Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HTC's update on the situation with Vive orders

http://blog.htcvive.com/us/2016/04/vive-shipment-updates/

 

Vive Shipment Updates

Vive Team  •  04.07.16

In an effort to shed light on recent shipping issues reported since shipments began Monday, we would like to address several questions that have been asked in various forums. We understand that multiple issues have arisen in the past two days and we are working hard to resolve them as quickly and efficiently as possible. We appreciate your patience as we identify these issues and work to solve them. This post will serve as the bulletin board for known issues and their solutions. We will update it as frequently as we can in order to keep you informed on our progress. 

  • When is my expected delivery date?

Your Vive system will be shipped in the month noted in your order confirmation email. When your purchase has been completed and your order has been shipped, you will receive a separate shipment notification email, which includes a tracking number.

  • Are orders being processed and shipped for PayPal users, but not credit cards?

Both credit card and PayPal orders are currently shipping. There is no difference in order fulfillment based on the payment method used.

  • Are orders processed and shipped in the order received?

We have a first in, first out policy for Vive order fulfillment.  There were a small number of orders at the beginning of April that were processed out of sequential order.  However, we have corrected the situation and all future shipments will be sent in the order in which they were received. 

  • I paid for express shipping, but I received economy shipping. Why?

We will be issuing a refund of the shipping cost difference to all customers who paid for express shipping but received economy shipping. We apologize for any inconvenience.

  • Is HTC communicating with customers affected by order processing issues?

We are contacting customers affected by order processing issues through multiple channels – directly with customers and through updates on the blog here.

  • What do I do if my order has been delayed?

Vive order fulfillment is on track without delays, so you don’t need to do a thing. Pre-orders began shipping on April 5th, as originally communicated. You can check your order confirmation email to find out when your order will be shipped.

  • I was charged, but didn’t receive my tracking information. Why?

PayPal payments are made immediately at the time you order, but shipment occurs according to the order in which all orders were received. Credit card payments will place a temporary hold on the funds until your Vive has been shipped. Either way, you will receive an order confirmation email first, and a separate shipment notification email with tracking information when your order has been shipped.  

  • How do I get my bundled content?

Your bundled content will arrive via an email containing a redemption code within 24 hours of your Vive shipping.

 

Reddit tråd:

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4drc8s/htcs_update_on_the_situation_with_vive_orders/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Fikk svar på mailen min. 

 

Føler meg litt mer beroliget nå.

 

Vi sjekket nettopp din ordre og alt ser bra ut. 


Statusen nå er at transaksjonen er godkjent, men beløpet er ikke trukket fra din konto. Vi trekker ikke beløpet før vi sender din HTC Vive, og det skal ikke skje om alt for lenge, bare et par stykker foran deg i køen.

 

Jeg liker spesielt godt "bare et par stykker foran deg i køen" :p

Lenke til kommentar

Vrææææl! Melding fra DHL nå om levering mellom 11-16. Gjett hvem som skulker forelesninger i dag. 

 

Er ikke særlig misunnelig i det hele tatt. :)

 

Det blir vanskeligere og vanskeligere å vente på Pascal skjermkortene i juni kjenner jeg, men får bare stålsette meg selv.

Lenke til kommentar

 

Vrææææl! Melding fra DHL nå om levering mellom 11-16. Gjett hvem som skulker forelesninger i dag. 

 

Er ikke særlig misunnelig i det hele tatt. :)

 

Det blir vanskeligere og vanskeligere å vente på Pascal skjermkortene i juni kjenner jeg, men får bare stålsette meg selv.

 

Det er vel høyst usikkert om det kommer noen Pascal i juni... Ikke sikkert de kommer i 2016 engang.

Håper naturligvis jeg tar feil :p

Noen rapporter sier at de gjør det, men relativt merkelig at ikke Nvidia viste frem noe på GDC.

Endret av Tyralyon
Lenke til kommentar

Greit nok at de sender ut pakkene etter når tid de ble bestilt slik at det blir fair for alle, men jeg mener at det er vel lite økonomisk å sende 3-5 vives om dagen til Norge fra Tsjekkia.

 

Ville nå antatt at de sendte hele forsyningen til Norge med én eller flere paller, alt ettersom hvor mange som ble forhåndskjøpt innen én hvis dato.

 

Anyhow, forhåndskjøpte etter 7 timer og er "wave 2". Gleder meg - og til de som har fått det allerede, kos dere for all den er verdt  :w00t:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Til dere som har betalt: Hvor mye måtte dere ut med, 9200kr?

 

Er dette inkludert avgifter, eller må vi ut med nesten 2500kr til?

 

PS: Prøvde nettopp chatten til HTC - De brukte 20min på å sjekke status på orderen min. Fikk til svar at jeg ville få den snart, i løpet av April...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hei, er det noen her som har bestilt og bor i grenlandsområdet? Vurderer å bestille et sett når skattepengene kommer, men vil prøve de før det blir aktuelt.

Lenke til kommentar

 

 

Vrææææl! Melding fra DHL nå om levering mellom 11-16. Gjett hvem som skulker forelesninger i dag. 

 

Er ikke særlig misunnelig i det hele tatt. :)

 

Det blir vanskeligere og vanskeligere å vente på Pascal skjermkortene i juni kjenner jeg, men får bare stålsette meg selv.

 

Det er vel høyst usikkert om det kommer noen Pascal i juni... Ikke sikkert de kommer i 2016 engang.

Håper naturligvis jeg tar feil :p

Noen rapporter sier at de gjør det, men relativt merkelig at ikke Nvidia viste frem noe på GDC.

 

 

Neida juni er ikke sikkert men blir svært overrasket om det ikke kommer noe i løpet av 2016..

 

Idiotisk tidspunkt å skulle ha seg ny PC til VR på hvertfall, det føles liksom for dumt å punge ut 4-5 lapper for et nytt skjermkort nå når de neste modellene skal være såpass mye bedre og det strengt tatt ikke er SÅ lenge til. Mest sannsynlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...