Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Enceladus said:

Mer PSVR 2 info:

Eye-tracking capable of foveated rendering! Endelig! Dette kan bane veien for at andre produsenter gjør det samme. Det har jeg ventet en evighet på nå!

Lurer også på om den USB C kabelen kan løses fra i begge ender slik at vi selv kan modde headsettet til å fungere på PC eller legge til trådløs :hmm:

https://www.roadtovr.com/psvr-2-specs-resolution-report/

Vi får se PS er jo ikke glad i PC, men om de lager et fantastisk headset, som også er PC/steam kompatibelt ville de potensielt fått mange flere kunder. Spørsmålet er om PS er fremtids rettet nok til å tenke slikt.
Haptic i selve headsettet høres også kult ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vive Focus 3 Specs
Resolution 2,448 x 2,448 (6.0MP) per-eye, LCD (2x)
Refresh Rate 90Hz
Lenses Dual-element Fresnel
Field-of-view 120° diagonal
Optical Adjustments IPD
IPD Adjustment Range 57–72mm
Processor Snapdragon XR2
RAM 8GB
Storage Unknown (expandable via MicroSD)
Connectors USB-C (2x)
Battery Life 2 hours
Tracking Quad on-board camera (no external beacons)
Controllers Vive Focus 3 controllers, rechargeable battery
Audio In-headstrap speakers, 3.5mm aux output
Microphone Dual microphone
Pass-through Cameras Yes

https://www.roadtovr.com/htc-vive-focus-3-specs-price-release-date-announcement/

 

Vive Pro 2 Specs
Resolution 2,448 × 2,448 (6.0MP) per-eye, LCD (2x)
Refresh Rate 90Hz, 120Hz
Lenses Dual-element Fresnel
Field-of-view 120° diagonal
Optical Adjustments IPD, eye-relief
IPD Adjustment Range Unknown
Connectors USB 3.0, DisplayPort 1.2
Cable Length Unknown
Tracking SteamVR Tracking 1.0 or 2.0 (external beacons)
Controllers Vive wand controllers, rechargeable battery
Audio On-ear headphones, USB-C audio output
Microphone Dual microphone
Pass-through Cameras Yes

https://www.roadtovr.com/htc-vive-pro-2-specs-price-release-date-announcement/

Lenke til kommentar

Gode specs på begge.

Dumt at de fokuserer på business da :( Altså vi kan nok fint kjøpe disse men det blir jo ikke noen spill og underholdning til Vive Focus 3 så da faller jo hele poenget bort for en vanlig forbruker. Eller tar jeg feil her? Regner med at den kan kobles til SteamVR men kan den brukes med f.eks sidequest?

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Gunfreak said:

Som forventet ikke noe jeg er ute etter der, 120 FOV er jo fint men det er vel det eneste jeg kunne tenkte meg. Men gidder ikke rote med tracker og base stastions osv.

Vive Focus 3 ville vært et kjøp for meg hvis den hadde et lignende spilltilbud og butikk som Quest men siden den er business fokusert så blir det nok ingen spill. Det er jo noe forbanna drit.

Vive Pro 2 er også interessant for meg, særlig siden den støtter den trådløse adapteren. Med Index så blir det veldig lite spilling siden jeg ikke orker kabelen. Så.. faktisk mulig at jeg går for denne, da trenger jeg kun headsettet. Jeg har fortsatt den trådløse adapteren til Vive Pro og så kan jeg bruke Index kontrollerene. Det kunne fått meg til å spille igjen!

Oppløsningen på Vive Pro 2 er jo også heftig!

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Enceladus said:

Vive Focus 3 ville vært et kjøp for meg hvis den hadde et lignende spilltilbud og butikk som Quest men siden den er business fokusert så blir det nok ingen spill. Det er jo noe forbanna drit.

Vive Pro 2 er også interessant for meg, særlig siden den støtter den trådløse adapteren. Med Index så blir det veldig lite spilling siden jeg ikke orker kabelen. Så.. faktisk mulig at jeg går for denne, da trenger jeg kun headsettet. Jeg har fortsatt den trådløse adapteren til Vive Pro og så kan jeg bruke Index kontrollerene. Det kunne fått meg til å spille igjen!

Oppløsningen på Vive Pro 2 er jo også heftig!

 

 

Har man index eller noe HTC fra før av er det jo greit nok.

Men personlig syns jeg det virker som mye mer styr å bruke disse base station sakene enn kabel. Ærlig talt plager ikke kablene meg i det hele tatt,  syns personlig det var mye mer styr å drive å passe på batteri. Hadde jeg hatt 10m2 fri plass til VR ser jeg tråløst er greit,  men sånn som jeg bor når bruker jeg maks 1/4 av kabel lengden uansett. 

Jeg hadde null problemer med å gå fra Q2 uten kabel til G2 med kabel.

 

Lenke til kommentar

Jeg bare håper at det ikke er noen kompromisser når jeg er trådløs da. Jeg vet enda ikke om den støtter 120hz og full oppløsning trådløst. Jeg må se noen omtaler først før jeg kjøper. Ja også må den også være tilgjengelig her til lands, men det regner jeg med at den blir.

Plass har jeg i teorien nok av her, må bare bli ferdig med oppussing.

 

Lenke til kommentar
11 hours ago, Enceladus said:

Vive Focus 3 ville vært et kjøp for meg hvis den hadde et lignende spilltilbud og butikk som Quest men siden den er business fokusert så blir det nok ingen spill. Det er jo noe forbanna drit.

Vive Pro 2 er også interessant for meg, særlig siden den støtter den trådløse adapteren. Med Index så blir det veldig lite spilling siden jeg ikke orker kabelen. Så.. faktisk mulig at jeg går for denne, da trenger jeg kun headsettet. Jeg har fortsatt den trådløse adapteren til Vive Pro og så kan jeg bruke Index kontrollerene. Det kunne fått meg til å spille igjen!

Oppløsningen på Vive Pro 2 er jo også heftig!

 

 

Vive Focus støtter SteamVR. Altså har du samme spillmuligheter som alle andre headsett som ikke er Quest 2 :)

 

Vive Focus blir nok entusiastenes favoritt fremover. 11 løk er ikke så mye penger for en som er nok interessert.

Personlig føler jeg at det ikke blir så stor forskjell mellom Reverb G2 og disse nye, så blir nok å stå over denne generasjonen.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Enceladus said:

Men ingen standalone spill slik som til Quest så da faller jo litt av poenget bort hvis jeg vil spille uten PC.

Alle de beste Quest spillene er også på PC, så lenge du kan spille PCVR trådløs så du slipper kablen, bør jo alt være greit.

Ellers kommer jo kinserne med sin Q2 kopi som slippes i vesten i gang i år, den skal ha et egent bibliotek med spill og programer. Men da må da spionere vel xi jinping på deg i stedet for Zuckerberg. 

48 minutes ago, Zaith said:

Vive Focus støtter SteamVR. Altså har du samme spillmuligheter som alle andre headsett som ikke er Quest 2 :)

 

Vive Focus blir nok entusiastenes favoritt fremover. 11 løk er ikke så mye penger for en som er nok interessert.

Personlig føler jeg at det ikke blir så stor forskjell mellom Reverb G2 og disse nye, så blir nok å stå over denne generasjonen.

Som en som bruke 30k på et sverd for noen uker siden.  Er jeg enig i det første du sa, og det andre. 

Jeg vil nok bruke G2 frem til noen lager et headset med bedre bilde,  mer FOV og mer FPS og har inside out tracking som er minst like bra som Oculus sine.

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Enceladus said:

Men ingen standalone spill slik som til Quest så da faller jo litt av poenget bort hvis jeg vil spille uten PC.

Det er sant, det er ingen stand-alone HS sånn sett. Jeg tenker at de fleste Quest 2 eiere stort sett bruker det med kabel og Steam VR, men det finnes vel nok av ekte casuals der ute også :D

@Gunfreak allerede nå har vi Star Wars: Tales from the Galaxy's Edge som kun finnes for Quest 2. Situasjonen er ikke så ille nå, men om noen måneder vil vi også ha Resident Evil, Assassin's Creed, Splinter Cell.. Vet jeg har glemt noen.. Mitt poeng er at ditt argument kun er gyldig i noen måneder til 😛

Men er helt enig med deg i at det her ikke er nok grunn til å ta seg kostnaden det vil være å oppgradere om man har G2 fra før.

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Zaith said:

Det er sant, det er ingen stand-alone HS sånn sett. Jeg tenker at de fleste Quest 2 eiere stort sett bruker det med kabel og Steam VR, men det finnes vel nok av ekte casuals der ute også :D

@Gunfreak allerede nå har vi Star Wars: Tales from the Galaxy's Edge som kun finnes for Quest 2. Situasjonen er ikke så ille nå, men om noen måneder vil vi også ha Resident Evil, Assassin's Creed, Splinter Cell.. Vet jeg har glemt noen.. Mitt poeng er at ditt argument kun er gyldig i noen måneder til 😛

Men er helt enig med deg i at det her ikke er nok grunn til å ta seg kostnaden det vil være å oppgradere om man har G2 fra før.

Men problemet hans var at han ville ha et spill bibilotek i sin stand alone, han vil aldri få Quest sitt bibliotek med et ikke quest headset, det er som å si jeg vil ha Xbox og jeg vil absolutt ikke ha PS5, men jeg vil ha PS5 spillene. Vil du ha et ikke facebook headset vil du ikke få facebook sitt spill bibliotek.  Resdent evil 4 vil kanskje få meg til å ta frem Quest 2 igjen, kanskje, ble ikke super imponert over videoen, de døds animasjonene så ekstremt stive å kjipe ut. Nå er det vel ikke sikkert at AC eller splinter cell blir Quest exclucive, men Oculus exclusive. Jeg ser for meg et AC spill som bare kommer til Quest vil være en fryktelig kjip greie, enten se dritt ut eller være noe demo konsept på en time. I så fall er ikke UBI sine quest spill mye trekk plaster. Så klart om de bruker noe magi og stapper AC2 i questen fult og helt med kjempe gode mechanics er det noe helt annet. Men har fremdeles problemer med å kjøpe noe fra UBI, mer enn jeg har fra å kjøpe noe fra Facebook.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Zaith said:

Vive Focus støtter SteamVR. Altså har du samme spillmuligheter som alle andre headsett som ikke er Quest 2 :)

 

Vive Focus blir nok entusiastenes favoritt fremover. 11 løk er ikke så mye penger for en som er nok interessert.

Personlig føler jeg at det ikke blir så stor forskjell mellom Reverb G2 og disse nye, så blir nok å stå over denne generasjonen.

Joda SteamVR støtten er jo fint så klart men mye poenget med et standalone headset er at jeg ikke skal være avhengig av en pc.

Nå er jeg igrunn tilbake på å vurdere Vive Focus 3 ettersom jeg har fått bekreftet at Vive Pro 2 ikke støtter 120hz eller full oppløsning trådløst, så da er den utelukket.

Vive Focus 3 er egentlig et drømme standalone headsett, bedre på alle punkter enn Quest 2 og man slipper Facebook!

Akkurat nå forsøker jeg å finne ut om det kan bli noe muligheter for en sidequest type butikk med uoffisielle spill og programmer. Hvis det kan bli en mulighet så kan det være nok til at jeg blar opp tusenlappene.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
On 5/13/2021 at 3:25 AM, Alexander4840 said:

HTC Vive Pro 2..... 1400$.... 3 år med RnD:
Samme gamle elendige kontroller, ingen bruk av banebrytende eller engang etablerte teknologier, hovedsakelig kun mer pixeler.
Nei takk.

Mer piksler gjør det til det beste headsettet på markedet, gjør det ikke? Trikset er å lansere konkurentenes produkt, bare litt bedre slik at du blir kongen på markedet ;)

Det er vel mer at de gikk for lighthouse som gjør at jeg lett står over :D

Det blir for mye styr for de av oss som bor i relativt liten leilighet.

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Zaith said:

Mer piksler gjør det til det beste headsettet på markedet, gjør det ikke? Trikset er å lansere konkurentenes produkt, bare litt bedre slik at du blir kongen på markedet ;)

Det er vel mer at de gikk for lighthouse som gjør at jeg lett står over :D

Det blir for mye styr for de av oss som bor i relativt liten leilighet.

Dette virker egentlig bare laget som en oppgradering for de med HTC eller index fra før av. 

Har du en rift s, quest 1/2 eller G1/G2, er det en enorm investering. 

Men ja mange er vel som oss, og vil holde seg unna light house saker.

Kjøpte F15, til MSFS så skal ut og fly fort.

Lenke til kommentar

Til tross for de to nye som etter hva jeg ser ligger litt høyere i prisklasse enn hva jeg tenker å investere så lurer jeg litt nå på 64gb vs 256 gb på quest 2. Jeg tenker jo at det meste av spillene kommer til å ligge på pc'en og via steam bare fordi, men beatsaber går vel under en av de jeg tenker det er kjekt å ha med seg om jeg tar med meg headsettet.

Men hvor mye plass tar spilla sånn egentlig? Like greit å ta 256gb til en tusenlapp ekstra eller ikke nødvendig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...