Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hva brukes denne knappen til? Toyota Avensis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til det er at vindusviskere kalles for gatefeiere på russisk. Google translate er som kjent litt begrenset når det gjelder norsk, så da ble det åpenbart vaktmester. Om du tar oversettelsen til engelsk så ser du at det kommer opp både "janitor", "street sweeper" og "wiper".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er til å varme opp vindusviskerne ja.

Ville dog vært litt forsiktig med å bruke det for ofte. Ruten har en tendens til å sprekke pga temperaturforskjellen.

Hmm? Er det en Toyota -syke? På vår gamle Pajero fra 2000 er dette noe som ikke er mulig å slå av (temperaturstyrt) , har ikke hørt om noen som har opplevd noe sprekk pga det. Forøvrig en himla praktisk funksjon etter mitt syn :)
Lenke til kommentar

 

Er til å varme opp vindusviskerne ja.

Ville dog vært litt forsiktig med å bruke det for ofte. Ruten har en tendens til å sprekke pga temperaturforskjellen.

Hmm? Er det en Toyota -syke? På vår gamle Pajero fra 2000 er dette noe som ikke er mulig å slå av (temperaturstyrt) , har ikke hørt om noen som har opplevd noe sprekk pga det. Forøvrig en himla praktisk funksjon etter mitt syn :)

 

Neppe spesifikt Toyota, men på jobb skjedde det på en 09 Avensis, 2 ganger på en 01 Subaru Legacy og 1 gang på 12 Subaru forester (fikk dog ikke bekreftet at det var grunnen på denne, men sprekken startet med varmetrådene her og)

 

Heldigvis har man forsikring så blir ikke så dyrt å bytte.

 

Edit: Holder til i nord, hvor det er vinter mesteparten av året. Sikkert ikke like stort problem sør.

 

Forøvrig har Ford varmetråder i hele frontruten sin. Utrolig praktisk å slippe å skrape.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

 

Er til å varme opp vindusviskerne ja.

Ville dog vært litt forsiktig med å bruke det for ofte. Ruten har en tendens til å sprekke pga temperaturforskjellen.

Hmm? Er det en Toyota -syke? På vår gamle Pajero fra 2000 er dette noe som ikke er mulig å slå av (temperaturstyrt) , har ikke hørt om noen som har opplevd noe sprekk pga det. Forøvrig en himla praktisk funksjon etter mitt syn :)

 

Neppe spesifikt Toyota, men på jobb skjedde det på en 09 Avensis, 2 ganger på en 01 Subaru Legacy og 1 gang på 12 Subaru forester (fikk dog ikke bekreftet at det var grunnen på denne, men sprekken startet med varmetrådene her og)

 

Heldigvis har man forsikring så blir ikke så dyrt å bytte.

 

Edit: Holder til i nord, hvor det er vinter mesteparten av året. Sikkert ikke like stort problem sør.

 

Forøvrig har Ford varmetråder i hele frontruten sin. Utrolig praktisk å slippe å skrape.

 

Jau. Har kjørt en Galaxy en tid (gammel utgave). Måtte gi meg med det, fikk hodepine fordi jeg anstrengte øynene så mye pga de varmetrådene. Øynene jobbet overtid med å fokusere. Har ikke noe synsfeil, men likevel. Snakket med øyelege, som sa at jeg ikke var første han hadde hørt med det problemet. Men de trådene er jo super for de som ikke opplever slike problemer. Den Galaxyen var jo en bil som knapt hadde nok vifte og varme til å holde duggen borte fra frontruten selv etter en times kjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...