når de får nye programmeringsgrensesnitt å boltre seg på, samt kraftigere grafikkort å boltre seg på. F.eks. den kommende nVidia Pascal?

 

Så man blir vel neppe lykkeligere som eier av et aldrende skjermkort med denne nye og bedre ytelsen, uansett? Og slik har det vel alltid vært?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Vel og bra med DX12. Men venter på neste gen skjermkort før jeg gidder bry meg om det.

Ja, sluttbrukere bør som helhet slutte med å bry seg om nye Direct3D-versjoner. Jeg husker hysteriet som har vært hver eneste gang siden versjon 9 hvor folk kjøper skjermkort som de tror er mer "fremtidsrettet", men så bytter de likevel skjermkort igjen før de viktige spilltitlene kommer. Jeg minnes en som f.eks. kjøpte GeForce 8800 GTX til 6.200 kr fordi det støttet Direct3D 10, men kjørte i all hovedsak Direct3D 9 i lang tid etter det.

 

De gode Direct3D 12-spillene kommer nok ut i 2017 en gang, og innen da har uansett alle med nyere maskinvare støtten på plass og driverne er ute av "åpen beta". Folk bør primært tenke på hvilken ytelse de trenger fremfor hvilken Direct3D-versjon de tror de trenger, noe de uansett fatter ingenting av.

Du sier her at man ikke skal kjøpe dagens skjermkort... Hvorfor er du så i mot de som nevner DX12? Hadde nvidia gjort det mye bedre enn AMD i DX12, så hadde du hatt en annen mening!

Lenke til kommentar

 

 

https://youtu.be/fq6GyUzyuJQ

Radeon viser muskler i DX12.

Ytelsen på skjermkort som kom ut 2 år før dette spillet er i mine øyne totalt uinterresant.

Hvilke nyere kort er det å teste da? Ikke alle kan punge ut for en 980ti eller fury x, noe som salgs tallene sannsynligvis godt viser.
Har ikke sagt de ikke skal teste, men hvorfor i all verden bry seg om resultatene når de som er så sinnsykt opptatt av dx 12 alikevel vil kjøpe seg neste gen skjermkort som vil gruse alt det denne gen har å by på alikevel? Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

 

 

 

https://youtu.be/fq6GyUzyuJQ

Radeon viser muskler i DX12.

Ytelsen på skjermkort som kom ut 2 år før dette spillet er i mine øyne totalt uinterresant.

Hvilke nyere kort er det å teste da? Ikke alle kan punge ut for en 980ti eller fury x, noe som salgs tallene sannsynligvis godt viser.
Har ikke sagt de ikke skal teste, men hvorfor i all verden bry seg om resultatene når de som er så sinnsykt opptatt av dx 12 alikevel vil kjøpe seg neste gen skjermkort som vil gruse alt det denne gen har å by på alikevel?

Der tar du meget feil!

 

Utrolig at enkelte ikke liker DX12 snakk, når AMD gruser nvidia der!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Efikkan:

Derav nevnte jeg Win8 og ikke Win7. Samt en sluttbruker vil jo bry seg med DX versjoner hvis spillet man har lyst på ikke utgis for lavere versjon. Hvis det er slik at spillene med DX12 støtte også vil kjøre på DX11 så er det jo inget å bry seg med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Der tar du meget feil!

Utrolig at enkelte ikke liker DX12 snakk, når AMD gruser nvidia der!!!

 

Du mener AMD gjør det bedre enn Nvidia i spilltitler som tilfeldigvis bruker DirectX12?

 

Ser ingen grunn til å kritisere effikan for noe. Hva er det han skriver som er feil? Du beskylder han for å være fanboy, men du skriver ingenting om hva han skriver som er feil. Hva med å begynne med det?

 

Grunnen til at folk skriver det de gjør om DX12 her er ganske enkel. DX12 brukes til demoer nå. Alt vi ser av DX12 er demoer av DX12, og de er AMD titler alt sammen. Nvidia kunne lett fått til en Project: Cars DX12 demo. Jeg skal love deg at AMD hadde blitt absolutt knust. Og det hadde ikke bevist noe. DX12 kommer og fremover bare til å være demo-greier og spill som ikke skikkelig bruker det. Det er ikke vits å bry seg om nyeste DX versjon det første året. Bare se på historien og legg fra deg påstandene om Nvidia/AMD. Det fører ingen vei.

 

Det LoveAmiga sier stemmer. Bare entusiaster kommer til å kjøpe for DX12, fordi for vanlige folk har det ikke noe å si. Selvfølgelig kan du finne alle disse spesiallagede testene på nettet som sier hvor mye bedre DX12 er......, men jeg tviler på at vanlige folk er interessert i teoretisk ytelse i spesiallagede tester. Ja, Ashes of Singularity er helt klart i den kategorien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Radeon viser muskler i DX12.

Ytelsen på skjermkort som kom ut 2 år før dette spillet er i mine øyne totalt uinterresant.

Hvilke nyere kort er det å teste da? Ikke alle kan punge ut for en 980ti eller fury x, noe som salgs tallene sannsynligvis godt viser.
Har ikke sagt de ikke skal teste, men hvorfor i all verden bry seg om resultatene når de som er så sinnsykt opptatt av dx 12 alikevel vil kjøpe seg neste gen skjermkort som vil gruse alt det denne gen har å by på alikevel?

Der tar du meget feil!

 

Utrolig at enkelte ikke liker DX12 snakk, når AMD gruser nvidia der!!!

 

 

Ahh, så du er en fanboy. Da skjønner jeg.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Du sier her at man ikke skal kjøpe dagens skjermkort... Hvorfor er du så i mot de som nevner DX12?

Som jeg selv nettopp sa "Folk bør primært tenke på hvilken ytelse de trenger fremfor hvilken Direct3D-versjon de tror de trenger". For hver eneste Direct3D-versjon de siste årene så har mengder av folk spekulert i hvordan APIet presterer basert på noen konseptuelle tester. Hvis du husker tilbake da Direct3D 10 kom, så var Crysis det store. Og hvis vi skulle dømt Direct3D 10 basert på Crysis så hadde vi erklært det som en gedigen fiasko, for det spillet var dårlig implementert. Det vi har nå er fremdeles tidlige tester av Direct3D 12. Mot slutten av året vet vi nok ennå mer, og utover i 2017 får vi nok gode spill. Som nevnt i artikkelen sier MS at Direct3D 12 kan yte opptil 20% bedre, som betyr at i mange tilfeller vil forskjellen bli betydelig mindre.

 

Hadde nvidia gjort det mye bedre enn AMD i DX12, så hadde du hatt en annen mening!

Nei, for faktum er at vi fremdeles ikke vet hvilken produsent som yter best. Der har vært tilfeller hvor både AMD og Nvidia har trekt det lengstre strået.

 

Skal du kjøpe en GPU i dag så er det uansett generell ytelse du bør se etter. Ingen vet hvordan dagens GPUer vil yte i spill som kommer om 1-2 år, så da må vi estimere ut ifra generell ytelse, ikke utifra løse teorier om at den ene skal på mystisk vis bli bedre.

 

Derav nevnte jeg Win8 og ikke Win7. Samt en sluttbruker vil jo bry seg med DX versjoner hvis spillet man har lyst på ikke utgis for lavere versjon. Hvis det er slik at spillene med DX12 støtte også vil kjøre på DX11 så er det jo inget å bry seg med.

Det er nok "ingen" spill som kun vil bruke Direct3D 12 med det første, spesielt siden versjon 11.3 tilbyr en del av den samme funksjonaliteten. Den spillutvikleren som kaster seg på kun Direct3D 12 for tidlig vil skyte seg selv i foten.

 

Men egentlig er det litt synd at 8.1 ikke støtter Direct3D 12, for da kunne utviklere kastet seg på én pipeline tidligere. For på sett og vis så ville fokus på én pipeline kunne gitt et bedre resultat.

Lenke til kommentar

 

Der tar du meget feil!

Utrolig at enkelte ikke liker DX12 snakk, når AMD gruser nvidia der!!!

 

Du mener AMD gjør det bedre enn Nvidia i spilltitler som tilfeldigvis bruker DirectX12?

 

Ser ingen grunn til å kritisere effikan for noe. Hva er det han skriver som er feil? Du beskylder han for å være fanboy, men du skriver ingenting om hva han skriver som er feil. Hva med å begynne med det?

 

Grunnen til at folk skriver det de gjør om DX12 her er ganske enkel. DX12 brukes til demoer nå. Alt vi ser av DX12 er demoer av DX12, og de er AMD titler alt sammen. Nvidia kunne lett fått til en Project: Cars DX12 demo. Jeg skal love deg at AMD hadde blitt absolutt knust. Og det hadde ikke bevist noe. DX12 kommer og fremover bare til å være demo-greier og spill som ikke skikkelig bruker det. Det er ikke vits å bry seg om nyeste DX versjon det første året. Bare se på historien og legg fra deg påstandene om Nvidia/AMD. Det fører ingen vei.

 

Det LoveAmiga sier stemmer. Bare entusiaster kommer til å kjøpe for DX12, fordi for vanlige folk har det ikke noe å si. Selvfølgelig kan du finne alle disse spesiallagede testene på nettet som sier hvor mye bedre DX12 er......, men jeg tviler på at vanlige folk er interessert i teoretisk ytelse i spesiallagede tester. Ja, Ashes of Singularity er helt klart i den kategorien.

 

Dette "men hvorfor i all verden bry seg om resultatene når de som er så sinnsykt opptatt av dx 12 alikevel vil kjøpe seg neste gen skjermkort som vil gruse alt det denne gen har å by på alikevel?"

 

Tror du virkelig at ingen som er litt mer opptatt av den nyeste DX-versjonen  ikke kjøper 980Ti eller Titan?

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Om noe så er det i alle fall greit for dagens skjermkorteiere å få vite hvor bra kortet deres yter i kommende DX12 titler , selv om noen påstår at dette er såkalte "AMD" titler er det jo ingenting som hindrer Nvidia skjermkort fra å kjøre disse testene og utifra tidligere resultater innenfor DX11.2 så burde jo egentlig også Nvidia gjøre det bra her.

 

Personlig mener jeg at begge produsentene har sine fordeler og ulemper , så får vi se hvem som får best kombinasjon av funksjonalitet og ytelse i de kommende spillene i fremtiden på DX 12 / Vulkan og OpenGl ( om ikke alle går over til Vulkan da).

Lenke til kommentar

Ehm, Ashes of Singularity er jo faktisk et spill som ble vist og "lanser" på Fury lanseringen til AMD. Det å si at Ashes of Singularity ikke kjører bedre på AMD er som å si at Project Cars fungerer like bra for AMD og Nvidia. Det blir direkte ignorant å påstå noe slik. Hitman er og en AMD tittel.

 

Maxwell arkitekturen til Nvidia er laget slik at når du programmerer spill som folka bak Project Cars så fungerer det svært effektivt og bra. På samme måte kan du kombinere AMD + draw calls på en god måte for at AMD kort yter ekstra bra. Det er likevel ikke noe i veien for å ikke programmere spillene slik. Nvidia og Project cars har fått mye kritikk for å være bra for Nvidia og dårlig for AMD. Da blir det dumt å påstå at det samme ikke er tilfelle for AMD titler. Fordi AMD og Nvidia titler er absolutt en ting. "The ways its meant to be played" bør være ganske kjent for dem som har spilt et par spill opp igjennom årene.

 

Det kan være greit å få vite hvordan kortene yter i kommende DX12 titler, men da må en og ha realistiske tester. Testene vi ser nå er ikke realistiske. Dermed er de ganske lite nyttige for å finne ut hva som skjer i fremtiden. Da er det bedre å bare kjøpe basert på hvordan de er nå. Det å gjøre spekulative kjøp er i beste fall risikabelt og ikke anbefalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...