Gå til innhold

Bethesda jobber med tre helt nye spillprosjekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser ikke folk artiklene de kommenterer lenger overhodet? Jeg skulle også veldig gjerne ønsket meg et TES 6, men når artikkelen ettertrykkelig sier at de tre prosjektene er "ulikt noe vi har gjort tidligere," er det i mine øyne rimelig vanskelig å misforstå...

 

Men utviklarar kan han ein tendens til å blåse opp småting synest eg. Hadde ikkje blitt overraska om eit av spela faktisk er TES 6, og det "vidt forskjellige" berre er snakk om ein co-op feature eller ein hund for dei som tar den referansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet blir vel hva han mener med at alle tre prosjektene er vidt forskjellige fra noe de har gjort tidligere. Det vitner jo ikke akkurat om noen "standard" TES-oppfølger.

 

De er garantert i gang med TES6. At det er "ulikt noe annet" trenger strengt tatt ikke bety noe som helst. Ta f.eks Morrowind. Vi rir på store biller i fast travel, spaserer gjennom en skog av store sopper og så videre. Det er "ulikt alt annet" i Arena, Daggerfall, Oblivion og Skyrim. Så et TES6 som er satt i f.eks jungelen til Khajiit og Argonians kan være rimelig annerledes enn noe annet de har laget. Magi-systemet kan også endres mye osv.

 

En annen tanker er jo at MOBAs er blitt veldig populære, så vi kan nok få en TES MOBA. Er ikke spesielt interessert i sjangeren selv, men det er jo veldig populær nå for tiden.

 

Ellers har vi jo RedGuard og Battlespire. Har aldri spilt Battlespire selv, men RedGuard var et ganske bra 3rd person adventure. Tviler på at vi får et RedGuard 2, men kanskje noe i samme stil? Bare med en annen rase, eller noe?

Lenke til kommentar

Å si at Beth jobber med tre helt nye prosjekter som er ulikt alt de har gjort før er ikke det samme som å si at Beth kun jobber med disse nye prosjektene.  Jeg har vanskelig for å se hvorfor folk trekker inn tolkninger som ikke på noen måte er understøttet av teksten i artikkelen.

 

Folka i Beth er jo ikke helt tette i huet, så selvsagt er TES VI underveis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I november er det jo allerede 5 år siden Skyrim kom ut, så neste TES bør ha vært i produksjon i lang tid allerede.

 

Hva disse "helt annerledes" prosjektene er, kan det bli spennende å se, men jeg hopper ikke i taket av den grunn akkurat. Synes Bethesda har tapt seg bare mer og mer, så jeg kan styre min begeistring til de eventuelt viser frem noe som kan overraske meg på en positiv måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik det står "lukter" det veldig nye ip'er. Det stemmer vel også med det som Todd Howard har hintet om i intervju for noe tid tilbake.

I og for seg ikke overraskende at de prøver seg på andre ip'er i og med at de nå nok har mye penger på bok.

 

Jeg vet ikke om Bethesda nå er så store at de kan ha parallelle team slik Blizzard hadde det med Blizzard/Blizzard North, men jeg har en mistanke om at Todd Howard godt kan tenke seg å sitte i førersete på alle de nevnte prosjektene, og dermed vil disse spillene presse seg inn i en tidssyklus som allerede er veldig presset på tid, og derav øke antall år imellom hvert TES. :hm:

 

Så spørs det om disse nye ip'ene bringer noe vesentlig til bordet. Kunne godt vært for uten titlene som har kommet etter at de kjøpte Id Software. Noe helt annet med sine egne titler + Fallout.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

Leser ikke folk artiklene de kommenterer lenger overhodet? Jeg skulle også veldig gjerne ønsket meg et TES 6, men når artikkelen ettertrykkelig sier at de tre prosjektene er "ulikt noe vi har gjort tidligere," er det i mine øyne rimelig vanskelig å misforstå...

Men utviklarar kan han ein tendens til å blåse opp småting synest eg. Hadde ikkje blitt overraska om eit av spela faktisk er TES 6, og det "vidt forskjellige" berre er snakk om ein co-op feature eller ein hund for dei som tar den referansen.

 

Eller "voiced" hovedperson... jeg liker det fortsatt ikke. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Leser ikke folk artiklene de kommenterer lenger overhodet? Jeg skulle også veldig gjerne ønsket meg et TES 6, men når artikkelen ettertrykkelig sier at de tre prosjektene er "ulikt noe vi har gjort tidligere," er det i mine øyne rimelig vanskelig å misforstå...

Men utviklarar kan han ein tendens til å blåse opp småting synest eg. Hadde ikkje blitt overraska om eit av spela faktisk er TES 6, og det "vidt forskjellige" berre er snakk om ein co-op feature eller ein hund for dei som tar den referansen.

 

Eller "voiced" hovedperson... jeg liker det fortsatt ikke. :(

Hvem i all verden er det som itte liker en voiced hovedperson??? Verste jeg vet er når alle characters i spellet prater og hovedpersonen bare står der som en voksdokke og stirrer ut i lufta O__O

Lenke til kommentar

Fordi Fallout eller Elder Scrolls så har hovedperson aldri hatt en egen stemme. I Fallout 4 sitt tilfelle så er det mindre mye valgfrihet, dialogsystemet er det dårligste av alle Bethesdaspill. Det er min mening.

Vel Morrowind hadde nærmest ikke dialog system, Oblivion hadde litt, Fallout 3 var det beste, Skyrim var helt ok og Fallout 4 er bedre enn Skyrim sitt i det minste. 

 

Tror det folk syntes er svakheten med stemme for karakteren er at det har en direkte innvirkning på hvordan man gjør dialog for et spill. Stemmene i Fallout 4 er bra, men dialog valgene lider som følge av det. Dette kan absolutt bli bedre i form av DLC, vi får vente å se til det slippes. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...