Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Jeg skjønte ikke helt? Den medfølgende USB Blutooth adapteren krever USB 3.0? Og du har bare USB 2.0 porter ledig? Eller du har bare USB 3.0 på maskinen, mens den medfølgende adapteren krever USB 2.0?

Jeg har bare usb 3.0 i pc men de kontrollerende krever usb 4.0 å adapteren har usb 2.0 til usb 4.0.

 

This PC doesn't have Bluetooth 4.0 for controllers. 

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, så da kjøpte jeg meg en overpriset Vive Pro. Greide ikke dy meg... Hentet den i dag og har testet den litt nå i kveld. Førsteinntrykket er veldig bra! Veldig klar skjerm med svært liten screendoor effekt og veldig god komfort! Skikkelig behagelig å ha på seg! Var lett å sette opp også. Dro ut den gamle og koblet til den nye lastet ned en fil som oppdaterte noe greier, målte opp rommet på nytt og vipps så var jeg klar. Alt fungerte på første forsøk. Testet bare The Lab en kort stund. Blir mye mer testing i morgen. Gleder meg skikkelig nå!

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk meg HTC Vive i dag. Noen anbefalinger til spill, helst single player, både stående og sittende. Jeg har ikke så stor plass og bevege meg på.

 

Tar også imot anbefalinger på spill rettet mot barn rundt 8-9 år.

Hvilke typer spill liker du da? 

 

Og unger synes det meste er spennende og gøy. Gi de hva som helst og de er underholdt. Kan jo begynne med Job Simulator og The Lab. Job Simulator har en egen small human modus også. Rec Room er også veldig populært blant unger men det er jo online multiplayer så skal være litt forsiktig med å la de styre på der uten tilsyn. Men tror det er egne instanser kun for unger der nå slik at de ikke er til plage for andre spillere (Har vært mye klaging på alle ungene). Og hvis du har en Gamepad så er jo Luckys Tale med Revive ganske artig og Moss på Steam. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Lite spørsmål. Jeg spiller for det meste cockpit games som flight sims og bilspill hvor jeg ikke har bruk for kontroller. Kan jeg kjøpe Vive pro uten kontroller og base stations? Eller må jeg ha en base station for i det hele tatt få headsetet til å fungere?

Må ha en basestasjon for at det skal funke. Ellers mener jeg at du kan slippe unna med tastatur og mus eller en gamepad i enkelte spill som tillater dette.

 

Akkurat nå er muligens et litt dårlig tidspunkt å kjøpe på siden hele Pro pakken er så dyr, Valve har nye kontrollere og basestasjoner rundt hjørnet så jeg ville sett det litt an.

 

Eventuelt kjøpt en Oculus Rift siden den er så billig og med alt du trenger inkludert. Men akkurat nå er Vive Pro det klart beste headsettet. Veldig god komfort og oppløsning blant annet. Jeg er selv veldig fornøyd med min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...