Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Enceladus said:

Lurer fert på hva disse UBIsoft sakene blir, jeg er ikke så håpefull, da jeg har liten tro på UBI for det meste.
For meg ville det beste være en drit bra laget VR remake av AC 2, men jeg tror vi enten får noe kjip demo lingende sak, eller noe basert på de nye kjipe AC spillene, ser for meg at jeg må holde verdens styggeste kjipeste "viking" øks i VR.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått spilt litt Tales of Glory 2 igjen, det er nå mange uker siden, jeg demonterte force tuben min for å prøve å lage et sverd grep, men det funka bare så som så, men det er noe herk/pirk å få justert tilbake, det er bare millimeter om å gjøre for at det skal føles bra eller feil ut. Så jeg har utsatt det. Men gjorde det i dag, fordi jeg har ikke noe annet enn mobil nett, så må spille litt singeplayer spill og jeg lar sverd armen min hvile frem til mitt ekte sverd kommer. Som jeg skrev i min steam anmeldelse av Tales of Glory 2, antageligvis de beste $14 jeg har brukt på et spill på mange år, det er så sykt gøy, i dag spilte jeg et nytt kart jeg ikke har prøvd før, og greide faktisk oppdraget, det er en annet nytt et også et skikkelig CQC brett som jeg skal prøve etterpå, tok meg 40 minutter å greie dette brettet. Jeg har fremdeles 21 våpen å låse opp(hadde 18, men han har lagt til flere siden sist jeg låste opp et våpen) 
Når jeg endelig får fiber som skulle vært installert i februar men folka roter og gjorde bare halve jobben, så nå er vi uten kobbernett frem til Fredag og lever på mobil nett. Skal jeg laste ned Medal of Honor igjen, fikk det ikke til å funke på G2, men skal prøve igjen, men er så jævlig kjipt å laste ned 160gig. 

Lenke til kommentar

Ellers har man fått en preview av hva som kommer i Blade & Sorcery, man skal få et nytt "home" som er mindre enn det man har nå, men skal fungere som en hub, når man drar på dungen crawling, og hvor man kan oppgradere utstyr, stats, kjøpe våpen osv. Dette hjemmet skal kunne oppgraderes med penger man fra fra dungon sakene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde av et HTC standalone headset er lekket. Jeg synes det virker interessant og tror det kan være marked for et slikt fitness headset. Hvis det løser en del av problemene med svette og dugg på linsene under lengre og harde økter og lett kan rengjøres så er jo det flott! Men så får vi se på specs da. Håper den har en tilsvarende chip som XR2 som er i Quest 2. Den bør også være 90hz og fungere som PCVR headset.

vive-air.thumb.jpg.f0625c71fab8035da4d1117cdfa7e735.jpg

Quote

VIVE Air VR headset is specially designed for virtual fitness, optimized for high intensity with long use. Inspired by sports shoes, the new headset introduces knitted materials to VR to provide unprecedented comfort and fit. The breathable and quick-drying fabrics improve ventilation in the heated exercise. The innovative lightweight structure allows users to forget the presence of the head-mounted display to focus on virtual content. The quick-release design allows the removal of ergonomic soft components for washing.

Igrunn spennende dette. Hvis alt klaffer med kravene jeg stiller så betaler jeg gjerne mer enn prisen på en Quest bare for å slippe Facebook.

https://www.roadtovr.com/htc-vive-air-standalone-vr/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Enceladus said:

Bilde av et HTC standalone headset er lekket. Jeg synes det virker interessant og tror det kan være marked for et slikt fitness headset. Hvis det løser en del av problemene med svette og dugg på linsene under lengre og harde økter og lett kan rengjøres så er jo det flott! Men så får vi se på specs da. Håper den har en tilsvarende chip som XR2 som er i Quest 2. Den bør også være 90hz og fungere som PCVR headset.

vive-air.thumb.jpg.f0625c71fab8035da4d1117cdfa7e735.jpg

Igrunn spennende dette. Hvis alt klaffer med kravene jeg stiller så betaler jeg gjerne mer enn prisen på en Quest bare for å slippe Facebook.

https://www.roadtovr.com/htc-vive-air-standalone-vr/

Og ikke bruke minst XR2 chippen ville være litt selvmord tror jeg, med mindre dett er snakk om et 200 dollar headsett laget ene og alene for å kjøre noen fitness apps må du ha en XR2 chip, eventuelt noe enda bedre om det er mulig. Den der ser jo ut som laget for å deles ut på et trenings studio, så blir intresant å se om looken stemmer og headsettet er et ekstremt snevert nisje produket, eller om den bare ser sånn ut, men har mer under panseret. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Halo: Combat Evolved said:

Ang Facebook så driter jeg lang vei der..... når jeg spiller så glemmer jeg det helt har ikke kommet postennor er seine

Jeg har uansett en facebook konto, det er der 99% av alle hobby sakene mine skjer, er med i sikkert to dusin grupper relatert til mine 3 ikke PC spilling hobbier, so for meg er det ikke noe problem å ha et facebook headset. 

Lenke til kommentar

HTC Air headsettet var visstnok bare et design konsept har vi nå fått vite i en offisiell uttalelse fra HTC. Så det var jo litt kjipt synes jeg. Men de fikk jo mye positiv oppmerksomhet på det så kanskje de tar konseptet videre.

Quote

“‘It’s exciting to see our concept piece, the VIVE Air VR headset, win an iF Design Award,” the statement reads. “While this is only a concept, the design language has elements and inspirations you’ll see elsewhere in our products. We’re not ones to rest on our laurels, so although it’s great to win this award, we have business to attend to – hopefully we’ll see you on 11/12 May at VIVECON.”

https://uploadvr.com/htc-vive-air-concept

Men vi får se.. det egentlige produktet avsløres i midten av Mai. Jeg håper på trådløst i PCVR i samme klasse som Index eller bedre.

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Du lager/får deg pin i Oculus store, enten på Pc om du har den fra før av, eller på mobil appen(som du må ha for å bruke q2.)

Må ha den gamle pin koden å den har jeg ikke, så jeg får ikke da kode må ha en side..... har virkelig trøbbel har bare mobil data på mobilen min for internettet mitt er det arvelig feil et sted 

fiksa meg ny e-post eller mobil nr mitt

 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Gunfreak said:

Fikk sverdet i dag, aner ikke åssen jeg skal få det inn i blade and sorcery. 

 

HC.thumb.JPG.286a14aad41de00efbb2e712682f85b0.JPG

 

Her er det ved siden av offiser sverdet, litt andre boller dette.

HCandinf.thumb.JPG.29aa705a5ed5d22f8a81b5a4980b1cc3.JPG

 

Quote

You will need Unity(it's free for non-commercial use) and B&S SDK. SDK's git page also has a wiki with some nice tutorials and articles on different aspects of modding.

If you are interested in scripted mods, you will also need a C# IDE(MS Visual Studio community edition is free but you can use any other compatible IDE of your choice). On top of wiki articles, SDK includes mod examples(simple weapon, scripted weapon, scripted item and a map), which can be very helpful for learning B&S modding.

Skill-wise, you don't need to be a game development expert to start modding but you certainly have to be tech-savvy and willing to learn. Modelling skills are not strictly required as you can get 3d models from unity store or 3D marketplaces like CGTrader. There are many free models there and paid ones are not that expensive(usually $5-$30 per model). But of course, being able to make your on meshes and textures is a huge advantage. And if you're interested in scripted mods, you will need at least a basic knowledge of Unity and some C# coding skills.

If you will have any further questions, you can join B&S discord and ask them in the modding channel. Or just send me a PM on reddit, I'll be glad to help an aspiring modder.

 

Og bruk Blender til å lage mesh og tekstur ;)

https://store.steampowered.com/app/365670/Blender/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...