Gå til innhold

8K-drømmen rykker nærmere med denne nyheten


Anbefalte innlegg

Vil ikke si det, problemet er prisen koster like mye som en ny bil, og har lite funksjoner uten om bilde fremvisning.

Vil overraske meg hvis Tvene der ikke får SFP+ eller LC fiberinngang slik at man har mere nok kapasitet til fremtiden TV kanaler.

Nytter ikke med svak GPU\CPU og håpløst android TV system her.

 

Ellers kan man lage kun panelet slik det ser ut som plast med OLED farger.

 

Skal man få nytte av 8k må man opp til 40" eller større under det blir bortkastet penger.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Men jeg tror seriøst at 8K kommer til å være helt ubrukelig eller utilgjengelig for de fleste i mange år fremover, og kanskje for alltid, mest på grunn av at vi har nådd "retina" grensen for både mobil og TV. Men det blir spennende å se hva som skjer i bedriftsmarkedet.

 

 

 

Men, dersom en har nådd/skulle ha nådd en slik grense for stillbilder, så er det vel mye å gå på for bevegelser for det før man får metning !? Tenk deg at du skal simulere et hyper-hopp i verdensrommet, fra man går i en sakte start over til det raske (som et eksempel), denne opplevelsen er jo noe helt annet en det å stirre på et detaljpikselert stillbilde.

 

http://cache1.asset-cache.net/xd/180398159.mp4?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=52BDE445D70F4D695006B1D45A7DCEC886871D979DBBA836B8CC44DAD1CC17B1CF7ED19BB487CA26

 

 

Kilde:

http://www.gettyimages.no/detail/video/hyper-jump-into-the-galaxy-stock-footage/180398159

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Men jeg tror seriøst at 8K kommer til å være helt ubrukelig eller utilgjengelig for de fleste i mange år fremover, og kanskje for alltid, mest på grunn av at vi har nådd "retina" grensen for både mobil og TV. Men det blir spennende å se hva som skjer i bedriftsmarkedet.

 

 

 

Men, dersom en har nådd/skulle ha nådd en slik grense for stillbilder, så er det vel mye å gå på for bevegelser for det før man får metning !? Tenk deg at du skal simulere et hyper-hopp i verdensrommet, fra man går i en sakte start over til det raske (som et eksempel), denne opplevelsen er jo noe helt annet en det å stirre på et detaljpikselert stillbilde.

 

Jeg mener vel mer presist at vi har nådd en grense for bruksområder, som mobilbruk og tv-titting. Det å øke mobilskjermen fra 1440p til 4k vil gi så enormt lite til opplevelsen at det ikke blir noe av (mobil-vr regnes altså ikke med her fordi det ikke er "mobilbruk"). Og for vanlig tv-titting og laptop-bruk så tror jeg ikke oppløsning over 4k gir nok til å være et alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette blir ikke noe mer enn "he said, she said" AtW

 

Greit, min påstand er underbygd av solid forskning, som tilsier at vi ser ned til minst 0,1 bueminutt, antakelig mindre. Mener du det er feil?

 

AtW

 

Jeg ser bare en fyr som heter AtW mene noe på nettet. Og nei, jeg mener ikke det er feil, jeg mener den teoretiske grensen ikke representerer virkeligheten og i hvert fall ikke i forhold til det du må betale for det og hva du faktisk får ut av det.

Lenke til kommentar

 

 

Dette blir ikke noe mer enn "he said, she said" AtW

 

Greit, min påstand er underbygd av solid forskning, som tilsier at vi ser ned til minst 0,1 bueminutt, antakelig mindre. Mener du det er feil?

 

AtW

 

Jeg ser bare en fyr som heter AtW mene noe på nettet. Og nei, jeg mener ikke det er feil, jeg mener den teoretiske grensen ikke representerer virkeligheten og i hvert fall ikke i forhold til det du må betale for det og hva du faktisk får ut av det.

 

 

Altså du vet ikkje... Hva du mener er jo uvesentlig, når det er feil. Du kan jo mene hva du vil, men det er ikkje poenget her :p

Lenke til kommentar

"Condemnation without investigation is the height of ignorance" - Albert Einstein

 

Men samtidig var det vel en del tilfeller hvor han selv ikke levde helt opp til dette prinsippet. AtW har som regel kildene sine i orden.

 

Vi er da alle ignorante på de områdende vi ikke er særlig bevandret i.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

 

 

Dette blir ikke noe mer enn "he said, she said" AtW

 

Greit, min påstand er underbygd av solid forskning, som tilsier at vi ser ned til minst 0,1 bueminutt, antakelig mindre. Mener du det er feil?

 

AtW

 

Jeg ser bare en fyr som heter AtW mene noe på nettet. Og nei, jeg mener ikke det er feil, jeg mener den teoretiske grensen ikke representerer virkeligheten og i hvert fall ikke i forhold til det du må betale for det og hva du faktisk får ut av det.

 

 

Det du ser er en som gjentar eksisterende informasjon, som burde være godt kjent for noen som uttaler seg med skråsikkerhet om hva mennesker kan se eller ikke. Søk på feks verner acuity, da det er lettes å finne informasjon om (men det finnes andre fenomen som antakelig har enda høyere detaljgrad), dette er ikke noen "teoretisk grense", dette er basert på hva folk faktisk ser i tester. Det motsatte av en "teoretisk grense". Du trenger ikke å høre noe som helst på hva jeg har å si, du kan bare se på forskningen på temaet.

 

AtW 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...