Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytt SteamVR lighthouse 2.0 basert headset fra StarVR! Og et annet med optiske sporing. Oculus sensor kompatibelt??

 

Øyesporing fra Tobii med automatisk justering av IPD og Foveated rendering! Herlig! Heftig FOV så klart med 210 horisontalt og 130 vertikalt! 90hz, AMOLED paneler med en oppløsning på 1,830 × 1,464 per øye, (3,660 × 1,464 fordelt over begge øyner).

 

https://www.roadtovr.com/starvr-one-headset-revealed-with-steamvr-tracking-2-0-eye-tracking-upgraded-specs/

 

Noen inntrykk her:

https://twitter.com/anshelsag

 

 

Pris blir trolig ganske heftig...

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at HTC også hadde lagd en "GO" versjon:

 

https://www.vive.com/cn/product/vive-focus-en/

 

Men for en pris!

 

Fikk tilbudsmail fra TomTop der de har slått av 32%, men de skal fremdeles da ha 5760Kr. Riktignok inkludert mva; "We Will Pay the Custom Tariff Fee When Shipped to European Union Countries and US / UK"..

Enn så lenge er jeg ikke særlig imponert over disse standalone VR settene. Jeg ville ventet til de i hvert fall får 6dof sporing av selve headsettet og kontrollere pluss justering av IPD. 

 

Foreløbig er det vel Mirage Go som virker best på papiret siden den har 6dof sporing av selve headsettet men dog 3dof kontroller. Oculus Go derimot er en del billigere og vinner på pris men har bare 3dof på både kontroller og headset. 2000kr fra Oculus.com for Oculus Go og 4800kr for Mirage Go fra Proshop.

 

Oculus Go, Mirage Solo, and Vive Focus Standalone Headsets Compared.

https://www.roadtovr.com/oculus-go-mirage-solo-vive-focus-compared-standalone-vr-headsets/

 

Best å vente på noe bedre etter min mening. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Holder på å sette opp et lite rom for meg selv.. 

Dessverre er det ikke supergod plass der, men tror rommet er ca 280 x 4-ish (husker ikke helt).

Her blir det plassert hyller og pult, gitarer, jeg skal ha en kontorstol/gamingstol til PC-en, og en recliner-stol til TV. Så det er som sagt ikke kjempegod plass der til slutt. Det er i hvert fall ikke mange frie kvadratmeter.

 

Jeg har en PSVR fra før.

Den blir ikke noe særlig brukt, mye fordi jeg blir litt småkvalm, men også pga det tullet med HDR og kabler (Har PS4 Pro)

Jeg kjøpte PSVR fordi den ikke brukte rommet,  men man satt litt stille (kjøpte den da jeg ikke hadde eget spillrom).

 

Nå har jeg lyst til å kjøpe ny VR. Da jeg liker veldig godt konseptet.

Jeg har sett på den 2018-modellen, som kunne ha fungert, siden da blir det lettere å prøve, hvis jeg da slipper å bytte kabler for hver gang jeg skal prøve. Ikke så ille pris, heller.

 

Men, så har jeg også vurdert HTC Vive. Og nå ser jeg også at det har kommet en PRO-versjon. Enceladus skrøyt veldig av den over her. Noe dyr da.. :( Men, det er også dumt med noe man blir kvalm av, selv om det er billigere.. 

 

Dumt å kjøpe Vive hvis man ikke kan boltre seg rundt med god plass?

 

Mine PC-specs:

MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB (2stk / SLI)

Intel Core i7-5820K

MSI X99S Gaming 7, Socket 2011-3

Crucial DDR4 2133MHz 16GB RAM

 

 

Veldig sansen for Fallout / Skyrim, og sånn.

Mulig å spille ikke-VR-spill i VR? Eller blir det bare dumt/rart?

 

 

Hva tror dere / anbefaler dere?

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Holder på å sette opp et lite rom for meg selv.. 

Dessverre er det ikke supergod plass der, men tror rommet er ca 280 x 4-ish (husker ikke helt).

Her blir det plassert hyller og pult, gitarer, jeg skal ha en kontorstol/gamingstol til PC-en, og en recliner-stol til TV. Så det er som sagt ikke kjempegod plass der til slutt. Det er i hvert fall ikke mange frie kvadratmeter.

 

Jeg har en PSVR fra før.

Den blir ikke noe særlig brukt, mye fordi jeg blir litt småkvalm, men også pga det tullet med HDR og kabler (Har PS4 Pro)

Jeg kjøpte PSVR fordi den ikke brukte rommet,  men man satt litt stille (kjøpte den da jeg ikke hadde eget spillrom).

 

Nå har jeg lyst til å kjøpe ny VR. Da jeg liker veldig godt konseptet.

Jeg har sett på den 2018-modellen, som kunne ha fungert, siden da blir det lettere å prøve, hvis jeg da slipper å bytte kabler for hver gang jeg skal prøve. Ikke så ille pris, heller.

 

Men, så har jeg også vurdert HTC Vive. Og nå ser jeg også at det har kommet en PRO-versjon. Enceladus skrøyt veldig av den over her. Noe dyr da.. :( Men, det er også dumt med noe man blir kvalm av, selv om det er billigere.. 

 

Dumt å kjøpe Vive hvis man ikke kan boltre seg rundt med god plass?

 

Mine PC-specs:

MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB (2stk / SLI)

Intel Core i7-5820K

MSI X99S Gaming 7, Socket 2011-3

Crucial DDR4 2133MHz 16GB RAM

 

 

Veldig sansen for Fallout / Skyrim, og sånn.

Mulig å spille ikke-VR-spill i VR? Eller blir det bare dumt/rart?

 

 

Hva tror dere / anbefaler dere?

 

 

Takker :)

Jeg ville ikke gått for Vive pro med det skjermkortet, du vil heller ikke få noen effekt ut av at de er i SLI så vidt jeg vet. For å få noe ut av den høyere oppløsningen til Pro så ville jeg i hvert fall hatt ett 1080 kort.

 

I ditt tilfelle ville jeg kjøpt en Rift fordi den er relativt billig, du får touch kontrollere og påmonterte hodetelfoner og ofte også noen spill med på kjøpet hvis du kjøper en bundle fra Oculus.com. Prisen som er oppgitt der er det du betaler. Kundeservicen deres er vistnok også ganske god hører jeg om noe skulle skje. 

 

Med Vive og Rift synes jeg oppløsningen kommer i veien når du spiller flatt i VR, men det kommer litt ann på hvilken type spill det er også. Funker bedre med spill som har lite tekst og et enkelt grafisk utrykk. Stellaris funker ganske dårlig :p Med Vive Pro er det ikke noe i veien for spille spill flatt eller konsumere innhold på en stor flat skjerm i VR. Det er faktisk det jeg bruker den mest til, ser mye netflix i BigScreen eller jeg sitter å surfer eller ser nyheter og youtube i Altspace. Men selv med Vive Pro og et godt skjermkort hvor du kan supersample så ser du screendoor effekten. Jeg greier fint å se forbi den men hvis du er kresen så vil den fortsatt irritere. Det er ingen problem å lese liten tekst med den. Med originale Vive og Rift synes jeg det ikke er noe gøy å se ting i 2D, blir for ubehagleig for øynene i lengden.

Lenke til kommentar

Og angående sjøsyke eller VR-Syke om du vil. Hvis du står oppreist og kan ta noen skritt til siden og samtidig bruker teleport og har stabil framerate skal du ikke oppleve kvalme, da er du ganske trygg. I de spillene hvor du flytter deg fremover med spake vil du oppleve ubehag hvis du er sensitiv. Bruker du VR ofte kan du også venne deg til dette til en hvis grad. Dårlig framerate vil nesten alltid gjøre deg dårlig uansett!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

https://www.roadtovr.com/starvr-one-hands-on-most-complete-ultra-wide-fov-vr-headset-to-date/

 

Vil ha!! 

 

Håper den leverer øyesporing også som det ble nevnt at var tilstede på demonstrasjonene for en veke siden. Ble ikke nevnt i artikkelen her, så det gjør meg litt usikker...

 

Men jeg er superoptimistisk! Dette blir en flott oppdatering over konkurrentene. Og den skal selges til enkeltpersoner også og ikke bare til industrien som var det jeg fryktet, i hvert fall i følge artikkelen. Jeg er villig til å betale mer for denne enn Vive Pro. Men jeg vil ha påmonterte hodetelfoner og øyesporing.

Lenke til kommentar

Veldig sansen for Fallout / Skyrim, og sånn.

Mulig å spille ikke-VR-spill i VR? Eller blir det bare dumt/rart?

Fallout 4 og Skyrim har offisielle VR-versjoner, men det visste du sikkert :)

 

Det går an å spille "VR" av ikke-VR-spill, men det er ikke skikkelig VR.

 

 

Du trenger ikke så veldig god plass. 1,5m x 2m fungerer fint.

Lenke til kommentar

Holder på å sette opp et lite rom for meg selv.. 

Dessverre er det ikke supergod plass der, men tror rommet er ca 280 x 4-ish (husker ikke helt).

Her blir det plassert hyller og pult, gitarer, jeg skal ha en kontorstol/gamingstol til PC-en, og en recliner-stol til TV. Så det er som sagt ikke kjempegod plass der til slutt. Det er i hvert fall ikke mange frie kvadratmeter.

 

Jeg har en PSVR fra før.

Den blir ikke noe særlig brukt, mye fordi jeg blir litt småkvalm, men også pga det tullet med HDR og kabler (Har PS4 Pro)

Jeg kjøpte PSVR fordi den ikke brukte rommet,  men man satt litt stille (kjøpte den da jeg ikke hadde eget spillrom).

 

Nå har jeg lyst til å kjøpe ny VR. Da jeg liker veldig godt konseptet.

Jeg har sett på den 2018-modellen, som kunne ha fungert, siden da blir det lettere å prøve, hvis jeg da slipper å bytte kabler for hver gang jeg skal prøve. Ikke så ille pris, heller.

 

Men, så har jeg også vurdert HTC Vive. Og nå ser jeg også at det har kommet en PRO-versjon. Enceladus skrøyt veldig av den over her. Noe dyr da.. :( Men, det er også dumt med noe man blir kvalm av, selv om det er billigere.. 

 

Dumt å kjøpe Vive hvis man ikke kan boltre seg rundt med god plass?

 

Mine PC-specs:

MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB (2stk / SLI)

Intel Core i7-5820K

MSI X99S Gaming 7, Socket 2011-3

Crucial DDR4 2133MHz 16GB RAM

 

 

Veldig sansen for Fallout / Skyrim, og sånn.

Mulig å spille ikke-VR-spill i VR? Eller blir det bare dumt/rart?

 

 

Hva tror dere / anbefaler dere?

 

 

Takker :)

Sitter 30 cm til 1 meter fra de 2 basesjonenene til Htc vive bilde er der men reiser jeg meg opp da blir bilde borte Htc vive er bedre en RIFT i spill som exe Fallout 4 vr å Serious Sam 3 VR BFE da exe men er bedre med vive i fallout 4 en hva rift er oxo  :) Serious Sam 3 VR BFE men jeg er lang nede da i spillene da men får drept fienden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...