Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

On 4/20/2021 at 2:36 PM, Gunfreak said:

Det nye CQC brettet i Tales of Glory 2 er litt vel... insane!

 

Jeg føler han burde fokusere mer på å fikse på spillet heller enn nye maps egt. Ikke misforstå meg, spillet er greit i seg selv i nåværende tilstand. Alikevel kan man "føle" at det mangler en del finpuss. Tenker da på ting som loadout-selector, teksturer, tutorialene etc. Kunne kanskje klart å heve grafikken et hakk også.

 

Spillet fremstår litt som hjemmemekk og mangler den følelsen av "kvalitet". Kommer sikkert etterhvert, håper jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, Zaith said:

Jeg føler han burde fokusere mer på å fikse på spillet heller enn nye maps egt. Ikke misforstå meg, spillet er greit i seg selv i nåværende tilstand. Alikevel kan man "føle" at det mangler en del finpuss. Tenker da på ting som loadout-selector, teksturer, tutorialene etc. Kunne kanskje klart å heve grafikken et hakk også.

 

Spillet fremstår litt som hjemmemekk og mangler den følelsen av "kvalitet". Kommer sikkert etterhvert, håper jeg :)

Det stemmer, men jeg vet ikke om han er karen som skal få til det, han hører på råd osv, men han virker litt ADHD type, masse gode ideer, der halvparten blir gjennomført skikkelig. Tales of Glory 1 er fremdeles ganske veldig janky selv om det ikke er i early access lengre, spillet får fremdeles updates. Men man kan ikke forvente at spillet blir noe radikalt bedre. Så jeg aner ikke om dette spillet noen gang vil føles "ferdig" men man får bare kose seg med det man får, jeg har fått 12 timer så langt ut av 14 dollar. så jeg kan ikke klage i det hele tatt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Det stemmer, men jeg vet ikke om han er karen som skal få til det, han hører på råd osv, men han virker litt ADHD type, masse gode ideer, der halvparten blir gjennomført skikkelig. Tales of Glory 1 er fremdeles ganske veldig janky selv om det ikke er i early access lengre, spillet får fremdeles updates. Men man kan ikke forvente at spillet blir noe radikalt bedre. Så jeg aner ikke om dette spillet noen gang vil føles "ferdig" men man får bare kose seg med det man får, jeg har fått 12 timer så langt ut av 14 dollar. så jeg kan ikke klage i det hele tatt.

Jeg føler at Tales of Glory 1 er et helt utrolig bra konsept. Det er virkelig Mount & Blade i VR. Men det er som du sier, det mangler finpuss.

 

Synes det er en snodig fremgangsmåte å kverne ut nye maps mens du fremdeles bruker hva jeg antar er place-holders i selve kjernen av spillet :l

 

Har så absolutt hatt de pengene jeg investerte pluss litt til i glede, lek og morro i både ToG1 og 2 :D Så jeg er vel en fornøyd kunde å regne sånn sett

Lenke til kommentar
2 hours ago, Zaith said:

Jeg føler at Tales of Glory 1 er et helt utrolig bra konsept. Det er virkelig Mount & Blade i VR. Men det er som du sier, det mangler finpuss.

 

Synes det er en snodig fremgangsmåte å kverne ut nye maps mens du fremdeles bruker hva jeg antar er place-holders i selve kjernen av spillet :l

 

Har så absolutt hatt de pengene jeg investerte pluss litt til i glede, lek og morro i både ToG1 og 2 :D Så jeg er vel en fornøyd kunde å regne sånn sett

Får bare se, det er mangel på singleplayer FPS,  nesten alt er MP. 
Jeg venter fremdeles på at noen skal lage en spirituell etterfølger til SWAT serien eller de 3 originale Rainbow six spillene i VR.
Ellers har jeg nå fått nesten 20 timer i Onward, helt klart det spillet jeg nå har spilt mest i VR og eneste som har passert 20 timer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HTC sine neste headset er visstnok Vive Pro 2 og Vive Focus 3.

Dette er ikke offisielt så ta alt med en klype salt.

Begge skal etter sigende kunne kjøpes 20 mai.

Prisen for Focus 3 blir $1,771 (14 750 kr)

Prisen for Vive Pro 2 blir $1,012 (8 428 kr)

https://www.roadtovr.com/htc-announce-vive-focus-3-vive-pro-2-report/

 

Et annet rykte om Vive Pro 2 som er lekket på reddit sier også følgende:

Quote

LCD panels, higher res and higher refresh rate (120hz) and 120 degrees horizontal FOV. Lighthouse tracking.

 

Om noe av dette stemmer gjenstår å se, foreløpig for lite info til å dra noen som helst konklusjoner. 

 

Lenke til kommentar

Da laster jeg ned MSFS igjen, ga opp sist da jeg fikk skikkelig migrene en stund, også har jeg venta på fiber før jeg orker å laste ned 160gig igjen. problemet er at spillet laster ned i sin egen greie, selv om jeg har det i steam så jeg kan ikke spille andre spill mens jeg laster ned MFSM siden den tror jeg "spiller" spillet og ikke laster ned. Den laster ned mye treigere enn det ville gjort i steam også...

Så nå kan jeg ikke spille på noen timer, haddet det hvert en ren steam download ville det tatt en time ca. var det Medal of honor tok og det er like stort. Men jeg aner ikke med MSFS sin egen download sak. 

Så nå er det å gå på youtube og se om folk har funnet den beste måten i spille spillet på i VR, var jo så mange forskjellige meninger, noen mete xr saken var best, andre mente det var bedre å prøve å få stabil 30FPS uten XR, så nå får vi se hva folk mener.

 

I mens får jeg male de siste 3 hestene og rytterne til Tallyrand regimentet.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig quest 2 og har spilt VR konstant siden. Helt sykt hvor gøy dette var😄 Har fått spilt en del Alyx nå men ser ut som den sliter litt med "stuttering" og lyden lagger også en del. Har ikke opplevd så mye av dette i andre spill. Har spilt mye Boneworks, Blade & Sorcery, Gorn etc. Disse spillene går som regel smooth.

Har ikke så lyst å spille mer Alyx før jeg får det mere smooth da dette spillet skal nytes😄

Spiller trådløst med Virtual Desktop. Det jeg mistenker er at 5Ghz`en er for svak? Bruker en Airties jeg fikk med internett leverandøren. Denne er koblet med kabel til PCen og 5GHz til headsette. Vil jeg få bedre ytelse om jeg kjøper en egen 5Ghz router?

Står 2-4m fra routeren når jeg spiller, så det skal ikke være derfor.

Lenke til kommentar

Hever meg inn her da det er så mye info å få inn nå gitt! Jeg fikk ny pc for noen helger siden og siden jeg endelig kan kjøre flight simulator så har jeg jo lyst til å parre det med VR. Men det er jo en jungel av headsett, og jeg er ikke kjent innenfor området i det heletatt.

Først og fremst ønsker jeg det til flight sim som sagt, men må innrømme at beat saber ser inmarri artig ut! Også er det vel ett og annet spill på steam jeg plutselig får lyst på som også har VR støtte.

Men hva anbefales? Ferie utgår i år pga arbeid, så tenkte at da burde feripengene gå til noe morro i det minste!

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Varis said:

Hever meg inn her da det er så mye info å få inn nå gitt! Jeg fikk ny pc for noen helger siden og siden jeg endelig kan kjøre flight simulator så har jeg jo lyst til å parre det med VR. Men det er jo en jungel av headsett, og jeg er ikke kjent innenfor området i det heletatt.

Først og fremst ønsker jeg det til flight sim som sagt, men må innrømme at beat saber ser inmarri artig ut! Også er det vel ett og annet spill på steam jeg plutselig får lyst på som også har VR støtte.

Men hva anbefales? Ferie utgår i år pga arbeid, så tenkte at da burde feripengene gå til noe morro i det minste!

Tror det er ganske så almenn konsensus at situasjonen for øyeblikket er som følger:

Quest 2.

Definitivt mest valuta for pengene.

Bra bildekvalitet, lav pris, standalone og PCVR i ett og samme headset.

Dersom penger ikke er en faktor som veier tungt for deg;

Reverb G2.

Beste VR-headsettet normale mennesker kan få kjøpt for øyeblikket og definitivt best for Flight Sim MTP resolution :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zaith skrev (45 minutter siden):

Tror det er ganske så almenn konsensus at situasjonen for øyeblikket er som følger:

Quest 2.

Definitivt mest valuta for pengene.

Bra bildekvalitet, lav pris, standalone og PCVR i ett og samme headset.

Dersom penger ikke er en faktor som veier tungt for deg;

Reverb G2.

Beste VR-headsettet normale mennesker kan få kjøpt for øyeblikket og definitivt best for Flight Sim MTP resolution :)

Takk, har sjekket ut litt om begge nå og ser ut som at veldig mange hadde problemer med Reverb'en i mars når det gjaldt flight sim. Får lese litt mer rundt det. Anmeldelsene på komplett var ikke akkurat positive heller 😅

 

Fikk opp oculus rift også år jeg kikket på oculus siden. Men antar da denne er dårligere siden den ikke ble anbefalt. Bare dumt den er i sort som jeg liker bedre hehe.

Edit: NVM, leste litt og så at ledning til questen var like greit, og bedre :D

Endret av Varis
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Varis said:

Takk, har sjekket ut litt om begge nå og ser ut som at veldig mange hadde problemer med Reverb'en i mars når det gjaldt flight sim. Får lese litt mer rundt det. Anmeldelsene på komplett var ikke akkurat positive heller 😅

 

Fikk opp oculus rift også år jeg kikket på oculus siden. Men antar da denne er dårligere siden den ikke ble anbefalt. Bare dumt den er i sort som jeg liker bedre hehe.

Edit: NVM, leste litt og så at ledning til questen var like greit, og bedre :D

Ah okay, godt mulig. Har kjørt Flight Sim på min G2, men er ikke en Simmer selv.

Det er en lang historie bak anmeldelsene fra misfornøyde kunder. Kontrollerne for Reverb bruker lysbasert tracking og fungerer derfor dårlig dersom lysforholdene i rommet du spiller i ikke er optimale. Dette vet folk flest ikke, og tror derfor at trackingen er elendig basert på bruk under feilaktige forhold. Så er det sweet spot. Det er en jobb i seg selv å få headsettet til å sitte i rett posisjon, og for mange er det umulig med den medfølgende "ansiktsmasken". Mange trodde dermed at det var dårlig sweet spot på headsettet, der det egentlige problemet heller var at headsettet ikke passer alle hodeformer like bra.

 

Uansett så tørr jeg nesten garantere at du blir fornøyd med Quest 2. Forskjellen fra Reverb i oppløsning er ikke stor, og jeg tror ikke du vil tenke over forskjellene i kontraster og farge med mindre du sitter med de to ved siden av hverandre og sammenligner. Verdt å merke at Facebook har nær monopol i VR-markedet om dagen, så det kommer en rekke spill fra store og kjente franchiser eksklusivt til Quest 2 fremover (Star Wars, Splinter Cell, Resident Evil, Assassin's Creed).

 

Styr unna Rift. Det er helt utdatert. Eneste alternativ til Quest 2 og Reverb G2 er isåfall Vive Index, men den er overpriset og etter min mening for lav oppløsning. Merk at det kommer en rekke nye headsett fremover fra blant annet HTC, så det kan være en god ide å vente noen måneder på "det neste store". Ellers har du råd til en Quest 2 om du så kjøper noe nytt og bedre senere :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Varis said:

Takk, har sjekket ut litt om begge nå og ser ut som at veldig mange hadde problemer med Reverb'en i mars når det gjaldt flight sim. Får lese litt mer rundt det. Anmeldelsene på komplett var ikke akkurat positive heller 😅

 

Fikk opp oculus rift også år jeg kikket på oculus siden. Men antar da denne er dårligere siden den ikke ble anbefalt. Bare dumt den er i sort som jeg liker bedre hehe.

Edit: NVM, leste litt og så at ledning til questen var like greit, og bedre :D

Rift S er ikke støttet lengre, så med mindre du finner en i god kondisen billig på Finn bare for å teste VR bør du holde deg unne, Quest 2 er bedre enn rift på alt(bort sett fra handtracking som er ut til å være helt lik") Quest 2 har ca. dobbetlet så bra oppløsing som Rift S. Er trådløs om man vil, eller kan bruke kabel. Det er bare et bedre headsett på alle punker.

HP ser ut til å ha et problem med kvalitetssikring så er en del "lemons" blant G2, noe som er rart med tanke på hvor stort HP egentlig er, men virker ikke som deres VR avdeling får noe særlig penger og ressurser fra deres PC, printer etc. avdelinger. Jeg har hatt min G2 i snart et halvt år, og er strålende fornøyd, ja den sliter med hånd tracking, om du ser rett frem med holder hånda nede ved livet mister den tracking, dette merker man godt om man spiller FPS og holder rifla i hvile stilling ved hofta. Du vil nok også merke det i spill som beatsabre, som krever raske bevegelser. Det sagt har jeg nesten ikke rørt min Quest 2 siden jeg fikk min G2,  bilde i G2en er bare fantastisk og man merker det selv i spill uten kjempe bra grafikk, spill som Onward som i bestefall har midt på tre VR grafikk, ser langt bedre ut med G2 enn Quest, spesielt lettere å se fiender på avstand. Spill som Half Life Alyx løftes også opp flere hakk med G2. Og når man spiller Sims, enten det er bil eller flight sims, er det helt fantastisk. ekte 4k VR i MSFS er briljant. Nå har man også funnet gode instillinger som funker bra i G2en, man må drive å justere litt, byer krever mer enn landskap så flyr du i New York må du senke et par grafikk innstillinger osv. Jeg har ikke prøvd billssims enda med G2en, sist jeg spilte bil sim var med Rift S, så jeg forventer en ganske stor forbedring. 

 

Men selv med alle mine pristaler for G2 er Quest 2 er bedre headsett på alt, bortsett fra klarhet i bilde, og selv det er ganske så bra. Som et første headsett kan du ikke gå feil med Q2, og faller du for VR kan du heller oppgradere til en G3 eller Index 2 en gang i femtiden når de kommer. Allerde i år skal det komme et headsett som lover like bra bilde som G2, men med like god tracking som Q2, samt div andre fantastiske løfter, ingen aner om dette stemmer eller ikke. Men de lover gull og grønne skoger.

Her er en video som viser et FPS med G2, som du ser funker kontrollene greit, når du faktisk sikter er det null problemer med tracking og slikt, det er når du holder hendene nede eller oppe, du vil slite. 

 

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Zaith said:

Vive Index

Valve Index ;) Den er uansett ikke tilgjengelig her til lands så ikke verdt å vurdere av den grunn.

Ellers enig. Quest 2 tror jeg jevnt over er det beste produktet foreløpig på markedet og til en uslåelig pris. Ulempen er så klart Facebook kravene.

Men også greit å vente å se hva HTC avslører nå de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Gunfreak said:

Allerde i år skal det komme et headsett som lover like bra bilde som G2, men med like god tracking som Q2, samt div andre fantastiske løfter, ingen aner om dette stemmer eller ikke. Men de lover gull og grønne skoger.

Decagear laget av Megadodo Simulation Games 😅

Ja den blir en joker. Blir spennende å se om de kan levere.

https://www.deca.net/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer PSVR 2 info:

Quote
  • 4.1MP (2,000 × 2,040) per-eye resolution
  • IPD adjustment dial
  • Eye-tracking capable of foveated rendering
  • USB-C tether to PS5
  • Inside-out tracking
  • Head-mounted haptics

Eye-tracking capable of foveated rendering! Endelig! Dette kan bane veien for at andre produsenter gjør det samme. Det har jeg ventet en evighet på nå!

Lurer også på om den USB C kabelen kan løses fra i begge ender slik at vi selv kan modde headsettet til å fungere på PC eller legge til trådløs :hmm:

https://www.roadtovr.com/psvr-2-specs-resolution-report/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
17 hours ago, Enceladus said:

Valve Index ;) Den er uansett ikke tilgjengelig her til lands så ikke verdt å vurdere av den grunn.

Ellers enig. Quest 2 tror jeg jevnt over er det beste produktet foreløpig på markedet og til en uslåelig pris. Ulempen er så klart Facebook kravene.

Men også greit å vente å se hva HTC avslører nå de nærmeste dagene.

Haha der forsvant all min kredibilitet 🤣

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...