Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Denne posten kunne vært rapportert som "upassende innlegg"... Kjenner misunnelsen på kroppen nå.

 

(Er ny på forumet fra og med i dag)

 

EDIT: Hva står det på regningen din mhp. Moms osv. ? Min står VAT til 0, og jeg får min i løpet av mai.

 

 

Jeg sitter og venter på en Vive i wave 2, men har ikke forventet å måtte betale moms i tillegg. Da blir det egentlig altfor dyrt. Noen som har kontaktet HTC for å høre om vi må betale moms på toppen?

Lenke til kommentar

 

 

Denne posten kunne vært rapportert som "upassende innlegg"... Kjenner misunnelsen på kroppen nå.

 

(Er ny på forumet fra og med i dag)

 

EDIT: Hva står det på regningen din mhp. Moms osv. ? Min står VAT til 0, og jeg får min i løpet av mai.

 

 

Jeg sitter og venter på en Vive i wave 2, men har ikke forventet å måtte betale moms i tillegg. Da blir det egentlig altfor dyrt. Noen som har kontaktet HTC for å høre om vi må betale moms på toppen?

 

Nei, moms er inkludert.

Lenke til kommentar

 

 

 

Denne posten kunne vært rapportert som "upassende innlegg"... Kjenner misunnelsen på kroppen nå.

 

(Er ny på forumet fra og med i dag)

 

EDIT: Hva står det på regningen din mhp. Moms osv. ? Min står VAT til 0, og jeg får min i løpet av mai.

 

 

Jeg sitter og venter på en Vive i wave 2, men har ikke forventet å måtte betale moms i tillegg. Da blir det egentlig altfor dyrt. Noen som har kontaktet HTC for å høre om vi må betale moms på toppen?

 

Nei, moms er inkludert.

 

 

Jeg tok kontakt med de selv, men det ble ikke helt klart. Høres ut som moms er betalt, men eventuelt toll må betales selv?

 

HTC:
We don't have yet confirmed information if customers on Norway will have to pay additional customs. It may occur 
Information that I have is that taxes in the order are paid but some extra customs may be added. I can redirect you to the website www.findmyorder.com there should be some information about it 
 
Me:
what I see on that link is Tax 0.00
This order is shipping from the EU so applicable customs & duties may be charged upon delivery. 
 
HTC:
You paid : 973.00 
899 is device, the rest tax shipment 
 
Me:
the tax is 25% in Norway, so €74 is too low for shipping and tax 
 
HTC:
I have no information about any additional taxes to be paid. Only that Any additional customs and duties not included, but we are unaware if there are any customs and duties to be paid. Nobody from Norway yet complained about extra payments 
 
Me:
because almost nobody received it yet 
but if there are any extra, I will have to pay it? 
 
HTC:
If the are any additional cost you will need to pay it 
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Denne posten kunne vært rapportert som "upassende innlegg"... Kjenner misunnelsen på kroppen nå.

 

(Er ny på forumet fra og med i dag)

 

EDIT: Hva står det på regningen din mhp. Moms osv. ? Min står VAT til 0, og jeg får min i løpet av mai.

 

 

Jeg sitter og venter på en Vive i wave 2, men har ikke forventet å måtte betale moms i tillegg. Da blir det egentlig altfor dyrt. Noen som har kontaktet HTC for å høre om vi må betale moms på toppen?

 

Nei, moms er inkludert.

 

 

Jeg tok kontakt med de selv, men det ble ikke helt klart. Høres ut som moms er betalt, men eventuelt toll må betales selv?

De som evt. har fått morroa, hva står det på kvitteringen, er momsen spesifisert? Om det kommer moms på toppen av dette så blir det for min del en dealbreaker, og jeg avbestiller den. Venter da på at saken skal dukke opp på Elkjop, komplett o.l.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Denne posten kunne vært rapportert som "upassende innlegg"... Kjenner misunnelsen på kroppen nå.

 

(Er ny på forumet fra og med i dag)

 

EDIT: Hva står det på regningen din mhp. Moms osv. ? Min står VAT til 0, og jeg får min i løpet av mai.

 

 

Jeg sitter og venter på en Vive i wave 2, men har ikke forventet å måtte betale moms i tillegg. Da blir det egentlig altfor dyrt. Noen som har kontaktet HTC for å høre om vi må betale moms på toppen?

 

Nei, moms er inkludert.

 

 

Jeg tok kontakt med de selv, men det ble ikke helt klart. Høres ut som moms er betalt, men eventuelt toll må betales selv?

 

HTC:
We don't have yet confirmed information if customers on Norway will have to pay additional customs. It may occur 
Information that I have is that taxes in the order are paid but some extra customs may be added. I can redirect you to the website www.findmyorder.com there should be some information about it 
 
Me:
what I see on that link is Tax 0.00
This order is shipping from the EU so applicable customs & duties may be charged upon delivery. 
 
HTC:
You paid : 973.00 
899 is device, the rest tax shipment 
 
Me:
the tax is 25% in Norway, so €74 is too low for shipping and tax 
 
HTC:
I have no information about any additional taxes to be paid. Only that Any additional customs and duties not included, but we are unaware if there are any customs and duties to be paid. Nobody from Norway yet complained about extra payments 
 
Me:
because almost nobody received it yet 
but if there are any extra, I will have to pay it? 
 
HTC:
If the are any additional cost you will need to pay it 

 

 

Det er ikke toll på elektronikk i norge, derimot et fortollingsgebyr som tas av feks Posten eller i dette tilfellet DHL.

 

Når en vare bestilles med DHL krever DHL inn momsen for varen og tar et fortollingsgebyr for det. HTC har helt sikkert en avtale med DHL som gjør at dette belastes HTC istedenfor sluttkunde, som igjen belaster oss ved å bake det inn i prisen.

 

Moms og fortollingsgebyr skal være inkludert i prisen.

Lenke til kommentar

Har bare testet i to timer omtrent, og kun smådemoer hittil, men ja ass. Rift DK2 var gøy på landet, dette er månelandingen. Glemmer øyeblikkelig hvilken retning jeg står, hvor jeg er og hva jeg gj

 

Budget Cuts-demoen var helt utrolig. Selv merker jeg at jeg har et problem med akkurat for lite rom, 1.9x2.5 blir akkurat i minste laget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvordan er rift å bruke når man sitter? Jeg tenker å kjøpe et VR sett primært pga div simulatorer og enkelte space spill. Jeg er ikke så veldig interessert i å gå milevis på rommet mitt :p 

Lenke til kommentar

Hvor ser man hvilken ordre-pulje man er i ? Altså 'wave' som folk snakker om her inne.

Jeg bestillte Vive dagen etter preorderen starta. Klarte selvfølgelig å misse åpningsdagen.

Det som står på ordrebekreftelsen er kun 'We are shipping in April'. Så da håper jeg det stemmer =)

Lenke til kommentar

Hvordan er rift å bruke når man sitter? Jeg tenker å kjøpe et VR sett primært pga div simulatorer og enkelte space spill. Jeg er ikke så veldig interessert i å gå milevis på rommet mitt :p

 

Vive funker helt fint sittende også. Bare sett en av sensorene foran deg og du er good to go.

 

Det var forøvrig null problem for verken dama eller meg med briller i Vive. Var litt bekymret for at de ville gnisse mot linsene, men for oss var det ingen problem overhodet.

 

EDIT: Disse to billige kablene funker helt fint. 5m ekstra så jeg når ut til der det er plass, ja takk.

https://www.dustinhome.no/product/5010813894/displayport-kabel

https://www.dustinhome.no/product/5010126487/usb-kabel

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder montering av disse "husene", tenkte jeg meg noe slikt: Teleskopstøtte fra Jula.

 

Er det noen som kan komme med én kamera brakett som passer til rør? Vil gjerne holde meg til 500,- inkludert teleskopstøtten, men helt i orden om det går noe over 

Lenke til kommentar

Førsteinntrykk så langt:

 

SDE er litt verre enn jeg trodde, oppløsningen er som forventet. FOV og kvaliteten langs kantene av bildet er også bedre enn forventet. Av og til kan man se spor av fresnel ringene i noen scener. Det er fortsatt mulig å se at hvite pixler består av underpiksler av 3 forskjellige farger, men det er mye bedre enn DK2. Totalt sett er bildet OK, fungerer greit, men gleder meg helt klart til høyere oppløsning i fremtiden. 

 

Har hatt litt problemer med trackingen, men det er nok brukerfeil. Først hadde jeg en del problemer når jeg skulle sette opp ting, men har et stort speil på det ene skapet på rommet, og mange av probleme forsvant når jeg dekte det til. Anbefaler derfor å dekke til/fjerne speil i samme rom som man bruker vive. Utenom det har jeg hatt noen små stutter osv med kontrollene av og til, men oppdaget i dag at taklampen faktisk henger midt mellom basestasjonene, slik at de ikke har fri sikt til hverandre. Sto at de skulle ha fri sikt, så skal prøve å se om problemene forsvinner i dag hvis jeg setter de opp litt annerledes. 

 

En siste ting jeg har hatt problemer med er stabiliteten til programmene. Har hatt problemer med at både kontrollene og musa slutter å fungere og jeg må starte pcen på nytt. I tillegg har ofte spill ikke startet ordentlig på første forsøk, så har måttet prøve flere ganger. Av og til har spill kræsjet og man er stuck i en uendelig loading screen, og man ser det ikke før man tar av seg headsettet og ser en feilmelding på skjermen. Er ikke alltid man legger merke til det med en gang ettersom trackingen fortsatt fungerer mens spill laster. Opplevde også at den ene svære figuren og logoen fra the lab på magisk vis ble med over i andre spill. Så veldig merkelig ut.

 

Har kjørt en insider build av windows, så vet ikke om det som har gjort ting ustabilt. Har installert en stabil versjon igjen av windows nå, så skal se i dag om det fikser problemene. 

 

Hvis man ser bort fra problemene jeg har av og til, så er trackingen fantastisk! Helt uvirkelig å se på kontrollene i den virtuelle verden, selv knappene på de virtuelle kontrollene beveger seg perfekt ut ifra hvordan man trykker på de i den virkelige verden.

Det er også absurd hvordan kontrollene kan ligge på et bord i den virkelige verden, og du vet nøyaktig hvor de er og kan plukke de opp uten å se bordet. Alle jeg har vist det til har påpekt hvor fantastisk trackingen til kontrollene er.

 

Så langt har jeg fått prøvd en del "opplevelser", og noen mindre spill. De statiske opplevelsene ble litt fortere kjedelig enn jeg hadde trodd. Hadde gledet meg veldig til en del av de på forhånd, men theBlu, realities.io, apollo 11 ble fort kjedelig. Mistenker at oppløsningen/SDE har litt skylden i dette. Når det eneste man fokuserer på er det visuelle, så legger man fortere merke til feilene i bildet.

 

Spillene som krevde at man var aktiv i opplevelsen derimot var helt fantastisk. Med en gang man aktivt tar del i det som skjer, så glemmer man pixlene med en gang. Audioshield er noe av det morsomste jeg har prøvd, kombinasjonen av haptic feedback fra kontrollene, musikk, og magiske farger som eksploderer ut i alle retninger føltes herlig. 

 

Space pirate trainer var også veldig morsomt, kompisen min hadde det som favoritt. 

 

Fantastic contraption var overraskede gøy. Å bygge forskjellige ting føltes så snappy og intuitivt, gleder meg til å prøve mer.

 

I dag gjenstår å prøve elite dangerous, hover junkers, the gallery, budget cuts. Tror det blir en bra dag :D

 

Så til tross for SDE, lav oppløsning og noen tekniske problemer er jeg veldig fornøyd! Har allerede konvertert en VR-skeptiker, og dama til nevnte skeptiker var fast bestemt på at hun MÅTTE ha vive hun også, til tross for at de koster 9000 og krever en gaming maskin. 

Lenke til kommentar

Fant akkurat ut at jeg har spilt hele gårsdagen med throttling på skjermkortet (gtx970), som har gjort at det har kjørt på ca 700mhz tilsvarende middels gul på SteamVR Performance test. Fikset det i dag og ser at en del spill ser veldig mye bedre ut.Testet slingshot-greia i the lab og robot repair demo igjen, og de ser mye bedre ut i dag. Mindre aliasing og generelt veldig skarpt. Testet The Gallery igjen og dette synes jeg fortsatt er litt grumsete. Har ikke fått sammenlignet så mye mer enda, men når jeg ser på hvor bra feks robot repair ser ut nå er det åpenbart hvor mye som ligger i spillutviklernes og spillmotoren for å få det til å se bra ut.

 

Mistenker at feks. The Gallery som har vært lenge i produksjon er bygget på en gammel versjon av Unity som ikke har fått de nye rendering-verktøyene fra Valve. Dette gjelder sikkert også Hover Junkers, som jeg ikke har prøvd enda.

 

Jeg har ikke hatt noen av de problemene du nevner med SteamVR-softwaren hos meg.

 

Budget Cuts er helt klart min favoritt, selv om det foreløpig er en kort demo.

 

Vanishing Realms er litt røft i kantene, men viser virkelig potensiale for sånne type spill i VR.

Lenke til kommentar

Har ikke fått sammenlignet så mye mer enda, men når jeg ser på hvor bra feks robot repair ser ut nå er det åpenbart hvor mye som ligger i spillutviklernes og spillmotoren for å få det til å se bra ut.

Ja jeg tror det er noe i det du sier her. Opplevde det samme i går.

 

Jeg prøvde (snyltet meg til nærmest følte jeg) dream deck demoene i går via Oculus store med dk2 og jeg ble veldig overasket over hvor bra det så ut i forhold til ting jeg har prøvd tidligere. Det var en super polert opplevelse og så utrolig bra ut selv med dk2. Glemte helt screendoor og oppløsning. Skrev om opplevelsen over i Oculus tråden. Beste opplevelsen så langt for min del i VR. Er veldig nysgjerrig nå om jeg kan forvente noe av det samme med Vive nå.

 

Gleder meg sykt til Vive nå!

 

 

DK2 i Oculus store:

http://www.roadtovr.com/can-access-oculus-home-dk2-play-free-paid-content-right-now/

Gjør ventetiden litt lettere å holde ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...